Peiling federale verkiezingen 2024
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Zo, dat is dat dan toch alvast. (zie vorige post)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 3 juni 2024, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
voorheenCP1234 schreef: ↑3 juni 2024, 21:38Klopt, ook zeer goed om te zien dat eigenlijk al de jeugd die de toekomst zijn totaal niets moesten weten van al die bullshit die opgedrongen wordt.Trivium schreef: ↑3 juni 2024, 21:24 Ik vind dat Chris het heel goed heeft uitgelegd. Kinderen moeten op school bezig zijn met abcde en cijferen en tellen. Het niveau van tegenwoordig is al laag genoeg.
Kinderen moeten niet door de strot geduwd worden dat er een te verwaarlozen minderheid is die niet weet of ze al dan niet een meisje, een jongetje, een hond of een boom willen zijn.
En aan het aantal handjes te zien dat de lucht in gaat zijn heel veel jongeren dezelfde mening toe gedaan.
Voor mijn part doet iedereen maar zijn goesting met zijn of haar lichaam maar val er een ander niet mee lastig.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.Trivium schreef: ↑3 juni 2024, 21:43Ze hebben hun handjes opgestoken op de vraag wie akkoord was dat kinderen op geen enkele leeftijd dienden lastig gevallen te worden met lessen over gender.EarthNvstr1 schreef: ↑3 juni 2024, 21:30 Tja ... die hebben hun handjes opgestoken als antwoord op een vraag. Niet als antwoord op jouw betoog in dit forum.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Juist heel de aflevering gezien, gisteren enkel het deel voor de "genderBS" ...
Moet zeggen, dat de KingConner een arrogant zakje was wist ik al, maar het is duidelijk dat zijn "strafje" hem niets heeft doen inzien, in tegendeel, de arrogantie liep bijna van mijn tv ...
Maar mijn grootste teleurstelling was Zuhal, hoewel ik absoluut geen Nva fan ben vond ik dit één van de beste regeringsleden maar na dit filmpje, dieper kan je bijna niet zinken ... Hoe zij als Vlaams minister van justitie alles zit af te breken maar in al die jaren er niets heeft aan gedaan om, toegegeven dat het voornamelijk federale materie is, er iets aan te veranderen door zelf met voorstellen te komen of wetten was beschamend tot en met. Dit was gewoon naar de mond praten om toch maar sympathiek over te komen en nog wat stemmetjes te winnen. Echt zielig, ze zit duidelijk in de juiste partij ...
Chris heeft het mijn inziens het best gedaan daar hij steeds het partijprogramma heeft gevolgd met zijn antwoorden en dus op zich het eerlijkst was daar VB nog nooit aan de macht is geweest kan je ofwel je partijprogramma volgen met je antwoorden ofwel gewoonweg wat zeggen om stemmetjes te ronselen. Hij heeft duidelijk het programma gevolgd, of dit nu op sympathie kon rekenen of niet.
Voetnoot bij dit programma: was voor dit programma een presentator nodig die ons 700 000/ jaar kost ??
Moet zeggen, dat de KingConner een arrogant zakje was wist ik al, maar het is duidelijk dat zijn "strafje" hem niets heeft doen inzien, in tegendeel, de arrogantie liep bijna van mijn tv ...
Maar mijn grootste teleurstelling was Zuhal, hoewel ik absoluut geen Nva fan ben vond ik dit één van de beste regeringsleden maar na dit filmpje, dieper kan je bijna niet zinken ... Hoe zij als Vlaams minister van justitie alles zit af te breken maar in al die jaren er niets heeft aan gedaan om, toegegeven dat het voornamelijk federale materie is, er iets aan te veranderen door zelf met voorstellen te komen of wetten was beschamend tot en met. Dit was gewoon naar de mond praten om toch maar sympathiek over te komen en nog wat stemmetjes te winnen. Echt zielig, ze zit duidelijk in de juiste partij ...
Chris heeft het mijn inziens het best gedaan daar hij steeds het partijprogramma heeft gevolgd met zijn antwoorden en dus op zich het eerlijkst was daar VB nog nooit aan de macht is geweest kan je ofwel je partijprogramma volgen met je antwoorden ofwel gewoonweg wat zeggen om stemmetjes te ronselen. Hij heeft duidelijk het programma gevolgd, of dit nu op sympathie kon rekenen of niet.
Voetnoot bij dit programma: was voor dit programma een presentator nodig die ons 700 000/ jaar kost ??
Make Spaargids " Great Again ! "
--KNIP-- heeft duidelijk zeer narcistische trekken. Dat er echt mensen zijn die op die --KNIP-- stemmen daar kan ik met mijn simpel boerenverstand niet bij.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het zegt vooral veel over hoe conservatief de jeugd van tegenwoordig is.voorheenCP1234 schreef: ↑3 juni 2024, 21:38Klopt, ook zeer goed om te zien dat eigenlijk al de jeugd die de toekomst zijn totaal niets moesten weten van al die bullshit die opgedrongen wordt.Trivium schreef: ↑3 juni 2024, 21:24 Ik vind dat Chris het heel goed heeft uitgelegd. Kinderen moeten op school bezig zijn met abcde en cijferen en tellen. Het niveau van tegenwoordig is al laag genoeg.
Kinderen moeten niet door de strot geduwd worden dat er een te verwaarlozen minderheid is die niet weet of ze al dan niet een meisje, een jongetje, een hond of een boom willen zijn.
En aan het aantal handjes te zien dat de lucht in gaat zijn heel veel jongeren dezelfde mening toe gedaan.
Voor mijn part doet iedereen maar zijn goesting met zijn of haar lichaam maar val er een ander niet mee lastig.
Er moet niks "opgedrongen" worden maar is het ook geen deel van de lessen "maatschappijleer" om te "melden" (niks meer en niks minder) dat er ook mensen zijn die "anders zijn" dan jezelf en dat je daarvoor respect moet hebben (zonder dat je ermee akkoord moet gaan) ... is dat geen deel van het leerproces ?
Ik denk niet dat er ergens les wordt gegeven en gezegd : jij moet homo worden of jij moet je geslacht veranderen. Er wordt wel onderwezen dat er mensen zijn die homo zijn en transgender en dat je die mensen niet moet pesten en/of lastig gevallen omdat ze niet passen in je overtuiging/geloof. De reactie van die laatste jongen zegt wat mij betreft veel over onverdraagzaamheid (een moslim kan dus blijkbaar geen homo zijn, dat is tegen zijn geloof).
Ikzelf vind bv. (voor mezelf dan) dat er een beetje teveel aandacht wordt besteed aan de veelvoud van lgtbqabcde+ en ik vind ook niet dat ik van het gezicht van iemand moet aflezen of ik hem of haar als "hun" moet aanspreken afhankelijk van de dag van de week, ik vind ook niet dat in de sport "vroegere" mannen de medailles mogen afpakken in de vrouwencategorie, redelijk conservatief dus maar ik vind wel dat die mensen er mogen zijn en dat ik die niet anders moet aankijken, zoals die moslimjongen zijn "leven en laten leven" maar het dan wel effectief ook toepassen, in tegenstelling van wat die jongen doet !
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Andere narcisten waarschijnlijk ?? Of zien die in hem juist een bedreiging ... ?
In het begin van zijn korte blitscarriere kon ik nog wel begrijpen waarom hij een deel van de kiezers kon charmeren maar halo kroket, als je die man 3x bezig had gezien of gehoord wist je toch genoeg tenzij je doof en blind bent natuurlijk, dan kan je misschien nog op hem stemmen omdat ..., ja dan weet ik het eigenlijk ook niet maar dan kan je het die persoon wel niet kwalijk nemen ...
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
-
- Full Member
- Contacteer:
Tja, mijn simpel boerenverstand denkt precies hetzelfde over --KNIP-- van Antwerpen, net zoals ik niet snap dat bv. Amerikanen op die --KNIP-- stemmen (andere discussie). Zo zie je maar dat je zelfs je mening over personen vormt op basis van je politieke voorkeur.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Die jongeren zijn niet conservatief omdat ze niet willen dat hun zaken worden opgedrongen waar 99,99% van de maatschappij niet achter staan !Abatoetnie schreef: ↑3 juni 2024, 22:45Het zegt vooral veel over hoe conservatief de jeugd van tegenwoordig is.voorheenCP1234 schreef: ↑3 juni 2024, 21:38
Klopt, ook zeer goed om te zien dat eigenlijk al de jeugd die de toekomst zijn totaal niets moesten weten van al die bullshit die opgedrongen wordt.
Er moet niks "opgedrongen" worden maar is het ook geen deel van de lessen "maatschappijleer" om te "melden" (niks meer en niks minder) dat er ook mensen zijn die "anders zijn" dan jezelf en dat je daarvoor respect moet hebben (zonder dat je ermee akkoord moet gaan) ... is dat geen deel van het leerproces ?
Ik denk niet dat er ergens les wordt gegeven en gezegd : jij moet homo worden of jij moet je geslacht veranderen. Er wordt wel onderwezen dat er mensen zijn die homo zijn en transgender en dat je die mensen niet moet pesten en/of lastig gevallen omdat ze niet passen in je overtuiging/geloof. De reactie van die laatste jongen zegt wat mij betreft veel over onverdraagzaamheid (een moslim kan dus blijkbaar geen homo zijn, dat is tegen zijn geloof).
Ikzelf vind bv. (voor mezelf dan) dat er een beetje teveel aandacht wordt besteed aan de veelvoud van lgtbqabcde+ en ik vind ook niet dat ik van het gezicht van iemand moet aflezen of ik hem of haar als "hun" moet aanspreken afhankelijk van de dag van de week, ik vind ook niet dat in de sport "vroegere" mannen de medailles mogen afpakken in de vrouwencategorie, redelijk conservatief dus maar ik vind wel dat die mensen er mogen zijn en dat ik die niet anders moet aankijken, zoals die moslimjongen zijn "leven en laten leven" maar het dan wel effectief ook toepassen, in tegenstelling van wat die jongen doet !
