Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
Eindelijk eens relevant voor Spaargidsers:
Staatssecretaris zet confidentiële prijzen per ongeluk online
Staatssecretaris zet confidentiële prijzen per ongeluk online
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Volgens mij komt er binnen een verplichte crowd fund raising om alle corona kosten van de overheden te financieren
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Yep, en ziet er zo uit:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
In de VS zijn er ondertussen al meer dan 210.000 mensen gevaccineerd. Wereldwijd betreft het al meer dan 1.6 miljoen mensen.
China, Rusland, het VK en de VS leiden het peloton:
More Than 1.6 Million People Have Been Vaccinated: Covid-19 Tracker
China, Rusland, het VK en de VS leiden het peloton:
More Than 1.6 Million People Have Been Vaccinated: Covid-19 Tracker
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Interessant artikel in Der Spiegel over de oorzaak waarom de EU zo ver achter loopt wat verkrijgen van vaccins aangaat:
Germany and Europe Could Fall Short on Vaccine Supplies
Germany and Europe Could Fall Short on Vaccine Supplies
En wat blijkt? De EU blijkt last te hebben van de Belgische ziekte bij uitstek: de wafelijzerpolitiek.The EU and Berlin have insisted there will be sufficient vaccine available, but delays in signing purchasing contracts mean that the elixir will arrive late and there might not be enough. The EU even declined an option that would have allowed for the purchase of hundreds of millions of extra doses.
The EU only secured 200 million doses from BioNTech, with an option for 100 million more that would be manufactured later. According to sources with knowledge of the negotiations, BioNTech had additional capacity and apparently offered that capacity to the EU: up to 500 million doses in the first round.
But the European Commission reportedly rejected the offer. European Health Commissioner Stella Kyriakides would not comment on the exact reason. "We do not comment on the progress of negotiations," a commission spokesman said.
Why were only 300 million doses of a vaccine secured that had already demonstrated 95 percent efficacy in clinical trials at the time? One that had been hailed as a sensation and was already on its way to regulatory approval? German Health Minister Spahn pushed for more to be purchased, but he failed to prevail in the end due to opposition from several EU member countries -- in part, apparently, because the EU had ordered only 300 million doses from the French company Sanofi. "That’s why buying more from a German company wasn't in the cards,” says one insider familiar with the negotiations. The European Commission has denied that version of events, saying it isn’t true that Paris took massive steps to protect Sanofi.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Op 8 december zijn ze volop beginnen vaccineren in de UK en op 20 december (12 dagen later) moeten alle grenzen met de UK dicht omdat zich daar nu een virusstam aan het verspreiden is die nog besmettelijker is dan de originele.Krikke schreef: ↑17 december 2020, 12:19En zelfs gevaccineerd zullen we moeten mondmaskers dragen en afstand houden want ze weten nog niet of gevaccineerden het virus niet kunnen doorgeven.David_DeWa schreef: ↑16 december 2020, 18:48
Helemaal niet.
Ik schreef al dat mij zo vlug mogelijk inenten er op zal neerkomen dat ik ergens achteraan zal mogen aanschuiven.
Was de originele stam niet goed genoeg misschien dat ze alle farmabedrijven er hebben op gezet om het te 'verbeteren'?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Iedereen heeft 2 spuiten van dat vaccin nodig met een 3-tal weken tussen om volop te werken.
In de UK hebben ze tot nu toe een klein half miljoen mensen gevaccineerd en niemand heeft een idee of het vaccin werkt tegen deze nieuwe variant.
Het komt de EU wel goed uit in de huidige onderhandelingen me dunkt
In de UK hebben ze tot nu toe een klein half miljoen mensen gevaccineerd en niemand heeft een idee of het vaccin werkt tegen deze nieuwe variant.
Het komt de EU wel goed uit in de huidige onderhandelingen me dunkt
Deze tekst gevonden van een zekere Pieter Laleman en sommigen zullen het beamen en anderen weer niet, de eeuwige slopers. Je hebt zo van die mensen die enkel negatieve commentaar kunnen geven, al benijd ik hen niet.
WAAROM IK MIJ LAAT VACCINEREN
1. Niet het virus zelf wordt ingespoten, maar wel een "mRNA" dat nagebouwd werd vanuit de Covid19 bouwstenen en dat een eiwit opwekt. Het eiwit wekt een immuunreactie op die voldoende antilichamen moet creëren om je te beschermen; Je zal van het vaccin zelf geen Covid19 krijgen.
