Pensioensparen Ergo
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensparen Ergo
Beste,
Gisteren heb ik me laten verleiden tot het tekenen van een contract bij Ergo.
Nog niks betaalt, enkel een handtekening.
Vandaag was ik aan het denken over wat die kerel allemaal wist te vertellen en vond heel dat Hamburg-Mannheimder deel maar niets. Na opzoeken op verschillende fora zou ik dit graag opzeggen.
Hoe doe ik dit het best? Ik vind er namelijk niks over terug op hun site.
Tips voor een beter plan zijn altijd welkom en zou het fout kunnen een keer langs te gaan bij mijn onafhankelijke verzekeringsmakelaar?
Bedankt alvast
Gisteren heb ik me laten verleiden tot het tekenen van een contract bij Ergo.
Nog niks betaalt, enkel een handtekening.
Vandaag was ik aan het denken over wat die kerel allemaal wist te vertellen en vond heel dat Hamburg-Mannheimder deel maar niets. Na opzoeken op verschillende fora zou ik dit graag opzeggen.
Hoe doe ik dit het best? Ik vind er namelijk niks over terug op hun site.
Tips voor een beter plan zijn altijd welkom en zou het fout kunnen een keer langs te gaan bij mijn onafhankelijke verzekeringsmakelaar?
Bedankt alvast
Re: Pensioensparen Ergo
Allezins aangetekend opzeggen. De polis gaat pas in na betaling van de eerste premie.
Indien ze moeilijk doen, kan U ook premievrijstelling vragen.
Indien ze moeilijk doen, kan U ook premievrijstelling vragen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wanneer het contract bij jou getekend is (verifieer of de plaats die vermeld staat in jouw contract.. "Opgemaakt te Erps-Kwerps" als je in Erps-Kwerps woont) in dat geval heb je een herroepingsrecht van 14 dagen door de wet van verkoop op afstand. Is het contract getekend op het werkterrein van de makelaar dan zal er geen ontkomen aan zijn vrees ik, tenzij er een herroeproepingstermijn wordt vermeld in de algemene overeenkomsten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Het kan aan mij liggen maar ik zie geen vermelding van plaats in het contract. Indien ik een opzegbrief verstuur, is dit dan gewoon naar het hoofdkantoor?
-
- Newbie
Ik wil de mensen maar waarschuwen : pensioensparen is één groot bedrog, als je dat geld elk jaar op een spaarboekje zet, heb je méér winst.
Ik deed van in het begin (1986) aan pensioensparen (aan 4,75% intrest). Bij de uitbetaling vorig jaar moest ik bijna huilen. KBC vertelde mij dat die hoge intrest feitelijk gaat naar het overlijdenskapitaal. Maw, als je leeft -zoals ik- (haha) moet je kontent zijn met een habbekrats.
Ik heb de moeite gedaan om alle gespaarde sommen bij elkaar te tellen over al die jaren, en ik krijg minder geld dan de naakte kapitalen opgeteld.
Ik moet dus kontent zijn met de belastingsaftrek over al die jaren.
WAT EEN GEORCESTREERDE DIEFSTAL
Ik deed van in het begin (1986) aan pensioensparen (aan 4,75% intrest). Bij de uitbetaling vorig jaar moest ik bijna huilen. KBC vertelde mij dat die hoge intrest feitelijk gaat naar het overlijdenskapitaal. Maw, als je leeft -zoals ik- (haha) moet je kontent zijn met een habbekrats.
Ik heb de moeite gedaan om alle gespaarde sommen bij elkaar te tellen over al die jaren, en ik krijg minder geld dan de naakte kapitalen opgeteld.
-
- Newbie
om mijn voorgaande post nog wat klaarder te maken :
Als je gedurende 20 jaar, élk jaar 1000 euro spaart, dan heb je dus 20.000 euro. (+intrest)
Welnu, als je dat doet via pensioensparen, dan krijg je 15.000 euro terug, met ingewikkelde berekeningen enz enz. maar je wordt serieus belazerd. Die 'belastingsaftrek' moet het dus goedmaken.
Ik raad iedereen aan ONMIDDELLIJK met pensioensparen te stoppen!
Als je gedurende 20 jaar, élk jaar 1000 euro spaart, dan heb je dus 20.000 euro. (+intrest)
Welnu, als je dat doet via pensioensparen, dan krijg je 15.000 euro terug, met ingewikkelde berekeningen enz enz. maar je wordt serieus belazerd. Die 'belastingsaftrek' moet het dus goedmaken.
Ik raad iedereen aan ONMIDDELLIJK met pensioensparen te stoppen!
