Pensioensparen Argenta
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Pensioensparen Argenta
kan het zijn dat je op de online uittreksels die je moet downloaden in pdf niets terug vind van je pensioensparen (ofwel heb ik verkeerd gekeken, beetje moe op dit moment)
neen das normaal, alle tis te zeggen, bij mij is dat ook zo. heel normaal vind ik dat niet maar bon, als ze het 1 keer per jaar opsturen is het voor mij ook ok.
Beleggingsfondsencentjessparen schreef:
Argenta pensioenspaar wordt zelf niet verhandeld. Het is een fonds dat bestaat uit aandelen en obligaties waarvan de inventariswaarde iedere dag berekend wordt. Je kan deze inderdaad volgen in HLN.be
Zoek
Alle koersen en de historiek van alle beleggingsfondsen van de beurs van Brussel en Luxemburg.
Wat moet je hier juist ingeven want krijg de koers niet te zien.
[/quote]
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... F0GBR04M8Y
Het is inderdaad spijtig dat je die gegevens niet online kan raadplegen. Maar Argenta stuurt de afschriften van je pensioenspaarrekening wel GRATIS op. Je moet er enkel om vragen. Zeker als je - zoals ik - maandelijks stort, is het wel interessant om te zien aan welke koers je juist hebt bijgekocht.
Ik kijk altijd via de website van de tijd, maar zou liever ook de uittreksels krijgen als ik een storting doe.Sofie schreef: Het is inderdaad spijtig dat je die gegevens niet online kan raadplegen. Maar Argenta stuurt de afschriften van je pensioenspaarrekening wel GRATIS op. Je moet er enkel om vragen. Zeker als je - zoals ik - maandelijks stort, is het wel interessant om te zien aan welke koers je juist hebt bijgekocht.
Daarom wilde ik juist via de website van argenta een bericht sturen. Ik typ die hele uitleg, en krijg dan bij het verzenden een foutmelding...
Bellen kan niet meer, want ze nemen niet meer op, hoewel het nog 8 minuten open moet zijn :-)
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... F0GBR04M8YHAL9000 schreef:Beleggingsfondsencentjessparen schreef:
Argenta pensioenspaar wordt zelf niet verhandeld. Het is een fonds dat bestaat uit aandelen en obligaties waarvan de inventariswaarde iedere dag berekend wordt. Je kan deze inderdaad volgen in HLN.be
Zoek
Alle koersen en de historiek van alle beleggingsfondsen van de beurs van Brussel en Luxemburg.
[/quote]
De link die je geeft is al van een fonds. Ik weet niet juist wat je wil zoeken op morningstar, maar als je het argenta pensioenfonds nodig hebt dan is dit volgende link:
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... lang=nl-BE
Dat je kijkt naar de koers vooraleer je ze koopt, dat kan ik nog begrijpen, maar eenmaal gekocht moet je toch niet continu de koers ervan nakijken.hansv schreef:Ik kijk altijd via de website van de tijd, maar zou liever ook de uittreksels krijgen als ik een storting doe.Sofie schreef: Het is inderdaad spijtig dat je die gegevens niet online kan raadplegen. Maar Argenta stuurt de afschriften van je pensioenspaarrekening wel GRATIS op. Je moet er enkel om vragen. Zeker als je - zoals ik - maandelijks stort, is het wel interessant om te zien aan welke koers je juist hebt bijgekocht.
Daarom wilde ik juist via de website van argenta een bericht sturen. Ik typ die hele uitleg, en krijg dan bij het verzenden een foutmelding...
Bellen kan niet meer, want ze nemen niet meer op, hoewel het nog 8 minuten open moet zijn :-)
Het is niet zoiets als bij een aandeel dat je verkoopt als het genoeg is gestegen.
En moest het om de aankoopkoers gaan, schrijf gewoon de koers op, de dag dat je je storting hebt gedaan ( eventueel een dag of 2 erna ook ) en je kan achteraf perfect checken of alles correct is verlopen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Het zou toch gemakkelijk zijn indien de stand van de pensioenspaarrekening bij Argenta via internetbankieren zou kunnen worden geraadpleegd. Zo zou je op elk ogenblik de exacte stand van je pensioenspaarrekening kunnen zien. Is dit misschien technisch niet mogelijk ?
Vraag eens aan : info@argenta.be
Technisch is dat perfect mogelijk. Ook niet echt ingewikkeld. Het aantal deelbewijzen dat je hebt x de koers.Fredje schreef: Het zou toch gemakkelijk zijn indien de stand van de pensioenspaarrekening bij Argenta via internetbankieren zou kunnen worden geraadpleegd. Zo zou je op elk ogenblik de exacte stand van je pensioenspaarrekening kunnen zien. Is dit misschien technisch niet mogelijk ?
Denk dat ze nog veel werk hebben aan hun internetbankieren en dat een goede basis totaal ontbreekt voor een grondige uitbouw.
Geld verdienen doe je door te werken.
Weet je , ik doe dit pensioensparen al 3 jaar bij Argenta ( ARPE ) . Ik was ook eerst altijd benieuwd aan welke koers ik gekocht had , maar uiteindelijk is het belangrijker hoeveel je kan sparen op een jaar vind ik . Ik stort maandelijks tesamen met mijn echtgenote 50 euro ( domiciel ), ik kom niet aan het plafond van 870 euro voor het maximale fiscale voordeel , ik zie wel wanneer we meer kunnen sparen per maand op ons pensioenspaarfonds , want wij zitten ook met een hypotheeklening van ons huis en 2 kinderen die alsmaar ouder en "duurder" worden , en ja elke maand krijg ik gratis een uittreksel van het gestort bedrag met daarbij aan welke prijs ik gekocht heb , en het totale aantal "delen" dat ik al in handen ( gespaard ) heb.
Vergeet niet , je moet vandaag ook leven hé
Vergeet niet , je moet vandaag ook leven hé
Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
De link die je geeft is al van een fonds. Ik weet niet juist wat je wil zoeken op morningstar, maar als je het argenta pensioenfonds nodig hebt dan is dit volgende link:BartVW schreef:http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... F0GBR04M8YHAL9000 schreef:
Beleggingsfondsen
Zoek
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... lang=nl-BE
[/quote]
Was inderdaad niet juist, bedankt voor de correctie.