Parfum
Re: Parfum
Wat een idiote figuren hangen er hier toch rond op dit forum.
Financieel geletterd (misschien) maar verder...
Nou ja, er wordt gezegd dat oude mensen opnieuw kleine kinderen worden e. Op een bepaald punt moeten ze zelfs opnieuw een pamper aan.
Arme boomers waar liep het fout? Letterlijk en figuurlijk niet te luchten.
Nou ja, er wordt gezegd dat oude mensen opnieuw kleine kinderen worden e. Op een bepaald punt moeten ze zelfs opnieuw een pamper aan.
Samsara schreef: ↑28 september 2024, 18:42 Wat een idiote figuren hangen er hier toch rond op dit forum.
Hahaha
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
En daar precies bevindt zich het probleem: jij vindt het lekker ruiken, en je omgeving moet het dus maar verdragen. Het probleem is: na een tijd begin je dat zelf minder en minder te ruiken, waardoor je steeds meer en meer van dat product gebruikt. Op den duur wordt het echt een vorm van overlast. Ik hoop voor de mensen in je omgeving dat jij een uitzondering bent, en er slechts een subtiele hoeveelheid van bezigt.
Ik hoop dat je het niet op mij hebt want ik ben zelf nog vrij jong, ik ben trouwens zelf niet meteen fan van e-commerce, maar ik heb ook geen zin om me 25 kilometer te verplaatsen om dan met de tram naar een centrum te gaan om daar een product te kunnen kopen als ik het thuis kan laten leveren zonder enig tijdverlies. Ik snap niet goed waarom dit topic zoveel commotie teweeg brengt, het is een subforum over besparen en als je dit product opzoekt op internet, merk je meteen dat je hier heel veel kan besparen (tot 40 procent). Dit kan voor iedereen handig zijn en zie dan ook echt niet waarom dit zo belachelijk gemaakt moet worden... Om hier dan meteen verweten te worden voor stinkerd omdat je af en toe eens parfum draagt...Samsara schreef: ↑28 september 2024, 18:42 Wat een idiote figuren hangen er hier toch rond op dit forum.
Soit, mijn flesje is besteld, ik spuit met plezier drie keer extra als ik het de eerste keer gebruik en ik hoop dat sommige mensen hier aanwezig dan naast mij bij de bakker staan, wat een zure azijnpissers zeg...
Topic mag op slot wat mij betreft, het dieptepunt is bij deze bereikt. We zijn dan verwonderd dat onze maatschappij verzuurd is en niet meer werkt, ik denk dat we hier de oorzaak in werking zien. Fijne zondag 'Meneer' Parmentier, misschien eens naar de dokter gaan met uw aambeien, wie weet kan je wel geholpen worden en zie je de toekomst wat positiever in!MeneerParmentier schreef: ↑29 september 2024, 14:12En daar precies bevindt zich het probleem: jij vindt het lekker ruiken, en je omgeving moet het dus maar verdragen. Het probleem is: na een tijd begin je dat zelf minder en minder te ruiken, waardoor je steeds meer en meer van dat product gebruikt. Op den duur wordt het echt een vorm van overlast. Ik hoop voor de mensen in je omgeving dat jij een uitzondering bent, en er slechts een subtiele hoeveelheid van bezigt.
trek het je niet aan Tomasz.
die zagers zijn nog mensen die oa een kam nodig hebben voor hun wenkbrauwen. de reden dat het voor hen stinkt is waarschijnlijk omdat hun neushaar hun reukzin belemmert. die lange pijlen die uit hun neus en oren komen zullen ze waarschijnlijk esthetisch heel knap vinden.
goed dat je prijzen vergelijkt want ook bij parfums kan je zeker besparen door een beetje te zoeken.
en voel je niet alleen want de "stinkers" zijn in de meerderheid.
die zagers zijn nog mensen die oa een kam nodig hebben voor hun wenkbrauwen. de reden dat het voor hen stinkt is waarschijnlijk omdat hun neushaar hun reukzin belemmert. die lange pijlen die uit hun neus en oren komen zullen ze waarschijnlijk esthetisch heel knap vinden.
goed dat je prijzen vergelijkt want ook bij parfums kan je zeker besparen door een beetje te zoeken.
en voel je niet alleen want de "stinkers" zijn in de meerderheid.
