Pensioen deal juli 2023 - min pensioen - 20j effectief gewerkt
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Pensioen deal juli 2023 - min pensioen - 20j effectief gewerkt
Ik dacht nochtans, jij intellectueel wezende, dat je ging doorhebben dat ik je tekst letterlijk over heb genomen om aan te tonen dat je net hetzelfde doet wat je de andere verwijt. Blijkbaar heb je dan toch af en toe een zwak momentje.m-peeters schreef: ↑7 april 2024, 07:37Spiegelgedrag. Wat een ander over jou zegt, zeg jij over een ander. Je neemt zelf letterlijk bepaalde zinsdelen over.Abatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 22:40 Ahum ... iets met de pot en de ketel misschien ? Je maakt altijd weer dezelfde fout, anderen, die je eigenlijk nauwelijks of niet kent, zomaar een reeks eigenschappen toedichten en liefst negatieve eigenschappen (als ze jouw mening niet delen).
Spaar me daarvan, je bent niet direct het soort persoon waar ik me graag aan zou spiegelen.
Ik ken je inderdaad niet ... maar uit je uitspraken hier op het forum kan ik me een beeld vormen (of speel je hier maar een rolletje ?) van het type mens dat je bent (en ja het zijn aannames maar je doet precies hetzelfde over anderen dus waarom zou ik me geen beeld mogen vormen ?) ... langs de andere kant misschien ben je wel mijn vriendelijke buurman en zitten we nu naar elkaar te zwaaien, wacht hij roept me
-
- Full Member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben nog iets ouder, volgende maand 58. En ik heb verleden week een Leemanske gedaanAbatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 22:40Ikzelf ben halfweg de 50, ik denk dat ik net iets dichter bij de realiteit sta wat betreft die pensioendatum en haalbaarheid van werk op "oudere" leeftijd.
Ik heb me dus - in gezamenlijk overleg met mijn werkgever - laten ontslaan. Dit jaar werk ik 40 jaar, met mijn vooropzeg erbij zit ik al halfweg 2027 om op SWT te gaan. Maar daarvoor moet wel de CAO verlengd worden. Daarom zit er een opschortende voorwaarde bij dat ontslag. Indien de CAO niet verlengd wordt kan ik eventueel nog twee jaar langer blijven.
Maar op 1 mei 27 kan ik ook op vervroegd pensioen, dit levert zo'n €200 extra per maand op tot in 2033 (ivm SWT). Maar dan krijg je wel minder bij je volledig pensioen. Een beetje inschatten hoe lang je denkt te leven dus...
Voor het moment is het niet zo dat ik met tegenzin naar het werk trek, maar wie weet hoe ik me voel binnen 3 jaar?
ACV-voorzitter Marc Leemans laat zich ontslaan om werkloosheidsuitkering te krijgen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Welke aannames heb ik al over jou gemaakt in deze discussie? Jij bent daar sterk in: zodra iemand een mening verkondigt die je niet aanstaat, begin je heel persoonlijk te worden. Je stapt dan over naar persoonlijke veronderstellingen en aannames en dat over over iemand die je niet kent.Abatoetnie schreef: ↑7 april 2024, 10:08Ik dacht nochtans, jij intellectueel wezende, dat je ging doorhebben dat ik je tekst letterlijk over heb genomen om aan te tonen dat je net hetzelfde doet wat je de andere verwijt. Blijkbaar heb je dan toch af en toe een zwak momentje.
Spaar me daarvan, je bent niet direct het soort persoon waar ik me graag aan zou spiegelen.
Ik ken je inderdaad niet ... maar uit je uitspraken hier op het forum kan ik me een beeld vormen (of speel je hier maar een rolletje ?) van het type mens dat je bent (en ja het zijn aannames maar je doet precies hetzelfde over anderen dus waarom zou ik me geen beeld mogen vormen ?) ... langs de andere kant misschien ben je wel mijn vriendelijke buurman en zitten we nu naar elkaar te zwaaien, wacht hij roept me
Zelf in je laatste bericht aan mij kan je het niet laten: … intellectueel wezende … soort persoon … type mens … allemaal niet zo’n fraaie veronderstellingen over mij als persoon.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 7 april 2024, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben zo vrij geweest om eens terug te gaan en te zien waar deze discussie ontspoorde:
- deze reactie van mij deed je blijkbaar steigeren: inhoudelijk kan je het oneens zijn maar ik denk niet dat ik ergens persoonlijk word naar jou toe.
