Peiling: voor wie zou jij stemmen voor president van de VS?
Re: Peiling: voor wie zou jij stemmen voor president van de VS?
haelewyn schreef: ↑15 juli 2024, 21:21Aan mij moet je niets verantwoorden hoor.
Het valt mij op dat je voor de ene kant zeer veel moeite doet tegen de andere kant en dat het nooit omgekeerd is. Dat moet je zelf weten en je doet wat je wil.
Waarom blijf jij zeggen dat het om kanten gaat? Nog een keer ben ik proberen tussenkomen voor Satsurfer omdat die gewoon inhoudelijk heel interessant was (en echt niet over politiek). Maar hij liet zich te veel opjutten en te ver drijven. Het einde heb ik zelfs niet meegemaakt. En bij Mattia was het ook te laat, voor ik wist dat ze die ook aan het buitenwerken waren. Ook geen "kantenmens". Belegger, buiten gepest door de Bogles. Het gaat mij om individuen, wat boeien die 2 kampen mij.
Verder.. ja.. misschien een teer onderwerp :
Ik ben niet van de eerste en oudste garde maar ik heb hier al veel mensen zien gaan. Zien terugkomen open en bloot. Of zien terugkomen maar dan wat verdoken.
Enkele leden die gemist worden, ook door mij .. zijn definitief weg.
Dat komt door niemand in het bijzonder. Niet door links of rechts.
Alles wat telt : A of B wil niet meer (of heel even niet meer) komen spelen en dat is alleen zijn of haar keuze.
Als er nu wat minder linksen hier zouden geweest zijn, waren er minder van rechts weg.
Ligt enkel aan die die weggaan.
Te gemakkelijk.
Ik vind dat Abatoetnie hier voor niemand moet onderdoen. Alleen vertelt hij misschien niet wat je liefst hoort.
Er zitten hier veel zwakkere "discussieerders" die je ongetwijfeld meer genegen bent.
Dit is ook echt nonsens. Als je nu nog niet door heb dat ik het irritant vind als mensen de logica niet (kunnen) respecteren en niet fatsoenlijk kunnen argumenteren . Ik ben het beu om te blijven duiden op alles wat niet klopt in wat ze zeggen. En hoeveel keer meng ik mij in de inhoud van die links-rechtse keet? Zie je het echt niet of ben je van slechte wil Haelewyn? Wat ik het liefste hoor zijn steekhoudende argumenten. Met CN ben ik het dikwijls ook niet eens, maar hij praat iedereen (jou inclusief) onder tafel. Dat is wat ik respecteer. Abatoetnie reikt niet tot de enkels van CN. Waar hij het over heeft, doet er zelfs niet toe. Maar zijn gedrag nu, dat helpt ook echt niet.
Bv. van het genre : ik antwoord niet meer op jouw posts want ik kan niet winnen.
Die is er nog
absoluut zeker van !
Allee, ... te laat voor koffie. Ik ga vanavond hopelijk eens vroeg slapen.
-------
We gaan het niet eens worden.
Cn praat mij niet onder tafel... lol. Te zien over welk onderwerp je aan het denken bent ook wel.
Zeker niet met valabele argumenten en ook niet met volksverlakkerij.
Ik word het soms wel moe om de discussie te blijven voeren.
Met argumenten antwoorden die ik nonsens vind.. -ik zie er hier bij jou nu ook een paar- zegt mij alleen dat het tijd is om er mee op te houden en de andere zijn waarheid te gunnen.
Veel leden vinden dat, als ze het laatste woord gehad hebben, dat dat een overwinning is. Of ze zijn een beetje megalomaan. Dat vind ik een afknapper en zeker tijd om de discussie te stoppen.
Ik vind dat een bewijs van oervervelend zijn. Zeveren om te zeveren.
Jij vindt dat wellicht redenaarskunst.
En daar maak ik me soms zeker ook wel aan schuldig (dat oervervelend zijn) maar ik onthou het principe wel.
Cn praat mij niet onder tafel... lol. Te zien over welk onderwerp je aan het denken bent ook wel.
Zeker niet met valabele argumenten en ook niet met volksverlakkerij.
Met argumenten antwoorden die ik nonsens vind.. -ik zie er hier bij jou nu ook een paar- zegt mij alleen dat het tijd is om er mee op te houden en de andere zijn waarheid te gunnen.
Veel leden vinden dat, als ze het laatste woord gehad hebben, dat dat een overwinning is. Of ze zijn een beetje megalomaan. Dat vind ik een afknapper en zeker tijd om de discussie te stoppen.
En daar maak ik me soms zeker ook wel aan schuldig (dat oervervelend zijn) maar ik onthou het principe wel.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 15 juli 2024, 23:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Misschien moet je eens proberen niet met een vooringenomen (omdat net hij het is) bril te lezen wat hij schrijft.
Hij verwoordt perfect om jou een aantal inzichten te doen verkrijgen. Verwijt hem dus niet dat je niet bij machte bent , het niet te snappen.
Maar hoe jij hem hier loopt af te doen is ronduit belachelijk en slaat werkelijk nergens op.
Ik ben het met niets eens van wat je schrijft. Jij moet niet zeggen hoe ik dingen lees, dat weet alleen ik. Hoe hij verwoordt, daar heb ik ook een heel andere mening over. Ik heb hierboven trouwens op een aantal redeneerfouten gewezen. Dat ik het niet zou snappen is helemaal hilarisch . Al zeg je strikt genomen eigenlijk dat ik niet bij machte ben om het niet te snappen .KV schreef: ↑15 juli 2024, 22:11Misschien moet je eens proberen niet met een vooringenomen (omdat net hij het is) bril te lezen wat hij schrijft.
