Peiling federale verkiezingen 2024
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Het eerste zou ik graag zien gebeuren, gewoon zodat ze zich kunnen bewijzen of dat ze worden ontmaskerd als zijnde dezelfde graaiers en verloochenaars van hun punten als al de andere partijen maar nu nog niet, nog iets te vroeg. Ik hoop eerdar dat ze bij de gemeenteverkiezingen wat burgemeesters gaan krijgen zodat ze achteraf wat mensen hebben die toch iets ervaring hebben met "regeren."
Het tweede dan weer niet, niet omdat ik de Nva ook maar één stem gun, gewoon omdat ik denk dat er nog slechtere zijn en elke stem die niet aan het VB of aan de Nva wordt gegeven is buiten een blanco stem al bijna slechter. Een dubbelgevoel dus.
Moesten we nu in Nederland zijn zou het makkelijker zijn, dan stem ik voor de PVDD en elke stem daarop is een goede stem in mijn ogen. ( voor wie het niet weet, PVDD = partij voor de dieren )
Make Spaargids " Great Again ! "
Elke stem die niet naar het blok gaat is een goede stem , zo zie ik het ook.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Trol-account Brembos, leer lezen; elke stem die niet naar het VB gaat is een slechte stem
denk je nu echt dat mensen gefrustreerd raken omwille van je zielige reacties ( nu kan je mijn post weer rapporteren en laten verwijderen )
Stemmen voor het VB is stuitende domheid. En dat zeg ik als iemand die persoonlijk weinig last zou hebben, waarschijnlijk er zelfs financieel op vooruit zou gaan, als VB mee aan het roer zou staan.
Het VB is alleen geïnteresseerd in belastingen verlagen ten koste van alles behalve zichzelf.
Het VB is alleen geïnteresseerd in belastingen verlagen ten koste van alles behalve zichzelf.
En in eigen zakken vullen eerstWoz schreef: ↑4 juni 2024, 20:32 Stemmen voor het VB is stuitende domheid. En dat zeg ik als iemand die persoonlijk weinig last zou hebben, waarschijnlijk er zelfs financieel op vooruit zou gaan, als VB mee aan het roer zou staan.
Woz schreef: ↑4 juni 2024, 20:32 Stemmen voor het VB is stuitende domheid. En dat zeg ik als iemand die persoonlijk weinig last zou hebben, waarschijnlijk er zelfs financieel op vooruit zou gaan, als VB mee aan het roer zou staan.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Minstens 25 procent van de Vlamingen wegzetten als dom.
Het getuigt eerder van domheid om niet in te zien waarom er zoveel mensen voor VB stemmen.
Ik schreef: stemmen voor het VB is stuitende domheid.
Als 25% van de mensen in de ravijn springt dan spring jij ook?
Er al eens op gelet hoeveel ze proberen om mensen tegen elkaar op te zetten? Migranten tegen allochtonen, Walen tegen Vlamingen, Man tegen Vrouw,...
Voortdurend proberen ze razernij op te wekken met als doel de samenleving afbreken en de belastingen naar beneden te krijgen.
En ondertussen kijkt een groot deel van de wereld (VS, Rusland, China) goedkeurend toe.
Als 25% van de mensen in de ravijn springt dan spring jij ook?
Er al eens op gelet hoeveel ze proberen om mensen tegen elkaar op te zetten? Migranten tegen allochtonen, Walen tegen Vlamingen, Man tegen Vrouw,...
Voortdurend proberen ze razernij op te wekken met als doel de samenleving afbreken en de belastingen naar beneden te krijgen.
En ondertussen kijkt een groot deel van de wereld (VS, Rusland, China) goedkeurend toe.
Ik heb gelezen wat je schreef.
Ik stem op de partij die het dichtst aanleunt bij hoe ik over de zaken denk.
Het is trouwens niet alleen hier dat rechts terrein wint maar ook in Nederland, Oostenrijk, Italië, Denemarken.
Er zijn dus blijkbaar veel Europeanen die de huidige manier van politiek bedrijven kotsbeu zijn. Zijn die allemaal dom dan ?
En zolang VB hier niet mag meedoen dan kun je geen oordeel vellen over hoe ze het (zouden doen.
Ik stem op de partij die het dichtst aanleunt bij hoe ik over de zaken denk.
Het is trouwens niet alleen hier dat rechts terrein wint maar ook in Nederland, Oostenrijk, Italië, Denemarken.
