PC vervangen na vier jaar?
Re: PC vervangen na vier jaar?
@Vaganzza: Ik snap je betoog, en denk dat we bottom-line wel op dezelfde golflengte zitten.
Unix (Linux, osX) is voor mij 1 van de meest pure computer-systemen waar ik mee werk. Ze zijn ongelooflijk krachtig als je de terminal kan gebruiken en iets van scripting kent. Maar net door zijn kracht vind ik ze voor doorsnee gebruikers soms ook zo moeilijk (en dan vooral Linux).
Zoals je zelf aangeeft is er op internet gigantisch veel info te vinden om dingen gedaan te krijgen in Linux, maar het feit dat dit nodig is geeft ook aan dat de leercurve voor een beginner ook moeilijker is dan windows.
Wine is inderdaad een goed alternatief om windows-applicaties te gebruiken, maar mijn keuze is om onder Linux linux-soft te gebruiken. Dat lukt meestal ook goed ... probleem is dat bij devices heel vaak wel windows-drivers geleverd worden, maar dat je voor linux aan de community overgeleverd bent.
Ik wil gewoon dat mensen zoveel mogelijk ook de voor en nadelen bekijken.
Unix (Linux, osX) is voor mij 1 van de meest pure computer-systemen waar ik mee werk. Ze zijn ongelooflijk krachtig als je de terminal kan gebruiken en iets van scripting kent. Maar net door zijn kracht vind ik ze voor doorsnee gebruikers soms ook zo moeilijk (en dan vooral Linux).
Zoals je zelf aangeeft is er op internet gigantisch veel info te vinden om dingen gedaan te krijgen in Linux, maar het feit dat dit nodig is geeft ook aan dat de leercurve voor een beginner ook moeilijker is dan windows.
Wine is inderdaad een goed alternatief om windows-applicaties te gebruiken, maar mijn keuze is om onder Linux linux-soft te gebruiken. Dat lukt meestal ook goed ... probleem is dat bij devices heel vaak wel windows-drivers geleverd worden, maar dat je voor linux aan de community overgeleverd bent.
Ik wil gewoon dat mensen zoveel mogelijk ook de voor en nadelen bekijken.
Mensen die ubuntu gebruiken als OS,gebruiken jullie dan ook een antivirus zoals in windows?
Heb gelezen dat ubuntu bijna niet vatbaar is voor virussen,spyware en malware.
Is een linux systeem dan zo goed bestand tegen virussen ed.?
Heb gelezen dat ubuntu bijna niet vatbaar is voor virussen,spyware en malware.
Is een linux systeem dan zo goed bestand tegen virussen ed.?
Nee, ik draai geen antivirus. Er zijn ook amper virussen voor Linux systemen en ik denk dat daar 2 redenen voor zijn:
1. iemand die een virus schrijft, heeft vooral tot doel om vele mensen te treffen. Dan is het interessanter om Windows aan te vallen.
2. Linux is open source. De code erachter is dus gekend bij vele mensen en niet afgesloten zoals Windows
Iedereen moet bekijken wat hij wilt, de meesten zullen nog lang bij Windows blijven. Dat is een keuze dat je moet maken. Uitproberen kan je altijd (dual boot of zelfs zonder installatie).
1. iemand die een virus schrijft, heeft vooral tot doel om vele mensen te treffen. Dan is het interessanter om Windows aan te vallen.
2. Linux is open source. De code erachter is dus gekend bij vele mensen en niet afgesloten zoals Windows
Iedereen moet bekijken wat hij wilt, de meesten zullen nog lang bij Windows blijven. Dat is een keuze dat je moet maken. Uitproberen kan je altijd (dual boot of zelfs zonder installatie).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Wees gewaarschuwd
Microsoft-updates maken Windows kapot:
http://www.clickx.be/nieuws/157431/micr ... ODUwMDk0S0" onclick="window.open(this.href);return false;
Microsoft-updates maken Windows kapot:
http://www.clickx.be/nieuws/157431/micr ... ODUwMDk0S0" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ook prijs zelfs volledig beschadigd, mijn harde schijf onleesbaar en mijne Linux ook weg!
Geen opstart meer mogelijk en mijn DVD brander ook weg.
Dus niet op te starten via herstel dvd's
Dank u Microsoft
jempi25
Geen opstart meer mogelijk en mijn DVD brander ook weg.
Dus niet op te starten via herstel dvd's
Dank u Microsoft
jempi25
Ik raad jullie aan om voor jullie volgende aankoop eens na te denken over een Mac (hoewel ik zelf geen blinde Applefanaat ben, wel een tevreden gebruiker). Apple houdt de productie van zijn hardware en besturingssoftware zelf in de hand, dus die twee werken feilloos samen.
Andere oplossing:
Zoek een spaargidser die zijn PC na 4 jaar gratis wegdoet en zet er linux mint op.
Je hebt volledig gratis een PC die op 45seconden opgestart is en je beschikt over een enorm groot pakket gratis software.
Geen geklooi met antivirusprogrammas, regcleaners, Ccleaners, Winoptimizers........
Ik heb er zo 3 draaien voor de kleinkinderen (tussen 4 en 7 jaar), en ze kunnen er goed mee overweg.
Mint koos ik omdat de bediening veel weg heeft van Windows XP.
Zoek een spaargidser die zijn PC na 4 jaar gratis wegdoet en zet er linux mint op.
Je hebt volledig gratis een PC die op 45seconden opgestart is en je beschikt over een enorm groot pakket gratis software.
Geen geklooi met antivirusprogrammas, regcleaners, Ccleaners, Winoptimizers........
Ik heb er zo 3 draaien voor de kleinkinderen (tussen 4 en 7 jaar), en ze kunnen er goed mee overweg.
Mint koos ik omdat de bediening veel weg heeft van Windows XP.
Krijg binnenkort een laptop van het werk, dat zal een krachtige windows laptop zijn.
Denk eraan om mijn persoonlijke Dell laptop om te toveren naar Ubuntu (waarschijnlijk) of Mint.
Zal eens grote kuis moeten houden :p
Denk eraan om mijn persoonlijke Dell laptop om te toveren naar Ubuntu (waarschijnlijk) of Mint.
Zal eens grote kuis moeten houden :p
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash