Pechverhelping: Touring of VAB?
Re: Pechverhelping: Touring of VAB?
Beste leden,
Ik ben op zoek naar een pechbijstand voor mijn moto (en indien ook voor mijn auto).
Na een zoektoch op het internet zie ik verschillende aanbieders met verschillende formules.
Iemand tips bij welk bedrijf men de beste prijs/kwaliteit kan bekomen?
Het zou enkel voor dekking in België zijn.
Ik ben op zoek naar een pechbijstand voor mijn moto (en indien ook voor mijn auto).
Na een zoektoch op het internet zie ik verschillende aanbieders met verschillende formules.
Iemand tips bij welk bedrijf men de beste prijs/kwaliteit kan bekomen?
Het zou enkel voor dekking in België zijn.
Voor auto's: Bosch Car Service Assistance vanaf 59 euro.
http://www.boschcarservice.be/nl/11/ser ... assistance
Ik heb mijn pechverhelping voor de moto via gratis klantenkaart bij Total.
Dekking in gans EU. Kost niks.
Drie weken geldig. Motor is 8 liter tanken en auto iets van een 30.
Ik tank met de bedrijfswagens op kosten van de zaak en laat de tankbeurt dan op mijn privékaartje inschrijven. Total heeft daar geen probleem mee. Je haalt de kaart(en) gewoon op in een Totalshop en hangt er de nummerplaat(en) online aan. Er moet geen verband zijn tussen het te tanken voertuig en het te verzekeren voertuig. Gewoon zorgen dat je 1 keer per drie weken 8 liter bij Total tankt in een station met shop . De kaart moet gevalideerd worden in de shop of binnen de 24 uur je tankticket valideren in een shop als je buiten de shopuren moest tanken. Ze verwittigen je zelfs per mail wanneer de periode verloopt en je niet getankt hebt.
Als je niet op de zaak kan tanken is het nog een goedkope affaire. Total is zowat de duurste en Q8 of DATS de goedkoopste. Stel dat per liter Total 30 cent duurder is. Dan kost je verzekering 3.2 euro per maand of een kleine 40 € per jaar (als je 365 dagen per jaar met de motor rijdt).
Dekking in gans EU. Kost niks.
Drie weken geldig. Motor is 8 liter tanken en auto iets van een 30.
Ik tank met de bedrijfswagens op kosten van de zaak en laat de tankbeurt dan op mijn privékaartje inschrijven. Total heeft daar geen probleem mee. Je haalt de kaart(en) gewoon op in een Totalshop en hangt er de nummerplaat(en) online aan. Er moet geen verband zijn tussen het te tanken voertuig en het te verzekeren voertuig. Gewoon zorgen dat je 1 keer per drie weken 8 liter bij Total tankt in een station met shop . De kaart moet gevalideerd worden in de shop of binnen de 24 uur je tankticket valideren in een shop als je buiten de shopuren moest tanken. Ze verwittigen je zelfs per mail wanneer de periode verloopt en je niet getankt hebt.
Als je niet op de zaak kan tanken is het nog een goedkope affaire. Total is zowat de duurste en Q8 of DATS de goedkoopste. Stel dat per liter Total 30 cent duurder is. Dan kost je verzekering 3.2 euro per maand of een kleine 40 € per jaar (als je 365 dagen per jaar met de motor rijdt).
Bedankt voor de reply!
Je hebt niet de mogelijkheid je wagen in een garage te laten brengen of te laten herstellen naar je eigen keuze. Hij wordt hersteld in een garage van hun eigen diensten. " Bosch Car Service garage "Lorias schreef:Voor auto's: Bosch Car Service Assistance vanaf 59 euro.
En dat zal ook niet gratis zijn vermoedt ik????
Best eens kijken of je het niet in je autoverzekering kan opnemen. Komt meestal goedkoper uit. Bij mij was het ergens een optie van 35 euro voor heel europa.
http://www.pv.be/verzekeringen/autoverz ... chbijstand
En op het eerste zicht veel completer dan een verzekering van touring of vab
http://www.pv.be/verzekeringen/autoverz ... chbijstand
En op het eerste zicht veel completer dan een verzekering van touring of vab
Een jaar of 5 geleden eenmalig gebruik moeten maken van Bosch Assistance met een gesprongen darm. Stond toen ook zo in de voorwaarden, maar toch zonder probleem kunnen laten takelen tot hier op de oprit, en daarna zelf hersteld. Hoe het nu zit moet TS maar eens navragen.ludo schreef:Je hebt niet de mogelijkheid je wagen in een garage te laten brengen of te laten herstellen naar je eigen keuze. Hij wordt hersteld in een garage van hun eigen diensten. " Bosch Car Service garage "Lorias schreef:Voor auto's: Bosch Car Service Assistance vanaf 59 euro.
En dat zal ook niet gratis zijn vermoed ik????
Ik heb zelf Ethias Assistance. Voor mezelf, echtgenote en twee auto's kost dat iets van 100 euro.
Auto's zijn aangesloten in heel Europa, wij in heel de wereld.
Ik vind deze formule een aanrader.
VAB en Touring zijn naar mijn mening vooral duur.
Als je op hetzelfde moment in panne valt dan de anderen ga je nog altijd lang moeten wachten op hulp.
Vaak kan je via je automerk Assistance krijgen (nieuw en in garantieperiode) en soms kan je dat later nog verlengen aan een prijsje.
Bosch : prima als je geen bijstand wenst buiten Belgie voor de auto OF als je ook voor de personen, zonder auto erbij, geen bijstand nodig hebt.
Bedenk dat in je autoverzekering ook hulp bij ongeval kan zitten.
Ik heb 3 keer assistance.
Eén keer van het automerk (ongeval en panne), één keer van de verzekering (ongeval) en één keer bij Ethias (ongeval en panne).
De auto heb ik net gekocht dus ja ... het hoort erbij. De autoverzekering : het is in de prijs inbegrepen. Ethias : ik reis soms buiten Europa en wil daar ook verzekerd zijn.
Dus ja .. ik hou ze dan maar alle 3.
Auto's zijn aangesloten in heel Europa, wij in heel de wereld.
Ik vind deze formule een aanrader.
VAB en Touring zijn naar mijn mening vooral duur.
Als je op hetzelfde moment in panne valt dan de anderen ga je nog altijd lang moeten wachten op hulp.
Vaak kan je via je automerk Assistance krijgen (nieuw en in garantieperiode) en soms kan je dat later nog verlengen aan een prijsje.
Bosch : prima als je geen bijstand wenst buiten Belgie voor de auto OF als je ook voor de personen, zonder auto erbij, geen bijstand nodig hebt.
Bedenk dat in je autoverzekering ook hulp bij ongeval kan zitten.
Ik heb 3 keer assistance.
Eén keer van het automerk (ongeval en panne), één keer van de verzekering (ongeval) en één keer bij Ethias (ongeval en panne).
De auto heb ik net gekocht dus ja ... het hoort erbij. De autoverzekering : het is in de prijs inbegrepen. Ethias : ik reis soms buiten Europa en wil daar ook verzekerd zijn.
Dus ja .. ik hou ze dan maar alle 3.
Ik ben ook lid van Ethias assistance. Komt inderdaad op een honderd euro zoals Haleweyn schrijft.
Heb ze nog gelukkig nog maar één keer nodig gehad. ( was in België)
Over de éne interventie had ik zeker niet te klagen.
Dus samengevat ben ik tevreden ; natuurlijk moeilijk te beoordelen over één interventie.
Heb ze nog gelukkig nog maar één keer nodig gehad. ( was in België)
Over de éne interventie had ik zeker niet te klagen.
Dus samengevat ben ik tevreden ; natuurlijk moeilijk te beoordelen over één interventie.
Voor de auto ook gewoon via de dealer van het automerk. Krijg je er voor een minimale prijs (ong 40€ dacht ik) bij voor gans Europa als je het jaarlijks onderhoud er laat doen. Een keer nodig gehad. Is ook maar VAB of Touring technieker/takelwagen die dan langskomt. Bij Total Assistance idem.
