Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
Re: Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
Die heren hebben waarschijnlijk nooit in de privé gewerkt?Krikke schreef: ↑8 december 2020, 09:23 En ondertussen in Belgie:
“Dat is maar een van de moeilijke keuzes die de volgende maanden moeten gemaakt worden”, zei de professor eerder ook in De Morgen.[/i]
Dus voor diegenen die bang zijn voor bijwerkingen, geen paniek. We gaan eerst maanden discussieren over wat essentiele beroepen zijn die eerst dienen gevaccineerd te worden.
Tegen dan zijn de meeste bijwerkingen wel gekend in de rest van de wereld waar wel gevaccineerd wordt
Vraag me af waarom deze over maanden spreken? Als je dit goed regelt, zeg wel als, moet dit op MAXIMUM 4 maanden voorbij zijn.
Maar ja, tegen dat iedereen zijn zegje heeft gedaan zijn we misschien al medio het jaar.
't schijnt dat je in een aap veranderd met het vaccin.
Voor velen zal er dus niet veel veranderen.
Voor velen zal er dus niet veel veranderen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Terzijde. Cymbalta is een antidepressivum. Het is een antidepressivum van de SSRI-klasse. Een Selective Serotonin Reuptake Inhibitor. Het is de opvolger van Prozac bij producent Eli Lilly.
De bijwerkingen die beschreven worden zijn typisch voor alle SSRI's. Dat is dan ook het absurde ervan. Men is depressief en krijgt daarvoor dit antidepressivum. Men moet mij nu eens uitleggen dat moeilijk klaarkomen (of geen zin meer in seks), enorm verdikken (de vermelde verdikking van 20 kg is zeker geen uitzondering), wegdraaien met mogelijke lichamelijke letsels tot gevolg, dikwijls diarree hebben of flatulentie, brandend maagzuur hebben, op zich goed zijn voor een depressie Dat zijn juist oorzaken die een depressie enorm versterken. Er worden daarenboven nog veel meer en zelfs sterkere bijwerkingen genoteerd.
Bij het enige onderzoek naar een SSRI dat niet door de farma-industrie is betaald, dat naar Sertraline, bleek dat het middel geen enkel effect heeft op een depressie. Er zou wel een positieve invloed zijn op angstproblemen. Het artikel is gepubliceerd in 'The Lancet Psychiatry' Dat is de absolute top van de wetenschappelijke tijdschriften over onderwerpen zoals dit. https://www.thelancet.com/journals/lanp ... 9/fulltext
Dit gezegd zijnde: er zijn wel mensen die beweren baat te hebben van zulk een antidepressiva.
Nu terug volledig OT: Dit is op geen enkele manier te vergelijken met een vaccin.
How , niet slecht om in een chimpansee te veranderen , dan kun je lekker door de bomen zwieren , nu kan ik dat niet , met mijn stramme spieren en versleten lijf.Of in een bonobo , die zijn gekend voor hun uitstekend sexleven. Nu , in een baviaan zou minder zijn , daar zit het risico met dit vaccin .
Pfffffff ... het verveelt ook, op de lange duur ...
Ja, die Britten hebben we toch maar weer eens goed op hun plaats gezet
De Croo tikt Johnson op de vingers over vaccin: "Made in Europe"
Premier Alexander De Croo heeft zijn Britse collega Boris Johnson nog eens gewezen op de herkomst van het coronavaccin van BioNTech en Pfizer. "Made in Europe", reageerde de Open Vld'er op een bericht van Johnson over het vaccineren van Britten tegen Covid-19.
Feit is wel dat de Britten vandaag gestart zijn met vaccineren en dat wij nog geen idee hebben wanneer we gaan starten, enige duidelijkheid is dat het niet meer dit jaar is en dat we tegen volgende zomer er nog lang niet zijn.
Goed nieuws voor de reissector en de 65 plussers daarentegen
https://www.hln.be/reizen/uitzicht-op-v ... ~ae334bd3/
De Croo tikt Johnson op de vingers over vaccin: "Made in Europe"
Premier Alexander De Croo heeft zijn Britse collega Boris Johnson nog eens gewezen op de herkomst van het coronavaccin van BioNTech en Pfizer. "Made in Europe", reageerde de Open Vld'er op een bericht van Johnson over het vaccineren van Britten tegen Covid-19.
Feit is wel dat de Britten vandaag gestart zijn met vaccineren en dat wij nog geen idee hebben wanneer we gaan starten, enige duidelijkheid is dat het niet meer dit jaar is en dat we tegen volgende zomer er nog lang niet zijn.
Goed nieuws voor de reissector en de 65 plussers daarentegen
https://www.hln.be/reizen/uitzicht-op-v ... ~ae334bd3/
Dat klopt, maar eens je zoiets hebt ondervonden ben je veel wantrouwiger. Ik heb er geen baat bij gehad, en ik heb het op een andere manier aangepakt. Al heb ik toch sterke twijfels over bepaalde medicijnen.MoreOrLess schreef: ↑8 december 2020, 12:46Terzijde. Cymbalta is een antidepressivum. Het is een antidepressivum van de SSRI-klasse. Een Selective Serotonin Reuptake Inhibitor. Het is de opvolger van Prozac bij producent Eli Lilly.
