Pensioensparen - Eigen aandelenpakket samenstellen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensparen - Eigen aandelenpakket samenstellen
Beste,
Is het mogelijk om aan pensioensparen (fiscaal inbrengen) te doen door een eigen aandelenpakket samen te stellen?
Indien zo, welke bank of broker geeft deze mogelijkheid?
Alvast bedankt.
Is het mogelijk om aan pensioensparen (fiscaal inbrengen) te doen door een eigen aandelenpakket samen te stellen?
Indien zo, welke bank of broker geeft deze mogelijkheid?
Alvast bedankt.
Re: Pensioensparen - Eigen aandelenpakket samenstellen
Niet in België.
Ofwel pensioenspaarfonds met gereglementeerde samenstelling
Ofwel pensioenspaarverzekering tak21.
Als ik me herinner zijn er sommige verzekeraars die een klein deeltje in tak23 fondsen mogelijk maken.
Ofwel pensioenspaarfonds met gereglementeerde samenstelling
Ofwel pensioenspaarverzekering tak21.
Als ik me herinner zijn er sommige verzekeraars die een klein deeltje in tak23 fondsen mogelijk maken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tijd dat ze dit invoeren, maar dit bestaat niet in belgië. (en zal ook wel niet gebeuren ).
Stel je voor, wat een glorieuze dag zou dat zijn: pensioensparen overzetten naar een beleggingsrekening.
Stel je voor, wat een glorieuze dag zou dat zijn: pensioensparen overzetten naar een beleggingsrekening.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Neen, dat is niet mogelijk. Je kunt wel beleggen volgens een bepaald profiel binnen de beschikbare fiscale bancaire of verzekeringsfondsen. Eerder conservatief (weinig aandelen) of eerder agressief (meer aandelen).
Maar de beschikbare fondsen passen sowieso binnen de wettelijke regels.
Bedankt voor de reacties.
Inderdaad jammer dat dit niet wordt toegelaten. Ik beheer liever zelf mijn aandelenpakket dan een fonds bij een bank.
Inderdaad jammer dat dit niet wordt toegelaten. Ik beheer liever zelf mijn aandelenpakket dan een fonds bij een bank.