2. Het lijkt niet zo te zijn dat je, na vaccinering, Covid19 niét meer zou kunnen doorgeven. Trouwens: dat kan ook door een bezwete hand te geven aan een besmette persoon gevolgd door een hand aan een niet-besmette persoon – of je nu gevaccineerd bent of niet. Maar het is wel duidelijk dat vaccinatie die kans om het door te geven gevoelig vermindert. Dat is belangrijk voor mensen rondom ons: het is niet omdat ik pleit voor een aanvaarding van de dood als deel van het leven, dat ik kwetsbare mensen dood wil.
3. Dat eiwit is inderdaad gebouwd met vrij nieuwe methodes die het toelaten de bouwstenen sneller en preciezer te knippen en samen te plakken. Maar die methode leidt wel tot hetzelfde (nl. producten zoals hier een eiwit of mRNA-afgeleide) als wat we voorheen deden met andere methodes (het gewone labo-enten, of Crispr-Cas, voor de kenners). Het waren trouwens de Groenen en Ecologisten die geweldig tegenstander zijn van allerlei genetisch gewijzigde of samengestelde organismen, maar nu zwijgen als vermoord: ontstellende huichelaars, maar dat wist u al; Er zijn bijzonder weinig tot geen voorbeelden van genetisch gewijzigde organismes die voor menselijk gebruik zijn toegelaten en die, vele jaren na gebruik, aanzienlijke nadelen hebben opgeleverd. Bijwerkingen die tijdelijk wat ongemak veroorzaken zijn niet-essentiële.
4. Ja, nanotechnologie maakt veel mogelijk, en wordt ook gebruikt bij minstens een aantal van de vaccins, al was het maar om een superdun laagje aan te brengen op het product zodat het de eerste aanval van het menselijk immuunsysteem overleeft, en zodat het vaccin z’n werk kan doen: nieuwsoortige anilichamen doen ontwikkelen en in voldoende mate produceren door het menselijk lichaam. Maakt nanotechnologie ook mogelijk om daar allerlei bots of “tracking” devices” in te stoppen? Ja, in theorie wel. Wees gerust, dit wordt niet gebruikt in dit vaccin: er komt ook geen koppeling van een welbepaald serienummer met een individuele persoon, en dan heeft een tracking device iets minder nut dan een gewone warmtecamera. En wees gerust: zoiets hou je niet geheim hoor.
5. Verwar dit vaccin niet met een regeringsproject. Ik ben een virulent tegenstander van de Viv’Aldi regering en de sheriff- en goelagkampleidersmentaliteit die er heerst, én van de wijze waarop ze Covid19 én de bevolking aanpakt. Deze regering verdient het ook te ervaren wat het is als je zonder democratisch draagvlak in Vlaanderen, datzelfde Vlaanderen kopje onder wil duwen. Maar ik heb helaas geen enkele indicatie dat andere politieke partijen het anders zouden aangepakt hebben: andere namen, zelfde Covid-politiek.
6. Die andere aanpak zal er in de toekomst sowieso moeten komen. Covid19 is géén éénmalige shock zoals De Croo staalhard loog. Het is alleen een testcase voor wat ons nog vaker zal overkomen, en dat erger kan/zal zijn dan een virus van het Coronatype, dan wel snel overslaat op mensen maar zeer weinig gezonde mensen doodt. Maar iets dat niet-meer-zo-gezonde mensen doodt is politiek zo incorrect dat onze houding er totaal door bepaald wordt. Wees gerust, politieke hypercorrectheid loopt tegen zijn limieten aan. Wokeness toont ons elke dag aan hoe het zelf de muren optrekt waar ze tegenaan knalt. Dit virus wordt niet bestreden omdat het zo bedreigend is voor de mensheid, maar omdat het virus zich politiek incorrect gedraagt: schande!
7. Voor de rest: volg de basisregels die voortvloeien uit de overdrachtseigenschappen van het virus, en volg die basisregels vooral bij kwetsbare personen en in de regel bij 70+’ers (Ik zou eerder zeggen +50). Alle andere maatregelen die niets meer te maken hebben daarmee: vrijheid blijheid, doe alles waar elke deelnemer het mee eens is en doe niets waar andere deelnemers het niet mee eens zijn - en laat je niet pakken. Een overheid die meer regels heeft dan een mens kan naleven, dreigt te verzanden in een totalitair idee waarbij er minder interesse is in de afdwingbaarheid in het algemeen, maar meer macht over enkelingen die ze kan bestraffen naar eigen inzicht. Een establishment-partijlid komt er wel van af met een excuusje.
