Pensioensparen Rabobank
Re: Pensioensparen Rabobank
Ik overweeg om mijn pensioenspaarfonds over te dragen naar Rabobank. Maar de stortingen in dat huidige fonds heb ik nooit "aangegeven" bij de belastingen. De stortingen die ik in het Rabo-fonds doe, geef ik wel aan.
Nadelen? Of geen graten?
Nadelen? Of geen graten?
Ik heb voor de eerste maal pensioensparen gedaan. Moet ik nu een attest aanvragen bij jullie of komt dat automatisch?
Je krijgt dit automatisch in mei, als ik me niet vergis.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Zelfs als u uw stortingen in uw pensioenspaarfonds niet aangeeft via de belastingen, zal u toch de taks lange termijnsparen moeten betalen op uw 60ste verjaardag. Het is zeker in uw belang om uw fiscaal attest bij uw belastingen toe te voegen. De belastingen maken geen onderscheid tussen aangegeven stortingen en de niet-aangegeven stortingen. Voor uw maximaal rendement spaart u dus het beste elk jaar in hetzelfde fonds, bij dezelfde bank en tot het maximum geïndexeerd bedrag.
Het fiscaal attest is tijdens het voorjaar beschikbaar in de beveiligde site als PDF document. U krijgt van ons een mail als dit attest beschikbaar is.
Het fiscaal attest is tijdens het voorjaar beschikbaar in de beveiligde site als PDF document. U krijgt van ons een mail als dit attest beschikbaar is.
Normaal moest vandaag mijn automatisch pensioensparen van de rekening gaan. Vandaag gecheckt en stel vast dat het niet doorgevoerd is. Als ik kijk bij automatisch pensioensparen zie ik dat er een melding staat dat er dit jaar geen automatisch sparen in wacht staat. Moet ik dit nu manueel storten of zouden ze deze alsnog aftrekken? Wil geen dubbele betaling doen, want dan zit ik over de 910€.
Het fonds aanvaardt geen stortingen die hoger uitkomen dan het jaarmaximum. Als je teveel stort, wordt het verschil teruggestort.
Na telefoontje met Rabobank zou het het probleem moeten opgelost zijn. Ergens iets misgelopen en nu manueel rechtgezet.
Pensioenspaarrekening van BNP overgezet naar Rabobank in kader van de actie, dit een maand geleden, nog nergens iets afgeboekt of op de Rabo rekening geboekt. Vreemd toch dat dat zo lang duurt, gezien dat om exact hetzelfde fonds gaat. Bon ja, zolang het tegen begin januari maar in orde is ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Dat weet ik inderdaad, ik vind het gewoon vreemd dat het relatief veel tijd in beslag neemt gezien het om exact hetzelfde fonds gaat, ergo exact dezelfde deelbewijzen. Dat dit langer duurt als het van een ander fonds komt begrijp ik wel natuurlijkYaris schreef:Het is normaal dat het zo lang duurt. Voor die actie is de datum van aanvraag van overdracht van belang, niet de datum van voltooiing van de overdracht.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
doet rabobank ook de administratie van het stopzetten van het pensioensparen bij de andere bank? ik meen dat dat vorig jaar zo was, maar nu wordt daar gelijk niets van gezegd of zie ik niet goedRabobank.be schreef:Als u via een automatische spaaropdracht op 5 december uw fiscaal maximum heeft volstort, kan u uiteraard direct erna uw aanvraag doorsturen. Maar u heeft nog tijd tot 15 januari 2013 om van de premie te kunnen genieten.
Vergeet ook zeker niet om uw automatisch pensioensparen bij uw andere bank te stoppen, ... anders zou het kunnen voorvallen dat u op 5 januari terug een pensioenspaarstoring doet bij uw andere bank.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Wij regelen de overdracht van uw pensioenspaarfonds. Indien u nog een automatische betaalopdracht heeft lopen bij uw andere bank, dan dient u inderdaad deze nog zelf te annuleren. Vaak moet u hiervoor langs in uw bankkantoor omdat u dit waarschijnlijk niet stopzetten via uw homebanking systeem. Ook vorig jaar diende u dit zelf aan te vragen, wij hebben geen mandaat om dit voor u te vragen.
