Pensioenspaarfonds overzetten naar andere bank?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioenspaarfonds overzetten naar andere bank?
Hallo iedereen,
Ik heb momenteel al een flink aantal jaren een pensioenspaarfonds bij Belfius, het Belfius Pension fund balanced plus. Ik heb ook een zicht- en spaarrekening bij deze bank. Nu zou ik de rekeningen stopzetten en overbrengen naar een andere bank, kan ik het fonds behouden of dien ik deze over te zetten naar een andere bank? Kan ik een pensioenspaarfonds over zetten naar een andere bank, of zijn hier kosten aan verbonden? Zo ja, zijn er ook ethisch en duurzame pensioenspaarfondsen op de markt en kan je daarop intekenen zonder dat je andere producten afneemt bij de desbetreffende bank?
Alvast bedankt,
Kristien
Ik heb momenteel al een flink aantal jaren een pensioenspaarfonds bij Belfius, het Belfius Pension fund balanced plus. Ik heb ook een zicht- en spaarrekening bij deze bank. Nu zou ik de rekeningen stopzetten en overbrengen naar een andere bank, kan ik het fonds behouden of dien ik deze over te zetten naar een andere bank? Kan ik een pensioenspaarfonds over zetten naar een andere bank, of zijn hier kosten aan verbonden? Zo ja, zijn er ook ethisch en duurzame pensioenspaarfondsen op de markt en kan je daarop intekenen zonder dat je andere producten afneemt bij de desbetreffende bank?
Alvast bedankt,
Kristien
Re: Pensioenspaarfonds overzetten naar andere bank?
Van Belfius naar .... is alvast de eerste opmerking.
Duurzaam - ethisch de magische verkooptruck vandaag de dag.
En ja overzetten is mogelijk.
Duurzaam - ethisch de magische verkooptruck vandaag de dag.
En ja overzetten is mogelijk.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Behouden is ook mogelijk (dat was ook één van de vragen).
Belfius heeft, in geval dat nuttig is, ook een volledig gratis rekening als ze toch niet actief zou gebruikt worden.
De naam van de rekening is Beats Pulse.
Je kan een bestaande rekening laten omzetten naar een Beats Pulse.
Belfius heeft, in geval dat nuttig is, ook een volledig gratis rekening als ze toch niet actief zou gebruikt worden.
De naam van de rekening is Beats Pulse.
Je kan een bestaande rekening laten omzetten naar een Beats Pulse.
Bedankt voor de antwoorden.
Mag ik hieruit concluderen dat er geen duurzame pensioenspaarfondsen bestaan? Allemaal greenwashing?
Hoeveel kost om een pensioenspaarfonds over te zetten naar een andere bank?
Alvast bedankt!
Mag ik hieruit concluderen dat er geen duurzame pensioenspaarfondsen bestaan? Allemaal greenwashing?
Hoeveel kost om een pensioenspaarfonds over te zetten naar een andere bank?
Alvast bedankt!
ik raad u aan om gewoon niet meer te storten en een nieuw contract aan te gaan bij een andere bank. Opletten dat je nog niet hebt gestort bij Belfius dit jaar, indien wel wachten tot volgend jaar.
Zo spreid je ook het risico onder de fondsen onderling.
Zo spreid je ook het risico onder de fondsen onderling.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- Newbie
- Contacteer:
Maakt het iets uit of het duurzaam is, is rendement niet het belangrijkste?
Je kan inderdaad overstappen...ik zou persoonlijk opteren voor pensioenfonds van Argenta (volgens mij goedkoopste & meeste rendement op LT)
Je kan inderdaad overstappen...ik zou persoonlijk opteren voor pensioenfonds van Argenta (volgens mij goedkoopste & meeste rendement op LT)
Het is wat laat als reactie maar ik heb exact hetzelfde probleem
Er is wel een (grote) adder in het spel.
Toen Rabo alle klanten heeft buitengegooid zijn we het pensioenspaarfonds overgezet naar Argenta.
Op 66 gaan horen om het vrij te krijgen en de bank komt af dat het afgesloten contract met Argenta gebeurt is op 58 jarige leeftijd.
Gezien het contract 10 jaar loopt, kunnen de fondsen pas op 68 vrijkomen.
Niemand had dat ons ooit verteld
Dus pas wat op met het overzetten van contracten van de ene bank naar de andere want het is helemaal geen transfert maar het afsluiten van oud contract en het openen van een nieuw contract.
Toen Rabo alle klanten heeft buitengegooid zijn we het pensioenspaarfonds overgezet naar Argenta.
Op 66 gaan horen om het vrij te krijgen en de bank komt af dat het afgesloten contract met Argenta gebeurt is op 58 jarige leeftijd.
Dus pas wat op met het overzetten van contracten van de ene bank naar de andere want het is helemaal geen transfert maar het afsluiten van oud contract en het openen van een nieuw contract.
Ben je daar zeker van ? Heb zonet gebeld naar mijn Argenta- bankier en die zegt dat dit niet klopt. Het geld komt vrij als ik 65 ben en ik heb op mijn 57 nochtans het gespaard bedrag getransfereerd naar Argenta. kheb zonet gekeken naar wat er vermeld staat op de site van ARgenta via internetbankieren. Daar staat als startdatum 1993 vermeld, zelfs de transfertdatum van een paar jaar geleden is niet vermeld.Paula10 schreef: ↑15 december 2023, 11:44 Het is wat laat als reactie maar ik heb exact hetzelfde probleem
Kantoor of Argenta-hoofdzetel ?Paula10 schreef: ↑15 december 2023, 11:44