Peiling: voor wie zou jij stemmen voor president van de VS?
Re: Peiling: voor wie zou jij stemmen voor president van de VS?
Dank om deze treffende illustratie te leveren van wat ik bedoelde (de teneur van vele spaargidsers).MoreOrLess schreef: ↑3 september 2020, 19:34De rechts-conservatieve president Ronald Reagan werd ook beschuldigd van seniliteit en dementie. (En trouwens nog heel wat meer.) Hij was 78 aan het einde van zijn 2de ambstermijn als president. Zo'n 'beschuldiging' is voor de hand liggend, of ze nu voor een republikeinse of democratische kandidaat op leeftijd geldt.
Joe Biden is 77 en Donald Trump is 74. Zo veel scheelt dat dus niet, maar het is wel Biden die meteen als seniel/dement weggezet wordt, terwijl de afgelopen jaren enkel duidelijk gebleken is dat Trump ze niet allemaal op een rij heeft. Zo voor de hand liggend vind ik die 'beschuldiging' (zoals jij het noemt) t.a.v. Biden dus niet. Waarom dan niet t.o.v. Trump?
Ja, ik herinner me Ronald Reagan ook nog en de spot die met hem gedreven werd door de poppen in Spitting Image (samen met Thatcher en co). De makers van dat programma zouden er nu ook (met Biden en Trump) een vette kluif aan gehad hebben.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's een terechte opmerking, en een hiaat in deze peiling.
Eigenlijk moet je als stemmer ervan uitgaan dat je VS-burger bent. Je kunt als Europeaan menen dat Trump al die freeloaders in de Navo gaat aanpakken en dus beter af bent met Biden terwijl je toch meent dat Trump de betere president voor de VS is.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ach, maak u geen illusies. Ik verkeer beroepshalve nogal eens in kringen van psychiaters en psychologen. Op Donald Trump worden voortdurend, alsmaar door, ellenlange psychiatrische handboeken toegepast. Voor zover ik het nog volg is de consensus nu dat Trump een 'narcistische pervert' is. Andere koosnaampjes zoals 'psychopaat' laat ik hier voor alle gemak nu buiten beschouwing.jeff schreef: ↑3 september 2020, 20:35 Joe Biden is 77 en Donald Trump is 74. Zo veel scheelt dat dus niet, maar het is wel Biden die meteen als seniel/dement weggezet wordt, terwijl de afgelopen jaren enkel duidelijk gebleken is dat Trump ze niet allemaal op een rij heeft. Zo voor de hand liggend vind ik die 'beschuldiging' (zoals jij het noemt) t.a.v. Biden dus niet. Waarom dan niet t.o.v. Trump?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Rare poll, ik stem op Trump en d'er komt een stem bij Biden bij.
Dat spel is hier ferm vervalst.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Per post gestemd misschien?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Misschien ben je ook seniel/dement aan het worden.
Holaba, ik ben geen fan van Trump. Ik geef hier alleen de hypocrisie weer van het ene kamp t.o.v. het andere en omgekeerd. Ook geen fan van Biden overigens.
@MoreorLess:
Sorry voor het misverstand, mijn antwoord was niet aan jou gericht, maar ik reageerde (ironisch) op de post van Spruitekop.
Sorry voor het misverstand, mijn antwoord was niet aan jou gericht, maar ik reageerde (ironisch) op de post van Spruitekop.
Punt 1, juist niet (zie drie).CarpeNoctem schreef: ↑3 september 2020, 18:53 Je zoekt het veel te ver(1), dat heeft hier nul en generlei wetenschappelijke waarde(2), het is enkel ter leeringhe (3/1)ende vermaeck(3/2).
Punt 2, volledig mee eens.
Punt 3, waarom denk je dat ik mee zwans? Alleen voor deel 2 want punt 1 is er ver over.
Het eerste kan ik bij gebrek aan de juiste scholing (ik behoor niet tot de hoogopgeleiden) en vooral omdat ik de mens nooit persoonlijk ontmoet heb niet bepalen.Hij is nu al seniel/dement. Een stem voor Biden komt neer op één voor Harris.
Het tweede heb je heel goed begrepen.
Dan hebben de democraten dat tactisch heel goed gezien.Ik herhaal: wie voor Biden kiest moet beseffen dat hij eigenlijk voor Harris kiest. Da's geen waardeoordeel, je kunt perfect Harris boven Trump verkiezen. Maar Biden gaat gegarandeerd geen 4 jaar meer uitdoen.
Harris had in de US geen kans tegen Trump. Laat Biden maar de stemmen als uncle Joe binnenhalen (of iemand knetter of dement is kan de doorsnee keizer daar blijkbaar toch niet veel schelen) zodat Harris de echte beslissingen kan nemen.
Nu zelf niet moeilijk gaan doen hè.CarpeNoctem schreef: ↑3 september 2020, 20:41 Da's een terechte opmerking, en een hiaat in deze peiling.
Er kan geen hiaat in een peiling zitten als ze geen enkele waarde heeft.
Je hebt toch niet per post gestemd?Spruitekop schreef: ↑3 september 2020, 20:44 Rare poll, ik stem op Trump en d'er komt een stem bij Biden bij.
edit: iemand was me voor. Ik wordt blijkbaar seniel en dement. In elk geval te traag.
Net zoals bij de verkiezingen in je eigen land blijf je dus ook deze keer gewoon thuis?MoreOrLess schreef: ↑3 september 2020, 21:03 Holaba, ik ben geen fan van Trump. Ik geef hier alleen de hypocrisie weer van het ene kamp t.o.v. het andere en omgekeerd. Ook geen fan van Biden overigens.
Jawel, maar deze keer zal het niet om medische redenen (nausea) zijn
Euhm ... kan je die poll niet inrichten op basis van het Amerikaans systeem?
Ik ben van Antwerpen en stem op Trump.
Ik ben van Antwerpen en stem op Biden.
Ik ben van Limburg....
...
Een Antwerpse stem is meer waard dan een Limburgse
Ik ben van Antwerpen en stem op Trump.
Ik ben van Antwerpen en stem op Biden.
Ik ben van Limburg....
...
Een Antwerpse stem is meer waard dan een Limburgse
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Voilà, ze staan terug gelijk. Kwestie van de spanning erin te houden ( and this thread alive).