Payconiq transacties niet aangekomen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Payconiq transacties niet aangekomen
Weeral Keytrade dat de klant weer maar eens in de steek laat.
Ben ik blij daar weg.
Estate Guru believer.
Dat komt door de gedeelde verantwoordelijkheden. Voor de kaartbetalingen met bancontactscheme is payconiq by bancontact verantwoordelijk. Voor de overschrijvingen (SCT scheme) zijn de twee betrokken banken verantwoordelijk. Met als extra pijnpunt dat je die overschrijving niet kan terugdraaien. Daarom het belang je bankrekening in payconiq op te geven. Want die zal mogelijk gebruikt worden door payconiq voor de ontvangst omdat dat via SEPA gaat.
De betalingen tussen vrienden verlopen via dat SCTscheme denk ik.
De betalingen tussen vrienden verlopen via dat SCTscheme denk ik.
Dus als ik het goed begrijp is het dus Keytrade die mij moet informeren waar het geld naartoe is.
Dus ook: ik gebruik een product, Payconiq, waarvan de aanbieder NIET kan garanderen dat het werkt. En als het niet werkt, dan trekt Payconiq de handen weg en wijst naar de anderen als schuldigen.

Ik zou dan minstens verwachten dat Payconiq
1. intern nakijkt of de bewuste transacties daadwerkelijk correct werden doorgegeven aan de bank
2. indien dat het geval is, mij helpt de transactie die ik via HUN app gedaan heb, te traceren en er voor zorgt dat ik mijn geld terug krijg!
Dat is wat ik haalde uit het NBB document, zoek op payconiq. zie chart 4.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... yments.pdf
"In July 2018, the domestic scheme Bancontact merged with the mobile payment solution Payconiq and became Bancontact Payconiq Company. Both companies were (and the new company is too) owned by Belgian banks. For card payments, the scheme rules will remain unchanged : it continues to operate as previously and keeps its name as Bancontact. The merger will mostly have an impact on the mobile leg for which the card‑based Bancontact app and the Payconiq mobile payment solution based on SCT (SEPA Credit Transfer) and SDD (SEPA Direct Debit) will be integrated in order to provide a unique mobile payment service called Payconiq by Bancontact."
Vandaar dat je het scheme en de relatie onder PSD2 moet weten. Omdat die de verantwoordelijkheden bepalen.
https://www.bancontactpayconiq.com/nl
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... yments.pdf
"In July 2018, the domestic scheme Bancontact merged with the mobile payment solution Payconiq and became Bancontact Payconiq Company. Both companies were (and the new company is too) owned by Belgian banks. For card payments, the scheme rules will remain unchanged : it continues to operate as previously and keeps its name as Bancontact. The merger will mostly have an impact on the mobile leg for which the card‑based Bancontact app and the Payconiq mobile payment solution based on SCT (SEPA Credit Transfer) and SDD (SEPA Direct Debit) will be integrated in order to provide a unique mobile payment service called Payconiq by Bancontact."
Vandaar dat je het scheme en de relatie onder PSD2 moet weten. Omdat die de verantwoordelijkheden bepalen.
https://www.bancontactpayconiq.com/nl
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kijk gewoon naar de transacties op je rekening waarmee je je payconic gekoppeld hebt.
Daar staat *altijd* minstens het bedrag en het rekeningnummer.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 21 februari 2022, 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Als ze niet antwoorden zal dat de beste oplossing zijn
Of bij Febelfin ? https://www.febelfin.be/nl/zoeken
EDIT : is blijkbaar hetzelfde als Ombudsfin
Als het zo makkelijk was geweest! Nee, op mijn bankrekening staat *nooit* het rekeningnummer van de begunstigde bij de Payconiq transacties.EarthNvstr1 schreef: ↑21 februari 2022, 20:41 Kijk gewoon naar de transacties op je rekening waarmee je je payconic gekoppeld hebt.
Daar staat *altijd* minstens het bedrag en het rekeningnummer.
Bij een standaard overschrijving staan naam en rekeningnummer van de begunstigde in het "NAAR" veld.
Bij een transfer met Payconiq staat dit:
VAN: mijn naam en rekeningnummer
NAAR: -
COMMUNICATIE: naam van de begunstigde P2P MOBILE
Dus als Payconiq echt gewoon een overschrijving is, en zij ook niet ondersteunen als het geld verloren gaat, dan heeft het echt geen zin dat ik Payconiq nog gebruik. Een overschrijving is net iets meer werk, maar dan zie ik tenminste het rekeningnummer waar het geld heen is gegaan. Nog steeds geen garantie dat het geld echt daar aan komt, maar toch al een eerste indicatie waar ik moet gaan aankloppen als het geld niet aankomt. Nu heb ik geen idee waar het zou kunnen zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dan zou ik direct van bank veranderen ...

Wellicht wil die bank ook dat jij direct van bank verandert

Win-win dus, wat houdt je tegen ?
Hm ... ik neem dit even in beraad ...

Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 21 februari 2022, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben je wel 100% zeker dat uw Payconiq betaling niet is toegekomen.. Men kan al zoveel zeggen... "" Ik heb niets ontvangen ""
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat vind ik wel vreemd .. via welke weg heb je je vraag gesteld ?
(hoe ik Payconic zou moeten bereiken weet ik eerlijk gezegd ook niet direct)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
1/ dat payconic moet kunnen nagaan wat er is gebeurd, daar heb je gelijk inkarlw schreef: ↑21 februari 2022, 14:15 Ik zou dan minstens verwachten dat Payconiq
1. intern nakijkt of de bewuste transacties daadwerkelijk correct werden doorgegeven aan de bank
2. indien dat het geval is, mij helpt de transactie die ik via HUN app gedaan heb, te traceren en er voor zorgt dat ik mijn geld terug krijg!
2/ dat je je geld terug krijg, is nog iets anders...
Mogelijks ligt het dus aan de manier waarop en/of via welke weg je je vragen hebt gesteld aan de diverse instanties ?
Staat mooi in de roze app hoor. E-mailadres en telefoonnummer. Op e-mails krijg je een support ticket met een nummer en de info dat ze binnen de 2-3 dagen antwoorden, wat ze natuurlijk niet doen. Ik krijg al een maand geen antwoord op meerdere mails. Aan de telefoon zeggen ze meteen dat ze niet kunnen helpen en wordt het gesprek beeindigd.EarthNvstr1 schreef: ↑21 februari 2022, 22:28 Dat vind ik wel vreemd .. via welke weg heb je je vraag gesteld ?
(hoe ik Payconic zou moeten bereiken weet ik eerlijk gezegd ook niet direct)
Keytrade: per e-mail word je afgewimpeld met 1 lijntje "het betreft een Payconiq transactie, daar kunnen wij niets over zeggen, je moet bij Payconiq navragen". En aan de telefoon zeggen ze ofwel hetzelfde, ofwel zeggen ze dat ze het intern gaan bekijken. Wat ze natuurlijk niet doen, want hier wacht ik ook al een maand op.