Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Een mooie verwijzing naar Pol Pot … alleen jammer dat het om een extreem-linkse figuur gaat, een communistAbatoetnie schreef: ↑30 maart 2024, 08:57Ja, er zullen geen leraren meer zijn, voor het blok zijn die allemaal te links.
Voor het blok is onderwijs trouwens niet van belang, mensen die denken en een échte mening hebben zijn staatsgevaarlijk.
Wat deed Pol Pot in Cambodja (het zal hier wel zo erg niet zijn maar toch) ? Al wie blijk gaf van enige intelligentie werd afgemaakt, het dragen van een bril was al voldoend om intellectueel te lijken.
Los daarvan, Weyts is zowat de slechtste minister van onderwijs (en al zijn voorgaande en toekomstige departementen inbegrepen) in een zeer lange tijd ... het niveau van de vele voorgangers was ook alles behalve, wat veel zegt over Weyts.
Laten we dus vooral hopen dat de PVDA nooit aan de macht komt …
Pol Pot (1925-1998) – Communistisch dictator van Cambodja
De Cambodjaanse politicus Pol Pot (1925-1998) was een dictator die van 1963 tot 1997 leider was van de Rode Khmer, zoals de volgers van de communistische partij in Cambodja heetten. Van 1975 tot 1979 was Pol Pot de leider van Cambodja en zaaide hij dood en verderf. In de jaren van zijn bewind, van 1975 tot 1979, stierf een geschatte 1,7 miljoen Cambodjanen door honger, executies, dwangarbeid en slechte medische voorzieningen. Op een totale bevolking van acht miljoen was dat ruim 21 procent van de inwoners van Cambodja.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wat een hysterie weer over wat het Vlaams Blok allemaal zou kunnen doen als ze aan de macht komen.Abatoetnie schreef: ↑30 maart 2024, 08:57Ja, er zullen geen leraren meer zijn, voor het blok zijn die allemaal te links.
Je weet dat ik het VB links vind en het kan best dat ze de indoctrinatie uit de scholen zouden weren (of net die van hen propageren). Maar over de huidige werkelijke berufsverboten voor verkeerde lesgevers algemene stilte?
UAntwerpen schorst 2 medewerkers die "ontoelaatbare uitspraken" deden
Maak een zin met balk en splinter ...
Wat mij betreft moet er in scholen kennisoverdracht gebeuren. Al dat politiek gedoe moet zoveel mogelijk uit de klaslokalen geband worden.
Over de teleurgang van ons onderwijs kun je dikke turven schrijven. In hoeverre Weyts (die ik een onuitstaanbare regelneef vind) daar toe bijgedragen heeft ga ik geen uitspraken doen. Ik ken er te weinig van.
Maar hij verdient een standbeeld voor hoe hij in volle coronahysterie voet bij stuk hield en onze jeugd verder naar school liet gaan. Tegen alle roeptoeters bij de MSM in. Daar geef ik hem toch wel krediet voor.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het zal wel weer aan het onderwijs niveau van de jongste jaren liggen maar wie een beetje basis geschiedenis mee heeft zou moeten weten dat Pol Pot een extreem links en communistisch regime had, meer iets waar de PTB en PVDA zich aan spiegelenAbatoetnie schreef: ↑30 maart 2024, 08:57 Ja, er zullen geen leraren meer zijn, voor het blok zijn die allemaal te links.
Voor het blok is onderwijs trouwens niet van belang, mensen die denken en een échte mening hebben zijn staatsgevaarlijk.
Wat deed Pol Pot in Cambodja (het zal hier wel zo erg niet zijn maar toch) ? Al wie blijk gaf van enige intelligentie werd afgemaakt, het dragen van een bril was al voldoend om intellectueel te lijken.
Los daarvan, Weyts is zowat de slechtste minister van onderwijs (en al zijn voorgaande en toekomstige departementen inbegrepen) in een zeer lange tijd ... het niveau van de vele voorgangers was ook alles behalve, wat veel zegt over Weyts.
Los daarvan zijn er veel te weinig leerkrachten door de besparingen vele jaren geleden (quota in leraren opleidingen), is er jaren een onder investering geweest in school infrastructuur en is er gewoon veel te weinig geld beschikbaar om dat allemaal weer op orde te krijgen. Wanneer regelneef Weyts met de beperkte middelen dat toch denkt te kunnen oplossen in en een uiterst conservatie sector die koste wat kost vast houdt aan verworvenheden (benoemingen, statuten, en nu niet wil weten van een 38 uren week), dan krijg je natuurlijk wrevel. Het probleem is niet Weyts, het probleem is dat onderwijs jaren aan een stuk is verwaarloosd en dat Vlaanderen (en trouwens ook Brussel en Wallonië) niet genoeg geld heeft of vrijmaakt om dat op korte tijd weer op orde te brengen. Om het leraren aantal weer op peil te brengen zijn meerdere jaren nodig, dat is gewoon onmogelijk om dat in één of twee legislaturen voor elkaar te krijgen, maar ja, zo een simpel en objectief feit zullen we maar negeren hé.
Linkse kliklijnen met illegale opnames met smartphone en illegale verspreiding op de sociale media zijn wel OK?
Dat is namelijk geen mogelijke toekomstmuziek voor “als en indien het VB ooit aan de macht komt” maar gewone hedendaagse realiteit.
UAntwerpen schorst 2 medewerkers die "ontoelaatbare uitspraken" deden over joden en Marokkanen
De Universiteit Antwerpen schorst twee medewerkers die eind mei "ontoelaatbare uitspraken" deden over Marokkanen en joden. De onderwijsbegeleider en administratieve medewerker kwamen in opspraak toen beelden van hun gesprek op sociale media werden gedeeld. De universiteit wil meer inzetten op een "cultuur van wederzijds respect" door onder meer verplichte opleidingen voor medewerkers en een gedragscode voor personeel en studenten.
Eerder deze maand lekten op sociale media beelden uit van een gesprek tussen een onderwijsbegeleider en administratieve medewerker van de Universiteit Antwerpen. In een onderlinge conversatie - waarvan ze niet wisten dat die werd opgenomen - hadden ze het over het "gebrekkige Nederlands" van studenten met Marokkaanse roots. Ze spraken ook over joden waar ze naar eigen zeggen "geen last van hebben".
De beelden die gemaakt werden door een camera in de aula en nadien (illegaal) verspreid werden door een student, veroorzaakten veel ophef.
Die mensen hebben enkel de waarheid gezegd, namelijk dat het Nederlands van veel studenten van buitenlandse origine gewoon compleet ondermaats is. Dus je wordt nu blijkbaar ook al geschorst om de waarheid te zeggen. Over het feit dat hun privacy geschonden is door een illegale opname wordt met geen woord gerept natuurlijk.
Ik ken wel wat mensen in alle lagen van het onderwijs en er zitten kinderen in het eerste leerjaar die enkel hallo kunnen zeggen in het Nederlands. Die zitten daar heel de les te gapen en snappen er de ballen van. Maar je mag ze niet meer tegenhouden in het kleuteronderwijs. Als mama en papa zeggen dat naar het volgende leerjaar moeten dan zal dat geschieden. Vroeg of laat moet de rekening dan toch ergens betaald worden, meestal door de belastingbetaler die hun toekomstige leefloon mag ophoesten.
Aan de andere kant heb ik nichtjes van 14-15 jaar die met een Marokkaans accent beginnen spreken
Geen mens die weet waarom want ze hebben geen enkele affiniteit met Marokko.
We gaan schoon tijden tegemoet.
Ik ken wel wat mensen in alle lagen van het onderwijs en er zitten kinderen in het eerste leerjaar die enkel hallo kunnen zeggen in het Nederlands. Die zitten daar heel de les te gapen en snappen er de ballen van. Maar je mag ze niet meer tegenhouden in het kleuteronderwijs. Als mama en papa zeggen dat naar het volgende leerjaar moeten dan zal dat geschieden. Vroeg of laat moet de rekening dan toch ergens betaald worden, meestal door de belastingbetaler die hun toekomstige leefloon mag ophoesten.
Aan de andere kant heb ik nichtjes van 14-15 jaar die met een Marokkaans accent beginnen spreken
Geen mens die weet waarom want ze hebben geen enkele affiniteit met Marokko.
