Peiling: Kerncentrales openhouden?
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
A picture (graph) paints a thousand words.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Het is nu wachten op de nieuwe federale regering, worden het 5 of 6 grote nieuwe kerncentrales of 30 sMR'kes?
Laat ze maar komen, ik lach me nu al te pletter.
Laat ze maar komen, ik lach me nu al te pletter.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Begin Lach van de Dag
… of gewoon de bestaande en reeds afbetaalde kerncentrales verlengen.
Kost niet veel, behalve als we zoals Tinne eerst Engie veel geld betalen om ze te laten sluiten en nadien Engie nog meer geld geven om ze te heropenen
Einde Lach van de Dag
… of gewoon de bestaande en reeds afbetaalde kerncentrales verlengen.
Kost niet veel, behalve als we zoals Tinne eerst Engie veel geld betalen om ze te laten sluiten en nadien Engie nog meer geld geven om ze te heropenen
Einde Lach van de Dag
Hoe dan ook, laat ze maar komen... ze staan der misschien tegen 2050.VincentVega schreef: ↑11 november 2024, 08:03 Begin Lach van de Dag
… of gewoon de bestaande en reeds afbetaalde kerncentrales verlengen tot 2050 …
Einde Lach van de Dag
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
LOL De bestaande, reeds afbetaalde kerncentrales staan er nu al, in Doel en Tihange LOLSpaarplan schreef: ↑11 november 2024, 08:06Hoe dan ook, laat ze maar komen... ze staan der misschien tegen 2050.VincentVega schreef: ↑11 november 2024, 08:03 Begin Lach van de Dag
… of gewoon de bestaande en reeds afbetaalde kerncentrales verlengen tot 2050 …
Einde Lach van de Dag
Het gaat inderdaad de verkeerde kant op, de gevolgen hebben we afgelopen weken reeds gezien, doordat we al de helft van onze nucleaire capaciteit kwijt zijn moest daar 3GW gas voor in de plaats komen en een deel zelfs door de beruchte turbojets. Zelfde verhaal in Duitsland, steenkool, bruinkool en gas ipv CO2 vrije kernenergie. Ook met de klimaat(schijn)heiligen gaat het de verkeerde kant op, in plaats van te streven naar minder CO2 uitstoot werken ze juist het tegenovergestelde in de hand. Maar gelukkig gaat het met het publiek besef wel de goeie kant op, zowel politiek als burger beseffen dat wat de klimaat(schijn)heiligen ons opdringen nergens toe leidt en ons tot nu toe enkel maar massa's geld gekost heeft. Ook met de acceptatie van kernenergie gaat het de goeie kant op, zowat overal groeit het besef dat een fossiel vrije wereld zonder kernenergie een illusie is. De groene mafketels die liever turbojets en gascentrales zien, staat binnenkort aan de zijlijn, daar kunnen ze tenminste geen verdere schade meer aanrichten met hun onzin, we zullen hun twee overblijvende aanhangers hier wel entertainen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zeer juist. Ze willen dat de gewone burger minder CO₂ uitstoot, maar zij doen dan net het tegenovergestelde?
vortex schreef: ↑11 november 2024, 08:51Maar gelukkig gaat het met het publiek besef wel de goeie kant op, zowel politiek als burger beseffen dat wat de klimaat(schijn)heiligen ons opdringen nergens toe leidt en ons tot nu toe enkel maar massa's geld gekost heeft. Ook met de acceptatie van kernenergie gaat het de goeie kant op, zowat overal groeit het besef dat een fossiel vrije wereld zonder kernenergie een illusie is. De groene mafketels die liever turbojets en gascentrales zien, staat binnenkort aan de zijlijn, daar kunnen ze tenminste geen verdere schade meer aanrichten met hun onzin, we zullen hun twee overblijvende aanhangers hier wel entertainen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
"nieuwe" kerncentrales in België, het zal niet alleen bij energy conversion losses blijven.
Jij gelooft nog steeds dat er CO2 "rook" uit de koeltorens van een kerncentrale komt? Het energie verlies van een kerncentrale heeft tenminste geen CO2 uitstoot veroorzaakt wat bij kool en gas wel het geval is
Dit zal wel een van de meest stupide anti kernenergie argumenten zijn, alhoewel, woz zal dat nog wel in veelvoud overtreffen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, wat verwacht je van de staatszender?Popkwiskampioen schreef: ↑10 november 2024, 22:49In het vrt journaal daarnet het ene klimaattopic na het andere. Maar die geit eens fileren, ho maar.
En erger nog, ze gaan die geit naar Bakoe sturen voor de klimaattop. Ze heeft zowat eigenhandig onze CO₂-uitstoot alle records laten breken en we sturen haar dan nog op snoepreis?
Maar daar blijft het niet bij. Ook de dweil van de Wetstraat en Zakia Khattabi (die ooit de politie het werken belette op een vliegtuig(!)) mogen mee op snoepreis, tesamen met nog 140 andere
Klimaattop in teken van grote geld
Als ADC wat geluk heeft kan hij deze keer gratis van bil:Ook België zal opnieuw vertegenwoordigd zijn, met onder meer premier in lopende zaken Alexander De Croo (Open Vld) en zijn ministers van Klimaat Zakia Khattabi (Ecolo) en Energie Tinne van der Straeten (Groen). De Belgische delegatie zal in het totaal zo’n 140 leden tellen.
Gratis naar de hoeren op klimaattop
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
140 Functionarissen maar van België? Toch wel 1e of businessclass neem ik aan. We hebben tenslotte toch een begrotingsoverschot.
En acht dat vervuilende vliegen... We laten de belastingbetaler gewoon wat meer betalen voor het milieu.
En acht dat vervuilende vliegen... We laten de belastingbetaler gewoon wat meer betalen voor het milieu.
Heb dit hier al eens geschreven maar wil het nog wel eens herhalen: als de stroomboer hier aan huis kan leveren (24/7!) aan minder dan 8 eurocent per kWh (btw en de ganse mikmak inbegrepen) zou ik eventueel overwegen om mijn zp af te koppelen (uiteraard geen stroom uit kerncentrales, die komt hier niet binnen). Ik zie dat niet rap gebeuren.
Misschien weet je binnenkort niet eens wat er bij jou binnen komt hahaha.Spaarplan schreef: ↑11 november 2024, 14:57Heb dit hier al eens geschreven maar wil het nog wel eens herhalen: als de stroomboer hier aan huis kan leveren (24/7!) aan minder dan 8 eurocent per kWh (btw en de ganse mikmak inbegrepen) zou ik eventueel overwegen om mijn zp af te koppelen (uiteraard geen stroom uit kerncentrales, die komt hier niet binnen). Ik zie dat niet rap gebeuren.