Papieren mondmaskers. Kooptips en kwaliteit.
Papieren mondmaskers. Kooptips en kwaliteit.
Dag allemaal,
Omdat ik onlangs mijzelf bijna om zeep hielp met een stoffen mondmasker (al fietsende), dacht ik er dan toch over om gewoon een paar dozen papieren mondmaskers te kopen. Die zijn iets lichter en ook gemakkelijker af te doen (en weer op te doen als er toch een schtroumpf in de buurt is).
Enfin.
Dat is dus nog niet zo simpel. Ik keek op mijn favoriet adresje bol.com en vond vervolgens de volgende toppertjes:
- Eentje die zijn mondmaskers zonder doos in een enveloppe propte. Ze kwamen verfrommeld aan en van eentje was het koordje al kapot.
- Stinkende mondmaskers.
- Mondmaskers goed voor de gezichten van kleine gele mannetjes, maar zeker niet voor die van normale blanken
- Mondmaskers met een plastic klemmetje in plaats van een metalen klemmetje. Dat kan je dus niet om je neus vouwen.
- Mondmaskers in een doos van 150 met slechts 50 erin.
En combinaties van dat alles.
Hoe zijn jullie ervaringen met de aankoop van papieren mondmaskers ? Tips ? Wat is ongeveer de prijs van een doos van 50 ? Kan ik ze dan toch maar het beste bij de supermarkt kopen ?
Omdat ik onlangs mijzelf bijna om zeep hielp met een stoffen mondmasker (al fietsende), dacht ik er dan toch over om gewoon een paar dozen papieren mondmaskers te kopen. Die zijn iets lichter en ook gemakkelijker af te doen (en weer op te doen als er toch een schtroumpf in de buurt is).
Enfin.
Dat is dus nog niet zo simpel. Ik keek op mijn favoriet adresje bol.com en vond vervolgens de volgende toppertjes:
- Eentje die zijn mondmaskers zonder doos in een enveloppe propte. Ze kwamen verfrommeld aan en van eentje was het koordje al kapot.
- Stinkende mondmaskers.
- Mondmaskers goed voor de gezichten van kleine gele mannetjes, maar zeker niet voor die van normale blanken
- Mondmaskers met een plastic klemmetje in plaats van een metalen klemmetje. Dat kan je dus niet om je neus vouwen.
- Mondmaskers in een doos van 150 met slechts 50 erin.
En combinaties van dat alles.
Hoe zijn jullie ervaringen met de aankoop van papieren mondmaskers ? Tips ? Wat is ongeveer de prijs van een doos van 50 ? Kan ik ze dan toch maar het beste bij de supermarkt kopen ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Papieren mondmaskers. Kooptips en kwaliteit.
How jong dank je voor je vraag heb dat ook in men Hoofd zitten.Dixit schreef: ↑31 juli 2020, 22:27 Dag allemaal,
De vorige keer dat ik zoals jou deed lag ik meer dan een uur in bed met verschijnselen van hyperventilatie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Chirurgische papieren mondmaskers type IIIR kosten bij een online apotheek voor 50 stuks ongeveer 45 à 50 euro. Ik heb daar geen klagen van. Maar ze zijn natuurlijk een heel pak duurder dan niet-chirurgische.
Zondag doos van 50 besteld via bol.com voor 10,25 euro.
Dinsdag via vervoerder gebracht.
Geen klagen over eigenlijk. Stinken valt me niet op. steek dat op mijn adem...
Dinsdag via vervoerder gebracht.
Geen klagen over eigenlijk. Stinken valt me niet op. steek dat op mijn adem...
Papieren mondmaskers? Je bedoelt vast die chirurgische wegwerp maskers, die zijn doorgaans van drielaags polypropyleen, die dingen smelten bij een hitte bron terwijl papier verkoolt. Papieren maskers ga je hier gelukkig niet gemakkelijk vinden. Nadeel is dat ze slecht aansluiten rond de neus, en dat de elastiekjes gemakkelijk lossen, dus best enkele reserve op zak hebben.Dixit schreef: ↑31 juli 2020, 22:27 Dag allemaal,
Ik koop ze gewoon in de supermarkt. Je kan ze krijgen in verpakkingen van 10 en 50.
Ik heb gewoon een stuk of 3 FFP 3 en een stuk of 5 FFP 2 maskers gekocht. Het kost meer maar je bent tenminste echt beschermd ipv dat je gewoon het valse idee hebt dat je beschermd bent.
Tot op heden nog niets gekocht.
Ben nog niet door mijn voorraad heen.
Ben nog niet door mijn voorraad heen.
Oude vrienden uit China hadden me er een paar pakjes van gestuurd. Die gebruik ik nog steeds.
Ik heb nu een doos van 50 gekocht bij de Kappersshop voor 20 euro.
Ze zien er goed uit.
Ik ga er van uit dat zij aan hun cliënten meer kwaliteit moeten verkopen dan bv bol.com onderaannemers.
In de winkel hier +30 euro voor een doos van 50 vindt deze marginaal te duur.
Van de goedkoopste modellen bij bol lees ik slechte reviews. Wat dixit schreef en ook : bij de helft van de maskers breekt het elastiekje bij eerste gebruik voor sommige zendingen.
Misschien dat websites als newpharma en Farmaline binnenkort ook goedkopere dingen gaan verkopen.
Een bandana of een sjaal vind ik ook wel ok. In die stijl ga ik er nog wat kopen. Net nog 5 herbruikbare gekocht op een apotheek website voor 10 euro.
Ik ben geneigd om meer naar wasbare alternatieven over te stappen. De wegwerpmaskers hergebruik ik vaak en op den duur weet ik niet meer welk masker 1 of al 15 keer gebruikt is.
Ik voel dan ook redelijk vaak keelirritatie en ik wijt dat op schimmels en bacteriën.
Ik heb nu een doos van 50 gekocht bij de Kappersshop voor 20 euro.
Ze zien er goed uit.
Ik ga er van uit dat zij aan hun cliënten meer kwaliteit moeten verkopen dan bv bol.com onderaannemers.
In de winkel hier +30 euro voor een doos van 50 vindt deze marginaal te duur.
Van de goedkoopste modellen bij bol lees ik slechte reviews. Wat dixit schreef en ook : bij de helft van de maskers breekt het elastiekje bij eerste gebruik voor sommige zendingen.
Misschien dat websites als newpharma en Farmaline binnenkort ook goedkopere dingen gaan verkopen.
Een bandana of een sjaal vind ik ook wel ok. In die stijl ga ik er nog wat kopen. Net nog 5 herbruikbare gekocht op een apotheek website voor 10 euro.
Ik ben geneigd om meer naar wasbare alternatieven over te stappen. De wegwerpmaskers hergebruik ik vaak en op den duur weet ik niet meer welk masker 1 of al 15 keer gebruikt is.
Ik voel dan ook redelijk vaak keelirritatie en ik wijt dat op schimmels en bacteriën.
De reviewer noemde 'chemische stank', dus dat zal dan bij jou niet het geval zijn.
Heb je een directe link ? Ik vond via bol alleen brol.
Kappersshop klinkt ook interessant.
Ga maar eens naar de huisarts en vraag een covid test ipv zelf doktertje te spelen
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Ik heb regelmatig irritatie van sinussen, neus en keel. Al jaren.
Gisteren tegen mijn huisarts verteld. Ze vond het aannemelijk dat het kan zijn van 'oude' wegwerpmaskers opnieuw (en opnieuw) te dragen.
Je wordt vaak niet zomaar getest.
Ik heb geen koorts, spierstijfheid, hoest en nies niet ... Dan moet je vaak niet getest worden.
Gisteren tegen mijn huisarts verteld. Ze vond het aannemelijk dat het kan zijn van 'oude' wegwerpmaskers opnieuw (en opnieuw) te dragen.
Je wordt vaak niet zomaar getest.
Ik heb geen koorts, spierstijfheid, hoest en nies niet ... Dan moet je vaak niet getest worden.
Ik heb het nagekeken. De maskers die ik kocht zijn niet meer te koop. Ze hebben er nu te koop voor 35 euro. Niet meer interessant imho want er komt ook nog wat verzendkost bij.
Laatst hier gekocht, medische mondmasker per 50 nu +/_ 39 euro
https://www.pazzox.be/nl/apotheek/thuis ... -10-stuks/
Chirurgische Mondmaskers 50 Stuks
3-laags polypropyleen non woven.
wegwerpmasker klasse 1 type 2R, EN 14683
Bacteriële filter efficiëntie: 99%
Certificaat beschikbaar
geïntegreerde neusbeugel
Geen brol zoals verkocht op Bol.com
https://www.pazzox.be/nl/apotheek/thuis ... -10-stuks/
Chirurgische Mondmaskers 50 Stuks
3-laags polypropyleen non woven.
wegwerpmasker klasse 1 type 2R, EN 14683
Bacteriële filter efficiëntie: 99%
Certificaat beschikbaar
geïntegreerde neusbeugel
Geen brol zoals verkocht op Bol.com
Laatst gewijzigd door anonymous op 1 augustus 2020, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.