We gaan schoon tijden tegemoet.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik verdenk er de "heer" Weyts vooral niet van om het voorval aan te grijpen om vooral zichzelf in de kijker te zetten, nee, totaal niet.CarpeNoctem schreef: ↑30 maart 2024, 09:17 Maar hij verdient een standbeeld voor hoe hij in volle coronahysterie voet bij stuk hield en onze jeugd verder naar school liet gaan. Tegen alle roeptoeters bij de MSM in. Daar geef ik hem toch wel krediet voor.
-
- Full Member
- Contacteer:
Alsof ik niet weet dat Pol Pot een communist is, ik verwijs even naar een berichtje hier net boven.
(ik heb in de goede oude tijd geschiedenis gestudeerd en mijn beginnende Alzheimer is nog niet zo ver doorgezet om dat al te zijn vergeten-.
Mogen er geen linksextreme voorbeelden aangehaald worden om een punt te maken misschien ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik negeer geen "objectieve" feiten, whatever Weyts heeft gedaan zal over één of twee legislaturen een invloed hebben gehad op het aantal leerkrachten, eerder een negatieve.vortex schreef: ↑30 maart 2024, 09:39 Los daarvan zijn er veel te weinig leerkrachten door de besparingen vele jaren geleden (quota in leraren opleidingen), is er jaren een onder investering geweest in school infrastructuur en is er gewoon veel te weinig geld beschikbaar om dat allemaal weer op orde te krijgen. Wanneer regelneef Weyts met de beperkte middelen dat toch denkt te kunnen oplossen in en een uiterst conservatie sector die koste wat kost vast houdt aan verworvenheden (benoemingen, statuten, en nu niet wil weten van een 38 uren week), dan krijg je natuurlijk wrevel. Het probleem is niet Weyts, het probleem is dat onderwijs jaren aan een stuk is verwaarloosd en dat Vlaanderen (en trouwens ook Brussel en Wallonië) niet genoeg geld heeft of vrijmaakt om dat op korte tijd weer op orde te brengen. Om het leraren aantal weer op peil te brengen zijn meerdere jaren nodig, dat is gewoon onmogelijk om dat in één of twee legislaturen voor elkaar te krijgen, maar ja, zo een simpel en objectief feit zullen we maar negeren hé.
Ik ben al blij dat je hem een regelneef noemt anders zou ik nog moeten denken dat hij toch één fan heeft (op wielerwedstrijden heeft hij alvast geen fans, ieder jaar op het podium van een gekende wielerwedstrijd in mijn geboortestreek kreeg hij meer awoertgeroep dan Gerwin Pryce op dartswedstrijden, dit jaar was hij zo slim om zijn kat te sturen)
Wat betreft die 38-uren week, mocht men een gemiddelde leerkracht een stopwatch geven die hij moet indrukken telkens hij iets voor het werk doet dan zit die 38-uren week erop tegen de woensdagnamiddag ... wie zullen ze dan voor de klas zetten op donderdag en vrijdag, er zijn er nu al geen te vinden ?
Ja hoor maar het komt natuurlijk niet erg verstandig over wanneer je in een rant over het VB met een communistisch regime komt aandravenAbatoetnie schreef: ↑30 maart 2024, 17:19 Mogen er geen linksextreme voorbeelden aangehaald worden om een punt te maken misschien ?
Wel misschien zijn juist die buitenschoolse bezigheden een deel van het probleem. Misschien moet een leerkracht zich wat meer gaan houden met zijn core business, namelijk les geven en wat minder met rand activiteiten zoals administratie, oudercontacten, e-mails, enz..., op zijn minst iets om over na te denken. Maar nee, onderwijsbonden keuren direct af en gaan staken terwijl het nog maar over een rapport gaat dat door een commissie van onderwijzers en scholen is voorgesteldAbatoetnie schreef: ↑30 maart 2024, 17:25 Wat betreft die 38-uren week, mocht men een gemiddelde leerkracht een stopwatch geven die hij moet indrukken telkens hij iets voor het werk doet dan zit die 38-uren week erop tegen de woensdagnamiddag ... wie zullen ze dan voor de klas zetten op donderdag en vrijdag, er zijn er nu al geen te vinden ?
Hij heeft het thema "I-Slam" aangehaald tijdens een les. Dit is genoeg om "vogelvrij" verklaard te worden.