-
- Newbie
Ik wil de mensen ook waarschuwen : je krijgt jaarlijks een afrekening van je pensioensparen, MAAR DIE KLOPT VAN GEEN KANTEN MET DE WERKELIJKE AFKOOPSOM.
Als je een afkoop vraagt, dat duurt maanden vooraleer je daar antwoord op krijgt, dan krijg je een bericht met hetgeen je ontvangt, géén berekening of zo, een summier briefje met een bedrag op.
Echt belachelijk, ik vraag iedereen hier met soortgelijke ervaring om dat hier mee te delen.
Als je een afkoop vraagt, dat duurt maanden vooraleer je daar antwoord op krijgt, dan krijg je een bericht met hetgeen je ontvangt, géén berekening of zo, een summier briefje met een bedrag op.
Echt belachelijk, ik vraag iedereen hier met soortgelijke ervaring om dat hier mee te delen.
Zijn er de dag van vandaag nog mensen die in de Ergo-val trappen ? Van welke wereld zijn "die" dan ? 

Wat mij betreft blijft pensioensparen toch een must have belegging voor iedere belg.
Wel goed uitkijken naar de instakpkosten.
Ik zou steeds pensioensparen starten bij Rabobank in de pension growth. Dit is dus via fondsen en niet via een verzekering.
0,0 aan kosten bij Rabobank.
Wel goed uitkijken naar de instakpkosten.
Ik zou steeds pensioensparen starten bij Rabobank in de pension growth. Dit is dus via fondsen en niet via een verzekering.
0,0 aan kosten bij Rabobank.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sparimo,
Inderdaad best zo snel mogelijk aangetekend opzeggen. Gelukkig dat je nog niets aan die rommel betaald hebt, en dat je er nog onderuit kan!
Inderdaad best zo snel mogelijk aangetekend opzeggen. Gelukkig dat je nog niets aan die rommel betaald hebt, en dat je er nog onderuit kan!
Voor ik maandag naar die persoon bel nog één vraag.
Kan ik mij in dit geval beroepen op een herroepingsrecht van 30 dagen daar het om een levensverzekering gaat?
Zie: economie.fgov.be/nl/consument/Handelspraktijken/Ventes_distance/Services_financiers/
"De consument beschikt over een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen na het sluiten van de overeenkomst. Bij levensverzekeringsovereenkomsten bedraagt deze herroepingstermijn, gelet op de duur van een dergelijke overeenkomst, 30 kalenderdagen."
Kan ik mij in dit geval beroepen op een herroepingsrecht van 30 dagen daar het om een levensverzekering gaat?
Zie: economie.fgov.be/nl/consument/Handelspraktijken/Ventes_distance/Services_financiers/
"De consument beschikt over een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen na het sluiten van de overeenkomst. Bij levensverzekeringsovereenkomsten bedraagt deze herroepingstermijn, gelet op de duur van een dergelijke overeenkomst, 30 kalenderdagen."
Opzeg doe je per aangetekend schrijven naar de hoofdzetel. En als je zeker wil zijn ook naar die persoon/makelaar als je zijn gegevens hebt.Ernaar telefoneren zou ik niet doen.. Laat hem maar in het ongewisse van je intenties.Sparimo schreef:Het kan aan mij liggen maar ik zie geen vermelding van plaats in het contract. Indien ik een opzegbrief verstuur, is dit dan gewoon naar het hoofdkantoor?
Moet mij excuseren. Bij nader inzien staat er een plaats bij. En die is mooi bij mij thuis en niet op kantoor X.
Ik zou hem eens bellen en zeggen dat je je bedacht hebt. Normaal gezien kun je zonder problemen uitstappen.
Als hij lastig doet gewoon nooit geld storten (vervalt dan sowieso).
Ja, er zijn mensen die nog in de ERGO-vallen lopen. Vorig jaar is een persoon langs geweest bij mijn broer en mijn broer was enthousiast. Gelukkig heb ik hem weten te overtuigen want die verkopers kunnen het heel goed verkopen.
Als hij lastig doet gewoon nooit geld storten (vervalt dan sowieso).
Ja, er zijn mensen die nog in de ERGO-vallen lopen. Vorig jaar is een persoon langs geweest bij mijn broer en mijn broer was enthousiast. Gelukkig heb ik hem weten te overtuigen want die verkopers kunnen het heel goed verkopen.
Depoenmakker schreef:Ik wil de mensen maar waarschuwen : pensioensparen is één groot bedrog, als je dat geld elk jaar op een spaarboekje zet, heb je méér winst.
Klopt!
Met een pensioenspaarverzekering, instapkosten en een vervroegde uitstap heb je geen winst

Dat is dan ook de bedoeling van de bank.