Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
Re: Peiling: Gaat u zich laten vaccineren tegen Covid-19?
Dit is onzin.geebee schreef: ↑31 december 2020, 17:46 Heel jammer maar ik vermoed dat die mensen vroeg of laat toch tot die daad zouden overgegaan zijn met of zonder corona.
Er zijn mensen die bij het minste wat hen overkomt zelfmoord zouden plegen en anderen die de ene tegenslag na de andere kennen een onweerstaanbare overlevingsdrang hebben.
Niemand "pleegt zelfmoord om het minste". Overgaan tot suïcide is een zeer langzaam proces met onderweg veel twijfels en aarzelingen. Eens de beslissing is genomen kan het wel plots zeer snel gaan. Maar onderweg kunnen er vele dingen gebeuren waardoor men toch voor het leven kiest. Of anderzijds nog meer belastende zaken waardoor het proces naar de suïcide verder onverminderd zijn gang gaat.
En zelfs de sterkste mensen kunnen een depressie krijgen waardoor ze toch suïcidaal kunnen worden. Niemand is daarvoor immuun.
In 1957 (Aziatische griep met miljoenen doden, zelf op de rand) was de herinnering aan de rampen van WOII (zie bv Mortsel) nog levendig maar nu zijn we verweekt door tientallen jaren zonder grote plagen.geebee schreef: ↑31 december 2020, 17:46Heel jammer maar ik vermoed dat die mensen vroeg of laat toch tot die daad zouden overgegaan zijn met of zonder corona.Fakkel schreef: ↑31 december 2020, 11:25 Deze laatste speciaal voor diegenen die vinden dat mensen overdrijven als ze zeggen dat ze (jeugd bv) het moeilijk hebben door de lockdown. Hier in het dorp al 2 personen (1 50´er, 1 20´er) die ik vaag ken en er zelf een eind aan gemaakt hebben.
https://www.demorgen.be/nieuws/cel-verm ... ~b3230241/
Er zijn mensen die bij het minste wat hen overkomt zelfmoord zouden plegen en anderen die de ene tegenslag na de andere kennen een onweerstaanbare overlevingsdrang hebben.
Dat het voor de jeugd heel moeilijk is ga ik uiteraard niet tegenspreken maar hopelijk is het voor hen - en voor ons - het ergste wat hen kan overkomen en zullen ze er gesterkt uitkomen.
Maar als de voorspellingen van Medjugorje uitkomen dan staan ons weldra de zeven plagen van Egypte te wachten (uitspraak van zienster Mirjana). Vooraf zouden echter 3 waarschuwingen komen. Vraag me af of die niet nabij zijn.
Tip: hou 25 juni in het oog.
Tja, elk zijn gelijk ... dat het een langzaam proces is zal voor de merendeel wel waar zijn maar er zijn er ook die "zomaar" overgaan tot zelfmoord voor de domste reden ... hun lief maakt het af, ze worden gepest op school ... je gaat me niet vertellen dat het bij een 15-jarige een langzaam proces is ... volgens mij moet je "aanleg" hebben om zelfmoord te plegen. Iedereen heeft wel eens donkere gedachten maar niet iedereen heeft het in zich om er een einde aan te maken ... er zouden bv. dan ook meer mensen om euthanasie vragen.MoreOrLess schreef: ↑31 december 2020, 18:55Dit is onzin.geebee schreef: ↑31 december 2020, 17:46 Heel jammer maar ik vermoed dat die mensen vroeg of laat toch tot die daad zouden overgegaan zijn met of zonder corona.
Niemand "pleegt zelfmoord om het minste". Overgaan tot suïcide is een zeer langzaam proces met onderweg veel twijfels en aarzelingen. Eens de beslissing is genomen kan het wel plots zeer snel gaan. Maar onderweg kunnen er vele dingen gebeuren waardoor men toch voor het leven kiest. Of anderzijds nog meer belastende zaken waardoor het proces naar de suïcide verder onverminderd zijn gang gaat.
En zelfs de sterkste mensen kunnen een depressie krijgen waardoor ze toch suïcidaal kunnen worden. Niemand is daarvoor immuun.
