Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
Re: Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
Spaarplan schreef: ↑Vandaag 07:55Voor de hardwerkende (arme) Amerikaan maakt het geen bal uit, de herverdeling van arm naar rijk zal niet ophouden en nog toenemen. De levensverwachting zal verder afnemen. Hopelijk doen de Republikeinen ook iets goed: de grenzen sluiten en illegalen terug sturen. Dat zal niet gebeuren, niet in het belang van de rijken.CarpeNoctem schreef: ↑Vandaag 06:52 't Ziet er goed uit:
Maar 4 jaar geleden deed het dat ook en we weten allemaal wat er toen is gebeurd ...
Vel, beer en verkopen ...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Trump heeft duidelijk gewonnen, geen probleem om dat te erkennen, maar mag het dat sommige mensen het liever anders hadden gezien? Moet je dat nu altijd weer framen als linkse rakkers of zelfs marxisten die er niet tegen kunnen en niet democratisch zijn? Zitten mensen echt maar in twee vakjes voor jou?voorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 12:03 Triestig trouwens hoe de linkse rakkers er niet tegen kunnen dat een rechts president zo'n overwinning behaalt.
Maar ja, Marxisten en democratie, dat is een brug te ver zeker ...
Wat het wordt zullen we nog wel zien. Zoals gezegd, spektakel is alvast gegarandeerd. Een belangrijke vraag voor mij is of hij zal proberen een president te zijn voor alle Amerikanen, dan wel of hij revanchistisch zal zijn zoals in zijn campagne.
Het is nog een voordeel dat er niet moet getwijfeld worden aan de verkiezingsuitslag.
We zullen zien hoe inflatie en staatsschuld de komende jaren zullen evolueren in de VS en elders onder maga-nomics.
We zullen zien hoe inflatie en staatsschuld de komende jaren zullen evolueren in de VS en elders onder maga-nomics.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
FTFY
True.
Wat de staatsschuld betreft vrees ik ervoor. Tijdens zijn eerste ambtstermijn heeft hij die ook verder laten oplopen.
Nu, met de greenback als reservemunt voor pakweg de halve wereld is dat een pak minder desastreus dan voor den Belziek
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Grappig toch. Wanneer een enkele vreemdeling het land binnenkomt op zoek naar een betere toekomst dan willen we deporteren, maar wanneer die vreemdelingen met leger en al binnenvallen dan is het OK want we willen "vrede".
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Het probleem met de verkiezingsuitslag is niet de uitslag zelf, maar wel de legitimatie die sommigen daar in zien om hun ignorantie te maximaliseren. Alsof dat een soort bewijs is dat ze gelijk hadden...croesus schreef: ↑Vandaag 12:29 Trump heeft duidelijk gewonnen, geen probleem om dat te erkennen, maar mag het dat sommige mensen het liever anders hadden gezien? Moet je dat nu altijd weer framen als linkse rakkers of zelfs marxisten die er niet tegen kunnen en niet democratisch zijn? Zitten mensen echt maar in twee vakjes voor jou?
Wat het wordt zullen we nog wel zien. Zoals gezegd, spektakel is alvast gegarandeerd. Een belangrijke vraag voor mij is of hij zal proberen een president te zijn voor alle Amerikanen, dan wel of hij revanchistisch zal zijn zoals in zijn campagne.
Bekijk het langs de positieve kant: Europa zal misschien eindelijk de broodnodige stappen nemen om zelfredzaam te worden, een eigen militaire macht uit te bouwen, de economie te heruitvinden etc. En voor de rest zal het zeker geen saaie ambtstermijn worden. Vorige keer werd hij per ongeluk president, maar deze keer kan hij voluit gaan (een derde ambstermijn is immers onmogelijk) in zijn bijzondere fratsen.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Ondertussen tikt IWDA een nieuw record aan.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik was niet voor Trump maar in deze volg ik je: ik kijk geamuseerd toe ipv mij te ergeren
Zoals het een goede democraat past: het volk heeft gesproken en heeft gelijk (ook al was het niet mijn keuze).
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Elk nadeel heeft zijn voordeel
Laatst gewijzigd door VincentVega op 6 november 2024, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Oei, het indekken tegen beloftes die niet waargemaakt zullen worden begint al...CarpeNoctem schreef: ↑Vandaag 12:44Wat de staatsschuld betreft vrees ik ervoor. Tijdens zijn eerste ambtstermijn heeft hij die ook verder laten oplopen.
Nu, met de greenback als reservemunt voor pakweg de halve wereld is dat een pak minder desastreus dan voor den Belziek
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Brembos verliest nog meer van zijn pluimen …voorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 11:57Bremtrol, ken uw geschiedenis, Hitler heeft nooit een meerderheid gehad bij verkiezingen, Trump heeft een triple win: President - Senaat - Parlement gewonnen met miljoenen stemmen meer !
Maar zo'n uitspraak is natuurlijk normaal van een trol ...
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Alleszins, barre tijden voor wie graag huisdieren eet.