Er zijn dus blijkbaar veel Europeanen die de huidige manier van politiek bedrijven kotsbeu zijn. Zijn die allemaal dom dan ?
En zolang VB hier niet mag meedoen dan kun je geen oordeel vellen over hoe ze het (zouden doen.
Op een democratische manier aan politiek doen is nu eenmaal saai, langzaam, met ups en downs,...
Problemen worden altijd te langzaam opgelost. Dat is eigen aan problemen. En als het ene probleem opgelost is komt er onmiddellijk een ander voor in de plaats.
Sommige belastingen stijgen, sommige dalen,...een beetje. Er komen regeltjes bij, soms valt er eens eentje weg..
En dat allemaal in een kader van debat en ruzie. Maar stapje voor stapje, op de langere termijn wordt de wereld een beetje beter.
Beter dan dit zal het niet worden. Er bestaan geen eenvoudige oplossingen. En zeker niet door mensen uit te sluiten.
Problemen worden altijd te langzaam opgelost. Dat is eigen aan problemen. En als het ene probleem opgelost is komt er onmiddellijk een ander voor in de plaats.
Sommige belastingen stijgen, sommige dalen,...een beetje. Er komen regeltjes bij, soms valt er eens eentje weg..
En dat allemaal in een kader van debat en ruzie. Maar stapje voor stapje, op de langere termijn wordt de wereld een beetje beter.
Beter dan dit zal het niet worden. Er bestaan geen eenvoudige oplossingen. En zeker niet door mensen uit te sluiten.
Ik vind niet dat de wereld er beter op wordt. De psychiatrie puilt uit, de mensen zitten massaal aan de pillen, er zijn nog nooit zoveel langdurig zieken geweest, er zijn ellenlange wachtlijsten voor vanalles en nog wat, huisdokters en tandartsen nemen nergens nog nieuwe patiënten aan, de begroting is de slechtste van Europa, we betalen ons blauw aan belastingen. Ik kan wel nog even doorgaan maar het zou te lang worden.
Als we meer van hetzelfde krijgen zoals de afgelopen 6 jaar dan ziet het er allesbehalve rooskleurig uit.
Als we meer van hetzelfde krijgen zoals de afgelopen 6 jaar dan ziet het er allesbehalve rooskleurig uit.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Iemand naar het grote debat aan het kijken ?
de Sammy staat daar precies met een banner " I Love De Wever " ...![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
de Sammy staat daar precies met een banner " I Love De Wever " ...
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Is dat een pleidooi tegen het “cordon sanitaire” dat 25 tot 30% van de Vlamingen uitsluit?
Weliswaar Vlamingen wiens stemgedrag volgens sommigen hier getuigt van domheid maar toch … het zijn toch ook mensen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Die problemen waren er vroeger ook allemaal en in nog veel grotere mate.
Het grootste verschil is dat we het toen niet wisten omdat mensen het voor zich hielden en omdat er toen niet al die mediakanalen en communicatiemiddelen waren.
Mijn eigen grootvader had op mijn leeftijd (44j) al een vals gebit. Tanden poetsen bestond nog niet, een tandarts was er enkel om rotte tanden uit te trekken.
Zelfs mijn eigen beugel als kind valt niet te vergelijken met de huidige aanpak bij de beugel van mijn zoon.
Het grootste verschil is dat we het toen niet wisten omdat mensen het voor zich hielden en omdat er toen niet al die mediakanalen en communicatiemiddelen waren.
Mijn eigen grootvader had op mijn leeftijd (44j) al een vals gebit. Tanden poetsen bestond nog niet, een tandarts was er enkel om rotte tanden uit te trekken.
Zelfs mijn eigen beugel als kind valt niet te vergelijken met de huidige aanpak bij de beugel van mijn zoon.
Het cordon sanitair is de uitsluiting van een politieke ideologie. Net zoals we bijvoorbeeld hier ook de Chinese politieke ideologie uitsluiten en nog wel wat andere.VincentVega schreef: ↑4 juni 2024, 22:50Is dat een pleidooi tegen het “cordon sanitaire” dat 25 tot 30% van de Vlamingen uitsluit?
Weliswaar Vlamingen wiens stemgedrag volgens sommigen hier getuigt van domheid maar toch … het zijn toch ook mensen.
Niet van maatschappelijke uitsluiting van mensen.