Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
https://www.youtube.com/watch?v=0m5S91y3fL8CarpeNoctem schreef: ↑29 april 2024, 11:52 Wie gaat er dan mijn ramen kuisen?
Van een ivoren toren-mentaliteit gesproken
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Wat opvalt is dat je een one-liners post, en enkel de kop van een artikel. Maar misschien moet je het hele artikel eens lezen? De werkelijkheid heeft enige complexiteit en kan niet samengevat worden in een tweet of een krantenkop.CarpeNoctem schreef: ↑29 april 2024, 09:49 Hier nog een voorbeeld vanuit onze 'gecontroleerde kwaliteitspers':
(knip)
Enne, ook in de VS zouden bepaalde politici graag de tegenstemmen het zwijgen opleggen. Dit allemaal naturrlijk 'in naam van de democratie'. Kwestie van adding insult to injury:
(knip)
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Krantenkoppen zijn sensationeel opdat de lezer het artikel zou lezen. Maar wanneer je die krantenkop in het artikel opnieuw leest is het maar een gewone zin zoals alle andere.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Nog een staaltje van zogenaamde inclusie en diversiteit: op Diversiteitsdag op een school in Tienen waren alle vlaggen toegestaan … behalve de Vlaamse vlag.
De “dader” - niet Dries Van Langenhove of zo maar ene Bassem Khalil- was niet lid van een of andere rechts-extremistische groepering maar gewoon een allochtone Vlaming die fier was Vlaming te mogen zijn. Wat dus niet is toegestaan, ook niet op een dag van inclusie en diversiteit.
“Iedereen mocht zijn vlag bovenhalen, behalve ik”: ophef nadat leraar de Vlaamse vlag van leerling (17) afneemt tijdens diversiteitsdag
Op de middelbare school VIA Tienen is er ophef ontstaan rond een Vlaamse vlag. Tijdens de diversiteitsdag mochten leerlingen een vlag van hun herkomstland meebrengen. De 17-jarige Bassem Khalil nam de zwart-gele Vlaamse Leeuw mee, maar een leerkracht nam die “onmiddellijk in beslag”. “Het was volgens hem te provocerend”, getuigt de leerling bij HLN.
Een leerkracht kwam naar me toe en gaf me het bevel dat ik de vlag moest afgeven”, zegt Bassem, die het optreden van zijn leerkracht als “frappant” omschrijft. “De schooldirectie vond het provocerend op een diversiteitsdag, terwijl het niets met politiek te maken heeft. Het is gewoon een vlag van onze gemeenschap, en die werd me afgepakt”, aldus de 17-jarige leerling. “Iedereen mocht zijn vlag bovenhalen, behalve ik.”
De “dader” - niet Dries Van Langenhove of zo maar ene Bassem Khalil- was niet lid van een of andere rechts-extremistische groepering maar gewoon een allochtone Vlaming die fier was Vlaming te mogen zijn. Wat dus niet is toegestaan, ook niet op een dag van inclusie en diversiteit.
“Iedereen mocht zijn vlag bovenhalen, behalve ik”: ophef nadat leraar de Vlaamse vlag van leerling (17) afneemt tijdens diversiteitsdag
Op de middelbare school VIA Tienen is er ophef ontstaan rond een Vlaamse vlag. Tijdens de diversiteitsdag mochten leerlingen een vlag van hun herkomstland meebrengen. De 17-jarige Bassem Khalil nam de zwart-gele Vlaamse Leeuw mee, maar een leerkracht nam die “onmiddellijk in beslag”. “Het was volgens hem te provocerend”, getuigt de leerling bij HLN.
Een leerkracht kwam naar me toe en gaf me het bevel dat ik de vlag moest afgeven”, zegt Bassem, die het optreden van zijn leerkracht als “frappant” omschrijft. “De schooldirectie vond het provocerend op een diversiteitsdag, terwijl het niets met politiek te maken heeft. Het is gewoon een vlag van onze gemeenschap, en die werd me afgepakt”, aldus de 17-jarige leerling. “Iedereen mocht zijn vlag bovenhalen, behalve ik.”
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, zowat de ganse progressieve Westerse wereld lijdt aan een pathologishe oikofobie.VincentVega schreef: ↑29 april 2024, 18:22Nog een staaltje van zogenaamde inclusie en diversiteit: op Diversiteitsdag op een school in Tienen waren alle vlaggen toegestaan … behalve de Vlaamse vlag.
Of zoals Bart Croughs het in tempore non suspecto stelde met zijn drie wetten:
Back on topic:1. De wet van het abjecte Westen: 'Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers.'
2. De wet van de onderdrukte minderheid: 'Bij een conflict tussen een minderheid en een meerderheid kiest de progressieve intellectueel voor de minderheid.'
3. Onderdrukt v. niet-westers: '[G]evallen waar de twee wetten met elkaar in botsing komen, wordt het ingewikkeld. Dit is onder andere het geval wanneer vrouwen of homo's (tweede wet) met vrouw en homovijandige moslims (eerste wet) in conflict komen.'
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Link naar het volledige artikel:
https://www.hln.be/binnenland/iedereen- ... ~ac68e3d1/
De school kon dit misschien wel beter aangepakt hebben.
Het valt mij op dat de voelsprieten tegenwoordig wel heel gevoelig afgesteld staan aan alle kanten van het politieke spectrum (ik merk het ook bij mezelf).
Iedere zin wordt geanalyseerd op eventuele politieke inhoud, iedere gebeurtenis wordt onder een vergrootglas gelegd.
Het valt mij op dat de voelsprieten tegenwoordig wel heel gevoelig afgesteld staan aan alle kanten van het politieke spectrum (ik merk het ook bij mezelf).
