Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Mijn oproepingsbrief is niet afgestempeld. Misschien moet ik nog eens langsgaan om te stemmen.
Waarschijnlijk zeggen ze dan wel dat er al een vinkje bij mijn naam staat maar dan kan ik van 'de domme gebaren' en zeggen dat dat een fout moet zijn.
Wat zouden ze doen? Zou ik nogmaals mogen of sturen ze me weg?
Waarschijnlijk zeggen ze dan wel dat er al een vinkje bij mijn naam staat maar dan kan ik van 'de domme gebaren' en zeggen dat dat een fout moet zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dan is de ganse uitslag ongeldig en moeten we allen terug gaanKevva schreef: ↑9 juni 2024, 09:38 Mijn oproepingsbrief is niet afgestempeld. Misschien moet ik nog eens langsgaan om te stemmen.
Mijn stem voor N-VA is binnen. Meer kan ik niet doen.
Uitslag ongeldig? Daar zeg je zoiets. Er gebeuren rare zaken in Vlaamse kiesbureaus. Stel dat een partij haar uitslag niet aanvaardt, dan kunnen ze eisen om alles in de vuilbak te kieperen en het zaakje te herdoen. Dan geraken we zeker aan pagina 200.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Konden minderjarigen ook op federale en Vlaamse lijsten stemmen?
Tja, keer op keer werd de leeftijd verlaagd omdat de linkse partijen ook wel beseffen dat eens mensen gaan werken en zien hoe de roverheid hen van hun loon berooft ze veel minder geneigd zijn om in die gratis-verhalen mee te gaan. En nu toevallig kunnen die toch (per abuis) stemmen?
Wat als net die stemmen bvb Groen over de kiesdrempel helpen?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
En ook typisch, nog voor er enig zicht is op de omvang, in twijfel trekken en relativeren:CarpeNoctem schreef: ↑9 juni 2024, 13:45
Tja, keer op keer werd de leeftijd verlaagd omdat de linkse partijen ook wel beseffen dat eens mensen gaan werken en zien hoe de roverheid hen van hun loon berooft ze veel minder geneigd zijn om in die gratis-verhalen mee te gaan. En nu toevallig kunnen die toch (per abuis) stemmen?
“Het kan gebeuren dat er op 8 miljoen stemmen al eens een foutje wordt gemaakt. Zelfs als het klopt, is er geen significante invloed op de resultaten.”
Gelukkig zijn er hier veel voorstanders van meer wapens.
Die gaan dus allemaal ons landje verdedigen tegen onze vriend Poetin.
Oei moeten verantwoordelijkheid nemen voor hun stemgedrag.
Benieuwd hoe ze dan gaan reageren, de hoera berichten van onze rechtse boys.
Hopelijk is bovenstaande leesbaar voor zij die het vaderland gaan verdedigen.
Of is het een ander die het moet oplossen.
Die gaan dus allemaal ons landje verdedigen tegen onze vriend Poetin.
Oei moeten verantwoordelijkheid nemen voor hun stemgedrag.
Benieuwd hoe ze dan gaan reageren, de hoera berichten van onze rechtse boys.
Hopelijk is bovenstaande leesbaar voor zij die het vaderland gaan verdedigen.
Of is het een ander die het moet oplossen.
Estate Guru believer.
Het zou echt weer typisch worden als het in klachten eindigt met her en der een herverkiezing tot gevolg ....
Ik denk dat er links en rechts wat wordt afgerond om het cijfer te doen kloppen of er zijn toegelaten foutmarges ..
Als ieder zou uitvoeren naar eer en geweten wat hij moet uitvoeren zouden al deze fratsen niet kunnen!vortex schreef: ↑9 juni 2024, 14:41En ook typisch, nog voor er enig zicht is op de omvang, in twijfel trekken en relativeren:C[font= schreef:arpeNoctem post_id=619228 time=1717933500 user_id=14039]
“Het kan gebeuren dat er op 8 miljoen stemmen al eens een foutje wordt gemaakt. Zelfs als het klopt, is er geen significante invloed op de resultaten.”
Maar ja, dat heb je met onze ambetantenaren, die meermaals commentaar geven, maar beter hun werk naar behoren zouden uitvoeren!!!
En het is zeker NIET verbeterd na de coronaperiode, integendeel
Om één voorbeeld te noemen, voor de corona ging men naar de autokeuring, alles verliep niet vlot, maar over het algemeen weinig commentaar. Nu moet je op voorhand reserveren (zoals praktisch in 99% van alles) maar NIKS loopt nog gestroomlijnd. Dank aan onze politici, als je met deze naar den oorlog moet loop je beter ver ver weg.
-
- Full Member
- Contacteer:
Er zijn twee personen die de lijstjes afvinken, het zou wel heel toevallig zijn dat ze allebei jouw nummer/naam hebben afgevinkt.
Ik kan maar spreken uit mijn stembureau maar iedereen die daar zit doet zijn uiterste best om alles correct te laten verlopen. In ons bureau verliep alles 100% correct, het zou wel heel erg toevallig zijn dat 6 mensen die meestal onbekenden voor elkaar zijn zouden samenzweren om verkiezingen te vervalsen. Komaan zeg !