En wat doe die Eli dan verkeerd ?
Ik heb de kleuterklasjes hier niet gedaan omdat ik toen in het buitenland verbleef maar in het lager hebben wij nooit sexuele opvoeding gekregen. Juist in de catechese lessen is er eens een avondzitting georganiseerd waar de ouders bij moesten zijn waar men het had over de penis en de vagina en dat een jongen en een meisje samen kindjes kunnen maken. Vanaf het eerste middelbaar begon in de les biologie alles wat meer in detail te gaan met foto's en benamingen.
Op zich het enige wat ze meer hadden moeten doen volgens mij was iets dieper ingaan op de sex, zoals dat je je er klaar voor moet voelen en je het niet onder druk moet laten doen en dan vooral meer details voor voornamelijk de meisjes dat het pijn kan doen; hoe je dit eventueel kan verhelpen, ...; maar dat is het dan ook.
Dat ze de serie "Sex education" van op Netflix laten zien, komt alles aan bod en laat de kinderen de kans op zich een eigen mening te ontwikkelen en niet opdringen dat iets juist is of niet !
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Daar ben ik het niet mee eens en de cijfers bewijzen mijn stelling.Abatoetnie schreef: ↑3 juni 2024, 22:48 Tja, mijn simpel boerenverstand denkt precies hetzelfde over --KNIP-- van Antwerpen, net zoals ik niet snap dat bv. Amerikanen op die --KNIP--stemmen (andere discussie). Zo zie je maar dat je zelfs je mening over personen vormt op basis van je politieke voorkeur.
Personen als een Conner stralen een bepaald imago uit, niet om hun kiezers die sowieso op hun stemmen omwille van de politieke ideologie te overtuigen maar om bepaalde groepen voor zich te winnen die anders nooit op die partij zouden stemmen maar nu wel juist omwille van die persoon.
Net zoals met een Stevaert en als met De Wever duurt dit echter nooit erg lang en komt de ware aard snel naar boven maar een verkiezing gewonnen is eentje gewonnen, Achteruit heeft gewoon de pech gehad dat zijn ware aard voor de verkiezingen zichtbaar werd, één dag na de verkiezingen had het niet uitgemaakt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wie dringt wie wat op ?voorheenCP1234 schreef: ↑3 juni 2024, 22:57 Die jongeren zijn niet conservatief omdat ze niet willen dat hun zaken worden opgedrongen waar 99,99% van de maatschappij niet achter staan !
En wat doe die Eli dan verkeerd ?
Dat ze de serie "Sex education" van op Netflix laten zien, komt alles aan bod en laat de kinderen de kans op zich een eigen mening te ontwikkelen en niet opdringen dat iets juist is of niet !
Uitleg over iets geven is niet iets opdringen toch ? Is er iemand die zegt dat ze lgtbq+ moeten worden ?
Voor mij mogen ze ook die serie tonen als dat het gene is waarvan je denkt dat het hen een eigen mening zou kunnen laten vormen, maar heb je die serie wel goed bekeken ? In die serie lijkt het net alsof er geen "normale"(tussen aanhalingstekens) meer zijn, ik zou eerder denken dat het bekijken van een serie als Sex Education het opdringen van een mening is (mocht ik een "opdringer" zijn).
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Het "normaliseren" van iets wat de absolute uitzondering is is op zich al iets opdringen want men wil iedereen doen geloven dat het normaal is dat men U-vZ kan zijn dag 1 van de week N+ de volgende, enzv.
Over de serie, de eerste 3 seizoenen waren wel informatief, het laatste toont de "freaks" maar ik vind dat het zo is weergegeven dat je zelf kan uitmaken of je dat normaal vindt of dat het freaks zijn.
Over de serie, de eerste 3 seizoenen waren wel informatief, het laatste toont de "freaks" maar ik vind dat het zo is weergegeven dat je zelf kan uitmaken of je dat normaal vindt of dat het freaks zijn.
Een beschamende afgang voor blokker chris. Gelukkig werd hij vakkundig de grond in geboord door Zuhal en de anderen die wel openstaan voor andere geaardheden en genders. Gelukkig wordt het blok , mede dankzij mijn Franstalige vrienden , uit de regering gehouden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vooral het laatste seizoen was om alle kleuren vd regenboog te kotsen...Abatoetnie schreef: ↑4 juni 2024, 00:02 Voor mij mogen ze ook die serie tonen als dat het gene is waarvan je denkt dat het hen een eigen mening zou kunnen laten vormen, maar heb je die serie wel goed bekeken ? In die serie lijkt het net alsof er geen "normale"(tussen aanhalingstekens) meer zijn, ik zou eerder denken dat het bekijken van een serie als Sex Education het opdringen van een mening is (mocht ik een "opdringer" zijn).
Leven jullie nog in de zeventiende eeuw ? Er wordt helemaal niets opgedrongen. Respect voor eenieders gender en geaardheid aub.