Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
De appel valt niet ver van de boomTrivium schreef: ↑7 april 2024, 07:56 https://www.hln.be/binnenland/interview ... ~a99390e0/
Op nummer 1 staat haar vader
Ik herinner me haar vooral als minister van begroting onder de heer eerste minister Verhofstadt waar zij het werk van de heer Dehaene ongedaan maakte.
Op nummer 2 de Heer Siegfried Bracke ? Omdat de eerste plaats al bezet was ?Trivium schreef: ↑7 april 2024, 07:56 https://www.hln.be/binnenland/interview ... ~a99390e0/
Op nummer 1 staat haar vader
Effe serieus : Freya's vader heeft zich zeker niet tekort gedaan.
Haar vader vergeleek normaal verdienende mensen met apen om het hoge loon van parlementariers te verantwoorden toen hij zei ‘if you pay peanuts you get monkeys’.
Jos D'Haese is wel één van de weinigen in het parlement die zijn werk doet (aan arbeidersloon)en bevestigde dat Stalin massamoordenaar is ..m-peeters schreef: ↑6 april 2024, 07:58Niet enkel uit het verleden maar ook uit het heden. Ze worstelen ook met hun adoratie voor communistische regimes van Noord-voorheenCP1234 schreef: ↑6 april 2024, 02:17
Weer geen podiumplaats voor België ...
Die statement van jou vind ik wel straf, je zegt dus vlakaf dat er bij de PVDA toch een paar loslopen die niet worstelen met het verleden van hun moordzuchtige communistische rolmodellen ??
Korea, China en Cuba. Recent maakten de PVDA jongeren de reis van hun leven naar communistisch Cuba.
PVDA-jongeren prijzen Cuba als “democratisch” gidsland tijdens exotische studiereis
“Cuba is een land dat toont dat er een alternatief mogelijk is op onze huidige samenleving.” In enkele opvallende tweets stellen leden van Comac, de jongerenpartij van PVDA, dat de communistische eilandstaat goed op weg is naar een “democratische maatschappij zonder armoede
Ook niet-communist Poetin afzweren ligt moeilijk bij sommigen van hen.
Mr Jos is actiever in het Vlaamse parlement dan de burgemeester van Antwerpen in het federale parlement en hij werkt niet voor een arbeidersloon meen ik. Aangezien het land volgens hem zo hard moet besparen zou ik mezelf en mijn partijgenoten als symbolische geste , een netto loonplafond van € 2.500 opleggen en de overschot terug storten aan de schatkist.
Geen probleem, maar toch zeker niet terugstorten aan de schatkist.Brembos schreef: ↑7 april 2024, 14:00 Mr Jos is actiever in het Vlaamse parlement dan de burgemeester van Antwerpen in het federale parlement en hij werkt niet voor een arbeidersloon meen ik. Aangezien het land volgens hem zo hard moet besparen zou ik mezelf en mijn partijgenoten als symbolische geste , een netto loonplafond van € 2.500 opleggen en de overschot terug storten aan de schatkist.
Jos stort het niet terug in de schatkist van de staat maar in de partijschatkist van de PVDA. Uiteindelijk kost Jos de belastingbetaler even veel als een andere politieker.E10ne schreef: ↑7 april 2024, 14:18Geen probleem, maar toch zeker niet terugstorten aan de schatkist.Brembos schreef: ↑7 april 2024, 14:00 Mr Jos is actiever in het Vlaamse parlement dan de burgemeester van Antwerpen in het federale parlement en hij werkt niet voor een arbeidersloon meen ik. Aangezien het land volgens hem zo hard moet besparen zou ik mezelf en mijn partijgenoten als symbolische geste , een netto loonplafond van € 2.500 opleggen en de overschot terug storten aan de schatkist.
En wat Stalin betreft: zoals elke PVDA’er worstelt Jos met het niet altijd zo fraaie verleden van het communisme.
