Pensioensparen en SWT
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensparen en SWT
Ik wou bij Keytrade Bank deelbewijzen aankopen (pensioensparen) en ik kreeg de volgende pop-up te zien.
"Stortingen niet meer mogelijk."
"Vanaf 1 januari van het jaar waarin u 65 jaar wordt, aanvaarden wij geen stortingen meer."
Heel raar want ik heb nog een aantal jaartjes te gaan voordat ik de 65-jarige leeftijd heb bereikt.
Zou het kunnen dat het niet meer mogelijk is om op mijn pensioenspaarrekening bij te storten omdat ik dit jaar in het SWT- stelsel ben gestapt?
Na de vraag te hebben gesteld aan een A.I-bot heb ik gezien dat men als SWT-er wel nog zou kunnen bijstorten maar dat je geen belastingsvoordeel meer kan genieten, klopt dit want als je de vraag anders formuleert zou het dan toch wel kunnen?
Idem voor het langetermijnsparen.
"Stortingen niet meer mogelijk."
"Vanaf 1 januari van het jaar waarin u 65 jaar wordt, aanvaarden wij geen stortingen meer."
Heel raar want ik heb nog een aantal jaartjes te gaan voordat ik de 65-jarige leeftijd heb bereikt.
Zou het kunnen dat het niet meer mogelijk is om op mijn pensioenspaarrekening bij te storten omdat ik dit jaar in het SWT- stelsel ben gestapt?
Na de vraag te hebben gesteld aan een A.I-bot heb ik gezien dat men als SWT-er wel nog zou kunnen bijstorten maar dat je geen belastingsvoordeel meer kan genieten, klopt dit want als je de vraag anders formuleert zou het dan toch wel kunnen?
Idem voor het langetermijnsparen.
Re: Pensioensparen en SWT
Ik heb even gegoogeld maar vind niets dat SWT pensioensparen zou beletten of zelfs maar het belastingvoordeel zou wegnemen. SWT is trouwens geen echt pensioen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tja, ik begrijp het ook niet en al zeker niet dat de reden zou zijn dat ik de 65-jarige leeftijd dit jaar zou bereiken.
Heeft keytrade uw juiste geboortejaar?
Nog eens mijn "persoonlijke gegevens" nagekeken . Mijn rijksregisternummer is correct en mijn identiteitskaart voor- en achterkant zijn ook ok.
Mijn geboortejaar staat niet specifiek vermeld.
Heel raar, ik ga morgen eens bellen hopend dat ik geen uur aan de lijn moet hangen.
Daarjuist heb ik gebeld en na iets minder dan een half uur aan de lijn gehangen te hebben werd ik doorgeschakeld en mocht ik nog minstens een kwartierje dat hemels mooi melodietje aanhoren voordat er werd opgenomen. Alles uitgelegd en de toch wel vriendelijke man vroeg me of er wel voldoende op mijn zichtrekening stond om dat eens na te kijken en mocht ik nog die pop-up te zien krijgen een email te sturen met een printscreen van die pop-up. Ik dacht nochtans dat ik dat vorig jaar ( zou het moeten nakijken) rechtstreeks van mijn spaarrekening kon overschrijven. Voor alle zekerheid heb ik ervoor gezorgd dat ruim het maximum bedrag dat men aan pensioensparen kan doen op mijn zichtrekening stond maar het lukt nog steeds niet en ik krijg dat venstertje weer te zien. Ik heb dan maar zoals voorgesteld een email gestuurd met printscreen van die pop-up.
Ik hoop spoedig antwoord te krijgen zodat ik ( indien mogelijk) mijn storting nog tijdig kan uitvoeren in de veronderstelling dat ik daar nog toe gerechtigd ben.
Ik weet nog dat ik op een vorige mail weken op een antwoord moest wachten dus ik vrees er voor.
Ik hoop spoedig antwoord te krijgen zodat ik ( indien mogelijk) mijn storting nog tijdig kan uitvoeren in de veronderstelling dat ik daar nog toe gerechtigd ben.
Ik weet nog dat ik op een vorige mail weken op een antwoord moest wachten dus ik vrees er voor.
Ik heb een ander probleem met Keytrade en pensioensparen. Ik heb daarvoor niet de vereiste kennis en ervaring.
Ik heb in mijn profiel gekeken en daar staat pensioensparen aangevinkt bij de beleggingen die ik kan doen. Maar als ze moeilijk doen doe ik wel verder aan pensioensparen bij KBC. Het gaat me toch maar om de belastingvermindering, niet om het rendement.
Tja, pensioensparen is ook zo complex produkt.Op basis van uw antwoorden op de kennis-en ervaringsvragen, bevestigt Keytrade Bank dat uw kennis- en ervaringsniveau niet geschikt is voor dit financiële instrument (pensioenspaarfondsen).
Ik heb in mijn profiel gekeken en daar staat pensioensparen aangevinkt bij de beleggingen die ik kan doen. Maar als ze moeilijk doen doe ik wel verder aan pensioensparen bij KBC. Het gaat me toch maar om de belastingvermindering, niet om het rendement.
Bij KBC is het ook al zo een doolhof om pensioensparen te starten. Wat is dat toch met de websites van de banken tegenwoordig? Je zou denken dat ze hun best doen om efficiënt en gebruiksvriendelijk internetbankieren aan te bieden, maar nee. @Sonja57: is bij jou pensioensparen in 2023 bij Keytrade nog gelukt?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Alleen de banken verdienen aan pensioensparen en de klanten worden gelokt met een kleine aftrekpost voor de belasting.
Alleen de banken verdienen aan pensioensparen en de klanten worden gelokt met een kleine aftrekpost voor de belasting.
Beter een pensioen opbouwen in eigen beheer n.m.m.
We zitten hier toch met allemaal spaarders en beleggers?!
Belastingvrij zijn: koerswinst op 0% obligaties, spaarrente tot 1.020 p.p., daarna slechts 15%. Dividend tot 800 p.p. Koerswinst aandelen, winst op onroerend goed, winst op oldtimers, kunst etc. Winst op futures, opties, cfd's etc.
Gewoon zelf doen.
Beter een pensioen opbouwen in eigen beheer n.m.m.
We zitten hier toch met allemaal spaarders en beleggers?!
Belastingvrij zijn: koerswinst op 0% obligaties, spaarrente tot 1.020 p.p., daarna slechts 15%. Dividend tot 800 p.p. Koerswinst aandelen, winst op onroerend goed, winst op oldtimers, kunst etc. Winst op futures, opties, cfd's etc.
Gewoon zelf doen.