Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Uiteraard. Je hebt gelijk. Ik moest een beetje moeite doen om het grapje te doen kloppen.
Weet er iemand of Trivium al terug is ?
Weet er iemand of Trivium al terug is ?
Je kent De Wever niet
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
'Kijk, we willen jullie er graag bij. En aangezien Les Engages samen met CD&V de grootste politieke familie vormt, mogen jullie de premier leveren'.
Dan wordt de premier een marionet van De Wever en blijft De Wever buiten schot terwijl hij gewoon alles kan doen dat hij in gedachten heeft. Net zoals De Croo een marionet van Magnette was.
De premier wordt na de verkiezingen altijd richting Europa gestuurd waar hij of zij een stille dood sterft. Dus waarom zou De Wever dat willen? Waarom denk je dat De Wever niet staat te springen om premier te worden, hij zegt zelf dat het een ondankbare job is maar de media dat blijkbaar wel laat uitschijnen alsof hij premier zal worden.
Het is voorzitter blijven of premier worden, ik denk als je voor jezelf kiest dat je beter voorzitter blijft. Enfin dat zou ik doen mocht ik in Bart zijn schoenen staan. Bart is ook incontournable binnen de partij want wie zal zijn taak zo gedreven over nemen? Theo Francken, Ben Weyts, Zuhal Demir, Jan Jambon?
Hij is eerder bereid om Sophie Wilmes terug te roepen als premier mocht het zijn dat MR wat lastig doet! Op voorwaarde dat de belangrijkste ministerposten dan bij N-VA zitten. (Daar win je ook gewoon veel meer mee).
Ja, het is wel duidelijk dat de politieke partijen hun troefkaarten en hun wisselgeld aan het tellen zijn.
Dat is iets helemaal anders! Ik mag toch hopen dat een kiezer zich ook wel bewust is dat Europees, Federaal, Regionaal en Lokale verkiezingen verschillen van elkaar?
Het is niet dat je in pakweg Schoten, Sint-Katelijne-Waver, Heist-op-den-Berg, ... op Bart De Wever kan stemmen. Gemeenteraadsverkiezingen gaan om lokale mensen, dat is de mens die bij jou om de hoek woont en die de lokale problemen aan pakken. Helaas krijg je tijdens de TV-debatten bij gemeenteraadsverkiezingen meteen een nationale campagne en dat vind ik jammer.
Ik heb bv. N-VA gestemd (zal er geen geheim van maken). Ik woon in Gent maar ik ga tijdens de lokale verkiezingen zeker geen N-VA stemmen. De lijsttrekker wordt vermoedelijk Anneleen Van Bossuyt en veel constructieve ideeën komen daar niet uit! Terwijl ik N-VA federaal wel sterk vond. In 2018 stemde ik op De Clercq (Open VLD) maar ik kan je vertellen dat dit nu ook niet zal gebeuren.
S. De Roo is vroeger mijn buurman geweest (enfin, er zaten enkele huizen tussen) maar de kans zit er in dat ik CD&V stem of misschien stem ik nog anders? Wie zal het zeggen.
Op lokaal niveau vind ik het echt belangrijk dat het iemand is die initiatief toont, die zich engageert en constructief samenwerkt en dan speelt de partij totaal geen rol.
Dat week ik ook wel Kevva, het staat daar niet voor niets in voorwaardelijke wijze. Het was enkel maar om healewyn, die zich als communist ge-out heeft, een plezier te doen met de sterke winst van zijn PVDA in de kieskring van De Wever
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Dit topic wordt gesloten. De geschiedenis is te lang, de peiling is gedaan. Tijd voor de vorming en een nieuwe start met een propere lei: regeringsvorming-2024-t32836.html
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!