8. De aanpak van deze regering, en alle huidige wereldregeringen, zal niet meer veranderen wat Covid19 betreft. Het vaccin lijkt mij veilig genoeg (ik ben niet-wetenschapper met een gezonde belangstelling).
Ik zal me laten vaccineren.
Wees gerust, het zal mijn geest niet aantasten. U zal de eerste zijn die mij erop zal aanspreken, toch?
WAAROM IK MIJ LAAT VACCINEREN
1. Niet het virus zelf wordt ingespoten, maar wel een "mRNA" dat nagebouwd werd vanuit de Covid19 bouwstenen en dat een eiwit opwekt. Het eiwit wekt een immuunreactie op die voldoende antilichamen moet creëren om je te beschermen; Je zal van het vaccin zelf geen Covid19 krijgen.
2. Het lijkt niet zo te zijn dat je, na vaccinering, Covid19 niét meer zou kunnen doorgeven. Trouwens: dat kan ook door een bezwete hand te geven aan een besmette persoon gevolgd door een hand aan een niet-besmette persoon – of je nu gevaccineerd bent of niet. Maar het is wel duidelijk dat vaccinatie die kans om het door te geven gevoelig vermindert. Dat is belangrijk voor mensen rondom ons: het is niet omdat ik pleit voor een aanvaarding van de dood als deel van het leven, dat ik kwetsbare mensen dood wil.
3. Dat eiwit is inderdaad gebouwd met vrij nieuwe methodes die het toelaten de bouwstenen sneller en preciezer te knippen en samen te plakken. Maar die methode leidt wel tot hetzelfde (nl. producten zoals hier een eiwit of mRNA-afgeleide) als wat we voorheen deden met andere methodes (het gewone labo-enten, of Crispr-Cas, voor de kenners). Het waren trouwens de Groenen en Ecologisten die geweldig tegenstander zijn van allerlei genetisch gewijzigde of samengestelde organismen, maar nu zwijgen als vermoord: ontstellende huichelaars, maar dat wist u al; Er zijn bijzonder weinig tot geen voorbeelden van genetisch gewijzigde organismes die voor menselijk gebruik zijn toegelaten en die, vele jaren na gebruik, aanzienlijke nadelen hebben opgeleverd. Bijwerkingen die tijdelijk wat ongemak veroorzaken zijn niet-essentiële.
4. Ja, nanotechnologie maakt veel mogelijk, en wordt ook gebruikt bij minstens een aantal van de vaccins, al was het maar om een superdun laagje aan te brengen op het product zodat het de eerste aanval van het menselijk immuunsysteem overleeft, en zodat het vaccin z’n werk kan doen: nieuwsoortige anilichamen doen ontwikkelen en in voldoende mate produceren door het menselijk lichaam. Maakt nanotechnologie ook mogelijk om daar allerlei bots of “tracking” devices” in te stoppen? Ja, in theorie wel. Wees gerust, dit wordt niet gebruikt in dit vaccin: er komt ook geen koppeling van een welbepaald serienummer met een individuele persoon, en dan heeft een tracking device iets minder nut dan een gewone warmtecamera. En wees gerust: zoiets hou je niet geheim hoor.
5. Verwar dit vaccin niet met een regeringsproject. Ik ben een virulent tegenstander van de Viv’Aldi regering en de sheriff- en goelagkampleidersmentaliteit die er heerst, én van de wijze waarop ze Covid19 én de bevolking aanpakt. Deze regering verdient het ook te ervaren wat het is als je zonder democratisch draagvlak in Vlaanderen, datzelfde Vlaanderen kopje onder wil duwen. Maar ik heb helaas geen enkele indicatie dat andere politieke partijen het anders zouden aangepakt hebben: andere namen, zelfde Covid-politiek.
6. Die andere aanpak zal er in de toekomst sowieso moeten komen. Covid19 is géén éénmalige shock zoals De Croo staalhard loog. Het is alleen een testcase voor wat ons nog vaker zal overkomen, en dat erger kan/zal zijn dan een virus van het Coronatype, dan wel snel overslaat op mensen maar zeer weinig gezonde mensen doodt. Maar iets dat niet-meer-zo-gezonde mensen doodt is politiek zo incorrect dat onze houding er totaal door bepaald wordt. Wees gerust, politieke hypercorrectheid loopt tegen zijn limieten aan. Wokeness toont ons elke dag aan hoe het zelf de muren optrekt waar ze tegenaan knalt. Dit virus wordt niet bestreden omdat het zo bedreigend is voor de mensheid, maar omdat het virus zich politiek incorrect gedraagt: schande!
