Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Goeie vraag.voorheenCP1234 schreef: ↑30 april 2024, 08:46Rechtstreeks heeft het bijna niets invloed, onrechtstreeks wel. De haat van onze Waalse broeders en de moeilijkheden waarin we federaal zitten zijn ingegeven door hun geloof dat wij een bende fascisten zijn.
Dat komt steeds terug in debatten, zeker op de Waalse zenders ( doe eens moeite en bekijk er zo eens eentje ) en zie je in het feit dat ze zelfs NVA als extreem rechts bestempelen ...
Heb vele Waalse vrienden, met velen heb ik dit gesprek gehad en nog meer verschoten als ze de cijfers zagen, ze snapten het zelfs niet waarom ze heel hun leven een ander beeld van ons werden voorgeschoteld. Met welk doel vroegen ze zich af ?
Wat is het doel van proberen Vlaamse en Waalse vrienden tegen elkaar op te zetten?
By the way, die lunch in een afspanning met goedkope dagschotels waar ik voor jouw inspanningen nog iets ging teruggeven .. hoe regelen we dat ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Inderdaad, iemand die uit luiheid of gemakzuchtigheid gebruik maakt van het systeem, zal dat van zichzelf niet snel toegeven, daarom heeft het ook geen zin om het individu te viseren. Men kan er beter voor zorgen dat het systeem zich niet zo gemakkelijk oneigenlijk laat gebruiken.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat is simpel, door de ene helft een schuldgevoel te geven kan je de "vergoedingen" aan de andere helft makkelijker goedpraten ...Woz schreef: ↑30 april 2024, 11:54Goeie vraag.voorheenCP1234 schreef: ↑30 april 2024, 08:46
Rechtstreeks heeft het bijna niets invloed, onrechtstreeks wel. De haat van onze Waalse broeders en de moeilijkheden waarin we federaal zitten zijn ingegeven door hun geloof dat wij een bende fascisten zijn.
Dat komt steeds terug in debatten, zeker op de Waalse zenders ( doe eens moeite en bekijk er zo eens eentje ) en zie je in het feit dat ze zelfs NVA als extreem rechts bestempelen ...
Heb vele Waalse vrienden, met velen heb ik dit gesprek gehad en nog meer verschoten als ze de cijfers zagen, ze snapten het zelfs niet waarom ze heel hun leven een ander beeld van ons werden voorgeschoteld. Met welk doel vroegen ze zich af ?
Wat is het doel van proberen Vlaamse en Waalse vrienden tegen elkaar op te zetten?
En dat klinkt misschien belachelijk, maar wie zich in deze materie wat wil inlezen, zo is dat dus dag en jaar gegaan vroeger ...
Mmhhh .... nog altijd een ontwijkend antwoord en naast de kwestie.vortex schreef: ↑30 april 2024, 13:31Inderdaad, iemand die uit luiheid of gemakzuchtigheid gebruik maakt van het systeem, zal dat van zichzelf niet snel toegeven, daarom heeft het ook geen zin om het individu te viseren. Men kan er beter voor zorgen dat het systeem zich niet zo gemakkelijk oneigenlijk laat gebruiken.
Een "mea culpa" ware correct geweest op elk mogelijk vlak.
Och laat maar zitten hoor, nu je weer geactiveerd bent ga je daar noch de tijd en door de hoge loonlasten en het wegvallen van allerlei sociale voordelen noch het budget voor hebben. Dat je weer een van de dragende schouders van het sociaal systeem bent doet mij meer dan genoeg voldoening
Je maakt een paar denkfouten.
Ik heb niks tekort man. Mijn inkomen is ruim toereikend en dat is het altijd geweest.
Niemand wordt geactiveerd. Als je jezelf niet activeert gebeurt het niet.
De vdab geeft wat dwingende praat die eigenlijk zo hol is als een canelloni.. maar als je zelf geen stappen zet gebeurt er niks.
In mijn geval werd er nooit gedwongen tot stappen zetten en daar hadden ze een goede reden voor.
Dragende schouders... man.. ik werk niet meer voltijds omdat ik dat niet meer mag en kan. En over een tijdje sta ik naast jou aan de pensioenkas.
Maar ondertussen doe ik wel wat ik graag doe en niet wat een ander vindt dat goed genoeg is voor mij. Geen mindervalidenjob.
Dus : iedereen blij.
Ik stop er verder mee, met deze dialoog. Als jij het wil verderzetten, stuur me dan maar een bericht. Aangezien ik zeker weet dat je dat niet gaat doen : iedereen gelukkig.
Ik heb niks tekort man. Mijn inkomen is ruim toereikend en dat is het altijd geweest.
Niemand wordt geactiveerd. Als je jezelf niet activeert gebeurt het niet.
De vdab geeft wat dwingende praat die eigenlijk zo hol is als een canelloni.. maar als je zelf geen stappen zet gebeurt er niks.
In mijn geval werd er nooit gedwongen tot stappen zetten en daar hadden ze een goede reden voor.
Dragende schouders... man.. ik werk niet meer voltijds omdat ik dat niet meer mag en kan. En over een tijdje sta ik naast jou aan de pensioenkas.
Maar ondertussen doe ik wel wat ik graag doe en niet wat een ander vindt dat goed genoeg is voor mij. Geen mindervalidenjob.
Dus : iedereen blij.
Ik stop er verder mee, met deze dialoog. Als jij het wil verderzetten, stuur me dan maar een bericht. Aangezien ik zeker weet dat je dat niet gaat doen : iedereen gelukkig.
Een soort van algemene wederzijdse gaslighting? De Walen zijn allemaal luierikken en de Vlamingen zijn allemaal nazi's.voorheenCP1234 schreef: ↑30 april 2024, 13:38Dat is simpel, door de ene helft een schuldgevoel te geven kan je de "vergoedingen" aan de andere helft makkelijker goedpraten ...
En dat klinkt misschien belachelijk, maar wie zich in deze materie wat wil inlezen, zo is dat dus dag en jaar gegaan vroeger ...
Goed bezig.
Het gezwets van De Wever en consoorten over de hardwerkende Vlaming hangt stilaan mijn voeten uit. Van het leven genieten is veel belangrijker dan hard werken tot je 60 jaar.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Niks doen en van het leven genieten lukt maar als sommigen dat doen maar de meerderheid werkt en belastingen betalen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
En wat dan, als we nu eens allemaal gaan Brembossen? Tenslotte zijn we allemaal gelijk toch?VincentVega schreef: ↑30 april 2024, 20:07Niks doen en van het leven genieten lukt maar als sommigen dat doen maar de meerderheid werkt en belastingen betalen.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
De iets jongere generaties moeten al tot 67 werken omdat er zoveel parasieten zijn ... Typisch de linkse vorm van solidariteit zoals zo mooi beschreven in het boek Animal Farm, ik kan me al inbeelden welk dier U bent ...
Mja.. mij al langer. Met De Wever werken tot 67.
Pfffff .... ik voel er niets voor.
Bekijk het vanuit marketingstandpunt. Iedere Vlaming wil wel aangesproken worden als "hardwerkend".
Het valt me wel op dat de mouwvegerij bij de kiezer van elke partij wel erg sterk doorkomt. Lachwekkend vaak, de beloften die ze doen worden per verkiezing onwaarschijnlijker.
Ben je oud genoeg om te Brembossen ?
Brembos heeft ook moeten wachten tot een zekere leeftijd denk ik.
Allemaal gelijk = Allemaal even lang wachten.