Peiling: Kerncentrales openhouden?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
vortex schreef: ↑3 januari 2025, 14:28Tja, het is maar hoe je het bekijkt hé, die Franse kernstroom hadden we zonder de sluiting van Doel3 en Tihange2 zelf kunnen produceren en er nog wat nucleaire taksen aan verdient. Dit jaar gaan de drie oudste dicht en zullen de Tinne gascentrales in productie komen, dat wordt sowieso een extra kost, ofwel stoken we duur gas ofwel importeren we Franse kernstroom en betalen we voor het stilliggen van die gascentrales.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ze gaan de drie oudste sluiten, doch deze zijn het laatst vernieuwd, dus eigenlijk de jongsten die er nog staan. (uit de mond van technisch manager kerncentrales)
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Momenteel zijn de nieuwere reactoren Doel 3 en Tihange 2 al gesloten, de oudere reactoren Doel 1 en 2 en Tihange 2 sluiten in de loop van dit jaar (Doel 1 al volgende maand).
Ik hou mijn hart al vast voor de gevolgen ervan. Nog meer import van elektriciteit, nog meer dure en vervuilende gascentrales …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Inderdaad, EDF een verlieslatende schuldenboei die door de Franse overheid keer op keer overeind moet gehouden worden. In de schulden die je op financiële pagina's vindt is de kost van nucleaire ontmanteling niet inbegrepen, die rekening zullen ze ook onder de neus van de burger duwen.
Ze baten bij ons als Luminus ook een paar van de minst efficiënte gascentrales uit, toch iets waar nieuwe gascentrales het verschil in zullen maken. Is bijna het dubbele qua efficiëntie en dus de helft qua variabele kosten.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Raar dat een linkse progressieveling blij is met de vervanging van de ene CO2.vervuilende gascentrale door een andere CO2-vervuilende gascentralereteiP schreef: ↑Vandaag 13:57Inderdaad, EDF een verlieslatende schuldenboei die door de Franse overheid keer op keer overeind moet gehouden worden. In de schulden die je op financiële pagina's vindt is de kost van nucleaire ontmanteling niet inbegrepen, die rekening zullen ze ook onder de neus van de burger duwen.
Ze baten bij ons als Luminus ook een paar van de minst efficiënte gascentrales uit, toch iets waar nieuwe gascentrales het verschil in zullen maken. Is bijna het dubbele qua efficiëntie en dus de helft qua variabele kosten.
Linkse progressieveling
Die ga ik inkaderen
Die ga ik inkaderen
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Had je soms een ander idee over jezelf?
Een vraagje hoeveel verbruik je.VincentVega schreef: ↑Gisteren 13:41
Ik hou mijn hart al vast voor de gevolgen ervan. Nog meer import van elektriciteit, nog meer dure en vervuilende gascentrales …
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Geen persoonlijke berichten of persoonlijke informatie vragen op algemene fora. Dankjewelplatin schreef: ↑Vandaag 15:19Een vraagje hoeveel verbruik je.VincentVega schreef: ↑Gisteren 13:41