Patronale Fix21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Patronale Fix21
En denk je nu echt dat je met zo'n product ook zelfs maar de inflatie bij kan houden? Die jongens van Credimmo e.a. verdienen leuk aan je en that's it.JOKER247 schreef: ↑20 december 2023, 23:23Brugse Leeuw schreef: ↑20 december 2023, 23:08 Premietaks moet je wel over 8 jaar spreiden. Komt dus op 0,25% op jaarbasis.
En bij Patronale (tot 31 januari) en Credimo geen instapkosten.
Dank voor de tip betreft Credimo. Had ik nog niet opgemerkt.
Voordeel Credimo is het lagere instapbedrag vanaf 2500€. Bij Patronale is de inleg minimum 10.000€.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik spreid mijn geld via spaarrekening, termijnrekening, tak 21 en de beurs.
Ik ga heus niet alles op de beurs zetten hoor.
3% zal toch gemiddeld bekeken min of meer de inflatie bijhouden. (vorig jaar buiten beschouwing genomen)
Ik ga heus niet alles op de beurs zetten hoor.
3% zal toch gemiddeld bekeken min of meer de inflatie bijhouden. (vorig jaar buiten beschouwing genomen)
-
- Full Member
- Contacteer:
3 procent netto, 8 jaar lang…
Ga jij gratis werken bij iemand? Ik denk het niet.
Een dik jaar geleden kregen we niks.
En wat de inflatie betreft : het zal me worst wezen.
Mijn Patronale Secure21 is ook al van 2014....ik zou dus ook kunnen omzetten.Brugse Leeuw schreef: ↑20 december 2023, 21:10 Vandaag antwoord van Patronale gehad.
Omzetting kan zonder 2% taks indien contract ouder dan 8 jaar. Ik ga dat dan ook doen.
De Athora tak 21 heeft idd kans op winstdeelname.
Voor nieuw kapitaal overweeg ik deze ook.
Hier wel 2% taks en beheerskosten.
Topic hier wat onder kwam ik op 2,57% netto + eventuele winstdeelname.
Beide interessante tak 21 produkten.
Voor nieuwe bedragen moet je terug 8 jaar in rekening brengen, bij omzetting van bestaande contracten ouder dan 8 jaar is het niet duidelijk.
Bij omzetting van secure 21 naar Fix 21 moet het bedrag (min 10000€) terug 8jaar en een dag blijven staan
Mijn huidige secure21 loopt van 2015, maar de bijstorting pas van april 2016. Dus indien ik omzetting doe, moet ik afkoop van 75€ betalen, (aangezien de bijstorting er pas vanaf april 2024 8jaar staat) of wachten tot april 2024, maar dan riskeer ik instapkosten te betalen
Mijn huidige secure21 loopt van 2015, maar de bijstorting pas van april 2016. Dus indien ik omzetting doe, moet ik afkoop van 75€ betalen, (aangezien de bijstorting er pas vanaf april 2024 8jaar staat) of wachten tot april 2024, maar dan riskeer ik instapkosten te betalen
Laatst gewijzigd door zita op 21 december 2023, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Even iets rechtzetten:
Ik had gezegd dat de Fix niet op naam van 2 verzekeringsnemers kon.
Maar in de infofische lees ik:
Ik had gezegd dat de Fix niet op naam van 2 verzekeringsnemers kon.
Maar in de infofische lees ik:
Toch wel belangrijk dat men ook bij de Fix erfenisbelastingen kan beperken.De overeenkomst eindigt in elk geval bij een volledige afkoop, op het einde van de
vastgestelde duurtijd, bij overlijden van de eerste of enige Verzekerde of bij overlijden van de langstlevende Verzekerde (naargelang de
bepalingen in de Overeenkomst)
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Patronale Secure 21 zou voor 2024 1% + 1,1% variabel geven. Dus 2,1% + mogelijks nog een winstdeelname.
Dan moet je al 0,9% winstdeelname krijgen om de Fix 21 te evenaren.
Ik ga alvast overschakelen naar de Fix 21 en voor de zekerheid van 3% netto kiezen 8 jaar lang.
Dan moet je al 0,9% winstdeelname krijgen om de Fix 21 te evenaren.
Ik ga alvast overschakelen naar de Fix 21 en voor de zekerheid van 3% netto kiezen 8 jaar lang.
De huidige aanbieding van de Patronale Fix21. Klopt het dat bruto = netto als je dit 8 jaar laat staan?
Zijn de enige kosten de premietaks van 2% ?
Ik zie nog iets staan als 0,50% dossierkosten? Komt dit er ook bij?
Waar sluiten jullie zo'n TAK21 af? Online via spaargids (makelaar Futuria)? Of via een lokale makelaar?
En hoeveel % nettorendement kom je dan precies in die 8 jaar? Ik lees 3% netto, hoe bereken je dit precies?
