Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Daar zijn we het allen over eens ja.CarpeNoctem schreef: ↑14 april 2024, 10:23Yep. Het probleem in België zit echt niet aan de inkomenszijde. We hebben nu al de hoogste belastingen ter wereld. De rijken nog meer belasten gaat echt geen zoden aan de dijk zetten. Als ze het al gaan laten gebeuren. Niets zo gemakkelijk naar het buitenland brengen als geld.
Maar ik denk dat je bovenstaande eerder moet zien als verschuiving van belastingen.
Ik vind niet dat ik jaloers ben als ik stel : "waarom wordt mijn loon voor 50% belast en andere vormen van inkomsten niet ?"
Ik vind dat eerder een zaak van rechtvaardigheid.
Iedereen moet aan het werk maar net dat systeem wordt het hoogste getaxeerd, logica ?
Jaja.. die oneliners he. Er zit altijd wel wat wijsheid in maar niet iedereen snapt dat een synthese minder waarheid omvat dan het verhaal.
Antwoord op de stelling hierboven :
Misschien omdat sommigen met gemak zo veel geld scheppen dat het nog eerder schandalig dan onrechtvaardig is.
Ik denk aan wijlen dhr. Bellens die op kosten van de gemeenschap zijn zakken overvloedig heeft gevuld en er bijzonder weinig voor terug deed.
Zeggen dat op het inkomen van de man nog een correctie mocht komen is m.i. ook veel eerder zin voor rechtvaardigheid en niet jaloezie.
Iedereen mag er zijn eigen naam op plakken ... het kan me niet schelen.
Iedereen moet aan het werk, ook diegenen waar geen enkele werkgever nog een job voor heeft.
Ze moeten terug de mirakels invoeren.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 14 april 2024, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wie is dat? Ken ik niet?
Ik daarentegen vind dat dit wel getuigt van jaloezie. Ipv te pleiten voor hogere belastingen voor de anderen zou je ook kunnen pleiten voor lagere belastingen voor iedereen ipv het te gaan halen bij een ander.
Dan zou je mijn volle steun krijgen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Google is your friend. Vroegere baas van belgacom.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Didier_Bellens
Waar heb ik gepleit voor hogere belastingen ?CarpeNoctem schreef: ↑14 april 2024, 10:56Ik daarentegen vind dat dit wel getuigt van jaloezie. Ipv te pleiten voor hogere belastingen voor de anderen zou je ook kunnen pleiten voor lagere belastingen voor iedereen ipv het te gaan halen bij een ander.
Dan zou je mijn volle steun krijgen.
Nergens , ik heb enkel de link gemaakt in het onderscheid van taxaties van soorten inkomsten
Is dat dan het zogenaamde jaloeziediscours volgens jou ? Nogmaals , voor mij eerder iets van eerlijk-en rechtvaardigheid.
Kijken naar uitgavenzijde van overheid is 1 zaak, wat zeker mag en moet gebeuren.
Maar de manier waarop inkomstenzijde onrechtmatig gegeneerd wordt ook : ref. inkomsten uit arbeid aan 50% t.o.v. andere vormen van inkomsten.
Laatst gewijzigd door KV op 14 april 2024, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat je net jij die figuur nu niet kent.
Incl. zijn arrogante fratsen
https://www.hln.be/economie/ongeloof-bi ... ~adbd559b/
Dat is inderdaad niet logisch maar dat ga je met een rijkentaks niet oplossen. Net zo dat de PS, GROEN en Vooruit met het geld van een rijkentaks de loonkloof tussen werken en uitkeringen groter zou maken, het is juist door het links beleid dat deze situatie volledig is scheef gegroeid.KV schreef: ↑14 april 2024, 10:35 Maar ik denk dat je bovenstaande eerder moet zien als verschuiving van belastingen.
Ik vind niet dat ik jaloers ben als ik stel : "waarom wordt mijn loon voor 50% belast en andere vormen van inkomsten niet ?"
Ik vind dat eerder een zaak van rechtvaardigheid.
Iedereen moet aan het werk maar net dat systeem wordt het hoogste getaxeerd, logica ?
En een rijkentaks is ook geen inkomsten belasting hé, dat is pure diefstal van eigendom, als je aan belastinghervorming denkt zal dat eerder over inkomsten uit kapitaal en gerealiseerde meerwaarden gaan. Maar dat ze eerst maar eens de uitgavenposten en fiscale koterijen hervormen, moet een overheid zich met bv zo iets bezig houden?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ook wel echt arrogant volgend op bericht van KV in dat artikel
Deze morgen is de CEO van het telecombedrijf op het matje geroepen bij voogdijminister Labille (PS). Directe aanleiding zijn de uitspraken van de Belgacom-CEO gisteren, waarbij hij premier Di Rupo vergeleek met een klein kind dat aan het eind van het jaar steeds om zijn Sinterklaas komt. De overheid noemde hij de moeilijkste aandeelhouder die hij al heeft meegemaakt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ah, ok. Belgacom, een beetje jouw branche.haelewyn schreef: ↑14 april 2024, 10:58 Vroegere baas van belgacom.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Didier_Bellens
Ik kan daar weinig over zeggen. Maar daar heeft de politiek nogal wat in de pap te brokken. A recipe for disaster.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, hier iets hoger. Je pleitte voor nog meer belastingen voor miljonairs en bedrijven:
Van Hool , afgelopen weken ....CarpeNoctem schreef: ↑14 april 2024, 11:35 Maar daar heeft de politiek nogal wat in de pap te brokken. A recipe for disaster.
Politiek heeft zich er niet mee gemoeid ....
Het is inderdaad veel beter uitgedraaid ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ah zo, die Bellens stijgt al in mijn achtingTimoootjex schreef: ↑14 april 2024, 11:30Deze morgen is de CEO van het telecombedrijf op het matje geroepen bij voogdijminister Labille (PS). Directe aanleiding zijn de uitspraken van de Belgacom-CEO gisteren, waarbij hij premier Di Rupo vergeleek met een klein kind dat aan het eind van het jaar steeds om zijn Sinterklaas komt. De overheid noemde hij de moeilijkste aandeelhouder die hij al heeft meegemaakt.
Nergens staat "nog meer" , dat maak je er zelf van.CarpeNoctem schreef: ↑14 april 2024, 11:39Euh, hier iets hoger. Je pleitte voor nog meer belastingen voor miljonairs en bedrijven:
Het gaat hem over een verschuiving van belastingen waardoor ik, uit mijn inkomsten uit arbeid meer financiën kan overhouden dan dagen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ha neen? Door wie komen die hoge loonkosten dan wel? De tooth fairy?KV schreef: ↑14 april 2024, 11:40Van Hool , afgelopen weken ....CarpeNoctem schreef: ↑14 april 2024, 11:35 Maar daar heeft de politiek nogal wat in de pap te brokken. A recipe for disaster.
Politiek heeft zich er niet mee gemoeid ....
Dat verwondert me niet , verbaasde me al dat je hem niet kende
KV schreef: ↑14 april 2024, 11:17Dat je net jij die figuur nu niet kent.
Incl. zijn arrogante fratsen
https://www.hln.be/economie/ongeloof-bi ... ~adbd559b/