Hij verwoordt perfect om jou een aantal inzichten te doen verkrijgen. Verwijt hem dus niet dat je niet bij machte bent , het niet te snappen.
Maar hoe jij hem hier loopt af te doen is ronduit belachelijk en slaat werkelijk nergens op.
Je moet de dubbele negotiatie er wel nog uithalen.
Ik lees dat in een enkele negotiatie.
Wat ik CN wel wil nageven by the way : een eindeloze discussie met de man kan je nooit winnen want die typt zelfs in zijn slaap verder.
Ik lees dat in een enkele negotiatie.
Wat ik CN wel wil nageven by the way : een eindeloze discussie met de man kan je nooit winnen want die typt zelfs in zijn slaap verder.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het is J. D. Vance geworden. Mij niet zo bekend. Ik zal me moeten inlezen.CarpeNoctem schreef: ↑15 juli 2024, 19:14En dan back on topic:
Trump zou vandaag zijn running mate aankondigen. Zelf hoop ik wel wat op Vivek Ramaswamy.
Bedankt. En ik ken ook het verschil tussen een negotiatie en een negatie
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Jip
Maar zelfs jij schrijft al eens een foutje of wordt gepakt door de autocorrect. Als die op Engels staat bijvoorbeeld.
Maar zelfs jij schrijft al eens een foutje of wordt gepakt door de autocorrect. Als die op Engels staat bijvoorbeeld.
Ik ben ook wat aan het inlezen:
https://www.project2025.org/playbook/
Moest het je interesseren. Best wel interessant leesvoer.
https://www.project2025.org/playbook/
Moest het je interesseren. Best wel interessant leesvoer.
haelewyn schreef: ↑15 juli 2024, 22:07 Als je zelfs satsurfer interessant vond is dat een extra reden om er hier en nu mee te stoppen met de discussie.
Cn praat mij niet onder tafel... lol. Zeker niet met valabele argumenten en ook niet met volksverlakkerij.
Wat bedoel je? Namen noemen.
Hangt er vanaf (hoe en wat). Of het redenaarskunst IS .
Trouwens, Haelewyn, ik vind jou de 2e beste prater van het forum. Helaas zitten de beste altijd in de kroeg, waardoor ik hier soms veel te veel tijd verpruts .
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Back on topic, ik denk dat Trump een gedroomde running mate heeft gekozen die hem zeker geen windeieren zal leggen.
Behalve zijn standpunt over Oekraïne, wat dan weer wel het standpunt is van vele Amerikanen, denk ik dat deze man een zeer klare visie heeft en eindelijk een leeftijd om een geslaagde machtsovername te doen; eventueel zelfs voor het einde van een mogelijke tweede ambtstermijn van Trump.
Behalve zijn standpunt over Oekraïne, wat dan weer wel het standpunt is van vele Amerikanen, denk ik dat deze man een zeer klare visie heeft en eindelijk een leeftijd om een geslaagde machtsovername te doen; eventueel zelfs voor het einde van een mogelijke tweede ambtstermijn van Trump.
Make Spaargids " Great Again ! "
Ook niet als die uit een context van (bijvoorbeeld) een satirisch artikel werden gehaald
Dan is het misschien eens een goed idee om in wat Humo's te gaan bladeren. Daarvoor moet je als lezer niet rap gechoqueerd zijn, zoals het voor een satirisch tijdschrift hoort.
PS: het uit zijn context getrokken citaat van Stijn Meuris komt trouwens uit de 'eindejaarsvragen van Humo'.
En wat dan met vrije meningsuiting? Vrije meningsuiting staat nochtans in de grondwet van zowat alle democratische landen. Volgens mij ben je nu zelf de snowflake aan het uithangen. En dan de context, uiteraard speelt dat een rol, mocht alles droog op papier gezet worden wat je in het dagelijks omgangsleven hoort en soms zelf zegt... En zelfs als het gemeend was, het is maar een mening van een individu zonder wetgevende of uitvoerende macht.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nefertari, zoiets ben ik niet van jou gewoon. Humo omschrijven als een satirisch tijdschrift is de waarheid geweld aandoen.
Dat citaat was helemaal niet uit zijn context getrokken.
Hier het volledig citaat (dat het enkel maar erger maakt):
En natuurlijk passen de ondervraagden hun antwoorden aan aan het publiek van Humo (links politiek-correct), en ik verdenk er Meuris ook niet van dat hij daadwerkelijk oproept om de VS-president af te knallen. Maar toch, dit blijft kwalijk.
Om het goed te doen bij het Humopubliek moet er natuurlijk het obligate Trump-gebash bij. Maar de ene doet dat toch al wat genuanceerder dan de ander:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dat dat van Meuris daaruit kwam, had ik al geraden aan de formulering ("wens ik"). Die context rechtvaardigt zeker niks, integendeel. Als dat je eindejaarswensen zijn .Nefertari schreef: ↑16 juli 2024, 10:47Ook niet als die uit een context van (bijvoorbeeld) een satirisch artikel werden gehaald
Dan is het misschien eens een goed idee om in wat Humo's te gaan bladeren. Daarvoor moet je als lezer niet rap gechoqueerd zijn, zoals het voor een satirisch tijdschrift hoort.
PS: het uit zijn context getrokken citaat van Stijn Meuris komt trouwens uit de 'eindejaarsvragen van Humo'.
Zelfs binnen de context van satire vind ik het niet kunnen. Je kan veel zeggen om te lachen, maar wensen dat iemand afgeknald wordt of zelfs overwegen om dat zelf te doen, kan echt niet, nooit, ook niet als "grap". Humo is al lang niet meer zo satirisch trouwens.