PC vervangen na vier jaar?
PC vervangen na vier jaar?
Intel voorspelt een heropleving van de PC-markt omdat de wereld 600 miljoen PC's telt die minstens vier jaar oud zijn en "dus aan vervanging toe zijn". Wat een onzin. Waarom zou je een goed werkende PC na vier jaar moeten weggooien? Ik werk hier op een Mac die al negen jaar oud en waar ik nog nooit problemen mee heb gehad. Ik ga hem blijven gebruiken tot hij kapot gaat. Kopen jullie automatisch een nieuwe PC omdat de vorige een bepaalde leeftijd bereikt heeft?
Re: PC vervangen na vier jaar?
alleen als hij "traag" wordt ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ikzelf hou geen rekening met leeftijd.
Maar mogelijk zijn er bedrijven die na bv 5 jaar sowieso de PC's vernieuwen.
Maar mogelijk zijn er bedrijven die na bv 5 jaar sowieso de PC's vernieuwen.
@digimo: dat is een goede reden. Of ook als je nieuwe software wil gebruiken die op je oude PC niet draait. Ik moet toegeven dat ik mijn Mac enkel voor internet gebruik. Maar daarvoor is hij nog heel goed.
Ik denk toch ook wel dat Intel hiervoor rekent op de bedrijven. Bedrijven hanteren heel vaak een afschrijvingsperiode van 4 jaar voor PC's, of werken hiervoor met Leasing-contracten.
Bij ons op 't werk ben ik op 14 jaar dienst al aan mijn 2de vernieuwing toe. Tel dus een cyclus van 6 tot 7 jaar.
Thuis heb ik een laptop van 5 jaar, en een laptop van 6 maand. Maar beslissing was daar de overstap naar Mac, en niet zozeer de leeftijd van de vorige windows-laptop. Deze laatste kan nog steeds vlot meedraaien.