Peiling federale verkiezingen 2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Bah neen, KV stelde net dat 70% voor onafhankelijkheid is (even de dubbele ontkenning buiten beschouwing latende):
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Verdorie goed opgemerktCarpeNoctem schreef: ↑5 juni 2024, 09:11Bah neen, KV stelde dat 70% voor onafhankelijkheid is (even de dubbele ontkenning buiten beschouwing latende):
![]()
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Schrijffoutje dus
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Ah dan is het duidelijk => Opnieuw uitlatingen die nergens op slaan dus :
Als je er geen verder toelichting over kan geven....
Je gevolgtrekking blijft fout, zelfs al zijn niet alle VB stemmers pro zelfstandig Vlaanderen, dan nog kun je niet concluderen dat minder dan 25 a 30% van de Vlamingen voor een zelfstandig Vlaanderen is, een heel deel van de NVA stemmers zal dat immers ook zijn en zelfs bij andere partijen ga je mensen vinden die daar voor zijn. Je kunt dat gewoonweg niet afleiden aan het aantal stemmen op een of andere partij. Dat zou net hetzelfde zijn als stellen dat minder dan 6% pro lgbtq rechten is omdat Groen maar 6% van de stemmen haalt
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Eventjes de redenering van KV doortrekken naar de ideologie van Groen: de ideologie van Groen gaat over genderrechten, milieu- en klimaatbeleid. Daarmee onderscheiden ze zich van andere partijen die eerder op andere thema's inzetten.
Groen haalt minder dan 10% van de stemmen. Dus zijn milieu, klimaat en gendergelijkheid niet belangrijk want minder dan 10% van de Vlamingen stemmen er voor.
Groen haalt minder dan 10% van de stemmen. Dus zijn milieu, klimaat en gendergelijkheid niet belangrijk want minder dan 10% van de Vlamingen stemmen er voor.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
LOL. Het grote voorbeeld van dat het onderwijs beheerst wordt door groen links
Helaas kom je opnieuw weer met nonssens aandraven.
Het woord ideologie gebruik ik helemaal niet vaak hier.
Ik heb het hierboven enkel eens gebruikt op een reply van een ander :
KV schreef: ↑5 juni 2024, 08:38Noem het hoe je wilt.
VL Belang staat in eerste essentie voor het komaf maken van België , splitsen van het land en als onafhankelijk Vlaanderen verder doen.
Ideologie was het woord dat gebruikt werd door ConradR waar ik een reply op deed.
Mijn punt is : van 25% à 30% zal je volgens mij aan geen 10% geraken die de ridiculiteiten wilt om een land te splitsen.
PS: Ik heb zelfs nog niet eens een keukenwekker in huis![]()
![]()
Er is nog nooit een land beter geworden door te splitsen. De cases waar het wel op een succes uitdraait zijn eerder zeldzaam. Dat is niet ik die dat zeg maar o.a. Stijn Baert en andere economen.
Dus als Vlaams Belang beweert dat het een verrijking is om het land te splitsen, is dat fout! En ze kunnen het in principe niet weten want het doet zich niet voor en om het uit te voeren heb je 75% van de stemmen nodig. Iets waar zo goed als geen enkele partij kan in slagen!
Je kunt het alleen maar beter maken door te investeren in tewerkstelling en de werkloosheid in Wallonië aan te pakken. Zodat de 2 regio's er beter van worden! Daar lijken nu alle partijen wel voor te vinden te zijn, zelfs MR dringt daar op aan. Dus van mij mag MR in een Federale regering zitten.
Dus als Vlaams Belang beweert dat het een verrijking is om het land te splitsen, is dat fout! En ze kunnen het in principe niet weten want het doet zich niet voor en om het uit te voeren heb je 75% van de stemmen nodig. Iets waar zo goed als geen enkele partij kan in slagen!