Soit, het weer is goed. Tijd voor een fietstochtje en een pintje
- deze reactie van mij deed je blijkbaar steigeren: inhoudelijk kan je het oneens zijn maar ik denk niet dat ik ergens persoonlijk word naar jou toe.
- en dit is jouw reactie hierop: je geeft een aantal inhoudelijke maar ook persoonlijke opmerkingen. De persoonlijke zaken heb ik in rood gezet.m-peeters schreef: ↑6 april 2024, 12:10
Anekdotisch : hoeveel % van diegenen die vervroegd pensioen gaan zijn bouwvakkers?
Juist, een kleine minderheid.
Van bouwvakkers zou ik het nog kunnen begrijpen want dat is een zwaar maar vaak zijn het net mensen met een niet zo zwaar beroep. Op de lijst van zware beroepen bij de overheid - want enkel in de overheidssector bestaat zo’n lijst niet in de privé-sector - staan onder meer leerkrachten in het kleuter, lager, secundair, bijzonder en beroepsonderwijs. Met alle respect maar dat is toch van een andere categorie dan bouwvakkers.
Je had vermoedelijk een veel meer objectieve discussie met mij kunnen hebben indien je jouw commentaar had beperkt tot de tekst in zwart, de inhoudelijke zaken.Abatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 13:04 Ik zou je wel eens graag op je 60e voor een klas van "hun nog in hun broek doende" kleuters van 3 jaar willen zien staan.
Anekdotisch, het was louter als voorbeeld bedoeld en dit kan van vele beroepen gezegd worden.
Ik zou wel eens - met alle respect - willen weten in welke leeftijdscategorie je zit ? Binnen hier en zoveel jaar ga je wel anders reageren.
Empathie en je in de situatie van een andere stellen is niet direct een van je sterkte kanten vrees ik. Ik ben ook geen kleuterleider maar kan me voorstellen dat dit wel degelijk een zwaar beroep is, niet voor die 22-jarige starter in het beroep, wel voor die 60-jarige vrouw. Dit kan trouwens van veel beroepen gezegd worden, de zwaarte van een beroep is ook afhankelijk van de persoonlijke situatie van een mens ... maar dat is wellicht totaal niet van belang voor jou
Soit, het weer is goed. Tijd voor een fietstochtje en een pintje
-
- Full Member
- Contacteer:
Zie hieronder ... over persoonlijke veronderstellingen gesproken :m-peeters schreef: ↑7 april 2024, 11:01 Welke aannames heb ik al over jou gemaakt in deze discussie? Jij bent daar sterk in: zodra iemand een mening verkondigt die je niet aanstaat, begin je heel persoonlijk te worden. Je stapt dan over naar persoonlijke veronderstellingen en aannames en dat over over iemand die je niet kent.
Zelf in je laatste bericht aan mij kan je het niet laten: … intellectueel wezende … soort persoon … type mens … allemaal niet zo’n fraaie veronderstellingen over mij als persoon.
Je klaagt over de splinter in het oog van de andere terwijl je er zelf een balk hebt zitten.
En als je in een discussie waarover het over pensioenleeftijd gaat het belang van leeftijd niet inziet als het over al of niet lang(er) werken gaat dan heeft het weinig zin om te discussiëren.
Zie je dan echt niet in dat het gemakkelijk praten is als (ik zeg maar iets) 35-jarige dat die 55+'er op ziekteverlof zit en het helemaal niet zitten op langer te werken terwijl je zelf nog in de fleur van je leven zit ?
Mijn fietstochtje zit er ondertussen op, veel te veel wind. Bier drink ik niet, het schijnt dat je hersencellen afsterven hierdoor en aangezien ik er blijkbaar al niet veel meer heb ...
