Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
Re: Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
Zeg het dan op die manier, ikzelf ben trouwens ook niet echt op mijn gemak van de eventuele(wellicht zekere) overgevoeligheidsreactie die ik zal krijgen op het vaccin. Van ieder geneesmiddel dat ik neem heb ik heel vaak extreme last van bijwerkingen (soms tot op het gevaarlijke af), het geneesmiddel is voor mij vaak erger dan de kwaal ... dus ik ben er eerlijkgezegd ook niet echt gerust op maar ik geef toch de voorkeur aan één dag hoge koorts dan de mogelijke gevolgen van corona zelf.GroupB schreef: ↑7 december 2020, 18:06Het zal misschien niet onveilig zijn, maar ik reageer zeer hevig op een vaccin. Na een accidentje eens een verroeste nagel in mijn hand gehad. De huisarts toch besloten om een vaccin te zetten tegen tetanus. De volgende dag had ik toch zeer hoge koorts en een zeer grieperig gevoel.
Dat is wel een zeer sterke reactie op het vaccin.
Mijn slechtste tetanus spuit was op mijn laatste dag in ons leger... Eerst een vaccin en daarna poepeloerezat.
Dat gaf toch ook bijwerkingen.
Maar nog altijd niet zoals jij het beschrijft.
Waarmee ik niet jouw verhaal wil ontkrachtigen...
Iedereen doet wat hij wil met zijn eigen redenen.
Zeg geebee : pas u hier wel een beetje aan he.
Als de cijfers van de nieuwe besmettingen niet schitterend zijn, als België niet de eerste is om vaccinaties te starten, als de 15 miljoen dosissen niet vanaf dag 1 beschikbaar zijn moet je meedoen met op de VLD te kappen, op de Croo, op MVR...
Anders toon je je naar de normen en waarden van dit publiek niet intelligent genoeg.
Mijn slechtste tetanus spuit was op mijn laatste dag in ons leger... Eerst een vaccin en daarna poepeloerezat.
Dat gaf toch ook bijwerkingen.
Maar nog altijd niet zoals jij het beschrijft.
Waarmee ik niet jouw verhaal wil ontkrachtigen...
Iedereen doet wat hij wil met zijn eigen redenen.
Zeg geebee : pas u hier wel een beetje aan he.
Als de cijfers van de nieuwe besmettingen niet schitterend zijn, als België niet de eerste is om vaccinaties te starten, als de 15 miljoen dosissen niet vanaf dag 1 beschikbaar zijn moet je meedoen met op de VLD te kappen, op de Croo, op MVR...
Anders toon je je naar de normen en waarden van dit publiek niet intelligent genoeg.
Alhoewel het hier de kroeg is vrees ik dat ik IRL niet echt goed zou zijn in cafépraat
Over sterke reacties op vaccins gesproken, op het DTP-vaccin dat ik zoveel jaar geleden moest plaatsen heb ik ook heel zwaar gereageerd, vier dagens doodziek in bed met 40°koorts.
Mocht ik proefpersoon zijn voor farmabedrijven voor onderzoek naar bijwerkingen van nieuwe geneesmiddelen vrees ik dat er weinig op de markt zou komen
En bij die geneesmiddelen worden er nooit uit de handel gehaald wegens gevaarlijk bijwerkingen of niet doeltreffend? Ik zal geen zetten tenzij het verplicht wordt van mijn werk uit.geebee schreef: ↑7 december 2020, 17:49Je zet geen vaccin omdat je het "gehad" hebt met politici en virologen ... sterke argumentatie.
Wat betreft de snelheid van de ontwikkeling van het vaccin, alle andere potentiële geneesmiddelen-in-ontwikkeling werden on hold gezet zodat praktisch volledige laboratoria en wetenschappers enkel en alleen nog daar aan werkten. Al fases werden doorlopen zoals bij andere geneesmiddelen.
Ivm bijwerkingen ..
In mijn leven heb ik een hele slechte periode meegemaakt. De arts heeft mij toen Cymbalta voorgeschreven.
- moeilijker klaarkomen
- verdikken (+ 20 kg in 1 jaar tijd, desondanks goed dieet)
- frequent maagzuur (desondanks goed dieet)
- zonder drugs wat ik nooit heb gedaan of alcohol gedronken eens gevallen en m'n pols gebrokek (zomaar weggedraaid en gevallen).
- flatulentie en af en toe zeer zware diarree
Ik ben uiteindelijk gestopt met die pillen en het bijgekomen gewicht verloren door te dieten en wat te bewegen.
Eens je bijwerkingen hebt meegemaakt ben je gewoon heel wantrouwig tov een bepaald middel. Maar als je zegt dat je wat wantrouwig bent, dan word je aanzien als een 'anti-vaxxer' ...
In mijn leven heb ik een hele slechte periode meegemaakt. De arts heeft mij toen Cymbalta voorgeschreven.
- moeilijker klaarkomen
- verdikken (+ 20 kg in 1 jaar tijd, desondanks goed dieet)
- frequent maagzuur (desondanks goed dieet)
- zonder drugs wat ik nooit heb gedaan of alcohol gedronken eens gevallen en m'n pols gebrokek (zomaar weggedraaid en gevallen).
- flatulentie en af en toe zeer zware diarree
Ik ben uiteindelijk gestopt met die pillen en het bijgekomen gewicht verloren door te dieten en wat te bewegen.
Eens je bijwerkingen hebt meegemaakt ben je gewoon heel wantrouwig tov een bepaald middel. Maar als je zegt dat je wat wantrouwig bent, dan word je aanzien als een 'anti-vaxxer' ...
