pensioensparen opvragen na je 60 voor je pensioen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
pensioensparen opvragen na je 60 voor je pensioen
Ik ben dus ouder dan 60 en heb aan pensioensparen gedaan gedurende mijn loopbaan, bij KBC. Ik heb de pensioengerechtede leeftijd nog niet bereikt.
Nu heb ik dringend een bedrag nodig die kleiner is dan mijn spaarpotje. Kan ik dat bedrag opvragen? Of moet ik alles opvragen?
En wat met de kosten?
Alvast bedan kt voor jullie antwoord
Nu heb ik dringend een bedrag nodig die kleiner is dan mijn spaarpotje. Kan ik dat bedrag opvragen? Of moet ik alles opvragen?
En wat met de kosten?
Alvast bedan kt voor jullie antwoord
Re: pensioensparen opvragen na je 60 voor je pensioen
Bij een pensioenspaarfonds kan je een aantal deelbewijzen verkopen. Bij de pensioenspaarverzekering kan je een gedeeltelijke opvraging doen. Zie voor beide: https://www.kbc.be/particulieren/nl/pensioensparen.html
Uitstapkosten (0-5%) bij beiden volgens de voorwaarden in uw contract. Bij Pricos is het 0%. Bij Home & Pension plan 5%, daalt met 1% per jaar gedurende de laatste vijf jaar van het contract. Dus 5% op uw 60ste, 4% op uw 61ste, afhankelijk van de startdatum van uw contract, vervaldag op uw 65ste en datum opvraging.
Uitstapkosten (0-5%) bij beiden volgens de voorwaarden in uw contract. Bij Pricos is het 0%. Bij Home & Pension plan 5%, daalt met 1% per jaar gedurende de laatste vijf jaar van het contract. Dus 5% op uw 60ste, 4% op uw 61ste, afhankelijk van de startdatum van uw contract, vervaldag op uw 65ste en datum opvraging.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: pensioensparen opvragen na je 60 voor je pensioen
Bedankt voor de info
Het heeft me verder geholpen
Het heeft me verder geholpen