Paypal
Re: Paypal
De uitstekende kopersbescherming is vooral een reclameslogan die je niet blindelings kan geloven.
Als.je een geschil hebt met een kleine verkoper zal paypal wel vaak de kant van de koper kiezen.
Als een mastodont je een abonnement in je bak duwt en die rekent dat nog aan na opzegging, dan moet je op paypal niet rekenen. Dan spreekt ineens de macht van het geld en is de kopersbescherming niet meer van toepassing.
Met andere woorden : het is een uniek en bruikbaar product maar in wezen zijn ze net zo onbetrouwbaar als iedere bank.
Als.je een geschil hebt met een kleine verkoper zal paypal wel vaak de kant van de koper kiezen.
Als een mastodont je een abonnement in je bak duwt en die rekent dat nog aan na opzegging, dan moet je op paypal niet rekenen. Dan spreekt ineens de macht van het geld en is de kopersbescherming niet meer van toepassing.
Met andere woorden : het is een uniek en bruikbaar product maar in wezen zijn ze net zo onbetrouwbaar als iedere bank.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201009 ... nieuwsblad
Ik krijg vaak een mail van hun dus ik zal wel zo een rekening hebben..
Dan maar snel stopzetten
Ik krijg vaak een mail van hun dus ik zal wel zo een rekening hebben..
Dan maar snel stopzetten
Voor mij geen probleem. Ik betaal al mijn online aankopen via Paypal.
Is mij ook juist opgevallen op de website van Test-Aankoop.
Ik vind dat zeer straf: ooit heb ik ook eens een Paypal account aangemaakt (en slechts 1 keer gebruikt) om te kunnen betalen bij een Nederlands bedrijf die geen Belgische betaalmogelijkheden aanbood. Later heb ik het nooit meer nodig gehad.
https://www.test-aankoop.be/geld/betale ... e-rekening
Ik vind dat zeer straf: ooit heb ik ook eens een Paypal account aangemaakt (en slechts 1 keer gebruikt) om te kunnen betalen bij een Nederlands bedrijf die geen Belgische betaalmogelijkheden aanbood. Later heb ik het nooit meer nodig gehad.
https://www.test-aankoop.be/geld/betale ... e-rekening
PayPal bestraft inactieve gebruikers.
Vanaf 16 december zal betaalplatform PayPal € 12 in rekening brengen als je minstens 12 opeenvolgende maanden niet hebt ingelogd op je account of PayPal in die periode niet hebt gebruikt om geld te verzenden, te ontvangen of over te maken.
Deze wijziging in de gebruiksvoorwaarden is onopgemerkt gebleven, zelfs voor veel mensen die een PayPal-account hebben. ...
Zooo heeee... die heb ik inderdaad helemaal gemist.
Op de site van Nieuwsblad en natuurlijk helemaal in dat document van 85 pagina's.
Volgens mij was er al jurisprudentie in Nederland, dat de consument niet wordt geacht 85 pagina's dor te akkeren.
Goed, mijn gratis credit card is niet gratis als ik hem niet genoeg gebruik. Paypal is niet meer gratis als ik Paypal niet genoeg gebruik.
Gelukkig wordt mijn gratis Paypalaccount door mijn gratis credit card gespijsd. Dus dat lost zichzelf wel op.
Op de site van Nieuwsblad en natuurlijk helemaal in dat document van 85 pagina's.
Volgens mij was er al jurisprudentie in Nederland, dat de consument niet wordt geacht 85 pagina's dor te akkeren.
Goed, mijn gratis credit card is niet gratis als ik hem niet genoeg gebruik. Paypal is niet meer gratis als ik Paypal niet genoeg gebruik.
Gelukkig wordt mijn gratis Paypalaccount door mijn gratis credit card gespijsd. Dus dat lost zichzelf wel op.
Niet te vroeg victorie kraaien. In principe kan elke website waarop je je ooit geregistreerd hebt hun voorwaarden eenzijdig aanpassen in de zin dat je een door hen arbitrair bepaald periodiek lidgeld moet betalen. Commercieel lijkt dat niet verstandig, maar een organisatie kan bevoorbeeld ook worden overgenomen door een non-practicing entity (een entiteit die geen activiteiten heeft buiten het juridisch uitbuiten van haar rechten) met het oog op lidgeldpacht, als een moderne vorm van de Middeleeuwse belastingpacht. Enkel te vermijden als je de om de haverklap veranderende voorwaarden telkens helemaal doorneemt. En niet te vermijden als je geregistreerd staat met een e-mailadres dat je ondertussen niet meer hebt. Een goede reden om je bij zo weinig mogelijk verbintenissen aan te gaan waarin je identificeerbaar bent.
