Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
Re: Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
Alvh, als belangstellende. Dus de vraag & antwoordsessie moet nog komen.En de website verduidelijkt het dus ook niet. Ook de informed consent legt het niet uit.
Ook interessant: krijgen de kandidaten twee hele shots, twee halve shots of iets er tussenin ?
En lig je dan twee keer 1 week met 'griep' in bed ?
poldermol: ja, dat soort onzin is niet helemaal uitgesloten. Het kan zelfs nog erger. Mijn vrouw werkte voor een studie-organisatie en die 'bedankte' hun harde werkers met waardebonnen. Van de Inno.
Maar... ze moesten er eerst belasting op betalen ! Want VVA. Dat werd gewoon van hun loon afgehouden.
En die bonnen waren maar 1 jaar geldig.
Je ziet het al gebeuren... in de laatste week: jij gaat NU iets bij de Inno kopen.
Ook interessant: krijgen de kandidaten twee hele shots, twee halve shots of iets er tussenin ?
En lig je dan twee keer 1 week met 'griep' in bed ?
poldermol: ja, dat soort onzin is niet helemaal uitgesloten. Het kan zelfs nog erger. Mijn vrouw werkte voor een studie-organisatie en die 'bedankte' hun harde werkers met waardebonnen. Van de Inno.
Maar... ze moesten er eerst belasting op betalen ! Want VVA. Dat werd gewoon van hun loon afgehouden.
En die bonnen waren maar 1 jaar geldig.
Je ziet het al gebeuren... in de laatste week: jij gaat NU iets bij de Inno kopen.
Verkeerd begrepen, sorry - ik dacht dat je al voor de studie was ingeschreven en ben in de veronderstelling dat je vroeg of laat in dat proces die info toch zou moeten ontvangen of minstens kunnen inkijken.
Hmm da's inderdaad interessant.
Op de informatiepagina over de single-dose studie staat vermeld "Participants will receive intramuscular (IM) injection of Ad26.COV2.S at a dose level of 5*10^10 virus particles (vp) as single dose vaccine on Day 1."
Op de informatiepagina over de dual-dose studie staat enkel vermeld "Biological:
Ad26.COV2.S vaccine will be administered on Day 1 and Day 57", inderdaad zonder vermelding van de exacte dosis.
Nu heb je me ook nieuwsgierig gemaakt - ik ga eens een mailtje sturen denk ik
Ik heb inmiddels de antwoorden.
1. Het worden twee volle doses. Het 1-dosisprogramma en dan 57 dagen later nog een tweede shot. Het idee is om te kijken wat de 'booster' aan verhoging van effectiviteit geeft én hoe lang dat duurt (vandaar een studie van meer dan 2 jaar).
2. Bij de meesten zijn die 'gripale verschijnselen' niet zo zeer, dat ze het bed moeten houden. Hoogstens een paracetamolletje. Je hoeft dus niet meteen een arbeidsongeschiktheid te voorzien.
Maar he... het blijft een studie, dus het kan ook anders aflopen.
Sterker nog: de te verwachten verschijnselen zijn zo licht, dat je niet kan denken 'ikk ziek, dus ik heb het echte spul gekregen'. Het heet immers niet voor niets 'placebo-effect'.
Je mag je haasten. J&J gaat eerder spuiten dan Nederland (vanaf 4 januari).
1. Het worden twee volle doses. Het 1-dosisprogramma en dan 57 dagen later nog een tweede shot. Het idee is om te kijken wat de 'booster' aan verhoging van effectiviteit geeft én hoe lang dat duurt (vandaar een studie van meer dan 2 jaar).
2. Bij de meesten zijn die 'gripale verschijnselen' niet zo zeer, dat ze het bed moeten houden. Hoogstens een paracetamolletje. Je hoeft dus niet meteen een arbeidsongeschiktheid te voorzien.
Maar he... het blijft een studie, dus het kan ook anders aflopen.
Sterker nog: de te verwachten verschijnselen zijn zo licht, dat je niet kan denken 'ikk ziek, dus ik heb het echte spul gekregen'. Het heet immers niet voor niets 'placebo-effect'.
Je mag je haasten. J&J gaat eerder spuiten dan Nederland (vanaf 4 januari).
Bedankt voor de info. Heb je de informatie ergens online gevonden, of zelf moeten opvragen?
Ik bedoelde niet zozeer een mailtje om deel te nemen, maar een mailtje om te weten te komen hoe het nu zit met die tweede dosis. Heb intussen nagevraagd of het protocol van de ENSEMBLE 2 studie (two-dose study) ook openbaar gemaakt is (zoals voor de ENSEMBLE single dose studie).
Zou toch maar opletten. Denk aan Ethiopie. Vreselijk. Honderdduizenden verlamde kinderen als resultaat. Klacht bij de VN.
Zaak lijkt nu wel uit de pers gehouden.
Zaak lijkt nu wel uit de pers gehouden.
