Peiling nieuw beleid VS
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling nieuw beleid VS
Het was nog erger dan dat. KV beweerde eerst zelfs dat Trump Oekraïne zelfs "plots" had afgesloten van Starlink. Dat Starlink een privé-bedrijf is valt gezien zijn doctrine natuurlijk moeilijk te verterenVincentVega schreef: ↑Gisteren 10:42Beste haelewyn/Destereir/Kakkie/enz... je linkse kameraad KV was het woordje "dreigt" vergeten ....Destereir schreef: ↑Gisteren 09:49 Geen zin om alles terug te lezen maar er werd wel degelijk mee gedreigd. Ik post er hieronder een nieuwtje over...
En dan kan Vega / CN zeggen : Ja, maar ze hebben het niet gedaan...
Dat is alleen maar zever om toch het grote gelijk te halen.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... eal-tekent
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1398 ... ense-leger![]()
Het is wel bijzonder "handig" dat je te lui bent om iets terug te lezen. Ik zal je een beetje helpen (mijn goede daad van de dag).
Dreigen met iets te doen of iets doen ... dat is geen gezever maar een wereld van verschilEarthNvstr1 schreef: ↑6 april 2025, 13:38 Van het afsluiten van Starlink heb ik toch niets vernomen.
Wel van het terugschroeven van intelligence aan Oekraïne. Dat hebben ze Rusland wellicht niet aangedaan.![]()
Trump dreigt met vele zaken (Canada annexeren, Groenland annexeren) ... maar voert ze (voorlopig?) niet uit. Gelukkig maar.
Poetin dreigde in 2022 met militaire oefeningen nabij de grens met Oekraïne. Jammer genoeg voerde hij ze ook uit. Iets te hevig zelf en tot over de grens met Oekraïne...
XI Jinping dreigt met een invasie van Taiwan. Laat ons hopen dat het enkel bij dreigementen blijft ...
Begrijp je nu het verschil?![]()

Maar om het nog erger te maken beweerde hij zelfs dat Trump dat ook zou kunnen doen bij Rusland. Datzelfde Rusland dat nooit Starlink-dekking had gekregen.

Real Time Starlink dekking.
Zitten er hier eigenlijk mensen die hun internet via die Starlink krijgen?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik denk nu echt dat jij niet kan lezen , beste Carpenoctem, VincentVega, CharlesVDW, Finny, ... etc etc
Dat je de achtergrond van een zin niet snapt , naast zijn letterlijke betekenis.
KV schreef helemaal niet dat ze die HEBBEN afgeloten, voor zover ik weet. ALS je ze plots afsluit ... ALS : dat woordje moet je toch begrijpen ?
ALS mijn tante ballen had was het mijn nonkel. Maar het blijft nu wel mijn tante.
Oekraine is in oorlog. Dat gaat niet over dat er geen Nutella meer in de winkel zal zijn in grote potten.
Geen Starlink is ... dikke miserie in die oorlog.
Ze kunnen overschakelen naar een ander systeem maar dat kan niet op drie minuten.
Inderdaad ... Trump dreigt met veel onzinnige dingen.
De dreiging met het annuleren van de toegang tot Starlink leek me een veel realistischer dreiging dan de rest (Groenland, Canada)
DIe laatsten beschouw ik grotendeels als grootspraak (moet je wel kennen wellicht) en een bewijs dat de man (Trump) knettergek is.
Begrijp jij het nu ? Of heb je hard je best gedaan om uit te leggen dat je het toch niet begrijpt en dat dat niet aan jou ligt.
Dat je de achtergrond van een zin niet snapt , naast zijn letterlijke betekenis.
KV schreef helemaal niet dat ze die HEBBEN afgeloten, voor zover ik weet. ALS je ze plots afsluit ... ALS : dat woordje moet je toch begrijpen ?
ALS mijn tante ballen had was het mijn nonkel. Maar het blijft nu wel mijn tante.
Oekraine is in oorlog. Dat gaat niet over dat er geen Nutella meer in de winkel zal zijn in grote potten.
Geen Starlink is ... dikke miserie in die oorlog.
Ze kunnen overschakelen naar een ander systeem maar dat kan niet op drie minuten.
Inderdaad ... Trump dreigt met veel onzinnige dingen.
De dreiging met het annuleren van de toegang tot Starlink leek me een veel realistischer dreiging dan de rest (Groenland, Canada)
DIe laatsten beschouw ik grotendeels als grootspraak (moet je wel kennen wellicht) en een bewijs dat de man (Trump) knettergek is.
Begrijp jij het nu ? Of heb je hard je best gedaan om uit te leggen dat je het toch niet begrijpt en dat dat niet aan jou ligt.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je klikt nog altijd niet graag op links hé?
Ad nauseam
Maar nadat hij Oekraïne bij de keel gegrepen heeft om over te gaan tot een vredesplan
Als je ze plots afsluit van het Starlink sateliet netwerk om hun (sic) te dwingen te onderhandelen over de grondstoffendeal en vrede lijkt mij dat toch bij de keel grijpen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Bij de keel grijpen met de dreiging.... Dat had KV iets duidelijker moeten stellen. Maar eerlijk : je begrijpt het niet omdat je nu graag over letters en komma's valt toch he ?
ALS je ze plots afsluit.... ALS mijn tante ballen had.
Komaan Carpe. Je kent beter Nederlands dan dat. Met 'doen alsof' doe je jezelf oneer aan.
Maar 100 procent ECHT ter zake : ze hebben er mee gedreigd (Trump en co) maar ze hebben het wellicht (nog) niet gedaan.
Komaan Carpe. Je kent beter Nederlands dan dat. Met 'doen alsof' doe je jezelf oneer aan.
Maar 100 procent ECHT ter zake : ze hebben er mee gedreigd (Trump en co) maar ze hebben het wellicht (nog) niet gedaan.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je maat zo hard verdedigen is aandoenlijk, maar het strekt je wel tot eer.
Iets anders. Ben je zeker dat je goed hebt nagedacht over één van je andere nicks?

