Pensioensparen of niet? Dat is de vraag.
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Pensioensparen of niet? Dat is de vraag.
Waarom?
Heb je de kantoren en de hoofdgebouwen ook vergeleken?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Deze samenstelling gaat goedkoper uitkomen en beter presteren dan het Arpe fonds:ward schreef: ↑16 september 2020, 16:59 Momenteel langs geweest bij Belfius en Argenta.
Ik moet zeggen dat ik het gevoel heb bij Belfius dat het me allemaal duurder gaat uitkomen dan bij Argenta. (Wat ook zo is..)
Maar...
Ze praten met promoties aan van 30 euro bij het openen van een zichtrekening,...
Vanaf dat ik zoiets hoor krijg ik het gevoel dat men mij aan het bedriegen is waar ik bij sta.
Argenta lijkt me goed maar waarom zijn zei echt zo goedkoop? Ergens moet die kost toch gerecupereerd worden?
Argenta:
BE0172903495
https://www.tijd.be/markten-live/fondse ... 21362.html
De grafiek ligt er al wel pittig hoog bij...
35% VWCE
35% CSPX
30% AGGH
@ TrX
Beleggen is leuk, interessant en leerrijk maar zoals reeds aangehaald wil ik dit niet laten samenlopen met pensioensparen.
Ik trek beide graag uit elkaar.
Beleggen is leuk, interessant en leerrijk maar zoals reeds aangehaald wil ik dit niet laten samenlopen met pensioensparen.
Ik trek beide graag uit elkaar.
Volgens mij besef je niet dat Arpe fonds van Argenta uit 70% aandelen en 30% obligaties bestaat. Wat dus ook beleggen is.
Dat snap ik zeker. Maar de hoofd rede dat ik aan pensioensparen doe is voor het fiscale voordeel.
Enkele banken reeds afgestapt, Argenta heeft mijn voorkeur.
Enkele banken reeds afgestapt, Argenta heeft mijn voorkeur.