ik vind de reviews van op trustpilot alles behalve objectief gezien bedrijven negatieve ervaringen kunnen afkopen
maar als bedrijf niet eens die moeite doet en meer dan 80% negatieve ervaringen heeft zoals Paypal dan laat ik die links liggen
maar als bedrijf niet eens die moeite doet en meer dan 80% negatieve ervaringen heeft zoals Paypal dan laat ik die links liggen
't Zijn natuurlijk enkel de mensen met heel sterke meningen die de moeite gaan doen om een review te schrijen. En aangezien een normaal persoon niet echt fan is van aanbieders van betaalinfrastructuur ("het is jouw geld", dus het is maar nomaal dat het perfect werkt en geen kosten heeft die jij als klant ziet), zijn het enkel degenen met negatieve ervaringen die in de praktijk reviews schrijven. Zelfde als met de reviews van banken op Spaargids, dat zijn vaak duidelijk vormen van schrijftherapie om om te gaan met trauma's.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik gebruik Paypal zowel professioneel als particulier en vind het een vreemde zaak dat ze niet-gebruikte accounts betalend gaan maken. Er zal wel een reden achter zitten, echter is me dit nogal vaag omwille van rapportages die je als klant zou kunnen trekken en dit kosten met zich meebrengt. Ze hadden ook er voor kunnen kiezen om bestaande accounts te deactiveren of te verwijderen na lang niet-gebruik.
Als verkoper betaal je X % betaalkosten, doorgaans 0,35 € per transactie en dan zo'n 3,4 % van de betaling.
Van de 100 euro die een koper besteedt, krijg je dus maar +/- 96 €, de rest zijn transactiekosten. Bij grote verkoper zakken deze kosten wel uiteraard.
Ik had dit bericht al op tweakers.net zien passeren.
Zowel als koper en verkoper ben ik tevreden over Paypal.
Een half jaar geleden heb ik een claim ingediend omwille van het feit dat ik illegale software had gekocht ipv originele en dit werd keurig afgehandeld binnen 2 weken door Paypal.
Als verkoper betaal je X % betaalkosten, doorgaans 0,35 € per transactie en dan zo'n 3,4 % van de betaling.
Van de 100 euro die een koper besteedt, krijg je dus maar +/- 96 €, de rest zijn transactiekosten. Bij grote verkoper zakken deze kosten wel uiteraard.
Ik had dit bericht al op tweakers.net zien passeren.
Zowel als koper en verkoper ben ik tevreden over Paypal.
Een half jaar geleden heb ik een claim ingediend omwille van het feit dat ik illegale software had gekocht ipv originele en dit werd keurig afgehandeld binnen 2 weken door Paypal.
Het klopt waarschijnlijk grotendeels wat je schrijft. Nochtans zijn er veel bedrijven die hun ervaringen bewust in het oog proberen te houden. Niet dat dit de kwaliteit van het product verbetert.
Persoonlijk ben ik een fan(boi) van bank- en betaalplatformen zoals Revolut. N26 en andere had ik niet uitgeprobeerd maar Revolut lijkt mij in bijna elk aspect beter te zijn dan Paypal. Contact met klantendienst, kosten, gebruiksgemak, noem maar op.
Mogelijk ben ik hier appels met peren aan het vergelijken gezien Paypal geen bank is maar bon. Ik las ergens op deze forum dat men beide bij de FOD financiën dient aan te geven.
Mijn mening is gebaseerd op ervaringen van het jaar 2019 en vroeger. Sindsdien heb ik mijn Paypal account verwijderd. Geen idee of het beter is geworden.
Zover ik weet kan men Revolut inactief houden zonder enige problemen.
Ooit had iemand mijn kaartgegevens gestolen en daar mee online betaald. Terugbetaald door Revolut. Andere keer half zat niet opgelet welk bedrag er op het terminaal stond. Ook terugbetaald. Het beste is waarschijnlijk de klantendienst die binnen enkele minuten reageert.
Of dienst X goed is of niet laat ik in het middden. Mijn punt was dat review-schrijvers die er niet voor beloond worden, over het algemeen mensen zijn die hun gram proberen te halen door de vermeende vuile was van de dienst proberen uit te hangen. Persoonlijk hecht ik veel belang aan de schrijfstijl. Niet in de zin van of mensen bv. een dt-fout schrijven, iedereen kan verstrooid zijn. Maar wel in de zin of de schrijver of schrijfster er in zijn of haar leven op getraind is om met een minimale afstandelijkheid te kijken naar situaties, abstract kan denken en een betoog kan structureren zodat het verstaanbaar is voor niet-betrokkenen. Dat is vaak een groot probleem bij de oudere generaties en laagopgeleiden, die niet helemaal begrijpen dat de manier waarop ze behandeld worden het gevolg is van abstracte bedrijfsprocessen (wat relevant is voor een lezer), en bijgevolg te veel aandacht besteden aan de details van hun persoonlijk geval (wat niet relevant is voor een lezer). Schrijfsels geschreven in de "allez allez zietaddaf zietaddaf inwaveuneweireldlevewijnij dazze mij zo zitte te kl*te????????"-stijl, daar hecht ik geen waarde aan.neo schreef: ↑14 oktober 2020, 15:17Het klopt waarschijnlijk grotendeels wat je schrijft. Nochtans zijn er veel bedrijven die hun ervaringen bewust in het oog proberen te houden. Niet dat dit de kwaliteit van het product verbetert.