7. Voor de rest: volg de basisregels die voortvloeien uit de overdrachtseigenschappen van het virus, en volg die basisregels vooral bij kwetsbare personen en in de regel bij 70+’ers (Ik zou eerder zeggen +50). Alle andere maatregelen die niets meer te maken hebben daarmee: vrijheid blijheid, doe alles waar elke deelnemer het mee eens is en doe niets waar andere deelnemers het niet mee eens zijn - en laat je niet pakken. Een overheid die meer regels heeft dan een mens kan naleven, dreigt te verzanden in een totalitair idee waarbij er minder interesse is in de afdwingbaarheid in het algemeen, maar meer macht over enkelingen die ze kan bestraffen naar eigen inzicht. Een establishment-partijlid komt er wel van af met een excuusje.
8. De aanpak van deze regering, en alle huidige wereldregeringen, zal niet meer veranderen wat Covid19 betreft. Het vaccin lijkt mij veilig genoeg (ik ben niet-wetenschapper met een gezonde belangstelling).
Ik zal me laten vaccineren.
Wees gerust, het zal mijn geest niet aantasten. U zal de eerste zijn die mij erop zal aanspreken, toch?
Hoe kan iemand dergelijke onzin serieus nemen.E10ne schreef: ↑21 december 2020, 14:55 Deze tekst gevonden van een zekere Pieter Laleman en sommigen zullen het beamen en anderen weer niet, de eeuwige slopers. Je hebt zo van die mensen die enkel negatieve commentaar kunnen geven, al benijd ik hen niet.
Het waren trouwens de Groenen en Ecologisten die geweldig tegenstander zijn van allerlei genetisch gewijzigde of samengestelde organismen, maar nu zwijgen als vermoord: ontstellende huichelaars, maar dat wist u al;
Verwar dit vaccin niet met een regeringsproject. Ik ben een virulent tegenstander van de Viv’Aldi regering en de sheriff- en goelagkampleidersmentaliteit die er heerst, én van de wijze waarop ze Covid19 én de bevolking aanpakt. Deze regering verdient het ook te ervaren wat het is als je zonder democratisch draagvlak in Vlaanderen, datzelfde Vlaanderen kopje onder wil duwen. Maar ik heb helaas geen enkele indicatie dat andere politieke partijen het anders zouden aangepakt hebben: andere namen, zelfde Covid-politiek.
Een overheid die meer regels heeft dan een mens kan naleven, dreigt te verzanden in een totalitair idee waarbij er minder interesse is in de afdwingbaarheid in het algemeen, maar meer macht over enkelingen die ze kan bestraffen naar eigen inzicht. Een establishment-partijlid komt er wel van af met een excuusje.
Ik heb even wat passages eruit gelicht...
Die Pieter Laleman is zo fake als maar kan. Het is duidelijk uit welke hoek het komt.
Er bestaan personen met die naam, maar ze hebben niets te maken met dit zielige, pathetische, propaganda-gedrocht.
Ik heb mij inmiddels aangemeld als belangstellende voor de Phase 3 trial van Johnson & Johnson.
Ben benieuwd.
Natuurlijk 50% kans dat ik het vaccin (of alleen water) krijg ingespoten. Maar so what... het resultaat blijft hetzelfde.
Ik moet mij nog steeds aan alle zotte regels houden en mijn pizzadozen worden geteld.
Ben benieuwd.
Natuurlijk 50% kans dat ik het vaccin (of alleen water) krijg ingespoten. Maar so what... het resultaat blijft hetzelfde.
Ik moet mij nog steeds aan alle zotte regels houden en mijn pizzadozen worden geteld.
-
- Hero Member
- Contacteer:
In het voorjaar zei Pierre Van Damme dat effectiviteit van een vaccin pas echt goed bestudeerd kan worden als er een geneesmiddel bestaat om de testpersonen die toch ziek worden te kunnen behandelen...
In de huidige phase 3 moeten jullie zich dus ook aan alle regels houden en als je dat goed doet (en de regels zijn goed!), hoe kan je dan zinnig besluiten wat de meerwaarde van het vaccin op zich is?
Bovendien hoe kan je risico-patienten toelaten als testpersoon? Ze kunnen overlijden. Maar als er geen risico-patienten testpersoon kunnen zijn, hoe kan men dan besluiten dat het vaccin ook voor hen werkt?
Ik zou die testresultaten wel eens willen zien zeh.... Volgens mij leidt men conclusies af uit vrij zeldzame gegevens. Ik bedoel: er zullen maar weinig besmet raken, omdat men de testpersonen niet echt aan het virus kan blootstellen.
Waar heb ik het mis?
