Peiling federale verkiezingen 2024
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
GelukkigCharlesvdw schreef: ↑13 april 2024, 13:28 Gelukkig dat Europa er is. In tegenstelling tot Nederland hebben wij geen politici die zélf beseffen dat budgetten onder controle moeten gehouden worden.
Onze "arme" Noorderburen toch ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Hoewel de "peiling" hier op dit forum letterlijk nul waarde heeft zou het wel een uitslag zijn waar ik voor zou tekenen. Nog slechts 4 verkozen partijen. ( zouden er ook 3 kunnen zijn want met 5% heb je niet automatisch een zetel )
Een sterke rechtse regering met een zeer linkse oppositie om tegengewicht te geven.
Zou volgens mij een verademing zijn, niet dat die uitslag zou uitkomen maar het zou een aardverschuiving teweeg brengen en dat laatste heeft onze politiek nodig om terug daad- en slagkrachtig te worden.
Een sterke rechtse regering met een zeer linkse oppositie om tegengewicht te geven.
Zou volgens mij een verademing zijn, niet dat die uitslag zou uitkomen maar het zou een aardverschuiving teweeg brengen en dat laatste heeft onze politiek nodig om terug daad- en slagkrachtig te worden.
"Verkiezingszondagavond" komt de grote ontnuchtering: "back to reality". De peiling hier is voor 90% gestoeld op centrum tot rechtse kiezers. Linkse rakkers bevinden zich niet op een spaar- of beleggingsforum. Mijn mening.voorheenCP1234 schreef: ↑13 april 2024, 16:52 Hoewel de "peiling" hier op dit forum letterlijk nul waarde heeft zou het wel een uitslag zijn waar ik voor zou tekenen. Nog slechts 4 verkozen partijen. ( zouden er ook 3 kunnen zijn want met 5% heb je niet automatisch een zetel )
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Daarom dat de PVDA hier de tweede grootste partij is, op dit spaar- en beleggingsforum ...Sammy2 schreef: ↑13 april 2024, 17:53"Verkiezingszondagavond" komt de grote ontnuchtering: "back to reality". De peiling hier is voor 90% gestoeld op centrum tot rechtse kiezers. Linkse rakkers bevinden zich niet op een spaar- of beleggingsforum. Mijn mening.voorheenCP1234 schreef: ↑13 april 2024, 16:52 Hoewel de "peiling" hier op dit forum letterlijk nul waarde heeft zou het wel een uitslag zijn waar ik voor zou tekenen. Nog slechts 4 verkozen partijen. ( zouden er ook 3 kunnen zijn want met 5% heb je niet automatisch een zetel )
Gebaseerd op de peiling wordt dit forum vooral bevolkt door extremisten te linker- of rechterzijde. Het kan natuurlijk ook zijn dat zij zich meer geroepen voelen om een poll in te vullen dan kiezers in het centrum.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, in het begin van de peiling was ook ik verwonderd door hun hoge score hier, waar je toch zou verwachten dat de mensen door hun jaloeziediscours zien. Ik vermoedde dat dit kwam door de usual suspects hier met meerdere nicks. Maar ze blijven toch maar mooi hun tweede plaats behouden.voorheenCP1234 schreef: ↑14 april 2024, 07:24Daarom dat de PVDA hier de tweede grootste partij is, op dit spaar- en beleggingsforum ...
Ik denk dat nogal wat Vivaldi-gedegouteerden om één of andere reden dan toch maar niet op het VB willen stemmen. De Partij Van De Afgunst zou wel eens de verrassing van 9 juni kunnen worden.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Heb jij zo ook meerdere keren voor de NVA (of VB) gestemd ?CarpeNoctem schreef: ↑14 april 2024, 09:27
Tja, in het begin van de peiling was ook ik verwonderd door hun hoge score hier, waar je toch zou verwachten dat de mensen door hun jaloeziediscours zien. Ik vermoedde dat dit kwam door de usual suspects hier met meerdere nicks.
Door het discours zien of niet.. het is een probleem aan beide kanten he. Bij NVA bv (jaja !! Ik ben nog altijd gezond !) is er heel veel te doorzien
Waar ik me wel al jaren over erger is dat mensen schijnen te vinden dat iedereen links OF rechts moet zijn.
Ik kan me vaak vinden in posities aan beide kanten. Eigenlijk net zo veel het ene als het andere.
Ik vind bijgevolg al dat links - rechts gediscussieer gezwam.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb nogal wat zwakheden, maar inconsistentie is er geen van. Ik hou mijn woord, dus een bolletje bij het VB. En in tegenstelling tot jij beperk ik me tot één nick.
