Peiling nieuw beleid VS
Re: Peiling nieuw beleid VS
Bwoaahhh... Bart De Wever heeft hij toch al zo ver.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 09:13 Trump mag dan wel zeggen (gisteren) "they kiss my *ss" om te mogen onderhandelen. Het ene land dat telt, China, doet dat niet.

Maar dat kan je nu moeilijk als één van de groten der aarde zien. Funny Bartje zal Trump wel eens een mop vertellen want hij is de plezantste thuis.

Trump zal wel eens lachen met de mop en met onze eerste minister.

Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Onze onvolprezen Rik Torfs in zijn gekende onderkoelde manier:
Ook Twitter ligt plat van te lachen met de linkse woke drama queens die nu blijkbaar opeens de beurs hebben ontdekt:

Anderen hebben dan weer een goed geheugen:

The internet, you gotta love it.
Maar nu even serieus, onze vroede vaderen hebben na de klimaat- en Coronahysterie een nieuwe nog veel gevaarlijker variant in de pijplijn:

Donald Trump doet het. Eindelijk is er disruptie in de samenleving en worden de rijken armer. Bovendien volgt misschien een recessie, goed voor de planeet. En nog altijd is onze progressieve pers niet tevreden.

Ook Twitter ligt plat van te lachen met de linkse woke drama queens die nu blijkbaar opeens de beurs hebben ontdekt:
Anderen hebben dan weer een goed geheugen:
The internet, you gotta love it.

Maar nu even serieus, onze vroede vaderen hebben na de klimaat- en Coronahysterie een nieuwe nog veel gevaarlijker variant in de pijplijn:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De EU heeft dan toch wat haar kalmte teruggevonden. Ipv de onverkozen feeks Ursula von der Leyen sturen ze de wel verkozen Giorgia Meloni naar de VS.
Niet Von der Leyen, maar Meloni mag met Trump gaan praten over heffingen
Toch iets meer kans op een goede afloop

Toch iets meer kans op een goede afloop

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Mevrouw VDL lijkt me toch iets betrouwbaarder dan die extreem rechtse Meloni…
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Heel fijn, maar die Meloni heeft natuurlijk geen enkel mandaat. Ze kan daar zeggen en beloven wat ze maar wilt.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 15:17 Niet Von der Leyen, maar Meloni mag met Trump gaan praten over heffingen[/url]
Geniaal natuurlijk van Trump om niet de echte leiders uit te nodigen, maar wel een poppemieke dat hij meteen onder tafel praat.
Laatst gewijzigd door MeneerParmentier op 9 april 2025, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik lees dat niet in dat artikel? Kun je ons verblijden met een link?MeneerParmentier schreef: ↑Gisteren 16:34Heel fijn, maar die Meloni heeft natuurlijk geen enkel mandaat. Ze kan daar zeggen en beloven wat ze maar wilt.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 15:17 Niet Von der Leyen, maar Meloni mag met Trump gaan praten over heffingen[/url]
Of was het je dikke duim?

- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Nee, want er zijn IT problemen bij de Tijd. Ik kan het oorspronkelijke artikel ook niet lezen.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 16:57Ik lees dat niet in dat artikel? Kun je ons verblijden met een link?MeneerParmentier schreef: ↑Gisteren 16:34
Heel fijn, maar die Meloni heeft natuurlijk geen enkel mandaat. Ze kan daar zeggen en beloven wat ze maar wilt.
Of was het je dikke duim?![]()
DE TIJD STAAT EVEN STIL
Beste lezer,
De Tijd ondervindt tijdelijk technische problemen en is daardoor even niet bereikbaar. Onze technici proberen het euvel zo snel mogelijk op te lossen.
Onze verontschuldigingen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Als je het artikel uit mijn link bedoelt:MeneerParmentier schreef: ↑Gisteren 16:58Nee, want er zijn IT problemen bij de Tijd. Ik kan het oorspronkelijke artikel ook niet lezen.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 16:57 Ik lees dat niet in dat artikel? Kun je ons verblijden met een link?
Of was het je dikke duim?![]()
De Europese Unie mag op 17 april in Washington gaan praten, bleek dinsdag. Niet Commissievoorzitster Ursula von der Leyen, maar Italiaans premier Giorgia Meloni zal dan - met Von der Leyens zegen - een onderhoud hebben met Trump. Die loopt niet hoog op met de topvrouw van de Commissie, terwijl hij met de conservatieve Meloni al jaren een band heeft.
CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 15:17 De EU heeft dan toch wat haar kalmte teruggevonden. Ipv de onverkozen feeks Ursula von der Leyen sturen ze de wel verkozenGiorgia Meloni naar de VS.
Toch iets meer kans op een goede afloop![]()
Ik wil ook mee hopen op een goede afloop.
Laat me (of ons) mee hopen.

Waarom acht je de kans op « een goede afloop » groter met Meloni dan met Von der Leyen ?
Wat zie je haar allemaal doen om trump tevreden te stellen ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, dat leek me nogal duidelijk. Ze hebben wel wat raakpunten. Meloni is om te beginnen democratisch verkozen door haar volk, net zoals Trump dus. UrSSula daarentegen is een omhooggevallen bureaucrate die niet al te hoog oploopt met de vrijheden van de Europese burgers.KV schreef: ↑Gisteren 18:56Ik wil ook mee hopen op een goede afloop.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 15:17 De EU heeft dan toch wat haar kalmte teruggevonden. Ipv de onverkozen feeks Ursula von der Leyen sturen ze de wel verkozenGiorgia Meloni naar de VS.
Toch iets meer kans op een goede afloop![]()
Laat me (of ons) mee hopen.![]()
Waarom acht je de kans op « een goede afloop » groter met Meloni dan met Von der Leyen ?
Wat zie je haar allemaal doen om trump tevreden te stellen ?
Maar goed, laat ons the eating of the pudding afwachten

Dat is toch geen antwoord waarom je denkt dat het wel goed zal komen als Meloni onderhandelingen voert met trump ….?CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 19:09Euh, dat leek me nogal duidelijk. Ze hebben wel wat raakpunten. Meloni is om te beginnen democratisch verkozen door haar volk, net zoals Trump dus. UrSSula daarentegen is een omhooggevallen bureaucrate die niet al te hoog oploopt met de vrijheden van de Europese burgers.
Maar goed, laat ons the eating of the pudding afwachten![]()
Musk en trump zijn (waren?) ook dikke vrienden
Ok , ze is misschien wel democratischer verkozen.
Maar ik zie het momenteel niet wat zij allemaal uit brand zou kunnen slepen voor de EU of hoe ze trump terug toch rede kan brengen in zijn spiraal van opbod in heffingen
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
1- ze respecteren elkaar, dat is al belangrijk als je een constructieve dialoog wil voerenKV schreef: ↑Gisteren 19:31Dat is toch geen antwoord waarom je denkt dat het wel goed zal komen als Meloni onderhandelingen voert met trump ….?CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 19:09
Euh, dat leek me nogal duidelijk. Ze hebben wel wat raakpunten. Meloni is om te beginnen democratisch verkozen door haar volk, net zoals Trump dus. UrSSula daarentegen is een omhooggevallen bureaucrate die niet al te hoog oploopt met de vrijheden van de Europese burgers.
Maar goed, laat ons the eating of the pudding afwachten![]()
Maar ik zie het momenteel niet wat zij allemaal uit brand zou kunnen slepen voor de EU of hoe ze trump terug toch rede kan brengen in zijn spiraal van opbod in heffingen
2- geen van hun beide zijn fan van de "EU-dictator" en oorlog stookster Ursula
3- beide willen een akkoord
Misschien hadden ze Orban ook nog kunnen meesturen maar dat zou voor Ursula dan weer onbespreekbaar zijn ...
Make Spaargids " Great Again ! "
1.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 19:391- ze respecteren elkaar, dat is al belangrijk als je een constructieve dialoog wil voerenKV schreef: ↑Gisteren 19:31
Dat is toch geen antwoord waarom je denkt dat het wel goed zal komen als Meloni onderhandelingen voert met trump ….?
Misschien hadden ze Orban ook nog kunnen meesturen maar dat zou voor Ursula dan weer onbespreekbaar zijn ...
Respect is er misschien wel , maar voor hoe lang, dat valt nog te bezien. Een langdurige relatie met Trump opbouwen en aanhouden , ik weet niet of dat haalbaar is als je met hem deals moet maken. Tenzij je de deal aanneemt waar hij het beste uit komt.
2.
Kan ik inkomen.
Maar betekent dat dan dat hij ook geen deals zal maken met Poetin ? Waarvan we het er toch over eens zijn dat die minstens even oorlogszuchtig is ?
3.
Benieuwd wat er zal uitkomen en wanneer.
Wat is uw pronostiek hierover ?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Zoals ik in een ander topic al had geschreven, zeer spoedig; zoals ondertussen is gebleken voor landen die wel van "goede" wil zijn al vrees ik dat de EU bij de laatsten zullen zijn die een akkoord zullen maken omwille van hun oorlogsrethoriek ipv onderhanlinsrethoriek ...KV schreef: ↑Gisteren 20:171.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 19:39
1- ze respecteren elkaar, dat is al belangrijk als je een constructieve dialoog wil voeren
Respect is er misschien wel , maar voor hoe lang, dat valt nog te bezien. Een langdurige relatie met Trump opbouwen en aanhouden , ik weet niet of dat haalbaar is als je met hem deals moet maken. Tenzij je de deal aanneemt waar hij het beste uit komt.
2.
Kan ik inkomen.
Maar betekent dat dan dat hij ook geen deals zal maken met Poetin ? Waarvan we het er toch over eens zijn dat die minstens even oorlogszuchtig is ?
3.
Benieuwd wat er zal uitkomen en wanneer.
Wat is uw pronostiek hierover ?
Make Spaargids " Great Again ! "