pensioenspaar"verzekering" - > kapitaal-waarborg ???
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
pensioenspaar"verzekering" - > kapitaal-waarborg ???
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb me net ingeschreven omdat ik met een prangende vraag zit waarop ik nergens een duidelijk antwoord vind.
Vraag : heeft een pensioenspaar"verzekering" of bestaan er pensioenspaar"verzekeringen" (meestal tak 21 met fiscaal voordeel) die KAPITAALWAARBORG geven ?
Opgelet : ik bedoel wel degelijk "verzekeringen" (geen fondsen)
Wat ik her en der gelezen heb, spreekt men altijd over gewaarborgd rendement, maar nergens over gewaarborgd kapitaal.
Alvast dank bij voorbaat voor alle tips en advies.
Groeten,
Peter 248
Ik ben nieuw op dit forum en heb me net ingeschreven omdat ik met een prangende vraag zit waarop ik nergens een duidelijk antwoord vind.
Vraag : heeft een pensioenspaar"verzekering" of bestaan er pensioenspaar"verzekeringen" (meestal tak 21 met fiscaal voordeel) die KAPITAALWAARBORG geven ?
Opgelet : ik bedoel wel degelijk "verzekeringen" (geen fondsen)
Wat ik her en der gelezen heb, spreekt men altijd over gewaarborgd rendement, maar nergens over gewaarborgd kapitaal.
Alvast dank bij voorbaat voor alle tips en advies.
Groeten,
Peter 248
Re: pensioenspaar"verzekering" - > kapitaal-waarborg ???
TAK21 is per definitie met kapitaalswaarborg.
Hoe zou dit kapitaal trouwens kunnen verminderen als er een gegarandeerd positief rendement is?
Bovendien valt TAK21 ook nog onder het depositogarantiestelsel (tot 100.000 €)
Hoe zou dit kapitaal trouwens kunnen verminderen als er een gegarandeerd positief rendement is?
Bovendien valt TAK21 ook nog onder het depositogarantiestelsel (tot 100.000 €)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: pensioenspaar"verzekering" - > kapitaal-waarborg ???
TAK21 is zoals hierboven vermeld met 100% kapitaalsgarantie.
Waar men niet overspreekt en wat ook wel belangrijk is in je keuze is dat de gewaarborgde rente hoger moet zijn dan de inflatie of je centen verdampen ook. We zien dit effect nu al op de spaarboekjes. Echter voor Pensioensparen of langetermijn fiscaal sparen kan dit nadlige effecten hebben gezien je tot je pensioenleeftijd je geld moet laten staan gezien het fiscale voordeel.
Waar men niet overspreekt en wat ook wel belangrijk is in je keuze is dat de gewaarborgde rente hoger moet zijn dan de inflatie of je centen verdampen ook. We zien dit effect nu al op de spaarboekjes. Echter voor Pensioensparen of langetermijn fiscaal sparen kan dit nadlige effecten hebben gezien je tot je pensioenleeftijd je geld moet laten staan gezien het fiscale voordeel.