Parfum
Re: Parfum
Merci, flesje is vandaag toegekomen en alles lijkt perfect in orde, goede ervaring dus Van de zotten hier ga ik me verder niet al te veel aantrekken inderdaadvoorheenCP1234 schreef: ↑29 september 2024, 22:01Niets van aantrekken, het enige "domme" dat je hebt gedaan is om een verstandige vraag te stellen op een forum waar er meer trollen en verzuurde halfgekken ronddwalen dan personen die een positieve bijdrage willen leveren.Tomasz schreef: ↑29 september 2024, 14:32
Ik hoop dat je het niet op mij hebt want ik ben zelf nog vrij jong, ik ben trouwens zelf niet meteen fan van e-commerce, maar ik heb ook geen zin om me 25 kilometer te verplaatsen om dan met de tram naar een centrum te gaan om daar een product te kunnen kopen als ik het thuis kan laten leveren zonder enig tijdverlies. Ik snap niet goed waarom dit topic zoveel commotie teweeg brengt, het is een subforum over besparen en als je dit product opzoekt op internet, merk je meteen dat je hier heel veel kan besparen (tot 40 procent). Dit kan voor iedereen handig zijn en zie dan ook echt niet waarom dit zo belachelijk gemaakt moet worden... Om hier dan meteen verweten te worden voor stinkerd omdat je af en toe eens parfum draagt...
Soit, mijn flesje is besteld, ik spuit met plezier drie keer extra als ik het de eerste keer gebruik en ik hoop dat sommige mensen hier aanwezig dan naast mij bij de bakker staan, wat een zure azijnpissers zeg...
Hoop dat de ontdekte website je een goede parfum en service levert !
Bedankt voor de duiding, leuk om te lezen. Ik laat me niet zo makkelijk op stang jagen, maar vraag me echt af wie de mensen zijn die tijd maken voor fora met als doel om mensen niet te helpen en vervelend te lopen doen... Fora zijn er om elkaar te helpen in mijn ogen en ik vind dit een heel vreemde insteek... Soit, doet me wat denken aan het programma 'Helden van het internet', de HLN-commentatoren hebben blijkbaar ook hun weg naar hier gevonden.Samsara schreef: ↑29 september 2024, 23:06Neen dat was niet tegen jou gericht en ik hoopte dat je dat wel had begrepen.Tomasz schreef: ↑29 september 2024, 14:32
Ik hoop dat je het niet op mij hebt want ik ben zelf nog vrij jong, ik ben trouwens zelf niet meteen fan van e-commerce, maar ik heb ook geen zin om me 25 kilometer te verplaatsen om dan met de tram naar een centrum te gaan om daar een product te kunnen kopen als ik het thuis kan laten leveren zonder enig tijdverlies. Ik snap niet goed waarom dit topic zoveel commotie teweeg brengt, het is een subforum over besparen en als je dit product opzoekt op internet, merk je meteen dat je hier heel veel kan besparen (tot 40 procent). Dit kan voor iedereen handig zijn en zie dan ook echt niet waarom dit zo belachelijk gemaakt moet worden... Om hier dan meteen verweten te worden voor stinkerd omdat je af en toe eens parfum draagt...
Soit, mijn flesje is besteld, ik spuit met plezier drie keer extra als ik het de eerste keer gebruik en ik hoop dat sommige mensen hier aanwezig dan naast mij bij de bakker staan, wat een zure azijnpissers zeg...
Het staat letterlijk in mijn bericht aan wie het gericht was en dat jij niet tot de boomers hoort had ik al wel door. Die haal je er hier namelijk heel makkelijk uit, nog zonder hun geboortedatum te weten.
Je laat er je wel makkelijk door op stang jagen merk ik. Dat is energieverspilling.
Ik ben trouwens wel fan van e-commerce. Ik heb onlangs mijn hele collectie bad- en keukentextiel vervangen en dat werd me geleverd in een grote doos van om en bij de 10 kg. Daar zie ik me ook niet van de stad helemaal mee naar huis zeulen te voet, met de fiets of met de tram. Het kan dus handig zijn.
Alleen ben ik niet de grootste fan van parfum discounts. Ten eerste omdat er meer en meer nepproducten worden aangeboden, maar ook omdat omwille van die prijzenslag meer commercialiteit ontstaat wat ten kosten gaat van de creativiteit en kwaliteit van de producten. En dat is zonde.
Parfum kies ik persoonlijk ook liever in een fysieke winkel omdat ik graag al eens afwissel en het belangrijk vind om te ruiken. Voor mij is het een hele ontdekkingsreis. Ik vind de wereld van geuren en de reukzin heel fascinerend.
