Patronale Life Secure 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Patronale Life Secure 21
Ik zou alleen instappen als je je geld er minimaal 8 à 10 jaar wilt laten staan.
Kosten: 1% instap en 25% meerwaardetaks bij verkoop
Kosten: 1% instap en 25% meerwaardetaks bij verkoop
Wil ook een tak 21 nemen via Futuria. De Patronale secure 1,6 % is niet veel maar winstdeelname erbij toch!
Maar is die 1,6 % maar tot eind 2015 en dan wat gebeurt er dan met het gestorte bedrag? Ander percentage of blijft het tot einde 8 j en 1 maand 1,6% gewaarborgd per jaar.
Maar stort je beter het 1 ste jaar een groot bedrag? Dan blijft dat 8 jaar en 1 maand staan?
Moet je elk jaar 1250 € bijstorten minimum en daar gaat dan ook die 35 € vanaf! Of moet dit niet?
Maar als je per jaar bijstort moet dat dan ook telkens 8 j en 1 maand blijven staan?
Looptijd kan me kiezen 8 j en 1 m of levenslang! Maar indien men na 8 j en 1 maand toch zijn geld zou willen, met men dan ook opnemingsvergoeding betalen? En wat dan met de belastingen heffing?
En wat gedacht van de Certiflex Ethias?
Greetz
jempi25
Maar is die 1,6 % maar tot eind 2015 en dan wat gebeurt er dan met het gestorte bedrag? Ander percentage of blijft het tot einde 8 j en 1 maand 1,6% gewaarborgd per jaar.
Maar stort je beter het 1 ste jaar een groot bedrag? Dan blijft dat 8 jaar en 1 maand staan?
Moet je elk jaar 1250 € bijstorten minimum en daar gaat dan ook die 35 € vanaf! Of moet dit niet?
Maar als je per jaar bijstort moet dat dan ook telkens 8 j en 1 maand blijven staan?
Looptijd kan me kiezen 8 j en 1 m of levenslang! Maar indien men na 8 j en 1 maand toch zijn geld zou willen, met men dan ook opnemingsvergoeding betalen? En wat dan met de belastingen heffing?
En wat gedacht van de Certiflex Ethias?
Greetz
jempi25
-
- Full Member
- Contacteer:
Vraagje.
Is het rendement voor 'Patronale Life Secure 21' in 2017 al bekend?
Is het rendement voor 'Patronale Life Secure 21' in 2017 al bekend?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nope, denk het niet. Wacht ook nog op rendement Starfix
Iemand een idee wanneer de rendementen van de starfix bekend zijn? We zijn ondertussen al bijna 2019... ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben toch tevreden :-)
Stukken beter dan spaarboekje...
Stukken beter dan spaarboekje...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
O.b.v. rendement vorig jaar en het rendement van andere maatschappijen had je al beetje kunnen verwachten waar het gaat eindigen. Maar als je je instapkosten onder controle hebt kunnen houden (vb intekening via spaargids) is het toch een mooi rendement dat een stuk hoger ligt dan de huidige spaarrente, of vergelijkbaar is met de netto termijnrente van de best in class op dit moment (horizon 8 jaar).MountainTop schreef: ↑20 maart 2018, 21:43![]()
Had op meer gehoopt.
https://www.spaargids.be/sparen/patrona ... ekend.html
-
- Newbie
- Contacteer:
Iemand een idee wanneer je het uittreksel krijgt met de rekeningstand tot einde 2017? Mvg
nog niks van sigura gehoord heel raarinvestorke schreef: ↑11 april 2018, 19:22 Iemand een idee wanneer je het uittreksel krijgt met de rekeningstand tot einde 2017? Mvg
Estate Guru believer.
-
- Newbie
- Contacteer:
Heb eens navraag gedaan en zou pas einde mei-half juni zijn omdat het rendement nog maar pas bekend is.
Hoe zit het met een deel-opname uit een Tak-21 spaarverzekering?
Als ik over de jaren premies heb gestort aan verschillende (gewaarborgde) rendementen, en ik neem een deel van het kapitaal op, welk rendement blijft dan op het overblijvende kapitaal?
Als ik over de jaren premies heb gestort aan verschillende (gewaarborgde) rendementen, en ik neem een deel van het kapitaal op, welk rendement blijft dan op het overblijvende kapitaal?
Het deel dat je opneemt en dus ook wat blijft staan wordt pro rata berekend zodat de terugbetaling proportioneel is. Zie een cijfervoorbeeld op rendement-integrale-786-tak-21-t15303-1 ... jk#p196733 Een pro rata verdeling is logisch, transparant en eerlijk, zowel voor de klant als voor de verzekeringsinstelling.
Bedankt Yaris, dat is heel duidelijk.
Als de opname pro rata wordt verrekend, is het dan niet interessanter om voor een nieuwe storting een nieuw contract te openen? Op die manier kan je bij een opname eerst het contract met het laagste rendement uitputten, zodat het contract met het hogere rendement langer opbrengt. Het enige nadeel lijkt mij dat je dan wel 8 jaar vast zit voor je belastingvrij kan opnemen.
Als de opname pro rata wordt verrekend, is het dan niet interessanter om voor een nieuwe storting een nieuw contract te openen? Op die manier kan je bij een opname eerst het contract met het laagste rendement uitputten, zodat het contract met het hogere rendement langer opbrengt. Het enige nadeel lijkt mij dat je dan wel 8 jaar vast zit voor je belastingvrij kan opnemen.