Kijk even naar de datum en tijdstip en dan zal je zien wanneer de discussie is ontspoord en vanaf wanneer de persoon werd gespeeld in plaats van de bal LOLAbatoetnie schreef: ↑7 april 2024, 15:43 Zie hieronder ... over persoonlijke veronderstellingen gesproken :
Je klaagt over de splinter in het oog van de andere terwijl je er zelf een balk hebt zitten.
Tip: het begon bij de reactie van ene Abatoetnie van gisteren om 13u04.
Daar heb je wel heel lang over moeten nadenken. Maar goed, mijn leeftijd doet er niet toe.Abatoetnie schreef: ↑7 april 2024, 15:43En als je in een discussie waarover het over pensioenleeftijd gaat het belang van leeftijd niet inziet als het over al of niet lang(er) werken gaat dan heeft het weinig zin om te discussiëren.
Zie je dan echt niet in dat het gemakkelijk praten is als (ik zeg maar iets) 35-jarige dat die 55+'er op ziekteverlof zit en het helemaal niet zitten op langer te werken terwijl je zelf nog in de fleur van je leven zit ?
De discussie gaat niet over mij of mijn leeftijd
En zoals al eerder aangehaald, de enige reden dat je naar mijn leeftijd vroeg was om jou munitie te verschaffen.
- Als mijn antwoord je niet bevalt (middelbare of hoge leeftijd), dan geloof je me toch niet (zoals je zelf aangeeft ).
- Als mijn antwoord wel in jouw verhaaltje past (jeugdige leeftijd), dan pak je mij daarop.
Abatoetnie schreef: Als je al anoniem je leeftijd niet durft zeggen dan ben je maar een flauwerik hoor. Niet dat ik je zou geloven trouwens, je zou je werkelijke leeftijd aanpassen om het te doen passen in je verhaaltje. Ikzelf ben halfweg de 50, ik denk dat ik net iets dichter bij de realiteit sta wat betreft die pensioendatum en haalbaarheid van werk op "oudere" leeftijd. Ik vermoed dat jij een beetje in de leeftijdscategorie van Stijn Baert zit, die kan ook zo goed "memmen" over langer werken ... gemakkelijk, als je net je puberteit bent ontgroeit.
+1Abatoetnie schreef: Ik vermoed dat jij een beetje in de leeftijdscategorie van Stijn Baert zit, die kan ook zo goed "memmen" over langer werken ... gemakkelijk, als je net je puberteit bent ontgroeit.
Dat was een vergissing.Abatoetnie schreef: ↑7 april 2024, 10:11LOL, dat komende van iemand die hier al een paar keer is gebannen omwille van persoonlijke aanvallen.
Nog iemand die zich liever baseert op vermoedens en aannames, en die liever op de man speelt dan inhoudelijk te gaan.
Ging het hier niet over al dan niet vervroegd met pensioen mogen gaan in plaats over mij en mijn leeftijd?
Maar goed, ik voel me geflatteerd dat er zoveel belangstelling is in mij en mijn leeftijd LOL
On topic: ik heb nergens gezegd - in tegenstelling tot mijn vriend Stijn Baert - dat mensen langer moeten gaan werken. Ik heb alleen enkele kritische noten geplaatst bij welke beroepen allemaal als een zwaar beroep moeten beschouwd worden en dus in aanmerking komen voor vervroegde uittreding.
Misschien kunnen jullie samen met laeka en doorwinterd na de vakantie aansluiten bij de kleuterklas. Ga daar een beetje ruzie maken. Dit forum begint hoe langer hoe meer een karikatuur te worden.
Van harte gefeliciteerd met je beslissing, Carpe. Hopelijk gooit je sector-CAO geen roet in je eten. Enjoy!CarpeNoctem schreef: ↑7 april 2024, 10:47Ik ben nog iets ouder, volgende maand 58. En ik heb verleden week een Leemanske gedaanAbatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 22:40Ikzelf ben halfweg de 50, ik denk dat ik net iets dichter bij de realiteit sta wat betreft die pensioendatum en haalbaarheid van werk op "oudere" leeftijd.
