Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Het standpunt is de theorie (wat ze de mensen willen wijsmaken). Wat ze zeggen op een onbewaakt ogenblik - want daar gaat het artikel van De Standaard over, over de uitschuiver van de fractieleider van de PVDA Sofie Merckx - is de realiteit.haelewyn schreef: ↑26 maart 2024, 18:06Hier is de keuze over wie het best het standpunt van PvdA over de oorlog in Oekraïne verkondigt >>m-peeters schreef: ↑26 maart 2024, 16:00 De PVDA worstelt al een tijdje met de houding die de partij moet aannemen tegenover de Russische agressie in Oekraïne. De historische banden met Rusland, dat onder de Sovjet-Unie een communistisch bewind kende, maken een ondubbelzinnige veroordeling van de Russische agressie moeilijk voor de PVDA.
https://m.standaard.be/cnt/dmf20230616_95868096
- de Standaard
- de PvdA zelf
Aangezien het over een standpunt gaat zou ik zeggen dat wat de standaard er over vertelt onder "opinie" valt en wat PvdA er over zegt onder "standpunt".
De beste vertolking van het standpunt van de PvdA komt dus van de PvdA.
Ter staving, de uitschuiver van Sofie Merckx die blijkbaar niet kan kiezen tussen Zelensky en Poetin.
‘Poetin of Zelensky?’ De PVDA heeft last van keuzestress
Poetin of Zelensky?’: die vraag kreeg Sofie Merckx, fractieleider van de PVDA, donderdagochtend in het RTBF-programma Jeudi en Prime. ‘Geen van beiden, dat spreekt voor zich’, antwoordde ze vastberaden.
In het verleden heeft ze zich ook al weinig kritisch uitgelaten over Stalin. Je mag volgens haar niet alles zwart/wit zien. De man heeft ongetwijfeld ook goede dingen gedaan …
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens mij is het enige wat die massamoordenaar ooit goed heeft gedaan is het blijven weigeren om zijn krijgsgevangen zoon te wisselen tegen Paulus en anderen; hierdoor is zijn nageslacht toch al niet aan de macht gebleven ...m-peeters schreef: ↑26 maart 2024, 19:04Het standpunt is de theorie (wat ze de mensen willen wijsmaken). Wat ze zeggen op een onbewaakt ogenblik - want daar gaat het artikel van De Standaard over, over de uitschuiver van de fractieleider van de PVDA Sofie Merckx - is de realiteit.haelewyn schreef: ↑26 maart 2024, 18:06
Hier is de keuze over wie het best het standpunt van PvdA over de oorlog in Oekraïne verkondigt >>
- de Standaard
- de PvdA zelf
Aangezien het over een standpunt gaat zou ik zeggen dat wat de standaard er over vertelt onder "opinie" valt en wat PvdA er over zegt onder "standpunt".
De beste vertolking van het standpunt van de PvdA komt dus van de PvdA.
Ter staving, de uitschuiver van Sofie Merckx die blijkbaar niet kan kiezen tussen Zelensky en Poetin.
Poetin of Zelensky?’: die vraag kreeg Sofie Merckx, fractieleider van de PVDA, donderdagochtend in het RTBF-programma Jeudi en Prime. ‘Geen van beiden, dat spreekt voor zich’, antwoordde ze vastberaden.
In het verleden heeft ze zich ook al weinig kritisch uitgelaten over Stalin. Je mag volgens haar niet alles zwart/wit zien.De man heeft ongetwijfeld ook goede dingen gedaan …
( De uitlatingen vroeger over het communistische regime in Cambodja door de PVDA leiding/ aanhangers zal men ondertussen ook al vergeten zijn ... )
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat je dus evengoed over het blok kan zeggen
Ga je nu weer "LOL" als antwoord geven ... inhoudelijk echt een sterke reactie hoor, ik ben onder de indruk !
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
LOLAbatoetnie schreef: ↑26 maart 2024, 20:00Wat je dus evengoed over het blok kan zeggen
Ga je nu weer "LOL" als antwoord geven ... inhoudelijk echt een sterke reactie hoor, ik ben onder de indruk !
van wie ben jij nu ook weer de 2de of 3de nick ?
Het verschil tussen het VB en de PVDA is dat de eerste een heel duidelijk partijprogramma heeft waar geen schemerzones worden gemaakt of men niet rechtuit zegt waar het op staat. Of je het eens bent met hun punten of niet, daar is iedereen vrij in, maar wie zegt dat ze niet duidelijk zijn en rechtlijnig moet een bril kopen.