Zijn de enige kosten de premietaks van 2% ?
Ik zie nog iets staan als 0,50% dossierkosten? Komt dit er ook bij?
Waar sluiten jullie zo'n TAK21 af? Online via spaargids (makelaar Futuria)? Of via een lokale makelaar?
En hoeveel % nettorendement kom je dan precies in die 8 jaar? Ik lees 3% netto, hoe bereken je dit precies?
Van het gestorte bedrag wordt eerst 2% taks afgehouden.
Vervolgens krijg je op het resterende bedrag 3% per jaar.
Maar de interesten die elk jaar bij uw gespaarde bedrag worden geteld, brengen op hun beurt ook weer interest op.
Bij sommige maatschappijen gebeurt dit tegen de originele rentevoet, bij andere mogelijk niet (en dus mogelijks een kleinere interest, die op dat ogenblik geldig is). Dit maakt het al wat moeilijker om exact te zeggen hoeveel je na 8 jaar hebt. Maar met Excel kan je wel al wat simuleren...
Als je het geen 8 jaar kan missen, dan zou ik het niet doen. 8 jaar is immers de min. periode om geen dure belastingen te betalen bij vervroegde afkoop.
(Merk op: die 2% taks ben je wel altijd kwijt, maar dat is niet zoveel.)
Bruto is niet netto he: want er gaat zeker al die 2% taks af. Ruwweg is dat gespreid bekeken ongeveer 0,2 % per jaar dat van bruto-rentevoet afgaat om het netto te berekenen. 3% bruto is dus ongeveer 2,8 % netto.
Ik werk al jaren via Futuria. Zeer tevreden van. Snelle respons en goede uitleg.
Stel de vraag over de dossierkost eens aan hun.
Ik zou ook nog intekenen op de Fix, maar doe dit niet omdat ik al aan de waarborggrens van 100.000 euro bij Patronale zit.
Ik wil immers absoluut geen risico, maar dat is ieders zijn keuze.
Dus zeker een aanrader.
Maar de interesten die elk jaar bij uw gespaarde bedrag worden geteld, brengen op hun beurt ook weer interest op.
Bij sommige maatschappijen gebeurt dit tegen de originele rentevoet, bij andere mogelijk niet (en dus mogelijks een kleinere interest, die op dat ogenblik geldig is). Dit maakt het al wat moeilijker om exact te zeggen hoeveel je na 8 jaar hebt. Maar met Excel kan je wel al wat simuleren...
Als je het geen 8 jaar kan missen, dan zou ik het niet doen. 8 jaar is immers de min. periode om geen dure belastingen te betalen bij vervroegde afkoop.
Bruto is niet netto he: want er gaat zeker al die 2% taks af. Ruwweg is dat gespreid bekeken ongeveer 0,2 % per jaar dat van bruto-rentevoet afgaat om het netto te berekenen. 3% bruto is dus ongeveer 2,8 % netto.
Ik werk al jaren via Futuria. Zeer tevreden van. Snelle respons en goede uitleg.
Ik zou ook nog intekenen op de Fix, maar doe dit niet omdat ik al aan de waarborggrens van 100.000 euro bij Patronale zit.
Dus zeker een aanrader.
Maar als er met samengestelde intrest wordt gewerkt zal je netto toch iets hoger uitkomen, denk ik? Rond de 3%?
Zelfs die 100.000 waarborggrens is een risico. Er zit in de grote pot maar een 24% daarvan.lucas123 schreef: ↑18 januari 2024, 03:47 Van het gestorte bedrag wordt eerst 2% taks afgehouden.
Dus zeker een aanrader.
Maar ach ze kunnen natuurlijk virtueel geld bijdrukken in zo'n geval, alleen is die 100.000 dan ook nog maar 24.000 waard door de enorme inflatie die dan ontstaat.

Wat een zever en onzin naar mijn mening.100.000 dan ook nog maar 24.000 waard
Ze gaan in dat geval bv. gewoon een stuk bijlenen en de Belgische staatschuld verhogen om die 100.000 te kunnen uitbetalen. 100.000 blijft dan nog altijd ongeveer 100.000 waard. Weinig risico dus.
Ze zuigen eerst 17 miljard bij de banken weg en als er dan een paar grote banken om zouden vallen, dan betaald Belgische staat gewoon de klanten die 100.000 pp terug.
OK. Je mag gerust zever zeggen hoor;.
Ze zuigen eerst 17 miljard bij de banken weg en als er dan een paar grote banken om zouden vallen, dan betaald Belgische staat gewoon de klanten die 100.000 pp terug.
-
- Full Member
- Contacteer:
zouden jullie 200K bij Patronale durven zetten?
Loop je bijvoorbeeld bij Patronale meer risico dan bij pakweg Athora?
Loop je bijvoorbeeld bij Patronale meer risico dan bij pakweg Athora?