Terug naar de actualiteit:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ja en daarom is het onbegrijpelijk dat Vooruit kiezers bij het BV wil wegkrijgen terwijl hun eigen achterban naar PVDA is overgelopen.CarpeNoctem schreef: ↑14 april 2024, 09:27 Ik denk dat nogal wat Vivaldi-gedegouteerden om één of andere reden dan toch maar niet op het VB willen stemmen. De Partij Van De Afgunst zou wel eens de verrassing van 9 juni kunnen worden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hij heeft met zijn zus de VS bezocht. In Austin, Texas bezocht hij de Tesla fabriek van Elon Musk.vortex schreef: ↑12 april 2024, 11:47Een soort Javier Milei zou hier wel eens kuis ruim mogen houden ja
Volop photo opportunity voor deze twee voortrekkers van de vrije markt.
Ik geloof er geen kNijt van. Maar : leven en laten leven he.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 14 april 2024, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat bedoel je exact met Jaloeziediscours ? Hun idee "het geld halen waar het zit" d.m.v. :CarpeNoctem schreef: ↑14 april 2024, 09:27Tja, in het begin van de peiling was ook ik verwonderd door hun hoge score hier, waar je toch zou verwachten dat de mensen door hun jaloeziediscours zien.voorheenCP1234 schreef: ↑14 april 2024, 07:24Daarom dat de PVDA hier de tweede grootste partij is, op dit spaar- en beleggingsforum ...
- miljonairs taks en bedrijventaks etc ?
Want voor mij is dat maar hetzelfde discours of "het geld halen waar het zit" :
- NVA = het gaan zoeken in Sociale zekerheid en Wallonië
- Vlaams Belang = Het gaan zoeken bij "de vreemdelingen/inwijkelingen" en Wallonië
Ik begrijp niet waarom het ene een "Jaloeziediscours" genoemd wordt en de andere 2 voorbeelden niet (tenzij je nu zal bevestigen dat je dit ook vindt.... )
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, ik vind net dat dat een slimme zet van Vooruit Opzij is? Qua jaloeziediscours kunnen ze het op links nooit halen tegen de PVDA. Die gaan altijd straffer gaan.vortex schreef: ↑14 april 2024, 09:42Ja en daarom is het onbegrijpelijk dat Vooruit kiezers bij het VB wil wegkrijgen terwijl hun eigen achterban naar PVDA is overgelopen.CarpeNoctem schreef: ↑14 april 2024, 09:27 Ik denk dat nogal wat Vivaldi-gedegouteerden om één of andere reden dan toch maar niet op het VB willen stemmen. De Partij Van De Afgunst zou wel eens de verrassing van 9 juni kunnen worden.
Wees maar zeker dat onze posterboy met zijn racistische uitspraken heel wat jongeren gaat weghalen bij het VB.
Compassie met Melissa:
Het verhaal van de Nicks hier
De beschuldigingen / verdachtmakingen , de intriges en de complotten , en de ontmaskeringen ....
Een ware thriller hier op SG....
Zou er ooit een dag komen dat de moderatie hier met een overzicht zal komen welke Nicks vanuit hetzelfde IP-adres werken ?
Dat moment zou ik toch echt niet willen missen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Yep. Het probleem in België zit echt niet aan de inkomenszijde. We hebben nu al de hoogste belastingen ter wereld. De rijken nog meer belasten gaat echt geen zoden aan de dijk zetten. Als ze het al gaan laten gebeuren. Niets zo gemakkelijk naar het buitenland brengen als geld.KV schreef: ↑14 april 2024, 10:11Wat bedoel je exact met Jaloeziediscours ? Hun idee "het geld halen waar het zit" d.m.v. :CarpeNoctem schreef: ↑14 april 2024, 09:27Tja, in het begin van de peiling was ook ik verwonderd door hun hoge score hier, waar je toch zou verwachten dat de mensen door hun jaloeziediscours zien.
- miljonairs taks en bedrijventaks etc ?
De staat geeft veel te veel geld uit. Zo simpel is het. En het is nu eenmaal zo dat er een jaarlijkse miljardenstroom is van Vlaanderen naar Franstalië. Als je aan de uitgaven morrelt zal dit veel meer in Franstalië gevoeld worden dan in Vlaanderen.KV schreef: ↑14 april 2024, 10:11Want voor mij is dat maar hetzelfde discours of "het geld halen waar het zit" :
- NVA = het gaan zoeken in Sociale zekerheid en Wallonië
- Vlaams Belang = Het gaan zoeken bij "de vreemdelingen/inwijkelingen" en Wallonië
Ik begrijp niet waarom het ene een "Jaloeziediscours" genoemd wordt en de andere 2 voorbeelden niet