Bij de PVDA is dit volledig het tegenovergestelde, die verkleden zich als de lieve troetelbeertjes die goed gaan doen voor 99% van de bevolking terwijl ze zich in de werkelijkheid volop infiltreren in machtszuilen als de vakbonden om die dan het vuile werkt te laten doen zodat zij hun ware aard maar niet moeten laten zien. Natuurlijk vallen ze in confrontaties waar ze zwart/ wit moeten zeggen/ kiezen steeds van hun roze wolk en zie je dwars door hun leugens heen ...
Vergeet ook de uitlatingen over en/of bezoeken aan Noord- Korea en Cuba niet.voorheenCP1234 schreef: ↑26 maart 2024, 19:18Volgens mij is het enige wat die massamoordenaar ooit goed heeft gedaan is het blijven weigeren om zijn krijgsgevangen zoon te wisselen tegen Paulus en anderen; hierdoor is zijn nageslacht toch al niet aan de macht gebleven ...m-peeters schreef: ↑26 maart 2024, 19:04
Het standpunt is de theorie (wat ze de mensen willen wijsmaken). Wat ze zeggen op een onbewaakt ogenblik - want daar gaat het artikel van De Standaard over, over de uitschuiver van de fractieleider van de PVDA Sofie Merckx - is de realiteit.
In het verleden heeft ze zich ook al weinig kritisch uitgelaten over Stalin. Je mag volgens haar niet alles zwart/wit zien.
( De uitlatingen vroeger over het communistische regime in Cambodja door de PVDA leiding/ aanhangers zal men ondertussen ook al vergeten zijn ... )
Ik denk dat je punt nu wel voldoende bewezen is.voorheenCP1234 schreef: ↑26 maart 2024, 15:23 - PVDA is wel degelijk een extreem-linkse partij die de wandaden van de communistische regimes in het verleden nooit heeft veroordeeld zelfs bejubeld en die nu met de invasie door Rusland van een vrij land weer duidelijk laten zien aan welke kant van de geschiedenis zij willen staan. Duidelijk mega-extreem-links dus.
Ik rust mijn valies
Het zal uiteraard aan mij liggen, ik zal wel naïef zijn... Maar wordt hier niet wat over-gedramatiseerd wat pvda betreft ?
Als ik die link doorneem met standpunten omtrent Rusland, vraag ik me af wat er zo extreem is aan hun standpunten / stellingen ?
Integendeel, als ze dan wel (terecht) ergens agressie veroordelen :
nl die van een paar 1000km van Oekraïne.... die van Israël met zijn ongebreidelde genocides , dan worden ze gelijk afgeschilferd als dat ze sympathiseren met Hamas , wat volgens mij ook van de pot gerukt is , ze stellen de genocide aan de kaak die tegen weerloze burgers gaande is door een machtig leger.
Hier gaan we weer ....
Als ik die link doorneem met standpunten omtrent Rusland, vraag ik me af wat er zo extreem is aan hun standpunten / stellingen ?
Integendeel, als ze dan wel (terecht) ergens agressie veroordelen :
nl die van een paar 1000km van Oekraïne.... die van Israël met zijn ongebreidelde genocides , dan worden ze gelijk afgeschilferd als dat ze sympathiseren met Hamas , wat volgens mij ook van de pot gerukt is , ze stellen de genocide aan de kaak die tegen weerloze burgers gaande is door een machtig leger.
voorheenCP1234 schreef: ↑26 maart 2024, 20:34LOLAbatoetnie schreef: ↑26 maart 2024, 20:00
Wat je dus evengoed over het blok kan zeggen
van wie ben jij nu ook weer de 2de of 3de nick ?
Hier gaan we weer ....
Ik zie nergens iets aangetoond worden. Behalve door mij dan met quotes.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 26 maart 2024, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik leg je even uit waar het probleem zit.voorheenCP1234 schreef: ↑26 maart 2024, 18:19
Het is duidelijk tot welke rangen U behoort, mag ook, in regimes waar partijen als de PVDA niet aan de macht zijn is er nog steeds vrije mening ...
Over wie de waarheid het beste verkondigt, ik zal U een voorbeeld geven dat evenwaardig is:
Wie kunnen we het best vragen over zijn standpunt over de oorlog in Oekraïne:
- Putin die enkel de nazi's wil verdrijven en de bevolking wil bevrijden
- de beelden die overal te zien zijn van totaal kapot geschoten steden, dode kinderen, ...