Waarom zouden mensen die zich subtiel parfumeren de uitzondering zijn?MeneerParmentier schreef: ↑29 september 2024, 14:12En daar precies bevindt zich het probleem: jij vindt het lekker ruiken, en je omgeving moet het dus maar verdragen. Het probleem is: na een tijd begin je dat zelf minder en minder te ruiken, waardoor je steeds meer en meer van dat product gebruikt. Op den duur wordt het echt een vorm van overlast. Ik hoop voor de mensen in je omgeving dat jij een uitzondering bent, en er slechts een subtiele hoeveelheid van bezigt.
Heb je de cursus ''Veralgemenen voor Dummies'' gevolgd?
Probeer anders eens een zoet parfum, dat neutraliseert de zuurtegraad. Aangenamer voor je omgeving!
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Niets van aantrekken, het enige "domme" dat je hebt gedaan is om een verstandige vraag te stellen op een forum waar er meer trollen en verzuurde halfgekken ronddwalen dan personen die een positieve bijdrage willen leveren.Tomasz schreef: ↑29 september 2024, 14:32Ik hoop dat je het niet op mij hebt want ik ben zelf nog vrij jong, ik ben trouwens zelf niet meteen fan van e-commerce, maar ik heb ook geen zin om me 25 kilometer te verplaatsen om dan met de tram naar een centrum te gaan om daar een product te kunnen kopen als ik het thuis kan laten leveren zonder enig tijdverlies. Ik snap niet goed waarom dit topic zoveel commotie teweeg brengt, het is een subforum over besparen en als je dit product opzoekt op internet, merk je meteen dat je hier heel veel kan besparen (tot 40 procent). Dit kan voor iedereen handig zijn en zie dan ook echt niet waarom dit zo belachelijk gemaakt moet worden... Om hier dan meteen verweten te worden voor stinkerd omdat je af en toe eens parfum draagt...Samsara schreef: ↑28 september 2024, 18:42 Wat een idiote figuren hangen er hier toch rond op dit forum.
Soit, mijn flesje is besteld, ik spuit met plezier drie keer extra als ik het de eerste keer gebruik en ik hoop dat sommige mensen hier aanwezig dan naast mij bij de bakker staan, wat een zure azijnpissers zeg...
Hoop dat de ontdekte website je een goede parfum en service levert !
Make Spaargids " Great Again ! "
Neen dat was niet tegen jou gericht en ik hoopte dat je dat wel had begrepen.Tomasz schreef: ↑29 september 2024, 14:32Ik hoop dat je het niet op mij hebt want ik ben zelf nog vrij jong, ik ben trouwens zelf niet meteen fan van e-commerce, maar ik heb ook geen zin om me 25 kilometer te verplaatsen om dan met de tram naar een centrum te gaan om daar een product te kunnen kopen als ik het thuis kan laten leveren zonder enig tijdverlies. Ik snap niet goed waarom dit topic zoveel commotie teweeg brengt, het is een subforum over besparen en als je dit product opzoekt op internet, merk je meteen dat je hier heel veel kan besparen (tot 40 procent). Dit kan voor iedereen handig zijn en zie dan ook echt niet waarom dit zo belachelijk gemaakt moet worden... Om hier dan meteen verweten te worden voor stinkerd omdat je af en toe eens parfum draagt...Samsara schreef: ↑28 september 2024, 18:42 Wat een idiote figuren hangen er hier toch rond op dit forum.
Het staat letterlijk in mijn bericht aan wie het gericht was en dat jij niet tot de boomers hoort had ik al wel door. Die haal je er hier namelijk heel makkelijk uit, nog zonder hun geboortedatum te weten.
Je laat er je wel makkelijk door op stang jagen merk ik. Dat is energieverspilling.
Ik ben trouwens wel fan van e-commerce. Ik heb onlangs mijn hele collectie bad- en keukentextiel vervangen en dat werd me geleverd in een grote doos van om en bij de 10 kg. Daar zie ik me ook niet van de stad helemaal mee naar huis zeulen te voet, met de fiets of met de tram. Het kan dus handig zijn.