Bij vele mensen is reukzin het minst belangrijke zintuig omdat het het minst ontwikkeld is. Laat mensen geblinddoekt ruiken aan een aantal grondstoffen en velen kunnen niet eens benoemen wat ze ruiken. En je zou eens zonder reukzin moeten vallen (na een Covid-infectie bv). Je weet meteen wat je mist en hoe belangrijk het is.
Het ene parfum is natuurlijk het andere niet en er zijn veel kwaliteitsverschillen zoals bij alles, maar het métier van Parfumeur en olfactorische creatie is volgens mij echt vakmanschap. Het is een boeiende combinatie van enerzijds artisticiteit en anderzijds wetenschap. Al de verschillende grondstoffen in de juiste verhoudingen samenbrengen zodat ze een harmonieus geheel gaan vormen.
Voor de drager is het het onzichtbare kledingstuk en net zoals de kleren, de haarsnit, make-up, baard, tattoos, etc... een deel van de persoonlijkheid.
Er is ook de uitdrukking dat zegt ''Ik kan iemand niet luchten / ruiken of zien'', dus het compliment krijgen dat je lekker ruikt is volgens mij het mooiste compliment dat er is. Niet vanop meters afstand zoals bepaalde mensen hier denken. De beste parfums ruik je alleen maar van dichtbij en subtiel.
En dan is er ook het olfactorische geheugen of de geurherinnering. Onbewust onthouden we geuren. Niet alleen van gebakken koekjes, een kampvuur, kruiden op de markt of het natte gras na de regen, maar ook hoe iemand ruikt. Zo droeg mijn oma zaliger Chanel n°5 en zal ik elke keer ik dat parfum ruik terugdenken aan die fijne herinneringen met mijn oma.
Er is ook zeer interessante wetenschappelijke literatuur over de reukzin en de invloed van geuren op ons psyche.
Dus draag lekker je parfum zonder je aan te trekken wat iemand anders daarvan mag vinden. En sta zeker open om zo nu en dan nieuwe geuren te ontdekken, zowel van Designer brands als Niche. Veel plezier.
De werkethiek bij luxe brands kan net als in vele andere sectoren inderdaad in vraag worden gesteld. Het is niet omdat het eindproduct aan exuberante prijzen wordt verkocht dat de werknemers in het Oosten er beter van worden.
LVMH is idd een holding en het grootste conglomeraat ter wereld van luxeproducten.
Een grote alcoholdivisie, in hoeverre dat gezonder is dan roken is nog maar de vraag, en een grote cosmeticadivisie.
Christian Dior en Guerlain behoren tot de best verkopende designer cosmeticamerken en dan hebben ze ook nog Givenchy, Kenzo, Loewe,...
Als niche merken hebben ze Aqua di Parma en Maison Francis Kurkdjian. Deze laatste is al jaren een gerenommeerde Neus die heel succesvolle parfums voor andere merken heeft gecreëerd, maar die ook zijn eigen succesvolle brand wist te ontwikkelen. Zijn Baccarat Rouge 540 is denk ik het best verkochte nichemerk parfum ter wereld en kost 240 euro voor 75ml.
Je had het ook nog over een interessante video op Youtube. Welke was dat?
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Precies! Channel, en vele andere parfums, associeer ik ook met oude(re) dames. Eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat men beoogt te bereiken. Geparfumeerde mannen associeer ik dan weer met Albanese truckchauffeurs omdat ik lang geleden als student in een tankstation op de E314 gewerkt heb. Die geur-herinnering raak je nooit meer kwijt.
Vergeet niet dat we sowieso al sterk geparfumeerd zijn: het product waarmee we onze kleren wassen, de shampoo die we gebruiken, de douchegel, de scheerzeep etc zijn allemaal kunstmatig geparfumeerd. Daar bovenop nog een extra laag gebruiken is toch echt niet nodig?
En mijn laatste besparingstip is om te gaan werken in een farmaceutisch bedrijf waar alle vormen van cosmetica om hygiënische redenen niet toegelaten zijn. Niet alleen hoef je geen parfum meer te kopen, je wordt er nog voor betaald ook.
Cosmetica is op sommige werkplekken idd verboden. Een geurende douchegel, deodorant, parfum etc zijn daar wel toegelaten. Geen foute info op SG zetten, Parmentier.