Grappig filmpje.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Really? Nooit gedacht dat ik nog zou moeten gaan onderwijzen op dit forum.
ALS heeft 2 betekenissen: komt in het Engels overeen met het onderscheid tussen “if” en “when”.
Als en wanneer: voegwoorden van tijd, WHEN
Als en het iets formelere wanneer kunnen allebei een voegwoord van tijd zijn in de betekenis ‘op het moment dat’. Voorbeelden:
“Ik word altijd vrolijk als ik over de dijk fiets.”
“Ik word altijd vrolijk wanneer ik over de dijk fiets.”(iets formeler)
Of in het geval van KV: als je ze plots afsluit van het Starlink sateliet netwerk om hun te dwingen te onderhandelen over de grondstoffendeal en vrede lijkt mij dat toch bij de keel grijpen.

—-> het is duidelijk een voegwoord van tijd, het feit heeft zich (volgens KV) al voorgedaan.
Als, wanneer en indien: veronderstelling of voorwaarde, IF
Als, wanneer en indien kunnen alle drie een voegwoord van veronderstelling of voorwaarde zijn in de betekenis ‘in het geval dat’ en ‘onder voorwaarde dat’. Indien is een formeel woord.
Het past in zinnen als: ‘Indien de verstrekte gegevens onvoldoende zijn voor de beoordeling van de aanvraag, kan besloten worden de aanvraag niet te behandelen.’
Of in jouw geval: “als mijn tante ballen, had dan was het mijn nonkel” —> hier is het duidelijk een voorwaarde of conditie (die evenwel niet vervuld is, veronderstel ik

Laatst gewijzigd door VincentVega op 7 april 2025, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Voor zover er nog twijfels zouden zijn over wat KV bedoelde: waarom zou hij eisen dat Rusland hetzelfde moet ondergaan (ook al zijn ze niet aangesloten op Starlink en vallen ze dus ook niet in het dekkingsgebied van StarlinkCarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 11:54 Maar om het nog erger te maken beweerde hij zelfs dat Trump dat ook zou kunnen doen bij Rusland. Datzelfde Rusland dat nooit Starlink-dekking had gekregen.![]()
Real Time Starlink dekking.

Wel grappig om te zien hoe haelewyn zich steeds dieper en dieper in het moeras werkt om zijn kameraad te helpen

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien had je dat beter wel gedaan

Vincent : heb je weer echt niets beter te doen naast je drukke job aan de goeie kant van de werkloosheid ?
Wahahahahaha
Dat onderwijzen : doe het maar niet. Het is zeker niets voor jou. Don't give up your day job.
Weer in het Engels : I'm good.
Wat wil zeggen : ik kan voort zonder het te lezen. ik vind niet dat ik iets gemist heb.
Jij blijkbaar wel.

Wahahahahaha
Voila. Einde discussie. ik had gelijk.VincentVega schreef: ↑Gisteren 12:57
ALS heeft 2 betekenissen: komt in het Engels overeen met het onderscheid tussen “if” en “when”.
Dat onderwijzen : doe het maar niet. Het is zeker niets voor jou. Don't give up your day job.
Hier laat je uitschijnen dat ik iets gemist heb door 'het' niet te lezen. Laat maar.
Weer in het Engels : I'm good.
Wat wil zeggen : ik kan voort zonder het te lezen. ik vind niet dat ik iets gemist heb.
Jij blijkbaar wel.
Ik doe al graag eens aan zelfspot. Verder moet je het eigenlijk niet gaan zoeken.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 12:36
Iets anders. Ben je zeker dat je goed hebt nagedacht over één van je andere nicks?
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Nope … maar je weet wat het spreekwoord zegt

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 7 april 2025, 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Zegt dat spreekwoord niets over in eindeloze zinloze herhalingen vallen Carpe ?
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
U vraagt, wij draaien …

