Patronale Life Secure 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Patronale Life Secure 21
Ik heb er een van Baloise en wacht op een promotieactie van Rabobank om een tweede te openen. Voor de keuze van bank: vergelijk het aanbod, de kosten bij aankoop en de kosten van bewaring.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Vanaf volgende week maandag kan je via Rabobank ook tijdelijk aan 0% instapkosten instappen voor de Baloise Invest.
Meer info volgt later op de website.
Meer info volgt later op de website.
Dat is nou net de zwakste TAK 21 uit hun aanbod: 1,50% gegarandeerd gedurende 8 jaar. Dan vind ik Patronale Secure 21 aantrekkelijker, zelfs met instapkosten.
PS: bedoelen ze instapkosten of taks?
Mmm, ik denk dat ik toch maar ga intekenen op Patronale Secure 21 voordat die hun gegarandeerde rente laten zakken. Hoe meer ik erover lees hoe interessanter ik hem vind:
Gewaarborgd rendement: 1,65% op jaarbasis
Duur van de waarborg: levenslang
Aanvullende bonusrente: 0,80% op nieuwe stortingen, gegarandeerd tot eind 2014
Gemiddelde historische rendementen:
2013: 3,15%
2012: 3,45% / 3,65%
2011: 3,40%
2010: 3,75%
Instapkosten: geen, enkel een vaste administratieve kost van 35 euro.
Gewaarborgd rendement: 1,65% op jaarbasis
Duur van de waarborg: levenslang
Aanvullende bonusrente: 0,80% op nieuwe stortingen, gegarandeerd tot eind 2014
Gemiddelde historische rendementen:
2013: 3,15%
2012: 3,45% / 3,65%
2011: 3,40%
2010: 3,75%
Instapkosten: geen, enkel een vaste administratieve kost van 35 euro.
Ik heb bijgestort in Patronale Secure 21. Ik denk in tegenstelling met testaankoop (omdat de andere tak 21 van patronale gedaald zijn )dat ze hun rendement op een redelijk niveau kunnen houden.Reeds gepolst bij Federale Vita om reeds een indicatie over het rendement van 2013 vrij te geven, tevergeefs. Als deze nog een goed rendement geeft over 2013 ga ik ook bijstorten.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk instapkosten.Yaris schreef:Dat is nou net de zwakste TAK 21 uit hun aanbod: 1,50% gegarandeerd gedurende 8 jaar. Dan vind ik Patronale Secure 21 aantrekkelijker, zelfs met instapkosten.
Patronale Secure 21 is ook mijn favoriet.
1,65% gegarandeerd tot einde contract krijg je nergens anders!
Al de rest is bonus.
Bonus of bogus?
- beleggertje85
- Newbie
- Contacteer:
Wat denken jullie van Credimo Credosecure? Ik ben van plan me deze tak 21 aan te schaffen via Rabo.
2,00% op jaarbasis
gewaarborgd gedurende
8 jaar
+ mogelijke winstdeelname
geen instapkosten.
Ik twijfel nog tussen bovenstaande en Patronale Life Secure 21
Wat zijn jullie argumenten?
2,00% op jaarbasis
gewaarborgd gedurende
8 jaar
+ mogelijke winstdeelname
geen instapkosten.
Ik twijfel nog tussen bovenstaande en Patronale Life Secure 21
Wat zijn jullie argumenten?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Waar je bij een tak21 goed moet voor opletten: de conjuncturele afhouding bij opname!
Dit is een mogelijk afhouding bij opnames in woelige beursjaren.
Bij Patronale is dit bij mijn weten enkel mogelijk tijdens de eerste 8 jaar van elke storting.
Bij Credosecure is dit waarschijnlijk ook nog na die 8jaar mogelijk.
Daarom dat ik voor Patronale zou kiezen.
Dit is een mogelijk afhouding bij opnames in woelige beursjaren.
Bij Patronale is dit bij mijn weten enkel mogelijk tijdens de eerste 8 jaar van elke storting.
Bij Credosecure is dit waarschijnlijk ook nog na die 8jaar mogelijk.
Daarom dat ik voor Patronale zou kiezen.
Die conjuncturele vergoeding is wettelijk geregeld en alleen maar tijdens de eerste 8 jaar.
Ook bij credimo.
Is al een topic over geweest.
Ook bij credimo.
Is al een topic over geweest.
@beleggertje85: hangt ervan af hoelang je je TAK 21 denkt te zullen houden. Doe je hem na 8 jaar al weg, dan neem je misschien beter Credimo Credosecure omdat die gedurende die periode een hogere gewaarborgde interest geeft. Maar na 8 jaar heb je geen garantie meer. Bij Patronale Life Secure 21 daarentegen heb je wel een levenslange garantie.
Betreffende de waarborg biedt Federale Vita Invest.2 dan weer een interessante optie: "Duur van de waarborg: 8 jaar. Na 8 jaar kiest u tussen de formule 'Continuity' met nieuwe gewaarborgde rente voor 8 jaar of de formule 'Flexibility' met een gewaarborgde rente gedurende 1 jaar." Als de rente binnen 8 jaar in een stijgende trend zit kies je dan voor 'Flexibility'.
Betreffende de waarborg biedt Federale Vita Invest.2 dan weer een interessante optie: "Duur van de waarborg: 8 jaar. Na 8 jaar kiest u tussen de formule 'Continuity' met nieuwe gewaarborgde rente voor 8 jaar of de formule 'Flexibility' met een gewaarborgde rente gedurende 1 jaar." Als de rente binnen 8 jaar in een stijgende trend zit kies je dan voor 'Flexibility'.
hoe moet ik die TAK21 eigenlijk bekijken, zoals een "termijnrekening" ongeveer?
Bv. ik stort vandaag 4000 euro aan die 1,65% bij Patronale.
Volgend jaar stort ik opnieuw 4000euro in deze TAK21, heb ik dan ook nog die 1,65%, ookal is de rente voor nieuwe contracten gezakt?
Die 2e storting moet ook weer 8jaar vaststaan, of kan ik zodra de 8 jaar van de eerste storting verlopen zijn afhalen zonder inhouding van RV?
Ben echt een leek in deze materie, maar wil toch graag eentje openen, als ik al die positieve zaken hier lees...
Bv. ik stort vandaag 4000 euro aan die 1,65% bij Patronale.
Volgend jaar stort ik opnieuw 4000euro in deze TAK21, heb ik dan ook nog die 1,65%, ookal is de rente voor nieuwe contracten gezakt?
Die 2e storting moet ook weer 8jaar vaststaan, of kan ik zodra de 8 jaar van de eerste storting verlopen zijn afhalen zonder inhouding van RV?
Ben echt een leek in deze materie, maar wil toch graag eentje openen, als ik al die positieve zaken hier lees...
Nee, die nieuwe storting krijgt de rente voor nieuwe contracten. Maar de resterende looptijd is wel die van de oorspronkelijke storting, dus 7 jaar als je volgend jaar stort.
Dus de 2e storting kan ik na 7jaar afhalen zonder betaling van RV?Yaris schreef:Nee, die nieuwe storting krijgt de rente voor nieuwe contracten. Maar de resterende looptijd is wel die van de oorspronkelijke storting, dus 7 jaar als je volgend jaar stort.
Ja. Dat wil ook zeggen dat je je TAK 21 na 8 jaar als een belastingvrij spaarboekje kunt gebruiken met vrije stortingen en afhalingen.