Pensioensparen geld opnemen of laten staan na 65
TIP
Re: Pensioensparen geld opnemen of laten staan na 65
Ik dacht te lezen op de website van Argenta dat het 8% was? En als je effectief uw pensioenleeftijd haalt, betaal je dan geen bedrijfsvoorheffing, RSZ, .. op het geld dat vrijkomt?xvsteep schreef: ↑28 maart 2024, 10:51Hier ook bij ARPE. Op mijn 60e werd er automatisch 10% roerende voorheffing afgehaald. Deze is bevrijdend waardoor er nu bij het uitstappen geen RV meer moet betaald worden. De stortingen van de laatste vier jaar zijn dus vrij van RV. In principe kan je vanaf je 60e dus je pensioenspaarfond opdoeken maar ik heb deze aangehouden. Tenslotte bracht het meer op dan een spaarboekje. Dit jaar ben ik 64 geworden. Zolang ik het geld niet echt nodig heb, laat ik het staan. Alleen al dit jaar (in drie maand dus) is het ARPE fonds gestegen met zo'n 8%.
Re: Pensioensparen geld opnemen of laten staan na 65
Mijn vergissing dan. Is al vier jaar geleden natuurlijk. Het zal inderdaad 8% geweest zijn. Eens je deze RV betaald hebt (dus in principe op uw 60e, tenzij je je contract pas na je 55e hebt afgesloten) betaal je inderdaad GEEN RV, bedrijfsvoorheffing, RSZ meer.bryanv schreef: ↑28 maart 2024, 11:07Ik dacht te lezen op de website van Argenta dat het 8% was? En als je effectief uw pensioenleeftijd haalt, betaal je dan geen bedrijfsvoorheffing, RSZ, .. op het geld dat vrijkomt?xvsteep schreef: ↑28 maart 2024, 10:51
Hier ook bij ARPE. Op mijn 60e werd er automatisch 10% roerende voorheffing afgehaald. Deze is bevrijdend waardoor er nu bij het uitstappen geen RV meer moet betaald worden. De stortingen van de laatste vier jaar zijn dus vrij van RV. In principe kan je vanaf je 60e dus je pensioenspaarfond opdoeken maar ik heb deze aangehouden. Tenslotte bracht het meer op dan een spaarboekje. Dit jaar ben ik 64 geworden. Zolang ik het geld niet echt nodig heb, laat ik het staan. Alleen al dit jaar (in drie maand dus) is het ARPE fonds gestegen met zo'n 8%.