Persoonlijk ben ik een fan(boi) van bank- en betaalplatformen zoals Revolut. N26 en andere had ik niet uitgeprobeerd maar Revolut lijkt mij in bijna elk aspect beter te zijn dan Paypal. Contact met klantendienst, kosten, gebruiksgemak, noem maar op.
Mogelijk ben ik hier appels met peren aan het vergelijken gezien Paypal geen bank is maar bon. Ik las ergens op deze forum dat men beide bij de FOD financiën dient aan te geven.
Mijn mening is gebaseerd op ervaringen van het jaar 2019 en vroeger. Sindsdien heb ik mijn Paypal account verwijderd. Geen idee of het beter is geworden.
Zover ik weet kan men Revolut inactief houden zonder enige problemen.
Ooit had iemand mijn kaartgegevens gestolen en daar mee online betaald. Terugbetaald door Revolut. Andere keer half zat niet opgelet welk bedrag er op het terminaal stond. Ook terugbetaald. Het beste is waarschijnlijk de klantendienst die binnen enkele minuten reageert.
Ja, over het algemeen lees ik de reviews meestal niet. Ik kijk vooral hoeveel daarvan positief vs negatief is. Bij de positieve probeer ik om na te gaan of er enkele fake tussen zitten: korte zinnen, alles in goed licht gesteld enzovoort. Als dat het geval is neem ik aan dat de +/- verhouding vertekend is. Bij de negatieve sla ik deze vol emoties en weinig feiten over.
Ooit schreef ik af en toe zelf een review maar tegenwoordig lijkt mijn tijd te schaars en kostbaar. Tenzij ik een echt slechte of positieve ervaring heb en het betrokken bedrijf nog over het algemeen weinig bekendheid heeft vergaard.
Ondertussen zijn mijn Paypal ervaringen strikt persoonlijk en mogelijk zijn er even veel mensen die het fantastisch vinden. Of ze geen betere alternatief hebben of kennen heb ik geen idee.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het heeft blijkbaar enkel te maken als je saldo op die rekening hebt staan.
Ik heb in een ver verleden ongeveer 1300 kleine transacties gedaan als verkoper en ongeveer 200 als koper en mijn ervaringen zijn uitstekend.
Als ik een website niet voor de volle 100% betrouw (Chinezen o.a.) dan zal ik als ik de keuze heb altijd met paypal betalen. De kopersbescherming is echt heel goed.
Kleine tip. Paypal zal bij bestellingen buiten de eurozone altijd omrekenen naar Euro. Daar zitten wisselkoerskosten in verrekend. Ongeveer 3 tot 5%. Op de laatste paypal pagina voor de transactie definitief is kan je kiezen om in de lokale valuta te betalen (USD, GBP, enz.)
Als je dan met de kredietkaart betaalt krijg je gewoon de koers van Visa of Mastercard (laatste van de 2 is de beste) tenzij uw bank zelf extra kosten aanrekent voor het wisselen. Dan maakt het niet zoveel uit.
Als ik een website niet voor de volle 100% betrouw (Chinezen o.a.) dan zal ik als ik de keuze heb altijd met paypal betalen. De kopersbescherming is echt heel goed.
Kleine tip. Paypal zal bij bestellingen buiten de eurozone altijd omrekenen naar Euro. Daar zitten wisselkoerskosten in verrekend. Ongeveer 3 tot 5%. Op de laatste paypal pagina voor de transactie definitief is kan je kiezen om in de lokale valuta te betalen (USD, GBP, enz.)
Als je dan met de kredietkaart betaalt krijg je gewoon de koers van Visa of Mastercard (laatste van de 2 is de beste) tenzij uw bank zelf extra kosten aanrekent voor het wisselen. Dan maakt het niet zoveel uit.
Zin om samen een abonnement te delen? Financieel Economische Tijd - Financieele Dagblad - Bloomberg
Rekening gekoppeld aan mastercard, al een paar keer een claim moeten indienen en telkens opgelost. Nog geen problemen gehad dus, integendeel.