Je kunt het alleen maar beter maken door te investeren in tewerkstelling en de werkloosheid in Wallonië aan te pakken. Zodat de 2 regio's er beter van worden! Daar lijken nu alle partijen wel voor te vinden te zijn, zelfs MR dringt daar op aan. Dus van mij mag MR in een Federale regering zitten.
vortex schreef: ↑5 juni 2024, 09:37Je gevolgtrekking blijft fout, zelfs al zijn niet alle VB stemmers pro zelfstandig Vlaanderen, dan nog kun je niet concluderen dat minder dan 25 a 30% van de Vlamingen voor een zelfstandig Vlaanderen is, een heel deel van de NVA stemmers zal dat immers ook zijn en zelfs bij andere partijen ga je mensen vinden die daar voor zijn. Je kunt dat gewoonweg niet afleiden aan het aantal stemmen op een of andere partij. Dat zou net hetzelfde zijn als stellen dat minder dan 6% pro lgbtq rechten is omdat Groen maar 6% van de stemmen haalt![]()
Ik begrijp wat je bedoelt met dat "mijn gevolgtrekking" fout zou zijn, echter kleef ik toch nergens een cijfer er op ?
Ik zeg enkel dat een groot deel van 25% 30% VL belangstemmers tegen een splitsing van het land zijn, dit gebaseerd op mensen die aangeven dat ze op VL Belang gaan stemmen.
Is groen de enige partij die voor die thema's staan ?VincentVega schreef: ↑5 juni 2024, 09:52 Eventjes de redenering van KV doortrekken naar de ideologie van Groen: de ideologie van Groen gaat over genderrechten, milieu- en klimaatbeleid. Daarmee onderscheiden ze zich van andere partijen die eerder op andere thema's inzetten.
In dat geval heb je gelijk.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Is het VB de enige partij die voor dat thema staat? In dat geval heb je misschien gelijk.KV schreef: ↑5 juni 2024, 09:59vortex schreef: ↑5 juni 2024, 09:37
Je gevolgtrekking blijft fout, zelfs al zijn niet alle VB stemmers pro zelfstandig Vlaanderen, dan nog kun je niet concluderen dat minder dan 25 a 30% van de Vlamingen voor een zelfstandig Vlaanderen is, een heel deel van de NVA stemmers zal dat immers ook zijn en zelfs bij andere partijen ga je mensen vinden die daar voor zijn. Je kunt dat gewoonweg niet afleiden aan het aantal stemmen op een of andere partij. Dat zou net hetzelfde zijn als stellen dat minder dan 6% pro lgbtq rechten is omdat Groen maar 6% van de stemmen haalt![]()
Ik begrijp wat je bedoelt met dat "mijn gevolgtrekking" fout zou zijn, echter kleef ik toch nergens een cijfer er op ?
Ik zeg enkel dat een groot deel van 25% 30% VL belangstemmers tegen een splitsing van het land zijn, dit gebaseerd op mensen die aangeven dat ze op VL Belang gaan stemmen.
Ooit al eens artikel 1 van de statuten van de N-VA gelezen? Misschien zitten bij de N-VA ook wel kiezers die een onafhankelijk Vlaanderen willen. Misschien zelf bij CD&V ...
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Tsjechië lijkt me toch een succesverhaal (misschien iets minder voor Slowakije )Kevva schreef: ↑5 juni 2024, 09:57 Er is nog nooit een land beter geworden door te splitsen. De cases waar het wel op een succes uitdraait zijn eerder zeldzaam. Dat is niet ik die dat zeg maar o.a. Stijn Baert en andere economen.
De beste remedie tegen een roep naar splitsing (of verregaande autonomie) is inderdaad een hogere tewerkstelling en lagere werkloosheid in Wallonië. Dan zijn er ook geen significante geldstromen meer van de ene regio naar de andere. Maar daar kan je de PS en Ecolo blijkbaar maar moeilijk van overtuigd krijgen. Zij zetten liever in op vervangingsinkomens dan op werkgelegenheid. De PVDA is in hetzelfde bedje ziek ...
Dezelfde Stijn Baert heeft ook al aangegeven dat België nooit aan een 80% tewerkstelling - nochtans de doelstelling van Vivaldi (inclusief PS en andere Waalse partijen) - zal gerakenn zolang Wallonië ver achterop hinkt inzake tewerkstelling en activiteitsgraad. Vlaanderen zit aan iets van 78% , Wallonië amper aan 65% en dan moet je weten dat veel van die tewerkstelling dan nog in de ambtenarij is (1/3 van de actieven in Wallonië is ambtenaar, tegenover 1/4 in Vlaanderen).