Ik heb me dus - in gezamenlijk overleg met mijn werkgever - laten ontslaan. Dit jaar werk ik 40 jaar, met mijn vooropzeg erbij zit ik al halfweg 2027 om op SWT te gaan. Maar daarvoor moet wel de CAO verlengd worden. Daarom zit er een opschortende voorwaarde bij dat ontslag. Indien de CAO niet verlengd wordt kan ik eventueel nog twee jaar langer blijven.
Maar op 1 mei 27 kan ik ook op vervroegd pensioen, dit levert zo'n €200 extra per maand op tot in 2033 (ivm SWT). Maar dan krijg je wel minder bij je volledig pensioen. Een beetje inschatten hoe lang je denkt te leven dus...
Voor het moment is het niet zo dat ik met tegenzin naar het werk trek, maar wie weet hoe ik me voel binnen 3 jaar?
ACV-voorzitter Marc Leemans laat zich ontslaan om werkloosheidsuitkering te krijgen
Laat iedereen die na 1980 ( willekeurig jaartal) geboren is, ook maar eerst eens 40 jaar effectief werken.
-
- Full Member
- Contacteer:
We zitten toch nog altijd in de kroeg ?
Het serieuze gedeelte van het forum dient om serieus bezig te zijn, in de kroeg mag er toch eens gezeverd en waarom niet geruzied worden ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Je hebt kritische noten over wat al of niet een zwaar beroep is ? Dit zijn toch ook "aannames" (het woord dat je zo graag laten vallen), hoe zou jij kunnen weten of de aangehaalde beroepen al of niet een zwaar beroep zijn ? Heb je zodanig veel werkervaring dat je al eens van allemaal hebt geproefd misschien ? Weet jij of het werk van een treinconducteur, vrachtwagenbestuurder, kleuterleider, onderwijzer, politieagent, administratief bediende, postbode, enz. al of niet zwaar is ? En zo ja, als je het zo goed weet, wat zijn dan je criteria om dat te bepalen ? Lijkt me toch interessant om die "kritische" noten eens goed uit te leggen ?m-peeters schreef: ↑7 april 2024, 18:03 Nog iemand die zich liever baseert op vermoedens en aannames, en die liever op de man speelt dan inhoudelijk te gaan.
On topic: ik heb nergens gezegd - in tegenstelling tot mijn vriend Stijn Baert - dat mensen langer moeten gaan werken. Ik heb alleen enkele kritische noten geplaatst bij welke beroepen allemaal als een zwaar beroep moeten beschouwd worden en dus in aanmerking komen voor vervroegde uittreding.
Wat mij betreft kan ieder beroep "zwaar" zijn, dit kan zowel leeftijds- als persoonsgebonden zijn ... en wat mij betreft kan een dokter daar tot op zekere hoogte een belangrijke rol in spelen om dit persoonsgebonden te bepalen.
Je kan dat nooit objectief bepalen wat een zwaar beroep is. Mensen vroeger laten stoppen op basis van subjectieve criteria lijkt mij niet slim. Je kan beter van de these uitgaan dat alle beroepen zwaar zijn vanaf een bepaalde leeftijd .
Een dokter zou ik het ook niet laten beoordelen. Als je kijkt naar de vele langdurig zieken, zie je dat vele dokters daar al de weg van de "minste weerstand" kiezen.
Het is gewoon een kwestie van langdurig "zieken" en werklozen te activeren en dan ga je mensen met een mooie carrière op een deftige leeftijd kunnen doen stoppen met werken. We zijn veel te braaf ten opzichte van mensen die al jaren niet meer actief bijdragen aan het systeem.
Een dokter zou ik het ook niet laten beoordelen. Als je kijkt naar de vele langdurig zieken, zie je dat vele dokters daar al de weg van de "minste weerstand" kiezen.
Het is gewoon een kwestie van langdurig "zieken" en werklozen te activeren en dan ga je mensen met een mooie carrière op een deftige leeftijd kunnen doen stoppen met werken. We zijn veel te braaf ten opzichte van mensen die al jaren niet meer actief bijdragen aan het systeem.