Soit, laat ons er over eens zijn dat we het oneens zijn.
Het gaat hier niet over een verschil in politieke visies, hé. Het gaat over wetenschappelijk onderzochte feiten waarvan u gevoelsmatig de conclusies betwist.
Maar soit, in mijn bubbel nu oudejaarsavond. We discussiëren verder in het nieuwe jaar. Santé!
Voor diegenen die het niet wisten:Dixit schreef: ↑31 december 2020, 13:06
Israël doet dat inderdaad prachtig. Maar goed: de Joden houden wel van een lockdownfeestje, dus je moet er snel mee zijn.
Ondertussen pist MVR de prestatie af, want België heeft een scherpere prijs betaald dan Israël.
Tsja... dan betalen ze maar EUR 45 in plaats van EUR 32... dat lijkt me het ook waard als je dan je economie 9 maanden eerder kan opstarten.
vanranst is een gekende joden- en Israelbasher + een notoire hamasterrroristenlover.
Laatst gewijzigd door MoeBaan op 1 januari 2021, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
De trollen zijn weer in uitverkoop de laatste week.
Als je het over mij hebt, dan toch graag enige toelichting.
Of vind je het gewoon leuk om zo maar iemand te culpabiliseren?
Flauw!
Indien je een echte kerel bent, richt je pijlen dan op diegenen die voortdurend anderen beledigen en blijkbaar hun luiertijd nog niet ontgroeid zijn.
De volgorde van mijn bericht wijzigen om toch maar te kunnen scoren.
Hoe doortrapt kan je wel zijn!
Nog een voor mijn negeerlijst.
Tussen haakjes: ftp waant zich moderator van dit forum en heeft al meerdere goedbedoelende nieuwelingen gestigmatiseerd en weggejaagd.
Alle middelen zijn goed om bepaalde personen in een kwaad daglicht te stellen. Jij en ik hebben een politieke overtuiging, waarom zouden wetenschappers die niet mogen hebben?
Uiteraard mogen wetenschappers een politieke mening hebben maar als een wetenschapper de taak krijgt om het publiek over een bepaald onderwerp (corona in dit geval) te informeren moet hij/zij dat politiek zo neutraal mogelijk doen, anders schaad dat zijn of haar geloofwaardigheid bij een deel van het publiek. Net zoals er een scheiding tussen kerk en politiek moet zijn, moet er een scheiding tussen wetenschap en politiek zijn. Het feit dat MVR zijn politieke overtuiging gebruikt wordt om zijn wetenschappelijk verhaal te ondermijnen toont aan dat hij zichzelf in feite ongeschikt heeft gemaakt om een ganse bevolking aan te spreken, een groot deel gelooft hem immers niet vanwege zijn openlijke politieke standpunten.
Good point.geebee schreef: ↑31 december 2020, 17:46Heel jammer maar ik vermoed dat die mensen vroeg of laat toch tot die daad zouden overgegaan zijn met of zonder corona.Fakkel schreef: ↑31 december 2020, 11:25 Deze laatste speciaal voor diegenen die vinden dat mensen overdrijven als ze zeggen dat ze (jeugd bv) het moeilijk hebben door de lockdown. Hier in het dorp al 2 personen (1 50´er, 1 20´er) die ik vaag ken en er zelf een eind aan gemaakt hebben.
https://www.demorgen.be/nieuws/cel-verm ... ~b3230241/
Er zijn mensen die bij het minste wat hen overkomt zelfmoord zouden plegen.
Beetje zoals naar de grafieken kijken en zeggen "he, 95% van al die Covid doden waren toch al in de toegevoegde tijd aan het spelen".
Ter info - ik vernam vandaag dat J&J ook het ENSEMBLE 2 studieprotocol (dus het 2-dosisprogramma) openbaar heeft gemaakt.
Ik vraag mij af, àls er na die vaccinaties, mensen sterven daardoor, of ze dat wel bekend zullen maken? Of er stilletjes over zwijgen, kwestie van geen paniek te strooien.
Het moeilijke zal zijn om te achterhalen of er een oorzakelijk verband is tussen het overlijden en het vaccineren. (én om dat, of het tegendeel, te bewijzen)