In de huidige phase 3 moeten jullie zich dus ook aan alle regels houden en als je dat goed doet (en de regels zijn goed!), hoe kan je dan zinnig besluiten wat de meerwaarde van het vaccin op zich is?
Bovendien hoe kan je risico-patienten toelaten als testpersoon? Ze kunnen overlijden. Maar als er geen risico-patienten testpersoon kunnen zijn, hoe kan men dan besluiten dat het vaccin ook voor hen werkt?
Ik zou die testresultaten wel eens willen zien zeh.... Volgens mij leidt men conclusies af uit vrij zeldzame gegevens. Ik bedoel: er zullen maar weinig besmet raken, omdat men de testpersonen niet echt aan het virus kan blootstellen.
Waar heb ik het mis?
Veel van de producenten hebben hun studieprotocollen uitzonderlijk openbaar gemaakt, dus je kan nalezen wat en hoe er exact wordt getest en hoe uit de gegevens conclusies worden getrokken. Bijv. J&J, AstraZeneca, Pfizer, Moderna.
Jos Hermans (96) krijgt maandag als eerste Belg coronavaccin van Pfizer
https://www.hln.be/binnenland/jos-herma ... ~a07b5dc1/
Wat ik dan niet begrijp is wat onderstaande politiekers daar gaan doen.
Onnodige verplaatsingen, bezoek is verboden.
Denkt er dan niemand aan onze arme oudjes ...
De vaccinaties worden toegediend om 11 uur, in aanwezigheid van Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) in Puurs, Brussels minister Alain Maron (Ecolo) in Sint-Pieters-woluwe en Waals minister Christie Morreale (PS) in Bergen.
https://www.hln.be/binnenland/jos-herma ... ~a07b5dc1/
Wat ik dan niet begrijp is wat onderstaande politiekers daar gaan doen.
Onnodige verplaatsingen, bezoek is verboden.
Denkt er dan niemand aan onze arme oudjes ...
De vaccinaties worden toegediend om 11 uur, in aanwezigheid van Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) in Puurs, Brussels minister Alain Maron (Ecolo) in Sint-Pieters-woluwe en Waals minister Christie Morreale (PS) in Bergen.
Dat alles vroeg ik mij ook af, maar dat bleek vrij simpel te beantwoorden.spaarfreakje schreef: ↑21 december 2020, 23:40 In het voorjaar zei Pierre Van Damme dat effectiviteit van een vaccin pas echt goed bestudeerd kan worden als er een geneesmiddel bestaat om de testpersonen die toch ziek worden te kunnen behandelen...
Waar heb ik het mis?
Indien in hetzelfde tijdsinterval 100 personen in de placebogroep COVID19 krijgen en 5 personen in de vaccingroep, dan is de effectiviteit van het vaccin 95%. Zo doen ze dat dus.
Daarom doet men graag Phase 3 studies in apelanden waar het virus lekker rondroefelt. US, Brazilië, en natuurlijk Afrika-aan-de-Noordzee. Dan heb je namelijk lekker snel je data bij elkaar - er zijn er genoeg in de placebogroep besmet om conclusies te trekken.
Bij normale medicijnen vereist de ethiek, dat de placebogroep toch tenminste de behandeling krijgt die tot dan als de standaardpraktijk werd gezien. Beetje jammer om de helft van een groep kankerpatiënten volledig en gegarandeerd te laten creperen.
Mijns inziens verwees Pierrot naar dat principe.
Maar ook dat geldt hier niet. Indien ik zout water krijg geïnjecteerd, ben ik immers nog steeds niet slechter af dan de rest van de Europeanen. Die hebben immers ook niets.
Sterker nog: het iTG heeft reeds bevestigd, dat eenieder een echt vaccin krijgt op het moment dat de Belgische overheid het opportuun vindt om hem te vaccineren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Twitter steekt al volop de draak met het aarzelend optreden van ons land wat vaccinaties betreft. Een bloemlezing:
Jos Hermans
- zesennegentig -
krijgt ‘t eerste spuitje,
zonder fout.
Wanneer het
ónze beurt is, zijn we
hoogstwaarschijnlijk
net zo oud.
Aan dat ritme gaan de kappers open in 2022, de restaurants in 2023 en rest horeca in 2024...
als het meezit...
Kan je die gratis treinticketten nog ergens ruilen voor een vaccin?
Het is wachten op het eerste bericht waar in volle paniek wordt aangekondigd, dat de vrachtwagen met de vaccins een platte band heeft en dat de chauffeur geen krik bij heeft.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 27 december 2020, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.