De bijwerkingen die beschreven worden zijn typisch voor alle SSRI's. Dat is dan ook het absurde ervan. Men is depressief en krijgt daarvoor dit antidepressivum. Men moet mij nu eens uitleggen dat moeilijk klaarkomen (of geen zin meer in seks), enorm verdikken (de vermelde verdikking van 20 kg is zeker geen uitzondering), wegdraaien met mogelijke lichamelijke letsels tot gevolg, dikwijls diarree hebben of flatulentie, brandend maagzuur hebben, op zich goed zijn voor een depressie Dat zijn juist oorzaken die een depressie enorm versterken. Er worden daarenboven nog veel meer en zelfs sterkere bijwerkingen genoteerd.
Bij het enige onderzoek naar een SSRI dat niet door de farma-industrie is betaald, dat naar Sertraline, bleek dat het middel geen enkel effect heeft op een depressie. Er zou wel een positieve invloed zijn op angstproblemen. Het artikel is gepubliceerd in 'The Lancet Psychiatry' Dat is de absolute top van de wetenschappelijke tijdschriften over onderwerpen zoals dit. https://www.thelancet.com/journals/lanp ... 9/fulltext
Dit gezegd zijnde: er zijn wel mensen die beweren baat te hebben van zulk een antidepressiva.
Nu terug volledig OT: Dit is op geen enkele manier te vergelijken met een vaccin.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ik vind trouwens wel dat de media-aandacht voor een madammeke die een spuitje krijgt toch wel zwaaaaaaar overdreven wordt :panonymous schreef: ↑8 december 2020, 08:43 Een madammeke van 90 heeft deze morgen als eerste in de UK het vaccin gekregen.
https://www.bbc.com/news/uk-55227325
Het was precies alsof ze een alien hadden gevonden en ze die aan het behandelen waren...
Het is ook een groot risico: mocht ze volgende maand doodgaan van de ouderdom, meteen op TV, nog eens 20% mensen erbij die zich niet gaan laten vaccineren.
Inderdaad, niet alleen gaan ze een hoop vaccins verspillen aan mensen die gaan sterven van ouderdom voor ze corona krijgen maar veel erger is dat er een pak mensen plots iemand gaan kennen die gestorven is na de vaccinatie.
En dan wordt het nog moeilijker om de mensen te overtuigen.
Mij mogen ze morgen zo een pikuur steken op voorwaarde dat ik dan ook normaal mag leven erna.
Reizen, op cafe en restaurant gaan (als ze ooit opnieuw openen in Belgie), op bezoek bij vrienden en familie, ...
Tussendoor effe stoppen om te surfen op het internet , of beetje met Jane van Tarzan spelen ....als aap heb je mogelijkheden zat .
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Geebee: msm is mainstream media. De media die je moet wantrouwen volgens o.a. Trump en andere samenzweringstheorieliefhebbers.
MoL: inderdaad antidepressiva zijn niet het paradepaardje van de moderne geneeskunde. Effectiviteit is matig en bijwerkingen zijn erg vervelend (tenzij voor personen met ejaculatio praecox, maar dat terzijde ).
MoL: inderdaad antidepressiva zijn niet het paradepaardje van de moderne geneeskunde. Effectiviteit is matig en bijwerkingen zijn erg vervelend (tenzij voor personen met ejaculatio praecox, maar dat terzijde ).
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb wat gelezen en mijn kennis opgefrist over mRNA (de m staat voor messenger) . Toen ik genetica kreeg 20 jaar geleden was mRNA al bekend, maar intussen zijn grote stappen gezet in de genetische kennis.
Zo was epigenetica nog onbekend, dachten we dat we ongeveer honderdduizend genen hadden (nu denkt men 25.000 tot maximaal 40.000), en wisten we nog niks over junk-DNA (dat toch niet altijd zo junk blijkt te zijn); ook de moleculaire schaar CRISPR-cas was nog onbekend.
On-topic, mijn schrik was vooral dat het mRNA blijvend zou kunnen ingebouwd worden in ons DNA. Maar zo is het niet. mRNA is in het lichaam afkomstig van DNA, en met behulp van tRNA wordt het mRNA afgelezen en worden eiwitten gemaakt.
Het is eenrichtingsverkeer. Eiwitten worden niet omgezet in mRNA en mRNA wordt niet omgezet in DNA.
Dus er is geen gevaar dat dit in ons genoom komt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gen
In het geval van Covid-vaccins maakt het lichaam antilichamen e.d. tegen het spike-eiwit waarvoor het geïnjecteerde mRNA codeert.
Zo was epigenetica nog onbekend, dachten we dat we ongeveer honderdduizend genen hadden (nu denkt men 25.000 tot maximaal 40.000), en wisten we nog niks over junk-DNA (dat toch niet altijd zo junk blijkt te zijn); ook de moleculaire schaar CRISPR-cas was nog onbekend.
On-topic, mijn schrik was vooral dat het mRNA blijvend zou kunnen ingebouwd worden in ons DNA. Maar zo is het niet. mRNA is in het lichaam afkomstig van DNA, en met behulp van tRNA wordt het mRNA afgelezen en worden eiwitten gemaakt.
Het is eenrichtingsverkeer. Eiwitten worden niet omgezet in mRNA en mRNA wordt niet omgezet in DNA.
Dus er is geen gevaar dat dit in ons genoom komt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gen
In het geval van Covid-vaccins maakt het lichaam antilichamen e.d. tegen het spike-eiwit waarvoor het geïnjecteerde mRNA codeert.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
De WiFi in de jungle werkt niet. Ook mobiele telefoon werkt niet. En internet via satelliet-telefoon is schandalig duur