Iedere zin wordt geanalyseerd op eventuele politieke inhoud, iedere gebeurtenis wordt onder een vergrootglas gelegd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
… “misschien wel beter aangepakt” … wat een understatement.Woz schreef: ↑29 april 2024, 19:29 Link naar het volledige artikel:
Of de school kon het ook gewoon niet aanpakken en die jonge allochtoon laten zwaaien met zijn vlag. Moest er sowieso “iets aangepakt worden”?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Zelfhaat is iets waar wij Vlamingen goed in zijn, net als hypocrisie ... Continu zien we beelden van groepen allochtone jongeren met vlaggen van hun ?oorsprongland? en wordt dat als normaal aanzien terwijl het dan om derde of zelfs vierde generatie jongeren gaan die hier geboren zijn en meestal hun ouders ook ...
MAAR, als een allochtone jongere fier is op het landsdeel waar hij woont is het kot te klein ...; triestig.
Het zoveelste bewijs van de linkse hypocriete indoctrinatie van het onderwijs !
Die directeur en leraar mochten ze per direct een C4 geven wegens de-loyaliteit aan de werkgever daar ze voor het VLAAMS onderwijs werken.
MAAR, als een allochtone jongere fier is op het landsdeel waar hij woont is het kot te klein ...; triestig.
Het zoveelste bewijs van de linkse hypocriete indoctrinatie van het onderwijs !
Die directeur en leraar mochten ze per direct een C4 geven wegens de-loyaliteit aan de werkgever daar ze voor het VLAAMS onderwijs werken.
Een meer uitgebreide uitleg:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/17 ... mse-leeuw/
Niet enkel in Vlaanderen spelen er vlaggenkwesties denk ik.
Ook oa. in Spanje, Verenigd Koninkrijk,... zijn er gevoeligheden op dat vlak.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Je kan niet goedpraten wat niet goed te praten valt.Woz schreef: ↑29 april 2024, 20:42 Een meer uitgebreide uitleg:
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Ze komen ook altijd af met de collaboratie ...
Want de feiten kennen ze natuurlijk niet. Bij de Waffen-SS hebben bijna 8000 Walen gediend terwijl er slechts een 6000 Vlamingen bij hun en het Vlaams legioen samen hebben gediend ... Oeps, hoewel we met meer Vlamingen zijn waren er minder die aan collaboratie deden, raar ... En was het een Waal of een Vlaming die Adolf graag als zoon had gehad ... ? Een Waal, weeral raar ... En zouden het Vlaamse of Waalse Waffen-SS eenheden geweest zijn, die Berlijn meehielpen verdedigen tot de laatste man samen met hun broers uit Frankrijk; oeps nu heb ik het al verklapt ...
Ja, wij Vlamingen zijn duidelijk de collaborateurs ... Zou de linkse doctrine van onze Waalse vrienden er misschien voor gezorgd hebben dat zovelen dat al 80 jaar geloven terwijl de waarheid het omgekeerde is ...
Want de feiten kennen ze natuurlijk niet. Bij de Waffen-SS hebben bijna 8000 Walen gediend terwijl er slechts een 6000 Vlamingen bij hun en het Vlaams legioen samen hebben gediend ... Oeps, hoewel we met meer Vlamingen zijn waren er minder die aan collaboratie deden, raar ... En was het een Waal of een Vlaming die Adolf graag als zoon had gehad ... ? Een Waal, weeral raar ... En zouden het Vlaamse of Waalse Waffen-SS eenheden geweest zijn, die Berlijn meehielpen verdedigen tot de laatste man samen met hun broers uit Frankrijk; oeps nu heb ik het al verklapt ...
Ja, wij Vlamingen zijn duidelijk de collaborateurs ... Zou de linkse doctrine van onze Waalse vrienden er misschien voor gezorgd hebben dat zovelen dat al 80 jaar geloven terwijl de waarheid het omgekeerde is ...
Sommigen van die die-hard linksen hebben toch geen feiten, argumenten of logica nodig? Als je je inbeeldt dat je per definitie het morele gelijk aan je kant hebt omdat je een paar holle frasen hebt die jij dogmatisch gelooft, wat zou je dan aan normale logica nog moeten meedoen ? We hebben hier toch ook minstens één zo'n exemplaar zitten?
Het werkt wel van 2 kanten he Mver. Ook aan rechter zijde hebben we er hier een paar die de holle frasen gewoon slikken als koek met koffie.
Er zijn nooit meer holle mantras publiek gemaakt dan door de NVA.
Er zijn nooit meer holle mantras publiek gemaakt dan door de NVA.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Je hebt zeker een punt maar de vergelijking gaat niet echt op vind ik.
Sinds het einde van de oorlog worden wij Vlamingen in dit land door onze Waalse broeders neergezet als rechtse fascisten die maar al te graag meededen met "den Duits" terwijl de feiten duidelijk aantonen dat de collaboratie bij de Walen velen malen groter was.
Toch hoor je hier nooit iets van, niet van het feit dat het hoger was, gewoon al het feit dat het er ook was en veel meer georganiseerd dan in Vlaanderen.
Waar het in Vlaanderen vaak jonge jongens waren die na de preek in de mis tegen het Communistische gevaar gingen vechten was er in Wallonië een collaborerende partij die alles regelde zoals we in Nederland bv. ook kenden.
"Links" liegt hier al 80 jaar over, de leugens gaan zelfs zo ver dat ze ervoor gezorgd hebben dat er foutieve dingen worden geleerd op school en ook vanuit onze objectieve media is er nooit een "fact check" gekomen over deze beschuldigingen.
En dat blijft volgens mij het grote verschil tussen links en rechts, ze hebben beide hun goede en foute dingen, ze hebben allen politici die liegen en bedriegen; maar "links" ziet zichzelf wel altijd als de moreel correcte en rechtvaardige.