Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
Er is ook al een case opgedoken van een ernstige reactie op het vaccin van Moderna. Het slachtoffer was allergisch aan schelpdieren en heeft zichzelf kunnen behelpen met een adrenalinespuit.geebee schreef: ↑9 december 2020, 19:45Ja, lap ... kan ik mijn antwoord nog aanpassen in CN's vaccin-pollPeople with a “significant history” of allergic reactions shouldn’t receive the new Pfizer-BioNTech vaccine pending an investigation of two adverse reactions reported on the first day of the U.K.'s mass vaccination program, British health officials said Wednesday.
Boston Doctor Reports Serious Allergic Reaction After Getting Moderna’s Covid Vaccine
Niet om je schrik aan te jagen, maar een geïnformeerde man is er twee waard."It was the same anaphylactic reaction that I experience with shellfish," Dr. Sadrzadeh told the paper, noting that his tongue became numb, his blood pressure plummeted and he broke into a cold sweat.
"I don’t want anybody to go through that."
Sadrzadeh self-administered an EpiPen he brought in the event of such a reaction, and was discharged following a brief emergency room examination, the report said.
Though a handful of recipients of the Pfizer-BioNTech vaccine have reported allergic reactions to that inoculation — including a New York City health care worker — Sadrzadeh’s symptoms mark the first known reaction of its severity to the Moderna shot.
Maar ik vraag mij eigenlijk af als de burger gaat kunnen kiezen welk vaccin hij toegediend gaat krijgen? Iemand daar al iets over gelezen?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ook Italië is gestart met vaccineren. In het Spallanzani-ziekenhuis te Rome werden de eerste mensen gevaccineerd. En natuurlijk posten die Italianen met hun hang naar esthetiek geen foto van een oud manneke ...
Bella Italia, mijmer mijmer
Chi è Claudia Alivernini, l'infermiera prima vaccinata al Covid in Italia
Bella Italia, mijmer mijmer
Chi è Claudia Alivernini, l'infermiera prima vaccinata al Covid in Italia
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Daar is het antwoord heel simpel op: neen.CarpeNoctem schreef: ↑27 december 2020, 11:06 Maar ik vraag mij eigenlijk af als de burger gaat kunnen kiezen welk vaccin hij toegediend gaat krijgen? Iemand daar al iets over gelezen?
Filmpje.
Enfin, de ellebogende burger zal natuurlijk wel kunnen kiezen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt voor het filmpje. Belgium in a nutshell ...Dixit schreef: ↑27 december 2020, 11:37Daar is het antwoord heel simpel op: neen.CarpeNoctem schreef: ↑27 december 2020, 11:06 Maar ik vraag mij eigenlijk af als de burger gaat kunnen kiezen welk vaccin hij toegediend gaat krijgen? Iemand daar al iets over gelezen?
Filmpje.
We're doomed...
Ik hoop dat tegen dat het mijn beurt is er al meer duidelijkheid is over wat er allemaal van reacties mogelijk is op de verschillende vaccins. Indien het duidelijk is dat bepaalde vaccins meer reacties geven dan de anderen dan zal ik - in mijn geval - alvast niet zomaar gelijk welk vaccin laten inspuiten ... het zal datgene zijn wat geen of minst kans op reacties geeft of het zal geen zijn. Mijn epipen zal ik alvast meenemen naar het prikcentrum. Al meer dan voldoende reacties gehad op allerlei lichaamsvreemde stoffen dan wat mij lief isCarpeNoctem schreef: ↑27 december 2020, 11:06Er is ook al een case opgedoken van een ernstige reactie op het vaccin van Moderna. Het slachtoffer was allergisch aan schelpdieren en heeft zichzelf kunnen behelpen met een adrenalinespuit.
Boston Doctor Reports Serious Allergic Reaction After Getting Moderna’s Covid VaccineNiet om je schrik aan te jagen, maar een geïnformeerde man is er twee waard."It was the same anaphylactic reaction that I experience with shellfish," Dr. Sadrzadeh told the paper, noting that his tongue became numb, his blood pressure plummeted and he broke into a cold sweat.
"I don’t want anybody to go through that."
Sadrzadeh self-administered an EpiPen he brought in the event of such a reaction, and was discharged following a brief emergency room examination, the report said.
Though a handful of recipients of the Pfizer-BioNTech vaccine have reported allergic reactions to that inoculation — including a New York City health care worker — Sadrzadeh’s symptoms mark the first known reaction of its severity to the Moderna shot.
Maar ik vraag mij eigenlijk af als de burger gaat kunnen kiezen welk vaccin hij toegediend gaat krijgen? Iemand daar al iets over gelezen?
Het jaarlijkse griepvaccin heb ik tot op heden redelijk goed verdragen maar de individuele tetanusprik en de gecombineerde Di-Te-Per-prik hebben me alvast in het verleden doodziek gemaakt.