En ik associeer jouw reacties aan oude, in hokjes denkende mannen die helemaal geen kennis van zaken hebben. CHANEL (en niet channel) N°5 is een parfum gecreëerd in 1921 en is 103 jaar oud. Dus nogal logisch dat er ook oudere mensen zijn die dat parfum droegen en dragen. In die 103 jaar heeft CHANEL ook vele andere, modernere en aan de tijdsgeest aangepaste parfums gecreëerd natuurlijk. Mode evolueert, maar de klassiekers blijven. Nog steeds wordt er elke 5 seconden ergens ter wereld een N°5 verkocht, en dat is niet alleen aan die ''oude(re) dames''. Veel jonge(re) dames (en ik ken zelfs heren) die het dragen. Een parfum evolueert op iedere huid anders en zal dus bij iedereen anders ruiken.MeneerParmentier schreef: ↑8 oktober 2024, 14:05 Precies! Channel, en vele andere parfums, associeer ik ook met oude(re) dames. Eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat men beoogt te bereiken. Geparfumeerde mannen associeer ik dan weer met Albanese truckchauffeurs omdat ik lang geleden als student in een tankstation op de E314 gewerkt heb. Die geur-herinnering raak je nooit meer kwijt.
"We''? Spreek voor jezelf! Mijn wasmiddel en douchegel zijn niet geparfumeerd (ja dat bestaat). En vele designer perfume brands (Niche iets minder) hebben ook badlijnen. Je kan dan je douchegel, bodylotion, aftershave... allemaal van dezelfde geur als je parfum gebruiken. Dan heb je niet die mengelmoes van geuren.MeneerParmentier schreef: ↑8 oktober 2024, 14:05 Vergeet niet dat we sowieso al sterk geparfumeerd zijn: het product waarmee we onze kleren wassen, de shampoo die we gebruiken, de douchegel, de scheerzeep etc zijn allemaal kunstmatig geparfumeerd. Daar bovenop nog een extra laag gebruiken is toch echt niet nodig?
Maar als jij ruikt naar dat verschrikkelijk goedkope en synthetische allegaartje van wat je daar opnoemt, dan zou ik niet te veel kritiek geven op iemand die zich subtiel parfumeert met een kwaliteitsvol parfum. Want dan ben jij die goedkope tafelwijn in de kartonnen doos van de Colruyt die kritiek geeft op de fles Grand Cru. Nou ja, ik ken ook mensen die daarin het verschil niet proeven.
Maar goed zoals ik reeds zei is de geurzin, net als de smaakzin, bij vele mensen een niet al te goed ontwikkeld zintuig.
We ruiken, proeven, zien kleuren, ook allemaal anders. Dat weten weinig mensen.
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Jr. Member
- Contacteer:
soms is het gebruik van parfum echt niet meer subtiel.
Ik was gisteren in de avondles en in de gang stonden tal van ouders te wachten voor het oudercontact.
Wat een degoutante parfum overdrijving was me dat daar in de gang. Ik moest er een paar keer voorbij wandelen om naar mijn lokaal te gaan.
De 2de keer wist ik beter en hield ik mijn adem in terwijl ik mij door de corridor van overdreven parfum walmen diende te begeven.
Het lijkt wel een wedloop bij sommigen: ondermeest geuren/stinken? Is dat ook een soort van status? Het ergste is dat in de gang al die geuren tot een soort van stinkbom vermengd waren. Echt degoutant dus.
Ik was gisteren in de avondles en in de gang stonden tal van ouders te wachten voor het oudercontact.
Wat een degoutante parfum overdrijving was me dat daar in de gang. Ik moest er een paar keer voorbij wandelen om naar mijn lokaal te gaan.
De 2de keer wist ik beter en hield ik mijn adem in terwijl ik mij door de corridor van overdreven parfum walmen diende te begeven.
Het lijkt wel een wedloop bij sommigen: ondermeest geuren/stinken? Is dat ook een soort van status? Het ergste is dat in de gang al die geuren tot een soort van stinkbom vermengd waren. Echt degoutant dus.
Stel je voordat je in een, in de mode zijnde, landschapsbureau werkt waar iedereen om ter meest parfum op heeft. Om gek te worden.
Gelukkig heb ik daar als gepensioneerde geen last van en toen ik nog werkte had ik een kantoor voor mezelf.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je kan er niet aan ontsnappen!
In de plaatselijke bib was het ook prijs. Verschillende walmen van parfum hingen er tussen de boekenrekken samen met hun verspreiders.
Ik verkies in de bib echt wel de muffe, antieke geur van boeken. Veel aangenamer.
(mijn post hier over scheten is verwijderd , jammer.)
Inderdaad, betreurenswaardig. Ik had gaarne uw inzichten omtrent flatulentie vernomen.
Ik heb gezegd.