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Helaba geebee, geen onwaarheden posten op SG, hé man! De pharma draait gewoon wat harder dan anders maar alle lopende zaken draaien gewoon mee hoor. Er moet ook geld binnen komen, en corona is tot op heden geen inkomstenbron.geebee schreef: ↑7 december 2020, 17:49
Wat betreft de snelheid van de ontwikkeling van het vaccin, alle andere potentiële geneesmiddelen-in-ontwikkeling werden on hold gezet zodat praktisch volledige laboratoria en wetenschappers enkel en alleen nog daar aan werkten. Al fases werden doorlopen zoals bij andere geneesmiddelen.
Waar heb je trouwens je info vandaan? Laat me raden: msm !?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Redeneerfouten: veralgemening. Ik heb het zo meegemaakt, dus ik denk dat het zo is. Ook al is de ervaring van de meeste mensen anders.
https://en.wikipedia.org/wiki/Faulty_generalization
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Heb in mijn leven allerlei medicatie moeten nemen , en neem nog steeds 5 pillen per dag , heb dit jaar ook al de griepspuit gehad . Heb nooit rare bijwerkingen gehad . Dus ben geen tegenstander van die vaccinatie , is niet alleen voor jezelf dat je u laat vaccineren , ook voor je medemens. Misschien is niet iedereen loyaal tegenover de medemens , maar dat zijn mijn zaken niet.
Je hebt gelijk, ik heb - niet met slechte bedoelingen - me niet correct uitgedrukt. De rest ligt niet stil maar gaat aan dezelfde snelheid voort als anders, tergend langzaam. Bij dit vaccin worden al fase 2 en fase 3 studies opgestart terwijl alle resultaten van fase 1 nog niet gekend zijn ... de fases volgen elkaar niet op maar lopen naast elkaar.pukkie007 schreef: ↑7 december 2020, 21:07Helaba geebee, geen onwaarheden posten op SG, hé man! De pharma draait gewoon wat harder dan anders maar alle lopende zaken draaien gewoon mee hoor. Er moet ook geld binnen komen, en corona is tot op heden geen inkomstenbron.geebee schreef: ↑7 december 2020, 17:49
Waar heb je trouwens je info vandaan? Laat me raden: msm !?
Wat is msm trouwens ? Ken ik niet ?
Ik heb een tweetal maanden geleden iets gelijkaardigs moeten nemen - ik was vooraf al "wantrouwig" - en inderdaad na nog geen 10 dagen gebruik had ik hartritmeproblemen ... onmiddellijk gestopt en nog altijd verhoogd hartritme ...GroupB schreef: ↑7 december 2020, 21:00 Ivm bijwerkingen ..
Je drukt je - volgens mij toch - verkeerd uit betreffende het vaccin ... je gebruikt het woord "wantrouwig" wat klinkt alsof het voor iedereen bijwerkingen zal opleveren wat voor 99 % van de mensen niet het geval zal zijn. Vanuit jouw persoonlijke situatie zou je bevreesd kunnen zijn voor de bijwerkingen, ik ook trouwens, maar je mag dat niet veralgemenen.
Als dat je schrik is...
Zou ik eens aan een arts vragen om het verschil uit te leggen tussen risico op bijwerkingen bij een medicament genre Cymbalta of een vaccin tegen een virus.
Dat is onvergelijkbaar.
Zou ik eens aan een arts vragen om het verschil uit te leggen tussen risico op bijwerkingen bij een medicament genre Cymbalta of een vaccin tegen een virus.
Dat is onvergelijkbaar.
Ach, maak jullie niet druk.
De Britten gaan het vaccin op grote schaal testen voor ons
De Britten gaan het vaccin op grote schaal testen voor ons
Een madammeke van 90 heeft deze morgen als eerste in de UK het vaccin gekregen.
https://www.bbc.com/news/uk-55227325
https://www.bbc.com/news/uk-55227325
En ondertussen in Belgie:
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~a0cc7e4b/
Ondertussen staat ons land voor een grote vaccinatiecampagne. En die zal niet makkelijk zijn, voorspelt Van Ranst. "Kiezen is verliezen", klinkt het.
De viroloog verwacht onder meer gekibbel over de essentiële beroepen die in fase 1b van het vaccinatieplan een prik kunnen krijgen. “Dat is maar een van de moeilijke keuzes die de volgende maanden moeten gemaakt worden”, zei de professor eerder ook in De Morgen.
Dus voor diegenen die bang zijn voor bijwerkingen, geen paniek. We gaan eerst maanden discussieren over wat essentiele beroepen zijn die eerst dienen gevaccineerd te worden.
Tegen dan zijn de meeste bijwerkingen wel gekend in de rest van de wereld waar wel gevaccineerd wordt
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~a0cc7e4b/
Ondertussen staat ons land voor een grote vaccinatiecampagne. En die zal niet makkelijk zijn, voorspelt Van Ranst. "Kiezen is verliezen", klinkt het.
De viroloog verwacht onder meer gekibbel over de essentiële beroepen die in fase 1b van het vaccinatieplan een prik kunnen krijgen. “Dat is maar een van de moeilijke keuzes die de volgende maanden moeten gemaakt worden”, zei de professor eerder ook in De Morgen.
Dus voor diegenen die bang zijn voor bijwerkingen, geen paniek. We gaan eerst maanden discussieren over wat essentiele beroepen zijn die eerst dienen gevaccineerd te worden.
Tegen dan zijn de meeste bijwerkingen wel gekend in de rest van de wereld waar wel gevaccineerd wordt
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het is natuurlijk niet "het" vaccin. Er zitten er een 100-tal in de pijplijn. Maar toch een dikke dankuwel aan het VK om proefkonijn te willen spelen
Het wordt zaak de effectiefste met de minste bijwerkingen te vinden. Maar dat gaat trial and error worden zeker?
Hier en hier wat info.
Per type:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell