Peiling nieuw beleid VS
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling nieuw beleid VS
Waarom verander je eigenlijk zo vaak wat iemand anders zegt?KV schreef: ↑9 april 2025, 19:31Dat is toch geen antwoord waarom je denkt dat het wel goed zal komen als Meloni onderhandelingen voert met trump ….?CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2025, 19:09 Euh, dat leek me nogal duidelijk. Ze hebben wel wat raakpunten. Meloni is om te beginnen democratisch verkozen door haar volk, net zoals Trump dus. UrSSula daarentegen is een omhooggevallen bureaucrate die niet al te hoog oploopt met de vrijheden van de Europese burgers.
Maar goed, laat ons the eating of the pudding afwachten![]()
Ik zei letterlijk:
Ik zei niet dat ik denk dat het wel goed zal komen.Toch iets meer kans op een goede afloop
Zowel Trump als Meloni zijn verkozen door het volk en moeten niet veel weten van politiek correct geneuzel. Dat zijn toch al wat raakpunten die de kans op slagen vergroten. Maar Trump blijft natuurlijk zijn narcistische zelf. Altijd afwachten.
De rest van de wereld ziet natuurlijk graag de zelfvoldane EU door het stof gaan en Trump weet dat ook. Maar aangezien Meloni zelf - net als Trump- door de EU-satrapen wordt uitgekotst maken we een kans dat zij de schade beperkt voor de EU.
Time will tell.
Iets anders. Grok is amazing:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2025, 23:07Waarom verander je eigenlijk zo vaak wat iemand anders zegt?
Ik zei letterlijk:Ik zei niet dat ik denk dat het wel goed zal komen.Toch iets meer kans op een goede afloop

Dat ligt toch maar 1 haar van elkaar verwijderd he.
Zo dicht dat ze ieder bobbeltje al voelen als ze lepeltje-lepeltje liggen.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.

Tjah. Use your imagination!

Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Ben blij dat je het ook ziet.Destereir schreef: ↑10 april 2025, 09:42CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2025, 23:07
Waarom verander je eigenlijk zo vaak wat iemand anders zegt?
Ik zei letterlijk:
Ik zei niet dat ik denk dat het wel goed zal komen.![]()
Dat ligt toch maar 1 haar van elkaar verwijderd he.
Zo dicht dat ze ieder bobbeltje al voelen als ze lepeltje-lepeltje liggen.
Wat een muggenzifterij om op iets niet te moeten ingaan van wat eigenlijk een concrete to-the-point vraag is op iets wat je eerder zei.CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2025, 23:07Waarom verander je eigenlijk zo vaak wat iemand anders zegt?
Ik zei letterlijk:Toch iets meer kans op een goede afloop
Maar je hebt misschien wel gelijk .... je denkt het misschien niet .... je hoopt het gewoon ... omdat ...?? Geen idee... je hoopt het omdat trump en musk je vrienden zijn en je loyaal wilt blijven aan hen ? Of wat zou het zijn ?
(en als afleiding dan beginnen over Ursula die niet democratisch verkozen is ....

Doe dan tenminste zoals VoorheenCP1234 ook doet , gewoon correct en open voor uitkomen, zonder gefoefel ... (vallen over het woordje "denken"

Ik denk dat hij graag zou zien dat ultra rechtse Meloni bij rechtse Trump een probleem gaat oplossen dat rechtse Trump zelf helemaal heeft gecreeerd.
Om dan daarna beide rechtsen te bejubelen om hun probleemoplossend vermogen.
Genre : Joe Biden had dat nooit opgelost gekregen.
Aah nee. Het probleem was er nooit geweest.

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zoals eerder aangehaald: dat je je maatje tegen beter weten in blijft verdedigen siert je.Destereir schreef: ↑10 april 2025, 09:42Dat ligt toch maar 1 haar van elkaar verwijderd he.CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2025, 23:07 Waarom verander je eigenlijk zo vaak wat iemand anders zegt?
Ik zei letterlijk:
Ik zei niet dat ik denk dat het wel goed zal komen.
Maar mij maak je niet wijs dat jij het verschil in beide zinnen niet snapt.
Omdat KV nog jong is en ik geloof dat het met hem nog kan goedkomen wil ik hem nog het voordeel van de twijfel geven.