Ik weet wie haelewyn blindelings zal geloven ...
Voor jou is het duidelijk tot welke rangen ik behoor. Het is duidelijk wie ik blindelings ga geloven.. etc
Wel : laat ons een veel passender voorbeeld geven.
Wat is de mening van haelewyn over putin en de oorlog in Oekraïne ?
We vragen het aan m_peeters, cp1234, carpenoctem, en nog een paar leden van de club.
En die gaan met absolute zekerheid wel eens vertellen wat haelewyn denkt over... (zie <<)
Aan haelewyn gevraagd wat hij er over denkt zegt die : "Putin is een massamoordenaar en een schandvlek in de geschiedenis."
Wie heeft er volgens het clubje van de absolute wijsheid en alternatieve logica gelijk ?
Het antwoord is : " iedereen behalve haelewyn want wij weten dat beter. Want dat is al "aangetoond". "
Ik vind het gestoord.
LOL
Met zo'n gasten moet je niet discussiëren. Volstrekt zinloos.
Ja, een aantal rechtse rakkers hier zijn zo dikwijls intellectueel oneerlijk aan het "discussiëren" dat je je afvraagt of ze denken dat het wel passeert en lezers niet zullen merken dat ze worden gemanipuleerd of dat ze het zelf niet beseffen.
Ik zeg niet dat de linkse kant altijd eerlijk discussieert, maar het is hier toch vooral een rechtse ziekte.
Ik zeg niet dat de linkse kant altijd eerlijk discussieert, maar het is hier toch vooral een rechtse ziekte.
I second that.
Daar ben ik het mee eens.
Dat heb je mooi "aangetoond". Men schrijft een hoop nonsens en zet die in zinnen op een rij.. en het is allemaal weer bewezen.
Demagogie... is het kenmerk van de nationalisten.
Doch imho veel minder van "extreem" rechts. Dat geef ik hen wel mee als voordeel. Ze hebben er nog andere.
Daar ben ik het mee eens.
Dat heb je mooi "aangetoond". Men schrijft een hoop nonsens en zet die in zinnen op een rij.. en het is allemaal weer bewezen.
Demagogie... is het kenmerk van de nationalisten.
Doch imho veel minder van "extreem" rechts. Dat geef ik hen wel mee als voordeel. Ze hebben er nog andere.
Dan graag een zakenkabinet met partijloze vakmensen als minister. Dan zijn we van dat rechts of links ook meteen af.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ieder heeft zijn zegje ondertussen gedaan, meningen verschillen wat mag.
Misschien kunnen we terug meer/ weer on topic gaan, sparen we de moderator weer wat werk uit; niet dat deze de taken serieus neemt maar toch ...
Misschien kunnen we terug meer/ weer on topic gaan, sparen we de moderator weer wat werk uit; niet dat deze de taken serieus neemt maar toch ...
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat men in Italië al heeft bewezen dat dit ook niet werkt.
Enerzijds bestaan er in principe geen "neutrale" mensen, anderzijds blijf je met een gekleurd parlement zitten.
De laatste regering zat wel al vol met onverkozen ministers die zichzelf als vakmensen zagen, dus net als met onze begroting zitten we op de goede weg ...
Wat volgens mij ons land, maar zeker ook onze Noorderburen zou helpen is het Griekse model waar de grootste partij direct een pak extra verkozenen bijkrijgt om zo sterker te staan, moest dit al nodig zijn, in het vormen van een coalitie-regering. Men zou dit in zowel de gewesten kunnen doen als voor het federale niveau waarbij in het laatste geval de grootste partij aan beide kanten van de taalgrens deze bonus zou krijgen.
Laat Vivaldi 2 maar snel van start gaan. Iedereen behoudt zijn huidige post. Laat ze nog eens 4 jaar verder puin maken. Dan kan men op SG verder palaveren over links, rechts, centrum en andere strekkingen. Geen hervormingen bij justitie, geen afschaffing van de Kamer, geen snoei in het hele overheidsapparaat, geen besparingen zonder belastingverhogingen, ... Alles kaat koed.
Mss laten de Britten en de Amerkanen Europa wel in de steek en staat Poetin binnen 2 jaar aan je deur. Dan kan je de man ff face to face spreken.
Mss laten de Britten en de Amerkanen Europa wel in de steek en staat Poetin binnen 2 jaar aan je deur. Dan kan je de man ff face to face spreken.