Bis repetita manent
“Wat men tweemaal herhaald heeft, blijft in de herinnering”
-
- Full Member
- Contacteer:
Dictator Trump is niet van plan zijn macht te laten inperken. Zoals iedereen hier weet, heeft Trump de noodtoestand uitgeroepen zodat hij alles via Executive Orders kan beslissen. Het parlement is volledig buiten spel gezet, en de republikeinen gingen daarmee akkoord omdat ze doodsbang zijn van Trump.KleineSpaarder schreef: ↑1 april 2025, 15:16Een ander kenmerk van een dictatuur is dat boeken verboden worden. In de diep-republikeinse gebieden in het zuiden (bij de republikeinen in rurale gebieden is het begrip "boek" niet gekend) is dat al lang zo, maar nu voelen ze zich gesterkt met Trump aan het hoofd.KleineSpaarder schreef: ↑30 maart 2025, 16:53 Freedom of speech is een van de eerste zaken die sneuvelen in een dictatuur. Zo ook in de dictatuur US. Dat weten we van dag 1.
Ook humor moet verboden worden. Humor relativeert het dictatoriale regime, of erger: maakt het dictatoriale regime belachelijk. Dat mag niet.
We spreken niet over 10 tallen boeken, maar meer dan 4.000 verschillende titels die uit openbare en schoolbibliotheken geband worden door republikeinse besturen. Gevaarlijke boeken zijn bijvoorbeeld "Het dagboek van Anne Frank", '"1984", "The Kite Runner", ...
Zie bijvoorbeeld:
https://pen.org/banned-books-list-2025/

Trumps tarieven zijn daar een voorbeeld van. Allemaal beslist door Trump.
De krankzinnige tarieven van Trump doen nu een paar republikeinen toch denken dat Trump op een of andere manier moet tegengehouden worden door het parlement. Ze hebben een gemeenschappelijk voorstel van republikeinen en democraten.
Reactie van Trump: Trump zal zijn veto stellen. Niets of niemand gaat hem stoppen in zijn strategie om de US weer welvarend te maken.
Trump would veto bill limiting his authority on tariffs, White House says
From CNN's Kevin Liptak
President Donald Trump would veto a bipartisan bill that would limit his authority to levy new tariffs, the White House said today.
“If passed, this bill would dangerously hamper the President’s authority and duty to determine our foreign policy and protect our national security,” the president’s budget office wrote in an official veto threat notice.
The bill, introduced by Democratic Sen. Maria Cantwell of Washington and GOP Sen. Chuck Grassley of Iowa, would require presidents to justify new tariffs to Congress. Lawmakers would have to approve them within 60 days or they would expire.
The White House said the bill would “seriously constrain” Trump’s authorities that Congress has “long recognized.”
Trump has yet to veto a bill in his second term. Congress can override a veto with a two-thirds vote in the House and Senate.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Mijn welgemeende excuses aan allen !Destereir schreef: ↑Gisteren 12:09 Bij de keel grijpen met de dreiging.... Dat had KV iets duidelijker moeten stellen. Maar eerlijk : je begrijpt het niet omdat je nu graag over letters en komma's valt toch he ?
Ik heb een kapitale fout gemaakt

Waar ik op doelde was het plotse afsluiten van de inlichtingen (NAVO-intelligence) waardoor de Russen zich konden strategisch hergroeperen zonder dat Oekraïne daar de info van kreeg die ze voordien wel kreeg.KV schreef: ↑6 april 2025, 09:42Als je ze plots afsluit van het Starlink sateliet netwerk om hun te dwingen te onderhandelen over de grondstoffendeal en vrede lijkt mij dat toch bij de keel grijpenCarpeNoctem schreef: ↑6 april 2025, 09:20
Oekraïne bij de keel gegrepen? Die aflevering heb ik gemist. Wat heeft de VS dan Oekraïne wel aangedaan dat het Rusland niet aandoet?
Of heb ik gemist dat Rusland ook ergens een periode geen Communicatie had via Satellieten ?
Dit wel degelijk om Oekraïne bij de keel te grijpen om een hen te doen luisteren naar de VS om over 'vrede' te praten (of was het over grondstoffen ?)
Op geen enkel moment hebben de VS een gelijksoortig drukkingsmiddel toegepast toen om de Russen eveneens het vredesplan op te leggen (als er dan nadien eentje kwam, dan vegen ze er toch hun voeten aan)
iets wat Mr.Carp vermoedelijk wel wist natuurlijk, maar zijn stijl is natuurlijk om de volledige focus te leggen op als er ergens een vergissing is in een uitleg die eigenlijk niet met de essentie te maken heeft daar dan de volledige focus op te leggen met als doel de essentie uit de weg te gaan.... (een typische methodiek die HR's ook vaak toepassen, ik kan al raden op welk bureel hij op 31/1 een hele dag vertoeft heeft

Destereir schreef: ↑Gisteren 14:00 Vincent : heb je weer echt niets beter te doen naast je drukke job aan de goeie kant van de werkloosheid ?![]()
![]()
![]()
Wahahahahaha
Voila. Einde discussie. ik had gelijk.VincentVega schreef: ↑Gisteren 12:57

Ik loop ook met een Laptop rond op het werk, maar aan het tempo dat VEGA door de dag heen kan liggen surfen tijdens het werk door, daar kan niemand tegen op

Misschien solliciteer ik wel eens bij hem op het werk, lekker hangmatten voor rekening van de baas, wel iets bijzonders...

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.