Het zijn geen ambtenaren die bijzitten. Ik heb deze morgen als vrijwilliger de verkiezingen meegemaakt in een kiesbureau..
Iedereen doet idd enorm zijn best.
Tegen 15 jaar geleden zijn er nog veel veiligheidsmaatregelen extra genomen. Uitgedacht door mensen die er eigenlijk beter niet zouden over beslissen, maar kom..
Inderdaad : 2 mensen zetten vinkjes ... Geen trucjes mogelijk imho. Geen trucjes gezien ook.
Iedereen doet idd enorm zijn best.
Tegen 15 jaar geleden zijn er nog veel veiligheidsmaatregelen extra genomen. Uitgedacht door mensen die er eigenlijk beter niet zouden over beslissen, maar kom..
Inderdaad : 2 mensen zetten vinkjes ... Geen trucjes mogelijk imho. Geen trucjes gezien ook.
Als vrijwilliger, d.w.z. als getuige van één of andere partij?
Maar het zijn in veel gevallen dezelfde welke elke verkiezing worden opgeroepen, zit daar ook niks achter???
Het komt nog al voor dat voorzitter en bijzitters partijgenootjes zijn van ... (vul zelf maar aan).
En, gedurende die tijd zijn het staatsambtenaren! Ze dienen (?) de staat, de één al getrouwer dan de ander.
En, ik geloof je zoals ik de politiekers geloof, veel holle woorden.
Niemand is perfect, maar er gebeuren teveel onregelmatigheden. Binnen enkele dagen zullen her en der wel onregelmatigheden opduiken welke al dan niet aanleiding geven tot herverkiezing. Is dit dan verantwoord in dit landje???
Hoe wereld vreemd kan men zijn.
Men kan zich altijd vrijwillig melden om in een kies bureau te zetelen.
Estate Guru believer.
Vrijwilliger om bijzitter te zijn. Geen getuige.
Dat sommigen vaak worden opgeroepen kan zijn maar ik was de enige die niet voor de eerste keer kwam.
Het vaker doen en er ervaring in hebben is eigenlijk wel welgekomen. Als iedereen zijn eerste keer daar zit kom je voor problemen te staan die je niet kan oplossen op 1,2,3.
Er was een infopunt voor de bureaus waar we hulp konden vragen.
Ik zou nooit reclame maken, antireclame, iemand bevoordelen of benadelen.
Zoals overal zal er wel eens kaf tussen het koren sluipen.
De voorzitter vond ik redelijk strikt vandaag.
Van wat ik hier zie in mijn gemeente is insinueren dat voorzitters en bijzitters wel partijen zouden voortrekken of bevoordelen omdat "weet ik veel" een redelijk waanzinnig idee.
Het is zoals insinueren dat je na een ongeval op spoed bestolen wordt in je portemonnee. Misschien is het ooit al voorgevallen maar het doorsnee personeelslid dat daar werkt wil bij zo'n praktijken niet eens in de buurt komen en zou een collega/ dader er zelf onmiddellijk bij lappen.
A propos E10ne : ik zou voor geen enkele partij mijn tijd willen investeren in getuige zijn op de verkiezingsdag.
Tenzij ze me erg goed zouden betalen.
Ik laat me liever door niets of niemand voor de kar spannen.
We hadden deze morgen trouwens onder elkaar afgesproken dat we bij beïnvloeding van eender wie onmiddellijk zouden tussenkomen (initiatief van de voorzitter).
Je begrijpt misschien wel dat ik je gedachtenpiste niet kan volgen.. en dat mijn maag er een beetje van draait.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wat zeer voorlopige bedenkingen:
- onze SG-peiling had de top 2 juist, zelfs in de correcte volgorde(!).
Positieve observaties:
Vivaldi verliest. OVLD en Groen krijgen een pak slaag.
Vlaamsgezinde partijen de grootste.
In Wallonië een aardverschuiving van jewelste. Alle linkse partijen verliezen ten voordele van MR en Les Engagés.
Minder goed:
Racistisch Mateke levert zijn stemmen voor de sossen.
De Partij Van De Afgunst weet toch ook nogal wat Vlamingen te verleiden.
Bij OVLD hebben ze zelfs al de pers de deur gewezen. Er werd gevreesd dat de laatst overgebleven liberalen wel eens voor de camera de VLD-top zouden hun broek-op-de-enkels-politiek tov de PS aan de kaak stellen.
Geen schoner vermaak dan leedvermaak.
- onze SG-peiling had de top 2 juist, zelfs in de correcte volgorde(!).
Positieve observaties:
Vivaldi verliest. OVLD en Groen krijgen een pak slaag.
Vlaamsgezinde partijen de grootste.
In Wallonië een aardverschuiving van jewelste. Alle linkse partijen verliezen ten voordele van MR en Les Engagés.
Minder goed:
Racistisch Mateke levert zijn stemmen voor de sossen.
De Partij Van De Afgunst weet toch ook nogal wat Vlamingen te verleiden.
Bij OVLD hebben ze zelfs al de pers de deur gewezen. Er werd gevreesd dat de laatst overgebleven liberalen wel eens voor de camera de VLD-top zouden hun broek-op-de-enkels-politiek tov de PS aan de kaak stellen.
Geen schoner vermaak dan leedvermaak.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.