Ik heb Bart De Wever de afgelopen weken vaak horen praten.VincentVega schreef: ↑5 juni 2024, 10:04Is het VB de enige partij die voor dat thema staat? In dat geval heb je misschien gelijk.KV schreef: ↑5 juni 2024, 09:59
Ooit al eens artikel 1 van de statuten van de N-VA gelezen? Misschien zitten bij de N-VA ook wel kiezers die een onafhankelijk Vlaanderen willen. Misschien zelf bij CD&V ...
Heel duidelijk is het splitsen van het land al lang geen prioriteit meer voor hem. Eerder een confederale staat met volle autonomie voor de gewesten.
In tegenstelling met VL Belang die het splitsen van het land als naar voor blijft schuiven.
Beginnende met een soevereiniteitsverklaring om na 5jaar de keukenwekker te laten afgaan om tot splitsing te gaan.
https://x.com/gannemans/status/1786804862484639970
Andere partijen CD&V , Vld staan ook niet voor het splitsen van het land.
Ik heb dus gelijkVincentVega schreef: ↑5 juni 2024, 10:04
Is het VB de enige partij die voor dat thema staat? In dat geval heb je misschien gelijk.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Tsjechië/Slovakije; Noord-Korea/Zuid-Korea. Balkanlanden/ex-Joegoslavië...Kevva schreef: ↑5 juni 2024, 09:57 Er is nog nooit een land beter geworden door te splitsen. De cases waar het wel op een succes uitdraait zijn eerder zeldzaam. Dat is niet ik die dat zeg maar o.a. Stijn Baert en andere economen.
Toch wel:
Als jij stelt dat het om een groot deel van de VB stemmers gaat en nog geen 10% van de VB kiezers pro onafhankelijk Vlaanderen is, dan zou ik daar graag een bron of peiling van zien. Tot zolang klasseer ik dit onder "uit de nek lullen".
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je hebt nog maar eens ongelijk ... en je bent hardleers. De statuten van de N-VA zijn duidelijk. BDW is vooral tactisch bezig. Hij beseft dat voor een onafhankelijkheid momenteel onvoldoende draagvlak is bij de Vlaamse bevolking. Dus zet hij in op verregaande autonomie of confederalisme.KV schreef: ↑5 juni 2024, 10:17Ik heb Bart De Wever de afgelopen weken vaak horen praten.VincentVega schreef: ↑5 juni 2024, 10:04
Is het VB de enige partij die voor dat thema staat? In dat geval heb je misschien gelijk.
Heel duidelijk is het splitsen van het land al lang geen prioriteit meer voor hem. Eerder een confederale staat met volle autonomie voor de gewesten.
In tegenstelling met VL Belang die het splitsen van het land als naar voor blijft schuiven.
Beginnende met een soevereiniteitsverklaring om na 5jaar de keukenwekker te laten afgaan om tot splitsing te gaan.
https://x.com/gannemans/status/1786804862484639970
Andere partijen CD&V , Vld staan ook niet voor het splitsen van het land.
Ik heb dus gelijkVincentVega schreef: ↑5 juni 2024, 10:04
![]()
Wat dat keukenwekkertje betreft: dat liedje is intussen afgezaagd en al lang niet meer origineel.
Zoals vortex al aangaf: je kan niet besluiten dat alle kiezers van een partij voor1 bepaald standpunt (of ideologie zoals je wil) kiezen. Sommige kiezers van het VB zullen vermoedelijk niet voor een splitsing zijn, anderzijds zullen sommige kiezers van pakweg N-VA (of zelf bij andere partijen) wel voor een splitsing zijn.
Los daarvan:
* ik ben er van overtuigd dat een meerderheid in Vlaanderen NIET voor onafhankelijkheid is. Maar je kan niet zeggen dat het slechts een deeltje van kiezers van het VB is dat voor die onafhankeklijkheid is.
* ik ben er ook van overtuigd dat een meerderheid in Vlaanderen WEL tegen de huidige impasse in de politiek en de huidige staatsstructuur is.