Pensioensparen Rabobank
Re: Pensioensparen Rabobank
Volgens mij niet helemaal correct.
Je mag verschillende pensioenspaarfondsen hebben, maar
1) je maar er maar 1 per jaar aangeven bij de fiscus. Je bent dus best dat per jaar het volle bedrag op 1 fonds stort
2) per pensioenspaarfonds moet je minstens 5 keer gestort hebben.
Je mag verschillende pensioenspaarfondsen hebben, maar
1) je maar er maar 1 per jaar aangeven bij de fiscus. Je bent dus best dat per jaar het volle bedrag op 1 fonds stort
2) per pensioenspaarfonds moet je minstens 5 keer gestort hebben.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Alvast bedankt voor de antwoorden ;-)
Je mag dus wel 2 pensioenspaarekeningen aanhouden bij elk een andere bank, of 1 pensioenspaarrekening of 1 pensioenspaarverzekering, maar slechts 1 fiscaal attest wordt aanvaard voor de belastingvermindering.
Heel belangrijk dus dat u steeds stort tot aan het gewenst (fiscaal) maximum bij 1 financiële instelling of verzekeringsmaatschappij.
Let hier ook op als u uw pensioenspaarfonds wenst over te dragen: eerst volstorten en dan pas overdragen. Het is de bank die de stortingen ontvangen heeft, die het fiscaal attest moet bezorgen. Dus in uw concreet geval 1 attest voor 500 van Belfius en 1 attest voor 320 van ons. Dit wil zeggen dat u maar op 500 euro de 30 % belastingvermindering geniet, niet voor de 320 ... Maar hier wordt wel de tax lange termijn sparen afhouden op uw 60ste verjaardag!
Dus opletten bij overdrachten pensioensparen!
Je mag dus wel 2 pensioenspaarekeningen aanhouden bij elk een andere bank, of 1 pensioenspaarrekening of 1 pensioenspaarverzekering, maar slechts 1 fiscaal attest wordt aanvaard voor de belastingvermindering.
Heel belangrijk dus dat u steeds stort tot aan het gewenst (fiscaal) maximum bij 1 financiële instelling of verzekeringsmaatschappij.
Let hier ook op als u uw pensioenspaarfonds wenst over te dragen: eerst volstorten en dan pas overdragen. Het is de bank die de stortingen ontvangen heeft, die het fiscaal attest moet bezorgen. Dus in uw concreet geval 1 attest voor 500 van Belfius en 1 attest voor 320 van ons. Dit wil zeggen dat u maar op 500 euro de 30 % belastingvermindering geniet, niet voor de 320 ... Maar hier wordt wel de tax lange termijn sparen afhouden op uw 60ste verjaardag!
Dus opletten bij overdrachten pensioensparen!
Geldt de huidige 75-EUR promotie rond Pensioensparen enkel en alleen als je werkelijk een pensioenspaarfonds overdraagt
of ook als je gewoon start met pensioensparen in het pensioenspaarfonds van Rabobank?
of ook als je gewoon start met pensioensparen in het pensioenspaarfonds van Rabobank?
Volgens mij moet er een overdracht gebeuren. Best eens bellen naar Rabobank.
Vriendelijke mensen van rabobank, die bellen mij zelfs op.
Die 75 euro komt op de spaarrekening
http://www.rabobank.be/nl/landing/pensi ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke mensen van rabobank, die bellen mij zelfs op.
Die 75 euro komt op de spaarrekening
http://www.rabobank.be/nl/landing/pensi ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Inderdaad, de promotie van dit jaar is enkel geldig bij overdracht van een bestaand pensioenspaarfonds. Vorig jaar liep er een promotie voor elke nieuwe geopende Rabo pensioenspaarrekening. De premie bedraagt 75 euro als we uw transferaanvraag pensioenspaarfonds ontvangen voor 15 januari 2013. Belangrijk is wel dat u volstort voor 2012 als u reeds hierin stortingen had uitgevoerd voor dit jaar, en dan pas bezorgt u ons de aanvraag. Een pensioenspaarverzekering kan u niet overdragen.