De overdracht van een pensioenspaarfonds neemt enkele weken in beslag, ongeacht of het om hetzelfde fonds gaat of niet. Indien uw pensioenspaarfonds moet worden omgezet, gebeurt dit met de correcte valutadatum zodat u geen verlies ondervindt van deze overdracht.
Door de extra anticipatieve heffing van einde november, neemt de overdracht meer tijd in beslag, zeker als u stortingen voor 1993 heeft uitgevoerd.
En zoals Yaris al aangaf, het tijdstip van de aanvraag is belangrijk voor onze promotie, niet wanneer de overdracht effectief is uitgevoerd.
De overdracht van een pensioenspaarfonds neemt enkele weken in beslag, ongeacht of het om hetzelfde fonds gaat of niet. Indien uw pensioenspaarfonds moet worden omgezet, gebeurt dit met de correcte valutadatum zodat u geen verlies ondervindt van deze overdracht.
Door de extra anticipatieve heffing van einde november, neemt de overdracht meer tijd in beslag, zeker als u stortingen voor 1993 heeft uitgevoerd.
En zoals Yaris al aangaf, het tijdstip van de aanvraag is belangrijk voor onze promotie, niet wanneer de overdracht effectief is uitgevoerd.
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Aangezien ik nog niet gestart ben met pensioensparen bij een andere bank kom ik ook niet in aanmerking voor de geldactie.
Ik had wel een andere vraag: Is het nog mogelijk om dit jaar nog te starten met pensioensparen? Maw om het volledige bedrag voor 2012 in bv. 1 keer te storten deze maand nog, en dan vanaf volgend jaar te starten met maandelijkse stortingen?
Indien ja, wat is zo de uiterste datum dat de storting voor 2012 nog kan gebeuren. Kan dit in theorie nog op de laatste dag (31/12) of dien ik hier een aantal dagen verwerkingstijd voor in beschouwing te nemen?
Bedankt voor uw reactie
Ik had wel een andere vraag: Is het nog mogelijk om dit jaar nog te starten met pensioensparen? Maw om het volledige bedrag voor 2012 in bv. 1 keer te storten deze maand nog, en dan vanaf volgend jaar te starten met maandelijkse stortingen?
Indien ja, wat is zo de uiterste datum dat de storting voor 2012 nog kan gebeuren. Kan dit in theorie nog op de laatste dag (31/12) of dien ik hier een aantal dagen verwerkingstijd voor in beschouwing te nemen?
Bedankt voor uw reactie
Als je nog geen pensioensparen hebt, kan je er dit jaar nog mee starten, zonder probleem.
Je moet inderdaad met een aantal BANKdagen (2à3 geloof ik) rekening houden.
Ik zou zeker tegen Kerstmis je psp doen.
Je moet inderdaad met een aantal BANKdagen (2à3 geloof ik) rekening houden.
Ik zou zeker tegen Kerstmis je psp doen.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Inderdaad, wij raden aan om de storting uit te voeren voor Kerstmis, zeker als u de storting doet via een andere bank. Kerstmis en 2de Kerstdag zijn bankholidays, en verder heb je de week-end dagen 29 en 30 december. Op die dagen is er geen betalingsverkeer zodat uw storting langer onderweg is...
Uiteraard kan u dan vanaf 1 januari zelf uw automatisch pensioensparen opstarten en/of wijzigen in de beveiligde site.
Uiteraard kan u dan vanaf 1 januari zelf uw automatisch pensioensparen opstarten en/of wijzigen in de beveiligde site.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik was van plan om dit jaar over te stappen van het Argenta pensioenspaarfonds naar één van de drie pensioenspaarfondsen bij Rabobank. Helaas is er zojuist nog een bestendige opdracht doorgegaan naar het pensioenspaarfonds van Argenta. Dit voor een bedrag van 72,50 euro. Dat gebeurt normaal elke maand. Jammer genoeg was ik te laat om dit nog te annuleren.
Kan ik nu nog mijn overstap in orde maken of ben ik verplicht van heel dit jaar nog bij Argenta te blijven sparen?
Kan ik nu nog mijn overstap in orde maken of ben ik verplicht van heel dit jaar nog bij Argenta te blijven sparen?