Nee, zo is "de heer, bijna professor", Weyts niet.Abatoetnie schreef: ↑30 maart 2024, 17:14Ik verdenk er de "heer" Weyts vooral niet van om het voorval aan te grijpen om vooral zichzelf in de kijker te zetten, nee, totaal niet.CarpeNoctem schreef: ↑30 maart 2024, 09:17 Maar hij verdient een standbeeld voor hoe hij in volle coronahysterie voet bij stuk hield en onze jeugd verder naar school liet gaan. Tegen alle roeptoeters bij de MSM in. Daar geef ik hem toch wel krediet voor.
Gewoon een potentaatje, zoals meerdere politici. Als ik denk aan Weyts, ons Maggie en Woutertje Beke (Marcske uit FC de Kampioenen),
alle 3 niet uitblinkend in praktische intelligentie en bescheidenheid, dan huiver ik misschien nog wel het meest als ik Weyts hoor of zie.
Welke politiekers verdienen jouw gratie?JOKER247 schreef: ↑30 maart 2024, 18:31Nee, zo is "de heer, bijna professor", Weyts niet.Abatoetnie schreef: ↑30 maart 2024, 17:14
Ik verdenk er de "heer" Weyts vooral niet van om het voorval aan te grijpen om vooral zichzelf in de kijker te zetten, nee, totaal niet.
Gewoon een potentaatje, zoals meerdere politici. Als ik denk aan Weyts, ons Maggie en Woutertje Beke (Marcske uit FC de Kampioenen),
alle 3 niet uitblinkend in praktische intelligentie en bescheidenheid, dan huiver ik misschien nog wel het meest als ik Weyts hoor of zie.
Ik liep school 2de helft jaren 50 + jaren 60, afgestudeerd in 1971.vortex schreef: ↑30 maart 2024, 09:39 Los daarvan zijn er veel te weinig leerkrachten door de besparingen vele jaren geleden (quota in leraren opleidingen), is er jaren een onder investering geweest in school infrastructuur en is er gewoon veel te weinig geld beschikbaar om dat allemaal weer op orde te krijgen. Wanneer regelneef Weyts met de beperkte middelen dat toch denkt te kunnen oplossen in en een uiterst conservatie sector die koste wat kost vast houdt aan verworvenheden (benoemingen, statuten, en nu niet wil weten van een 38 uren week), dan krijg je natuurlijk wrevel. Het probleem is niet Weyts, het probleem is dat onderwijs jaren aan een stuk is verwaarloosd en dat Vlaanderen (en trouwens ook Brussel en Wallonië) niet genoeg geld heeft of vrijmaakt om dat op korte tijd weer op orde te brengen. Om het leraren aantal weer op peil te brengen zijn meerdere jaren nodig, dat is gewoon onmogelijk om dat in één of twee legislaturen voor elkaar te krijgen, maar ja, zo een simpel en objectief feit zullen we maar negeren hé.
Toen bestond enkel "de latijnse", "de economische" en de wetenschappelijke".
We hadden 32 uur/week in het middelbaar en 40 uur/week in het technische (A2-niveau) en ook een pak minder uitstappen en festiviteiten dan heden ten dage.
Wanneer je na 6 jaar middelbaar afgestudeerd was, was je rijp voor (het leger) en kon je uit werken. Evenzo in het technisch onderwijs.
Ondertussen zijn er ongelooflijk veel tussenstromingen bijgekomen dat in de meeste gevallen een kat haar jongen niet meer vindt.
Al die tussenstromingen hebben leraren nodig en wat ondertussen ook sedert jaren opvalt is dat je na die 6 jaar secundair onderwijs NERGENS meer staat. Dus de kwaliteit is achteruit gegaan en dat sedert vele, vele jaren. Eveneens dat vele van die bijgekomen richtingen niet gevraagd worden in de economie.
Maar Oh Wee als men daar iets wenst aan te veranderen.
Degenen die de eer aan zichzelf gehouden hebben en opgestapt zijn.Sammy2 schreef: ↑30 maart 2024, 18:39Welke politiekers verdienen jouw gratie?JOKER247 schreef: ↑30 maart 2024, 18:31
Nee, zo is "de heer, bijna professor", Weyts niet.