Vlaams Parlementslid Jos D’Haese (PVDA) wil “de historische balans” over de communistische dictator Jozef Stalin “niet opmaken”. Dat zegt hij in een interview met De Zondag, nadat hem gevraagd werd of Stalin een massamoordenaar was.
https://www.demorgen.be/meningen/beste- ... oogle.com/
Aan de partijkas storten mag ook in ruil voor de afschaffing van de partijfinanciering.
Maar toch met een kanttekening :
volgens ik begreep van hun voorzitter in de afspraak is men zeker het idee genegen te partijdotaties drastisch te doen minderen als men dit voor alle partijen doet.
We weten helaas allemaal wie van een daling van de partijdotaties niets wilt weten
Laatst gewijzigd door KV op 7 april 2024, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Natuurlijk, weeral de Franstaligen!KV schreef: ↑7 april 2024, 20:14Maar toch met een kanttekening :[b schreef:[/b]m-peeters post_id=613082 time=1712501664 user_id=9555]
PVDA doet het allebei: ze strijken partijfinanciering en eisen bijkomend ook nog eens een groot deel van het loon van hun mandatarissen op (al dan niet onder lichte dwang).
volgens ik begreep van hun voorzitter in de afspraak is men zeker het idee genegen te partijdotaties drastisch te doen minderen als de men dit voor alle partijen doet.
We weten helaas allemaal wie van een daling van de partijdotaties niets wilt weten
PS, MR en Les Engagés houden hervorming partijfinanciering tegen
De partijen zullen deze bestuursperiode niet meer besparen op hun eigen dotaties.
De PS, de MR en Les Engagés houden elk voorstel om die te verminderen tegen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240228_96113422
Bedankt voor de info!
Allemaal profiteurs, die politiekers.
We moeten niet alleen kijken naar het niet willen afschaffen. Ooit hebben ze zichzelf en de hunnen rijkelijk beloond door die donaties in te voeren. Ook al in tijden van tekorten.
De Vlaamse schuld. Met nva wordt alles beter..
""""In 2022 hadden de Vlaamse gemeentebesturen en OCMW's samen een geconsolideerde schuld van ruim 8,4 miljard euro._""""
Ook onze sociale Vlaamse regering doet het schitterend :
""""Volgens de SERV zal de schuld dit jaar toenemen tot € 39,26 mld waardoor de schuldratio uitkomt op 69,2%. In de SERV-raming zou de Vlaamse schuldratio tegen 2027 verder aangroeien tot 78,5% (€ 49,10 mld). Ook de Vlaamse rente-uitgaven zullen de komende jaren sterk stijgen.""""
Federaal doen we het slechter... alleen zijn die met een berg begonnen en Vlaanderen heeft het ongeveer van 0 opgebouwd en zo ver gekregen.
https://www.demorgen.be/nieuws/vlaamse- ... ~bfa7af6b/
Jaja, in Vlaanderen "valt het wel mee" en we doen alles schitterend hier.
We moeten niet alleen kijken naar het niet willen afschaffen. Ooit hebben ze zichzelf en de hunnen rijkelijk beloond door die donaties in te voeren. Ook al in tijden van tekorten.
De Vlaamse schuld. Met nva wordt alles beter..
""""In 2022 hadden de Vlaamse gemeentebesturen en OCMW's samen een geconsolideerde schuld van ruim 8,4 miljard euro._""""
Ook onze sociale Vlaamse regering doet het schitterend :
""""Volgens de SERV zal de schuld dit jaar toenemen tot € 39,26 mld waardoor de schuldratio uitkomt op 69,2%. In de SERV-raming zou de Vlaamse schuldratio tegen 2027 verder aangroeien tot 78,5% (€ 49,10 mld). Ook de Vlaamse rente-uitgaven zullen de komende jaren sterk stijgen.""""
Federaal doen we het slechter... alleen zijn die met een berg begonnen en Vlaanderen heeft het ongeveer van 0 opgebouwd en zo ver gekregen.
https://www.demorgen.be/nieuws/vlaamse- ... ~bfa7af6b/
Jaja, in Vlaanderen "valt het wel mee" en we doen alles schitterend hier.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell