Pechverhelping: Touring of VAB?
Re: Pechverhelping: Touring of VAB?
Hebben jullie al gemerkt dat bij de meeste maatschappijen (Touring, Ethias, ING, Belfius) de takeling in de voorwaarden beperkt is geworden tot 'dichtstbijzijnde garage' ?
Vroeger sleepte men je vlotjes Belgie rond bij een panne die niet onmiddellijk kon verholpen worden. Dat is er nu stilaan uit..
Ook de beperking naar aantal tussenkomsten komt meer en meer op de voorgrond.
VAB is een duurdere speler in dit segment maar hanteert de beperkingen voorlopig nog niet. Althans toch niet de laatste keer dat ik het nagekeken heb.
Vroeger sleepte men je vlotjes Belgie rond bij een panne die niet onmiddellijk kon verholpen worden. Dat is er nu stilaan uit..
Ook de beperking naar aantal tussenkomsten komt meer en meer op de voorgrond.
VAB is een duurdere speler in dit segment maar hanteert de beperkingen voorlopig nog niet. Althans toch niet de laatste keer dat ik het nagekeken heb.
Bij Touring is het afhankelijk van de formule die je hebt
Wordt het voertuig altijd naar een garage van een officiële dealer getakeld?
Mijn voertuig kan niet meer rijden, naar waar word ik gesleept?
Afhankelijk van je contract word je getakeld naar de dichtstbijzijnde garage of een garage naar keuze in België
Dit staat zo in de " meest gestelde vragen "
https://www.touring.be/nl/faq?f%5B0%5D= ... _faq%3A196
VAB zegt :één gratis sleep voor uw voertuig, wanneer het volgens de wegenwachter in alle redelijkheid
niet mogelijk is om uw voertuig ter plaatse rijklaar te maken.
Uw voertuig wordt gebracht naar de voor het uitvoeren van de reparatie meest aangewezen garage in België; Wie dat bepaalt ( Uzelf of de depaneur ) staat er niet bij.
Wordt het voertuig altijd naar een garage van een officiële dealer getakeld?
Mijn voertuig kan niet meer rijden, naar waar word ik gesleept?
Afhankelijk van je contract word je getakeld naar de dichtstbijzijnde garage of een garage naar keuze in België
Dit staat zo in de " meest gestelde vragen "
https://www.touring.be/nl/faq?f%5B0%5D= ... _faq%3A196
VAB zegt :één gratis sleep voor uw voertuig, wanneer het volgens de wegenwachter in alle redelijkheid
Uw voertuig wordt gebracht naar de voor het uitvoeren van de reparatie meest aangewezen garage in België; Wie dat bepaalt ( Uzelf of de depaneur ) staat er niet bij.
Laatst gewijzigd door ludo op 15 december 2018, 13:27, 7 keer totaal gewijzigd.
Go : dichtstbijzijnde garage - 2 tussenkomsten per jaar
GO + uitgebreide sleepdienst : naar de 'meest geschikte garage' - 5 tussenkomsten per jaar
Move on individueel : 5 interventies per jaar
Move on gezin : 10 interventies per jaar
Slepen naar ... ? : meest geschikte garage
In geval van 'meest geschikte plaats' en als die waarborg ook gekozen is minimum 10 dagen voor het incident :
""""""..........................laat Touring het
bovenvermelde voertuig slepen naar de meest geschikte
plaats waar de herstelling kan plaatsvinden of naar de woonplaats
van de begunstigde indien hij/zij de herstelling zelf of
niet onmiddellijk wil laten uitvoeren. Touring draagt de kosten
hiervan. Eén sleping per incident.""""""""
GO + uitgebreide sleepdienst : naar de 'meest geschikte garage' - 5 tussenkomsten per jaar
Move on individueel : 5 interventies per jaar
Move on gezin : 10 interventies per jaar
Slepen naar ... ? : meest geschikte garage
In geval van 'meest geschikte plaats' en als die waarborg ook gekozen is minimum 10 dagen voor het incident :
""""""..........................laat Touring het
bovenvermelde voertuig slepen naar de meest geschikte
plaats waar de herstelling kan plaatsvinden of naar de woonplaats
van de begunstigde indien hij/zij de herstelling zelf of
niet onmiddellijk wil laten uitvoeren. Touring draagt de kosten
hiervan. Eén sleping per incident.""""""""
Van dat (eventuele) slepen naar de woonplaats van de verzekerde vind ik niets op hun website.
https://www.touring.be/sites/default/fi ... aarden.pdf
Op dit document zal je de tekst vinden die ik gekopieerd heb hierboven.
Dacht je dat ik het (eventueel) zelf uit mijn duim gezogen had ?
Op dit document zal je de tekst vinden die ik gekopieerd heb hierboven.
Dacht je dat ik het (eventueel) zelf uit mijn duim gezogen had ?
2.6 Uitgebreid slepen
Wanneer het onmogelijk blijkt om het gedekte voertuig dat onklaar is ten gevolge van een incident opnieuw in het verkeer te brengen of wanneer de minimale veiligheidsvoorwaarden voor het uitvoeren van de herstelling niet gewaarborgd kunnen worden op de plaats waar het voertuig onklaar is of indien de herstelling te lang zou duren, laat Touring het bovenvermelde voertuig slepen naar de meest geschikte plaats waar de herstelling kan plaatsvinden of naar de woonplaats van de begunstigde indien hij/zij de herstelling zelf of niet onmiddellijk wil laten uitvoeren.
Touring draagt de kosten hiervan. Eén sleping per incident. De prestaties die in België gewaarborgd zijn met betrekking tot het uitgebreid slepen zijn slechts toegankelijk voor begunstigden die de bijbehorende bijdrage tenminste 10 dagen voor het incident, waardoor het gedekte voertuig geïmmobiliseerd is, betaald hebben. Tijdens het slepen of het transport van het gedekte voertuig neemt Touring de verantwoordelijkheid en de zorg voor de sleutels en de boorddocumenten van het bovenvermelde voertuig op zich. Touring wijst echter elke verantwoordelijkheid met betrekking tot de inhoud af
Als je in panne valt in Arlon en je woont in Knokke, zal het niet veel moeite kosten om VAB te overtuigen om je auto naar Knokke te slepen (als je niet gewoon een courante alternator nodig hebt op een weekdag).ludo schreef: ↑15 december 2018, 12:23 VAB zegt :één gratis sleep voor uw voertuig, wanneer het volgens de wegenwachter in alle redelijkheid
Als je in panne valt in De Haan en je woont in Knokke zal het moeilijker zijn om VAB te overtuigen om je auto naar Genk te slepen. Maar gewoonlijk doen ze er niet moeilijk over. Stel dat je je auto in Genk hebt gekocht en daar bij de garage nog garantie tegoed hebt....
Zo was het toch enkele jaren geleden. Geen idee of er daar grote veranderingen over geweest zijn.
Ik heb mij al drie keer laten slepen door VAB
Een keer van mijn woonplaats naar de garage
Een keer van de ring rond Brussel naar de meest geschikte garage
Een keer van Zeeland (Nederland) naar de meest geschikte garage.
De meest geschikte garage was in alledrie de gevallen de garage van mijn keuze. Tol werd betaald, ik werd mooi thuis afgezet en mijn voertuig werd doorgevoerd naar de garage.
Ze kunnen ook niet anders, anders moeten ze en sleepdienst betalen en vervoer naar huis inzittenden en nog eens terugkeer tot bij het gedepanneerde voertuig.
VAB lijkt mij ook interessanter omdat dit Benelux is.
Natuurlijk is er nog een derde mogelijkheid, sommige autoverzekeringen bieden bijstand Europa, voor de helft van de prijs (bij axa bv kan dat, maar voertuig mag geen 10 jaar zijn)
Ook bij sommige tankstations krijg je bijstand inbegrepen als je regelmatig tankt.
Een keer van mijn woonplaats naar de garage
Een keer van de ring rond Brussel naar de meest geschikte garage
Een keer van Zeeland (Nederland) naar de meest geschikte garage.
De meest geschikte garage was in alledrie de gevallen de garage van mijn keuze. Tol werd betaald, ik werd mooi thuis afgezet en mijn voertuig werd doorgevoerd naar de garage.
Ze kunnen ook niet anders, anders moeten ze en sleepdienst betalen en vervoer naar huis inzittenden en nog eens terugkeer tot bij het gedepanneerde voertuig.
VAB lijkt mij ook interessanter omdat dit Benelux is.
Natuurlijk is er nog een derde mogelijkheid, sommige autoverzekeringen bieden bijstand Europa, voor de helft van de prijs (bij axa bv kan dat, maar voertuig mag geen 10 jaar zijn)
Ook bij sommige tankstations krijg je bijstand inbegrepen als je regelmatig tankt.
Dan kom je automatisch bij TOTAL terecht ( >>Total assistance) en die werken samen met Touring Wegenhulp.
Altijd assistance inbegrepen maar ze slepen je enkel plaatselijk naar een garage.
Niet Van Arlon naar Knokke.
Altijd assistance inbegrepen maar ze slepen je enkel plaatselijk naar een garage.
Niet Van Arlon naar Knokke.