De premie storten wij einde februari op de Rabo spaarrekening.
Dus wanneer mijn laatste storting op 5 december ( elke 5de van de maand ) is in mijn huidig fonds.
Dan kan ik de aanvraag starten om het fonds over te zetten? Dan heb ik mijn volledig fiscaal jaar volgemaakt.
En geniet ik daar ten volle van?
Dan kan ik de aanvraag starten om het fonds over te zetten? Dan heb ik mijn volledig fiscaal jaar volgemaakt.
En geniet ik daar ten volle van?
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ben dus dom geweest. Ik heb vorig jaar én een pernsioensfonds geopend én mijn pensioenfonds overgedragen.
Ik had beter gewacht met dat laatste. Dan kon ik nog eens langs de kassa passeren...
Ik had beter gewacht met dat laatste. Dan kon ik nog eens langs de kassa passeren...
Ik had vorig jaar gewacht met de overdracht. Nu wel gedaan dus in totaal 148 euro in de pocket ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Als u via een automatische spaaropdracht op 5 december uw fiscaal maximum heeft volstort, kan u uiteraard direct erna uw aanvraag doorsturen. Maar u heeft nog tijd tot 15 januari 2013 om van de premie te kunnen genieten.
Vergeet ook zeker niet om uw automatisch pensioensparen bij uw andere bank te stoppen, ... anders zou het kunnen voorvallen dat u op 5 januari terug een pensioenspaarstoring doet bij uw andere bank.
Vergeet ook zeker niet om uw automatisch pensioensparen bij uw andere bank te stoppen, ... anders zou het kunnen voorvallen dat u op 5 januari terug een pensioenspaarstoring doet bij uw andere bank.
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Is het verplicht een zicht/spaarrekening bij Rabobank af te sluiten om aan pensioenspaarrekening te openen?
Indien dit niet verplicht is, wordt die premie van 75€ dan op een externe rekening gestort bij overdracht?
Bedankt voor uw reactie!
Indien dit niet verplicht is, wordt die premie van 75€ dan op een externe rekening gestort bij overdracht?
Bedankt voor uw reactie!
Je krijgt de zichtrekening er gratis bij ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Er zijn helemaal geen kosten verbonden aan die zichtrekening, heb indien je ze niet nodig hebt gebruik je ze gewoon niet.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Er zijn helemaal geen kosten verbonden aan die zichtrekening, heb indien je ze niet nodig hebt gebruik je ze gewoon niet.
Die 75 euro wordt niet op jouw zicht of spaarrekening gestort maar op je pensoenspaarrekening. Je krijgt dus eigenlijk een deelbewijs.
Niet juist, de 75 euro wordt gestort op de spaarrekening lees maar na !fid509 schreef:Die 75 euro wordt niet op jouw zicht of spaarrekening gestort maar op je pensoenspaarrekening. Je krijgt dus eigenlijk een deelbewijs.
Hierboven staat het, toch wel een belangrijk detailRabobank.be schreef:Inderdaad, de promotie van dit jaar is enkel geldig bij overdracht van een bestaand pensioenspaarfonds. Vorig jaar liep er een promotie voor elke nieuwe geopende Rabo pensioenspaarrekening. De premie bedraagt 75 euro als we uw transferaanvraag pensioenspaarfonds ontvangen voor 15 januari 2013. Belangrijk is wel dat u volstort voor 2012 als u reeds hierin stortingen had uitgevoerd voor dit jaar, en dan pas bezorgt u ons de aanvraag. Een pensioenspaarverzekering kan u niet overdragen.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Enkel klanten (iedereen die dus een gratis Rabo zicht- en spaarrekening heeft) kunnen een Rabo pensioenspaarrekening openen. De premie wordt inderdaad op de Rabo spaarrekening gestort. Uiteraard kan u daarna zelf de premie gebruiken om nog een storting pensioensparen uit te voeren.