Ik denk dat de "individuele" "gezonde" burger wellicht weinig inbreng zal hebben in welk spuitje hij zal krijgen (edit : ik zie dat het hier net boven bevestigd wordt)
ALS J&J de toelating krijgt van én Brussel én Straatsburg, dan gaan zij hun personeel ( mogelijks ook familieleden) met hun vaccin inenten ( maart/april ?).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De politiekers en TV-virologen voelen dat er wat broeit bij de bevolking nu we ook in het vaccineren een mal figuur slaan.
Ze overwegen om de dubbele inenting te splitsen.
Voorlopig werken met 1 in plaats van 2 spuitjes om vaccinatie te versnellen? Taskforce bekijkt het komende weken
Ze overwegen om de dubbele inenting te splitsen.
Voorlopig werken met 1 in plaats van 2 spuitjes om vaccinatie te versnellen? Taskforce bekijkt het komende weken
Die komende weken uit de titel voorspelt echter weinig goeds...Vaccinoloog Pierre Van Damme zegt dat de taskforce die de vaccinatiestrategie voor ons land bepaalt, gaat bekijken of we om te beginnen niet met één spuitje voortkunnen bij vaccins die eigenlijk een dubbele injectie vragen. Die tweede prik zou er dan pas later komen. "Zo kan je sneller meer mensen bereiken, en kom je sneller tot een groepsimmuniteit."
Ik zal het je nog sterker vertellen.
ik heb mij dus kandidaat gesteld voor een studie van J&J en de deelnemers krijgen dan 2 shots.
Nochtans is dat vaccin speciaal, want het heeft zijn effectiviteit met 1 shot al bewezen.
Mijn eerste vraag aan de onderzoekers is dus: waarom zou je dit willen onderzoeken ?
Nu, kl*ten met een vaccin waar de goedkeuring is gebaseerd op 2 shots is echt geen goed idee.
De Quebecois zijn niet voor niets de Belgen van Canada.
ik heb een hepatitis A/B vaccin gekregen in Frankrijk en bij terugkomst in België hebben de Belgen het 3e shot vern?kt.
Ik kon helemaal opnieuw beginnen...
ik heb mij dus kandidaat gesteld voor een studie van J&J en de deelnemers krijgen dan 2 shots.
Nochtans is dat vaccin speciaal, want het heeft zijn effectiviteit met 1 shot al bewezen.
Mijn eerste vraag aan de onderzoekers is dus: waarom zou je dit willen onderzoeken ?
Nu, kl*ten met een vaccin waar de goedkeuring is gebaseerd op 2 shots is echt geen goed idee.
De Quebecois zijn niet voor niets de Belgen van Canada.
ik heb een hepatitis A/B vaccin gekregen in Frankrijk en bij terugkomst in België hebben de Belgen het 3e shot vern?kt.
Ik kon helemaal opnieuw beginnen...
Wordt er eigenlijk per gezin gevaccineerd, men spreekt altijd over leeftijds- en risicogroepen. Maar het heeft toch geen zin om een deel van een gezin te vaccineren, of zie ik dat verkeerd ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wat schuift zoiets eigenlijk?
Waar blijf je ze halen...
Het is toch de bedoeling van eerst de "zwakkeren" te vaccineren ? Als die "zwakkere" binnen het gezin gevaccineerd is dan is hij/zij "beschermd" tegen een eventuele besmetting van een gezinslid ... die gezinsleden kunnen dan nog wel ziek worden maar de gevaccineerde zou minder of helemaal niet ziek worden.
Als we jouw logica zouden moeten toepassen dan moet iedereen gelijktijdig gevaccineerd worden want in veel gezinnen is er sprake van iemand die deel uitmaakt van een risicogroep.
en wie geen kinderen heeft of niet 65 plus is, staat weer wat verder in de wachtrij
In totaal EUR 925 als je het volledige programma van meer dan 2 jaar volgt. Er is na de 2 shots een uitgebreid tijdsvak van opvolging.
Ennuh... ze kunnen het blijkbaar ook in waardebonnen uitkeren.
Voor het geld moet je het dus niet doen.
Nu, die lange opvolging maakt het ook voor jezelf interessant. De kandidaten worden beter opgevolgd dan de normale burger die een staatsvaccin in zijn arm krijgt.
Waardebonnen van JNJ? Of van de kliniek?
Die info zal je toch wel gekregen hebben toen je je voor de studie inschreef, niet?
Op hun website staat te lezen:
While a potentially safe and effective single-dose preventive COVID-19 vaccine would have significant benefits, particularly in a pandemic setting, Janssen’s COVID-19 vaccine program has been designed to be extremely thorough and driven by science. As such, we are investigating multiple doses and dosing regimens to evaluate their long-term efficacy.