Laatst gewijzigd door ivob op 17 november 2016, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
De goedkoopste pechverhelping is volgens mij nog altijd depannage.be. 49€ per jaar. Als je een nieuwe auto koopt, geven de meeste merken zelf 2 jaar gratis pechverhelping. Maar meestal gebeurt er niets de eerste jaren.
Dat laatste berichtje over depannage.be is outdated. Ze hebben zelf hun contract / samenwerking veranderd en vragen op hun website dat je hen een mailtje stuurt waarop je dan een offerte krijgt.
Die is duurder dan voordien, zo werd hier reeds eerder beschreven in een ander topic.
Die is duurder dan voordien, zo werd hier reeds eerder beschreven in een ander topic.
Eens stilgevallen vorig jaar en touring gebeld. Was geen klant dus onmiddellijk via MasterCard lidgeld moeten betalen : 270€, was in belgie want wij rijden praktisch niet per auto naar het buitenland. Dan nog een supplement moeten betalen aan sleepdienst omdat garage verder was dan de standaard dekking. Wij hebben niet meer verlengd en zijn overgeschakeld naar VAB. 175€. Niets meer meegemaakt dus nog geen beoordeling.
Laatst gewijzigd door ratpack1 op 18 november 2016, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik had vroeger Ethias assistance. Ooit eens in panne gevallen in Denemarken. Auto wilde niet meer starten na een bezoek aan een zwembad. Daar stond ik dan. Mijn vrouw, ik, mijn twee kinderen en een grote hond in de auto. Ethias heeft voor een sleepdienst gezorgd en voor een taxi om ons en de hond naar ons verblijf te voeren (20 km verder). De dag erna kreeg ik telefoon van Ethias dat mijn wagen hersteld was en er kwam weer een taxi om mij naar de garage te voeren. Dus heel tevreden.
Dan ben ik overgestapt naar Vivium (omdat ik via het werk daar korting kreeg). 2x moeten gebruiken voor een lekke band waarbij ik de moeren
niet zelf los kreeg. Ook tevreden.
Ondertussen ben ik weer via het werk overgestapt naar Europ assistance omdat het werk de samenwerking met Vivium heeft stopgezet. Deze heb ik nog niet moeten gebruiken.
Dan ben ik overgestapt naar Vivium (omdat ik via het werk daar korting kreeg). 2x moeten gebruiken voor een lekke band waarbij ik de moeren

Ondertussen ben ik weer via het werk overgestapt naar Europ assistance omdat het werk de samenwerking met Vivium heeft stopgezet. Deze heb ik nog niet moeten gebruiken.
http://lp.goedkope-depannage.be/pechverhelping/
Ik heb deze nog nergens zien beschreven staan hier..
Een verre neef van depannage.be van een tijdje geleden. Abonnement vanaf 50 euro per jaar.
Ook een tip voor de webmaster hier trouwens : depannage.be is omgetuned naar Alliance global's product 'depannage direct'.
Er is tegenwoordig ook de pechbijstand van Corona Direct en er zal vast wel nog wat veranderd zijn op de markt.
Carrefour assistance blijkt onvindbaar. De website is weg..
Bij de banken is er onder andere ook Belfius Assistance. Er zullen er wel nog andere zijn.
De vergelijkingsmodule moet zeker eens herbekeken worden.
Ik heb deze nog nergens zien beschreven staan hier..
Een verre neef van depannage.be van een tijdje geleden. Abonnement vanaf 50 euro per jaar.
Ook een tip voor de webmaster hier trouwens : depannage.be is omgetuned naar Alliance global's product 'depannage direct'.
Er is tegenwoordig ook de pechbijstand van Corona Direct en er zal vast wel nog wat veranderd zijn op de markt.
Carrefour assistance blijkt onvindbaar. De website is weg..
Bij de banken is er onder andere ook Belfius Assistance. Er zullen er wel nog andere zijn.
De vergelijkingsmodule moet zeker eens herbekeken worden.