Dat was eerder dit jaar. Raar dat het al vergeten is. Ethiopie heeft klacht ingediend bij de VN.
Google eens op 'gates vaccin ethiopie polio'
... aangevuld met
In other words: I´m not convinced this is true.Misleading claim about vaccines and polio outbreaks in Africa spreads online
https://factcheck.afp.com/misleading-cl ... ads-online
Rechtzetting: het was Soedan
Google op 'sudan polio gates'
Terzijde: het komt de prikkers goed uit dat bejaarden het eerst aan de beurt komen. Blazen ze meteen hun laatste adem uit, dan wordt dit als normaal beschouwd. Het zou wat anders zijn als plots tientallen dertigers naar de eeuwige jachtvelden zouden verhuizen. HLN zou een pracht van een primeur hebben. Kan me de koppen al indenken.
Ga zelf vooreerst toch de kat uit de boom kijken.
Google op 'sudan polio gates'
Terzijde: het komt de prikkers goed uit dat bejaarden het eerst aan de beurt komen. Blazen ze meteen hun laatste adem uit, dan wordt dit als normaal beschouwd. Het zou wat anders zijn als plots tientallen dertigers naar de eeuwige jachtvelden zouden verhuizen. HLN zou een pracht van een primeur hebben. Kan me de koppen al indenken.
Ga zelf vooreerst toch de kat uit de boom kijken.
Los van het feit of die berichten over het poliiovaccin waar zijn of niet, is het poliovaccin waarvan sprake een zgn. levend-geattenueerd vaccin, m.a.w. daar zitten nog actieve verzwakte virussen in.
Het grote merendeel van de vaccins tegen SARS-CoV-2 die momenteel in ontwikkeling zijn hebben een ander werkingsmechanisme. Het enige kandidaat-vaccin waarvan ik weet heb dat met levend-geattenueerde virussen werkt is dat van Codagenix.
Dat van Janssen werkt bijvoorbeeld met een niet-replicerende virale vector, die van Pfizer en Moderna werken op basis van mRNA.
Het grote merendeel van de vaccins tegen SARS-CoV-2 die momenteel in ontwikkeling zijn hebben een ander werkingsmechanisme. Het enige kandidaat-vaccin waarvan ik weet heb dat met levend-geattenueerde virussen werkt is dat van Codagenix.
Dat van Janssen werkt bijvoorbeeld met een niet-replicerende virale vector, die van Pfizer en Moderna werken op basis van mRNA.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tijdens de afwas net met vrouw lief:
"Bij de eerste lockdown kende we niemand, nu lijkt iedereen het te hebben"
& direct er achteraan
"bij de eerste lockdown lagen de alu hoedjes nog in de kast, nu sta ik 3x per dag met een bek vol tanden te luisteren naar mensen die geen shot willen omdat Bill Gates micro chips gaat inplanten"
Volgens mij was een groot deel van de bevolking een paar maanden geleden nog beschaamd om er voor uit te komen, maar dat is verleden tijd......
"Bij de eerste lockdown kende we niemand, nu lijkt iedereen het te hebben"
& direct er achteraan
"bij de eerste lockdown lagen de alu hoedjes nog in de kast, nu sta ik 3x per dag met een bek vol tanden te luisteren naar mensen die geen shot willen omdat Bill Gates micro chips gaat inplanten"
Volgens mij was een groot deel van de bevolking een paar maanden geleden nog beschaamd om er voor uit te komen, maar dat is verleden tijd......
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Vreemd, ik denk net het omgekeerde.SparSpaar schreef: ↑29 december 2020, 20:03
Terzijde: het komt de prikkers goed uit dat bejaarden het eerst aan de beurt komen. Blazen ze meteen hun laatste adem uit, dan wordt dit als normaal beschouwd. Het zou wat anders zijn als plots tientallen dertigers naar de eeuwige jachtvelden zouden verhuizen.
Laat nu bijvoorbeeld die illustere Jos vannacht eens (natuurlijk) overlijden. Op 96 is dat niet ondenkbaar. Maar het zal voor onrust en speculaties zorgen: " zou dat niet aan dat vaccin liggen?"
Over het Mexicaans-griep-vaccin werd net hetzelfde beweerd en voorlopig heb ik nog geen last gehad van "men in black" en/of overvliegende helicopters die rond mijn huis bleven cirkelen ...Henkie1984 schreef: ↑29 december 2020, 21:13 "bij de eerste lockdown lagen de alu hoedjes nog in de kast, nu sta ik 3x per dag met een bek vol tanden te luisteren naar mensen die geen shot willen omdat Bill Gates micro chips gaat inplanten"
Sinds Trump het woord "fake news" veralgemeend heeft denkt de helft van de bevolking dat zowat alles fake news is ... het is ook nooit goed ... geen groepsimmuniteit betekent dat we voor de rest van onze dagen met een muimasker zullen moeten rondlopen.