Alleen ben ik niet de grootste fan van parfum discounts. Ten eerste omdat er meer en meer nepproducten worden aangeboden, maar ook omdat omwille van die prijzenslag meer commercialiteit ontstaat wat ten kosten gaat van de creativiteit en kwaliteit van de producten. En dat is zonde.
Parfum kies ik persoonlijk ook liever in een fysieke winkel omdat ik graag al eens afwissel en het belangrijk vind om te ruiken. Voor mij is het een hele ontdekkingsreis. Ik vind de wereld van geuren en de reukzin heel fascinerend.
Bij vele mensen is reukzin het minst belangrijke zintuig omdat het het minst ontwikkeld is. Laat mensen geblinddoekt ruiken aan een aantal grondstoffen en velen kunnen niet eens benoemen wat ze ruiken. En je zou eens zonder reukzin moeten vallen (na een Covid-infectie bv). Je weet meteen wat je mist en hoe belangrijk het is.
Het ene parfum is natuurlijk het andere niet en er zijn veel kwaliteitsverschillen zoals bij alles, maar het métier van Parfumeur en olfactorische creatie is volgens mij echt vakmanschap. Het is een boeiende combinatie van enerzijds artisticiteit en anderzijds wetenschap. Al de verschillende grondstoffen in de juiste verhoudingen samenbrengen zodat ze een harmonieus geheel gaan vormen.
Voor de drager is het het onzichtbare kledingstuk en net zoals de kleren, de haarsnit, make-up, baard, tattoos, etc... een deel van de persoonlijkheid.
Er is ook de uitdrukking dat zegt ''Ik kan iemand niet luchten / ruiken of zien'', dus het compliment krijgen dat je lekker ruikt is volgens mij het mooiste compliment dat er is. Niet vanop meters afstand zoals bepaalde mensen hier denken. De beste parfums ruik je alleen maar van dichtbij en subtiel.
En dan is er ook het olfactorische geheugen of de geurherinnering. Onbewust onthouden we geuren. Niet alleen van gebakken koekjes, een kampvuur, kruiden op de markt of het natte gras na de regen, maar ook hoe iemand ruikt. Zo droeg mijn oma zaliger Chanel n°5 en zal ik elke keer ik dat parfum ruik terugdenken aan die fijne herinneringen met mijn oma.
Er is ook zeer interessante wetenschappelijke literatuur over de reukzin en de invloed van geuren op ons psyche.
Dus draag lekker je parfum zonder je aan te trekken wat iemand anders daarvan mag vinden. En sta zeker open om zo nu en dan nieuwe geuren te ontdekken, zowel van Designer brands als Niche. Veel plezier.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Als ik het tegendeel zou beweren, namelijk dat mensen die zich subtiel parfumeren geen uitzondering zijn, dan zou ik evenzeer aan het veralgemenen zijn.
Ik geef toe dat het slechts anecdotisch bewijsmateriaal is, maar toch: als je de mensen die geen parfum gebruiken elimineert dan houd je een groep over die naar de gemiddelde Paris XL winkel ruiken. Meer is niet altijd beter.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Maar weet ook dat er mensen zijn dit dit allerminst apprecieren. Uit beleefdheid zullen zij niet zeggen: "Ik krijg letterlijk hoofdpijn van uw geur, gelieve zich wat minder te parfumeren". Ze blijven hoogstens uit je buurt, vragen of er een raam open kan, en slikken Sumatriptan pillen. Op een forum, waar de reacties digitaal zijn, krijg je die feedback op meer een ongefilterde manier binnen. En ja, dat kan confronterend zijn.
De natuurlijke lijfgeur is nog altijd het meest aantrekkelijk. Dieren gebruiken ook geen parfum.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Er bestaan wel degelijk parfums voor huisdieren. Uiteraard is dit een krankzinnige vorm van dierenmishandeling.
Was het trouwens niet Jean-Pierre Van Rossem die (letterlijk) een eau de toilet op de markt wilde brengen onder de merknaam Stinker?
Laatst gewijzigd door MeneerParmentier op 30 september 2024, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Een auto mag geen stinker zijn, maar een man/vrouw en alles er tussenin wel. hahaha.
De stank van een auto is schadelijk voor de gezondheid. De natuurlijke lichaamsgeur niet.