Misschien, maar in mijn tijd focuste het onderwijs wel nog op de belangrijke zaken zoals taalbeheersing. Mijn excuses.
Niet op ingegaan? Naast je schrijven is ook je begrijpend lezen voor verbetering vatbaar. Ik citeer mezelf:
CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2025, 23:07Zowel Trump als Meloni zijn verkozen door het volk en moeten niet veel weten van politiek correct geneuzel. Dat zijn toch al wat raakpunten die de kans op slagen vergroten. Maar Trump blijft natuurlijk zijn narcistische zelf. Altijd afwachten.
Maar wat is er nu in godsnaam moeilijk aan het zinnetje:
Tjonge jonge. Geven ze bij de vakbond geen opleidingen moedertaalbeheersing?
Maar net wel. Trump heeft veel meer respect voor een door het volk verkozen leider dan zo'n door een aantal arrivisten op het schild gehesen feeks.
QED.
Hier ben je me kwijt. Ik snap niets van deze platinesque zin?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Jawel. Er is een verschil zij het lichtjes. Ik heb het uitgelegd met lepeltje-lepeltje en bobbels.CarpeNoctem schreef: ↑10 april 2025, 16:37 Maar mij maak je niet wijs dat jij het verschil in beide zinnen niet snapt.
Met bananen kreeg ik dat even niet uitgelegd.
Ik denk dat hij "voorheenCP" aan het opvrijen is.CarpeNoctem schreef: ↑10 april 2025, 16:37Hier ben je me kwijt. Ik snap niets van deze platinesque zin?
Ik herinner me een gelijkaardige move van jou... toen je zei dat het debat verschraald was ten tijde van het bannetje dat cp mocht ontvangen.
Dat was "er zo ver naast" dat ik het ook als flirten heb gezien.

Moet dan toch enorm knarsetanden zijn voor jou als je op X zitCarpeNoctem schreef: ↑10 april 2025, 16:37Misschien, maar in mijn tijd focuste het onderwijs wel nog op de belangrijke zaken zoals taalbeheersing. Mijn excuses.

Van begrijpend lezen gesproken zeg ....CarpeNoctem schreef: ↑10 april 2025, 16:37Niet op ingegaan? Naast je schrijven is ook je begrijpend lezen voor verbetering vatbaar. Ik citeer mezelf:CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2025, 23:07Zowel Trump als Meloni zijn verkozen door het volk en moeten niet veel weten van politiek correct geneuzel. Dat zijn toch al wat raakpunten die de kans op slagen vergroten. Maar Trump blijft natuurlijk zijn narcistische zelf. Altijd afwachten.
De vraag was klaar en duidelijk hoe je een goede deal ziet tussen enerzijds Trump en de VS en anderzijds Meloni die trump verdedigd. Jij begint dan als antwoord te brabbelen over raakvlakken en feit dat Ursula niet democratisch verkozen is.
Mijn moedertaal is Russisch , kan ik dat volgen bij de Vakbond ?CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2025, 23:07Maar wat is er nu in godsnaam moeilijk aan het zinnetje:Tjonge jonge. Geven ze bij de vakbond geen opleidingen moedertaalbeheersing?

Zucht ...CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2025, 23:07Maar net wel. Trump heeft veel meer respect voor een door het volk verkozen leider dan zo'n door een aantal arrivisten op het schild gehesen feeks.
Alé we beginnen eens opnieuw, we keren terug naar 9/04/2025 18u56 (ik merk dat je dingen graag in het vetgedrukt zet, ik zal het hier ook aanduiden dat het makkelijker wordt voor jou :
KV schreef: ↑9 april 2025, 18:56Ik wil ook mee hopen op een goede afloop.CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2025, 15:17 De EU heeft dan toch wat haar kalmte teruggevonden. Ipv de onverkozen feeks Ursula von der Leyen sturen ze de wel verkozenGiorgia Meloni naar de VS.
Niet Von der Leyen, maar Meloni mag met Trump gaan praten over heffingen
Toch iets meer kans op een goede afloop![]()
Laat me (of ons) mee hopen.![]()
Waarom acht je de kans op « een goede afloop » groter met Meloni dan met Von der Leyen ?
Wat zie je haar allemaal doen om trump tevreden te stellen ?
Mijn excuses EarthCarpeNoctem schreef: ↑10 april 2025, 16:37Hier ben je me kwijt. Ik snap niets van deze platinesque zin?

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Interessante theorieKV schreef: ↑10 april 2025, 19:37Mijn excuses EarthCarpeNoctem schreef: ↑10 april 2025, 16:37
Hier ben je me kwijt. Ik snap niets van deze platinesque zin?![]()

Ik heb nog iemand ontdekt die mogelijk tot hetzelfde “team” behoort, nl. Kakkie alias haelewyn

Lees zelf maar …

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Misschien wel. Maar dan nog krijg ik kop noch staart aan zijn zin?
Toegegeven, ook daar zie je de teloorgang van ons onderwijs.KV schreef: ↑10 april 2025, 19:35Moet dan toch enorm knarsetanden zijn voor jou als je op X zitCarpeNoctem schreef: ↑10 april 2025, 16:37 Misschien, maar in mijn tijd focuste het onderwijs wel nog op de belangrijke zaken zoals taalbeheersing. Mijn excuses.![]()
Maar zie je daar meer taalfouten dan hier? En ik dacht dat je jezelf niet aan X durfde blootstellen?
Dus toch wel? Een voorzichtig begin. Bank vooruit en een kus van de juf.
Euh neen. Zelfs met je eigen posts slaag je erin deze te verkrachten. Leer eens met citaten werken. Dan discussieer je tenminste eerlijk.KV schreef: ↑10 april 2025, 19:35Van begrijpend lezen gesproken zeg ....CarpeNoctem schreef: ↑10 april 2025, 16:37 Niet op ingegaan? Naast je schrijven is ook je begrijpend lezen voor verbetering vatbaar. Ik citeer mezelf:
De vraag was klaar en duidelijk hoe je een goede deal ziet tussen enerzijds Trump en de VS en anderzijds Meloni
Citaat van KV:
Antwoord van mezelf:
Zie je nu hoe je eerlijk discussieert? Al die verdraaiingen komen je geloofwaardigheid echt niet ten goede.CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2025, 23:07Zowel Trump als Meloni zijn verkozen door het volk en moeten niet veel weten van politiek correct geneuzel. Dat zijn toch al wat raakpunten die de kans op slagen vergroten. Maar Trump blijft natuurlijk zijn narcistische zelf. Altijd afwachten.
Ah, ok. Dat verklaart veel.
Maar ik zou denken van wel? Russisch, Koreaans en Chinees lijken me wat het absolute minimum te zijn om het in linkse middens ietwat ver te schoppen.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Lol! Trump respecteert geen enkele vrouw. Vrouwen zijn voor hem handelswaar. Meloni heeft dat niet door. Ze denkt dat ze respect kan verdienen door hem naar de mond te praten.voorheenCP1234 schreef: ↑9 april 2025, 19:39 1- ze respecteren elkaar, dat is al belangrijk als je een constructieve dialoog wil voeren
Oh boy.voorheenCP1234 schreef: ↑9 april 2025, 19:392- geen van hun beide zijn fan van de "EU-dictator" en oorlog stookster Ursula
Natuurlijk. Trump wil een akkoord dat nadelig is voor Europa, en Meloni wilt een akkoord in de hoop enige geloofwaardigheid te vererven als politica.
Het probleem in deze tijd en met dit onderwerp is dat je sarcastische humor niet meer herkent. De werkelijkheid is gekker dan de gekste mop, en sarcastische humor blijkt soms echt serieus bedoeld geweest.voorheenCP1234 schreef: ↑9 april 2025, 19:39 Misschien hadden ze Orban ook nog kunnen meesturen maar dat zou voor Ursula dan weer onbespreekbaar zijn ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Geen probleem voor mij hoor ... je doet het enkel jezelf aan volgens mij.
Ondertussen 2 jaar geleden:
Je maakt zelf de keuze aan wat voor "conversaties" je op een forum wenst deel te nemen en op welke manier.
En afhankelijk daarvan mag je ook andere en/of van anderen reacties verwachten.